PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 154/2008 • (28) Cilj je utvrditi da poduzetnici bez potpore ne bi otpočeli s tim djelovanjem zbog njegovih svojstvenih koristi. Učinak poticaja određuje se kroz protučinjeničnu analizu, uspoređivanjem razine namjeravane djelatnosti s potporom i bez potpore. Točno utvrđivanje protučinjeničnog scenarija je ključ određivanja imaju li državne potpore učinak poticaja ili ne. Također je ključno za izračun dodatnih ulaganja ili pretrpljenih proizvodnih troškova kod postizanja više razine zaštite okoliša.
NN 154/2008 • (29) Ulaganja mogu biti nužna kako bi se zadovoljili obvezujući standardi Zajednice. Budući da bi poduzetnik ionako morao zadovoljiti te standarde, ne može se opravdati državna potpora za zadovoljavanje obvezujućih standarda Zajednice koji su već na snazi.
NN 154/2008 • (30) Potpora se smatra razmjernom samo ako se isti rezultat ne bi mogao postići s manjim iznosom potpore. Nadalje, razmjernost također može ovisiti o stupnju selektivnosti mjere.
NN 154/2008 • (31) Posebice, iznos potpore mora biti ograničen na minimum potreban za ostvarivanje tražene razine zaštite okoliša. Prema tome, opravdani troškovi za potpore ulaganjima zasnovani su na pojmu dodatnih (neto) troškova potrebnih za ispunjavanje ciljeva zaštite okoliša. Ovakav sustav podrazumijeva da se, kako bi se odredio iznos potpore koji se može dodijeliti, sva ekonomska korist koju ulaganje pruža poduzetniku u načelu mora oduzeti od troškova dodatnog ulaganja.
NN 154/2008 • (32) Međutim, teško je potpuno uzeti u obzir svu ekonomsku korist koju će poduzetnik dobiti od dodatnih ulaganja. Na primjer, prema metodologiji za izračun opravdanih troškova opisanoj u točkama 80. do 84., korist za poslovanje ne uzima se u obzir istekom nekog početnog razdoblja nakon ulaganja. Jednako tako, neke vrste koristi koje nije uvijek lako izmjeriti – kao što je »zeleni imidž« poboljšan ulaganjima u zaštitu okoliša – također se u tom kontekstu ne uzimaju u obzir. Slijedom toga, kako bi potpora bila razmjerna, Komisija smatra da iznos potpore uobičajeno mora biti manji od opravdanih troškova ulaganja, vidjeti Prilog. Samo u slučajevima gdje se potpore za ulaganje dodjeljuju u istinski konkurentnom postupku prikupljanja ponuda na osnovi jasnih, transparentnih i nediskriminirajućih kriterija – učinkovito osiguravajući da potpora bude ograničena na minimum potreban za ostvarivanje dobiti za okoliš – iznos potpore može dosegnuti 100% opravdanih troškova ulaganja. To je zato što se u takvim okolnostima može pretpostaviti da odgovarajuće ponude ocrtavaju sve moguće koristi koje mogu proisteći iz dodatnog ulaganja.
NN 154/2008 • (33) Štoviše, za neke mjere nije moguće izračunati iznos potpore na osnovi dodatnih troškova; ovo je slučaj kod potpora u obliku izuzeća ili smanjenja poreza za zaštitu okoliša i potpore u obliku sustava trgovanja dozvolama. U tim slučajevima, razmjernost se mora osigurati kroz uvjete i kriterije za dodjelu izuzeća i smanjenja, koji osiguravaju da korisnik ne dobije prekomjerne prednosti i da je selektivnost mjere ograničena na strogi minimum.
NN 154/2008 • (34) Trošak postizanja zaštite okoliša često je relativno viši za male i srednje poduzetnike u usporedbi s veličinom njihovog poslovanja. Nadalje, sposobnost malih i srednjih poduzetnika da snose takve troškove je često ograničena nesavršenostima tržišta kapitala. Iz tog razloga, i s obzirom na smanjeni rizik ozbiljnih narušavanja tržišnog natjecanja kad je korisnik mali ili srednji poduzetnik, isti iznos može se opravdati za takve poduzetnike kod nekih tipova potpora.
NN 154/2008 • (35) Osim toga, države članice potiču se da osiguraju ekonomičnost u postizanju koristi za okoliš, na primjer birajući mjere za koje su izbjegnuti vanjski troškovi značajni u odnosu na iznos potpore. Međutim, budući da nema izravne veze između izbjegnutih vanjskih troškova i troškova koje je pretrpio poduzetnik, izbjegnuti vanjski troškovi mogu samo u izvanrednim slučajevima biti osnova za određivanje iznosa državne potpore. U normalnom slučaju, kako bi se osigurao dostatni poticaj da poduzetnik promijeni svoje ponašanje, iznos potpore mora biti izravno vezan uz troškove koje snosi poduzetnik.
NN 154/2008 • 1.3.6. Negativni učinci potpora za zaštitu okoliša moraju biti ograničeni kako bi ukupna ravnoteža bila pozitivna
NN 154/2008 • (36) Ako su mjere državnih potpora za zaštitu okoliša dobro usmjerene tako da stvore protutežu samo stvarnim dodatnim troškovima vezanim uz višu razinu zaštite okoliša, rizik da će potpora neopravdano narušiti tržišno natjecanje je obično dosta ograničen. Prema tome, ključno je da mjere državnih potpora za zaštitu okoliša budu dobro usmjerene. U slučajevima gdje potpore nisu nužne ili razmjerne za postizanje naznačenog cilja, to će narušiti tržišno natjecanje. Ovo će posebno biti slučaj ako potpora dovede do:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 154/2008 • d) umjetne promjene trgovinskih tokova ili mjesta proizvodnje.
NN 154/2008 • (37) U nekim slučajevima, svrha mjere je intervencija u funkcioniranje tržišta s namjerom da se na sveukupnu korist za okoliš pogoduje nekim proizvođačima koji štite okoliš na štetu drugih, koji više onečišćuju okoliš. Kao rezultat takvih mjera, proizvođači spomenutih proizvoda prihvatljivih za okoliš mogu poboljšati svoju tržišnu poziciju u odnosu na konkurente koji nude proizvode manje prijateljske prema okolišu. U takvim slučajevima, Komisija uzima u obzir sveukupni učinak mjere na okoliš kad razmatra njezin negativni utjecaj na tržišni položaj, i time na prihode poduzetnika bez potpora. Što je manji učinak na okoliš mjere u pitanju, to je važnija provjera njenog učinka na tržišne udjele i prihode konkurentskih proizvoda.
NN 154/2008 • 1.4. Provedba testa ravnoteže: pravne pretpostavke i potreba za detaljnijom ocjenom
NN 154/2008 • (39) U poglavlju 3. ovih Smjernica Komisija je navela niz mjera u vezi s kojima a priori smatra da će se državna potpora primijeniti na tržišni nedostatak koji ometa zaštitu okoliša ili da će povećati razinu zaštite okoliša. Komisija također izlaže niz uvjeta i parametara čiji je cilj osiguravanje da državne potpore stvarno imaju učinak poticaja, da su razmjerne i da imaju ograničeni negativni učinak na tržišno natjecanje i trgovinu. Poglavlje 3. tako sadrži parametre u vezi s potpomognutom djelatnosti, intenzitetom potpore i uvjetima vezanima uz usklađenost.
NN 154/2008 • (40) Međutim, za iznose potpora više od određenih pragova, kao i u pojedinim posebnim situacijama, potrebna je dodatna pozornost, zbog višeg rizika narušavanja tržišnog natjecanja i trgovine. Dodatna pažnja općenito se sastoji od daljnje i detaljnije činjenične analize mjere u skladu s poglavljem 5. Ove mjere ocjenjuje se usklađenima ako test ravnoteže prema poglavlju 5. daje sveukupnu pozitivnu ocjenu. U kontekstu ove analize, pretpostavlja se da na početku niti jedan kriterij usklađenosti nije zadovoljen. Izuzeća od poreza i smanjenja poreza za zaštitu okoliša ocjenjuju se samo na način kako je opisano u poglavlju 4[12].
NN 154/2008 • (41) Kao rezultat ovog detaljnog ocjenjivanja, Komisija može odobriti potporu, proglasiti je neusklađenom sa zajedničkim tržištem ili donijeti odluku o usklađenosti ovisnu o zadovoljenim uvjetima.
NN 154/2008 • (42) Komisija je utvrdila niz mjera za koje državne potpore, pod određenim uvjetima, mogu biti u skladu sa člankom 87. stavkom 3. točkom (c) Ugovora o EZ-u.
NN 154/2008 • 1.5.1. Potpore za poduzetnike povrh standarda Zajednice ili potpore koje povećavaju razinu zaštite okoliša u nedostatku standarda Zajednice
NN 154/2008 • (43) Ova vrsta potpore pruža pojedinačne poticaje poduzetnicima za postizanje više razine zaštite okoliša. Obično poduzetnik nema poticaj postupati povrh obveznih standarda ako trošak takvog postupka nadmašuje korist za poduzetnika. U takvim slučajevima državna potpora može se dodijeliti za davanje poticaja poduzetnicima za unapređenje zaštite okoliša. U skladu s ciljem zajednice da podupire ekološke inovacije, povoljniji tretman može biti prihvaćen za projekte ekoloških inovacija koji se primjenjuju na dvostruki tržišni nedostatak vezan uz veće rizike inovacija, spojene s aspektima zaštite okoliša u projektu. Potpora za ekološke inovacije tako ima za cilj ubrzavanje širenja ekoloških inovacija kroz tržište.
NN 154/2008 • 1.5.2. Potpore za nabavu novih transportnih vozila povrh standarda Zajednice ili potpore koje povećavaju razinu zaštite okoliša u nedostatku standarda Zajednice
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 179/03, Broj 178/04,
Broj 94/99, Broj 153/05,
Broj 50/08, Broj 82/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE