PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-04-46-1552 NN 46/2008

• 5.1. Davanje posebnih ili isključivih prava jednom ili većem broju operatora iz točke 4.2. za obavljanje prijema, uključujući i za javni prijam, prijevoz i distribuciju određenih kategorija poštanskih pošiljaka nužno ograničava pružanje takvih usluga, kako poduzetnicima koji su osnovani u drugim državama članicama, tako i poduzetnicima osnovanima u državi članici o kojoj je riječ. Ovo je ograničenje prekograničnoga karaktera ako se adresama ili pošiljateljima poštanskih pošiljaka bave poduzetnici koji su osnovani u drugim državama članicama. U praksi, ograničenja pružanja poštanskih usluga, u smislu članka 59. Ugovora 21, obuhvaćaju zabranu slanja određenih kategorija poštanskih pošiljaka u druge države članice, uključujući i putem posrednika, te zabranu prekogranične distribucije pošte. Poštanska direktiva propisuje opravdana ograničenja na pružanje poštanskih usluga.


Stranica 2008-04-46-1552 NN 46/2008

• 5.2. Članak 66., povezan s odredbama članaka 55. i 56. Ugovora, propisuje izuzetke od primjene članka 59. Budući da je riječ o izuzecima od primjene temeljnoga načela, oni se moraju restriktivno tumačiti. Kad je riječ o poštanskim uslugama, izuzetak iz članka 55. primjenjuje se samo na slanje i distribuciju posebne vrste pošte, a to je pošta nastala tijekom sudskih ili upravnih postupaka povezanih, čak i ako je to samo povremeno, s obavljanjem službene dužnosti, osobito kad je riječ o obavijestima koje se šalju u bilo kojem sudskom ili upravnom postupku. Slanje i distribucija takvih pošiljaka na teritoriju države članice može stoga podlijegati potrebi dobivanja posebnoga dopuštenja (vidi točku 5.5.) u cilju zaštite javnog interesa. Uvjeti za ostala odstupanja od primjene Ugovora, popisani u tim odredbama, obično se ne primjenjuju na poštanske usluge. Takve usluge ne mogu, same po sebi, ugroziti javnu politiku i ne mogu ugroziti zdravlje ljudi.


Stranica 2008-04-46-1552 NN 46/2008

• 5.3. Sudska praksa Suda EZ-a dopušta, u načelu, dodatna odstupanja na temelju obveznih uvjeta, ukoliko oni ispunjavaju najvažnije ne-gospodarske preduvjete od općega interesa, da se primjenjuju bez diskriminacije, te da su prikladni i proporcionalni cilju koji se nastoji postići. Kad je riječ o poštanskim uslugama, najvažniji preduvjeti koje bi Komisija smatrala opravdanim ograničenjima za slobodu pružanja poštanskih usluga jesu zaštita podataka koja podliježe mjerama usklađivanja u tome području, povjerljivost poštanskih pošiljaka, sigurnost mreže s obzirom na prijevoz opasne robe te, ako je opravdana i u skladu s odredbama Ugovora, zaštita okoliša i teritorijalnoga planiranja. Naprotiv, Komisija ne bi smatrala opravdanim nametanje ograničenja za slobodu pružanja poštanskih usluga zbog zaštite potrošača jer se ovaj uvjet poštovanja općega interesa može postići općim zakonodavnim mjerama o lojalnom trgovačkom poslovanju i zaštiti potrošača. Slobodno pružanje poštanskih usluga pogoduje potrošačima, pod uvjetom da su opće obveze pružanja usluga dobro utvrđene na temelju Poštanske direktive te da one mogu biti ispunjene.


Stranica 2008-04-46-1552 NN 46/2008

• 5.4. Stoga Komisija smatra da zadržavanje bilo kakvih posebnih ili isključivih prava koja bi ograničavala prekogranično pružanje poštanskih usluga mora biti opravdano u svjetlu odredaba članaka 90 i 59. Ugovora. Trenutno su posebna ili isključiva prava čiji opseg ne prelazi rezervirane usluge na način utvrđen Poštanskom direktivom opravdane prima facie odredbama članka 90. stavka 2. Izlazna prekogranična pošta jest de iure ili de facto liberalizirana u nekim državama članicama poput Danske, Nizozemske, Finske, Švedske i Ujedinjenog Kraljevstva.


Internet NN 46/2008
• 21 Za opće objašnjenje načela koja proistječu iz članka 59., vidi Obavijest s tumačenjem Komisije o slobodnom prekograničnom pružanju usluga (SL C 334, 9. 12. 1993., str. 3.)

Internet stranice NN 46/2008
• 5.5. Usvajanje mjera sadržanih u Poštanskoj direktivi zahtijeva od država članica da urede područje poštanskih usluga. Ako države članice ograničavaju poštanske usluge kako bi osigurale univerzalne usluge i najnužnije preduvjete, sadržaj takvoga propisa mora odgovarati cilju koji se nastoji postići. Obveze bi trebale, kao opće pravilo, biti primijenjene u okviru licencija prema kategoriji i procedurama deklaracije prema kojima operatori poštanskih usluga dostavljaju svoj naziv, pravni oblik, adresu te kratki opis usluga koje nude javnosti. Individualno licenciranje trebalo bi se primjenjivati samo na specifične poštanske usluge, ako je dokazano da manje restriktivni postupci ne mogu osigurati te ciljeve. Od država članica može se zatražiti, u pojedinačnim slučajevima, da prijave Komisiji mjere koje usvajaju kako bi joj omogućile procjenu poštovanja načela proporcionalnosti kod tih mjera.

Internet stranice NN 46/2008 • 6.1. Države članice slobodno utvrđuju koje su usluge od općeg interesa, daju posebna ili isključiva prava potrebna za davanje tih usluga, uređuju upravljanje tim uslugama i, ako je potrebno, financiraju davanje tih usluga. Unatoč tome, u skladu s odredbama članka 90. stavka 1. Ugovora, države članice ne smiju, ako je riječ o javnim poduzetnicima i poduzetnicima kojima su dale posebna ili isključiva prava, donositi ili zadržavati na snazi mjere suprotne pravilima iz Ugovora, a osobito pravilima o zaštiti tržišnoga natjecanja.
Internet stranice NN 46/2008 • 6.2. Korištenje univerzalne mreže za primanje i distribuciju omogućuje značajne prednosti za operatora iz točke 4.2., ne samo pri davanju rezerviranih ili liberaliziranih usluga koje su obuhvaćene definicijom univerzalne usluge, nego i za ostale (ne-univerzalne poštanske) usluge. Zabrana na temelju odredaba članka 90. stavka 1., povezanog s odredbama članka 86. stavka (b), primjenjuje se na korištenje, bez objektivnoga opravdanja, dominantnoga položaja na jednome tržištu kako bi se postigla prevlast na povezanim ili susjednim tržištima koja se razlikuju od prvoga tržišta, uz opasnost od uklanjanja konkurencije na tim tržištima. U državama u kojima je lokalna isporuka poštanskih pošiljaka liberalizirana, kao što je to u Španjolskoj, a monopol je ograničen na međugradski prijevoz i isporuku, korištenje dominantnoga položaja za proširivanje monopola s jednoga tržišta na drugo stoga ne bi bilo u skladu s odredbama Ugovora, ako ne postoji posebno opravdanje, ukoliko djelovanje usluga od općega gospodarskoga interesa nije prethodno ugroženo. Komisija smatra da bi bilo dobro da je države članice obavijeste o svakom proširivanju posebnih ili isključivih prava i o opravdanju za takvo proširivanje.
Internet stranice NN 46/2008 • 6.3. Postoji potencijalni učinak ograničavanja davanja poštanskih usluga na trgovinu između država članica, budući da poštanske usluge koje pružaju operatori koji nisu oni iz točke 4.2. mogu pokrivati pošiljke upućene u države članice ili iz njih, a ograničenja mogu spriječiti prekogranične djelatnosti operatora u drugim državama članicama.
Internet stranice NN 46/2008 • 6.4. Kao što je objašnjeno u točki 8. stavku (b) podstavku (vii), države članice moraju kontrolirati pristupne uvjete te služenje posebnim i isključivim pravima. One ne moraju nužno uspostaviti nova tijela u tu svrhu, ali ne bi smjele dati operatoru 22 iz točke 4.2., ili tijelu koje je povezano (pravno, upravno i strukturno) s tim operatorom, ovlast nadzora nad isključivim pravima koja se daju te općenito nad djelatnošću poštanskih operatora. Poduzetniku koji ima vladajući položaj ne smije biti dopušteno da ima takve ovlasti nad svojim konkurentima. Neovisnost nadzornog tijela, od svih poduzetnika koje nadzire, izuzetno je važna, kako u teoriji tako i u praksi. Sustav nenarušenoga tržišnoga natjecanja, kakav zahtijeva Ugovor, može biti osiguran samo ako su zajamčene jednake mogućnosti za razne gospodarske operatore, uključujući povjerljivost osjetljivih poslovnih informacija. Omogućavanje operatoru da provjeri izjave svojih konkurenata ili davanje ovlasti nekome poduzetniku da nadzire djelatnosti njegovih konkurenata ili da bude povezan s davanjem licencija znači da je takvome poduzetniku dana komercijalna informacija o njegovim konkurentima pa ono ima mogućnost utjecaja na djelatnost tih konkurenata.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 46/2008 • Dok je nekolicina operatora iz točke 4.2. visoko profitabilna, čini se da većina njih u poštanskim operacijama posluje uz financijski deficit ili blizu najnižega praga rentabilnosti, iako su informacije o financijskim rezultatima ograničene jer samo nekolicina operatora redovito objavljuje relevantne informacije u skladu s kriterijima koji omogućuju računovodstvenu provjeru. Unatoč tome, izravno financijsko podupiranje u obliku subvencija ili neizravno podupiranje u obliku poreznih olakšica poduzima se za financiranje nekih poštanskih usluga, iako se često ne zna o kojim je iznosima riječ.
Informacije NN 46/2008 • Komisija je, u skladu s odredbama Ugovora, odgovorna za provođenje članka 92., u kojemu stoji da su državne potpore koje utječu na trgovinu između država članica Zajednice nespojive sa zajedničkim tržištem, osim u određenim okolnostima u kojima se omogućava izuzimanje od pravila. Ne dovodeći u pitanje odredbe članka 90. stavka 2., članci 92. i 93. primjenjuju se na poštanske usluge 23.
Poslovne stranice NN 46/2008 • U skladu s odredbama članka 93. stavka 3., od država članica zahtijeva se da Komisiji prijave, u cilju odobrenja, sve planove za davanje potpora ili za izmjenu postojećih programa potpora. Nadalje, Komisija je zadužena za nadzor nad pružanjem potpora koje je prethodno odobrila ili koje postoje iz vremena prije stupanja na snagu Ugovora ili prije pristupa države članice o kojoj je riječ.
Pregledi NN 46/2008 • Svi davatelji univerzalnih usluga trenutno su obuhvaćeni područjem primjene Direktive Komisije 80/723/EEZ od 25. lipnja 1980. godine o transparentnosti financijskih odnosa između država članica i javnih poduzetnika 24, izmijenjenom i dopunjenom Direktivom 93/84/EEZ25. Osim općeg zahtjeva transparentnosti računovodstva operatora iz točke 4.2., opisanoga u točki 8. stavku (b) podstavku (vi), države članice moraju osigurati transparentnost odnosa između njih i operatora u skladu s odredbama Direktive kako bi se jasno moglo utvrditi sljedeće:
Besplatno NN 46/2008 • a) javna sredstava koja su izravno stavljena na raspolaganje, uključujući izuzeća od oporezivanja ili porezne olakšice;
Glasnik NN 46/2008 • b) javna sredstva stavljena na raspolaganje putem drugih javnih poduzetnika ili financijskih ustanova;
Propis NN 46/2008 • Stavljanjem na raspolaganje javnih sredstava Komisija smatra sljedeće:
Propis NN 46/2008 • d) davanje financijskih pogodnosti u obliku odustajanja od uzimanja dobiti ili od povrata dugova;
Propis NN 46/2008 • e) odustajanje od uobičajenoga plaćanja za korištenje javnih sredstava;
Propis NN 46/2008 • Od Komisije je zatraženo da razmotri određeni broj poreznih olakšica danih poštanskome operatoru u skladu s odredbama članka 92., u vezi s člankom 90. Ugovora. Komisija je nastojala provjeriti da li takav povlašteni položaj s obzirom na oporezivanje može biti korišten za unakrsno subvencioniranje poslovanja toga operatora u sektorima otvorenima za tržišno natjecanje. U to doba, poštanski operator nije posjedovao analitički sustav računovodstvene provjere troškova koji bi Komisiji omogućio razlikovanje rezerviranih djelatnosti od onih koje su otvorene konkurenciji. Zbog toga je Komisija, na temelju rezultata studija koje su obavljene u tome području, procijenila dodatne troškove zbog obveza pružanja univerzalnih usluga toga operatora i usporedila te troškove s poreznim olakšicama. Komisija je zaključila da su troškovi veći od poreznih olakšica i stoga zaključila da porezni sustav koji je razmatran ne može dovesti do unakrsnoga subvencioniranja poslovanja toga operatora u područjima otvorenima tržišnome natjecanju 26.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 130/09, Broj 44/96, Broj 113/06, Broj 142/09, Broj 50/09, Broj 171/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled