PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-04-46-1552 NN 46/2008

• Treba spomenuti da je Komisija u svojoj odluci pozvala države članice o kojima je riječ da osiguraju da poštanski operator uvede analitički računovodstveni sustav i zatražila podnošenje godišnjega izvješća koje će omogućiti nadzor usklađenosti s pravom Zajednice na području tržišnoga natjecanja.


Stranica 2008-04-46-1552 NN 46/2008

• Prvostupanjski sud je podržao odluku Komisije i izjavio da su porezne olakšice tome poštanskome operatoru državna potpora za koju postoji mogućnost izuzeća od zabrane iz članka 92. stavka 1. na temelju odredaba članka 90. stavka 227.


Stranica 2008-04-46-1552 NN 46/2008

• 8.1. Članak 90. stavak 2. Ugovora omogućuje izuzeće od primjene pravila iz Ugovora ako primjena tih pravila sprječava, pravno ili činjenično, obavljanje određene zadaće povjerene operatorima iz točke 4.2. za davanje usluga od općeg gospodarskoga interesa. Ne dovodeći u pitanje prava država članica da utvrde posebne uvjete za usluge od općega interesa, ova se zadaća uglavnom sastoji od osiguravanja i održavanja opće javne poštanske usluge, jamčenja pristupa javnosti poštanskoj mreži u cijeloj državi uz pristupačne, financijski održive i transparentne cijene, na razumnoj udaljenosti i tijekom odgovarajućih radnih sati, uključujući prijam poštanskih pošiljaka iz pristupačnih poštanskih sandučića ili mjesta za prikupljanje na cijelome teritoriju te njihovu isporuku na naznačenu adresu u određenom vremenskom roku, kao i povezane usluge povjerene tim operatorima putem mjera regulativne prirode u cilju osiguravanja univerzalne isporuke određene kvalitete. Univerzalna usluga mora se razvijati u skladu s društvenim, gospodarskim i tehničkim okružjem kako bi zadovoljila potrebe korisnika.


Stranica 2008-04-46-1552 NN 46/2008

• Opći interes zahtijeva održavanje raspoloživosti, u Zajednici, istinski povezane javne poštanske mreže, koja će omogućiti učinkoviti protok informacija i time jačati, s jedne strane, konkurentnost europske industrije i trgovinu te bolju povezanost regija u državama članicama, a s druge strane i poboljšanje društvenih kontakata građana Unije. Utvrđivanje rezerviranih područja mora uzimati u obzir financijska sredstva potrebna za davanje usluga od općega gospodarskoga interesa.


Internet NN 46/2008
• 8.2. Financijska sredstva za održavanje i poboljšavanje ove javne mreže i dalje se uglavnom osiguravaju djelatnostima iz točke 2.3. Trenutno je, zbog nepostojanja usklađenosti na razini Zajednice, većina država članica utvrdila granice za monopole na temelju težine poštanske pošiljke. Neke države članice kombiniraju težinu i cijenu, a jedna država članica primjenjuje samo kriterij cijene. Na temelju informacija koje je prikupila Komisija o prihodima od poštanskoga prometa u državama članicama, čini se da bi zadržavanje posebnih ili isključivih prava na tome tržištu, zbog nepostojanja posebnih okolnosti, bilo dovoljno za jamčenje poboljšavanja i održavanja javne poštanske mreže.

Internet stranice NN 46/2008
• Usluge za koje države članice mogu zadržati isključiva ili posebna prava, u onoj mjeri u kojoj je to nužno za održavanje univerzalne usluge, usklađene su Poštanskom direktivom. U onoj mjeri u kojoj države članice daju posebna ili isključiva prava za takvu uslugu, usluga se mora smatrati odvojenim tržištem kod procjene individualnih slučajeva, osobito ako je riječ o izravnoj pošti, distribuciji prekogranične pošte koja ulazi u državu, prekogranične pošte koja izlazi iz države te ako je riječ o prijemu, razvrstavanju i prijevozu pošte. Komisija će uzeti u obzir činjenicu da su ta tržišta u potpunosti ili djelomice liberalizirana u brojnim državama članicama.

Internet stranice NN 46/2008 • 8.3. Kod primjene pravila o zaštiti tržišnoga natjecanja i drugih pravila iz Ugovora relevantnih za poštanski sektor, Komisija, djelujući na osnovi pritužbe ili na vlastitu inicijativu, uzima u obzir usklađenu definiciju iz Poštanske direktive pri procjenjivanju da li opseg rezerviranoga područja može biti opravdan u skladu s odredbama članka 90. stavka 2. Polazište će biti pretpostavka da će, u onoj mjeri u kojoj se ona nalaze u granicama definicije o rezerviranim područjima utvrđenoj u Poštanskoj direktivi, posebna ili isključiva prava biti prima facie opravdana u skladu s odredbama članka 90. stavka 2. No, ta pretpostavka može biti odbačena ako činjenice pokazuju da u određenome slučaju ograničenje ne ispunjava uvjete iz članka 90. stavka 2.28.
Internet stranice NN 46/2008 • 8.4. Brzina kojom se razvija poštansko tržište i dalje je vrlo različita u državama članicama, a to Komisiji trenutno otežava općenito utvrđivanje obveza država članica u vezi s tom uslugom. Dva glavna problema povezana s izravnim upućivanjem pošte jesu moguća zlouporaba tarifa od strane korisnika te njihova liberaliziranja (rezervirane pošiljke šalju alternativni operatori kao da je riječ o nerezerviranim izravnim poštanskim pošiljkama) u cilju stvaranja rezerviranih usluga iz točke 8.2. Informacije iz država članica koje ne ograničavaju izravne poštanske usluge, poput Španjolske, Italije, Nizozemske, Austrije, Švedske i Finske i dalje su nedovoljne za zaključak i ne omogućavaju donošenje konačne opće ocjene. Zbog takve nesigurnosti, smatra se da je bolje privremeno nastaviti s pristupom koji se ograničava na pojedinačne slučajeve. Ako to bude potrebno zbog određenih okolnosti, ničime ne utječući na točku 8.3., države članice mogu zadržati određena postojeća ograničenja za izravne poštanske usluge ili uvesti licenciranje kako bi se izbjegla umjetno stvorena narušavanja prometa i ozbiljno narušavanje prihoda.
Internet stranice NN 46/2008 • 8.5. Kad je riječ o distribuciji prekogranične ulazne pošte, sustav konačnih troškova koje prima poštanski operator države članice isporuke prekogranične pošte od operatora države članice podrijetla trenutno je u reviziji čiji je cilj prilagodba konačnih troškova, koji su često premali, stvarnim troškovima distribucije.
Internet stranice NN 46/2008 • Ne dovodeći u pitanje točku 8.3, države članice mogu zadržati određena postojeća ograničenja na distribuciju ulazne prekogranične pošte 29 kako bi se izbjeglo umjetno preusmjeravanje prometa koje bi na umjetni način povećalo udio prekogranične pošte u prometu Zajednice. Ova ograničenja mogu se odnositi samo na pošiljke u području usluga koje mogu biti rezervirane. Pri ocjenjivanju situacije u okviru pojedinačnih slučajeva, Komisija će uzeti u obzir relevantne, posebne okolnosti u državama članicama.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 46/2008 • 8.6. Prijam, razvrstavanje i prijevoz poštanskih pošiljaka poštanski operatori su otvorili ili ih sada otvaraju trećim stranama u brojnim državama članicama. Budući da utjecaj takvoga otvaranja na prihode može varirati, ovisno o situaciji u različitim državama članicama, neke države članice mogu, ako je to potrebno zbog posebnih okolnosti, a ne dovodeći u pitanje odredbe točke 8.3, zadržati neka postojeća ograničenja za prijam, razvrstavanje i prijevoz poštanskih pošiljaka koja obavljaju posrednici 30 kako bi se omogućilo potrebno restrukturiranje operatora iz točke 4.2. Unatoč tome, takva bi se ograničenja, u načelu, trebala primjenjivati samo na poštanske pošiljke koje pokrivaju postojeći monopoli, ne bi trebala ograničavati ono što već postoji u državi članici o kojoj je riječ i trebala bi biti u skladu s načelom pristupa bez diskriminacije poštanskoj mreži, opisanoga u točki 8 (b) (vii).
Informacije NN 46/2008 • 29 Ovo se može posebno odnositi na poštu iz jedne države koju prevoze trgovačka društva prema drugoj državi u cilju unošenja u javnu poštansku mrežu posredstvom poštanskoga operatora te druge države.
Poslovne stranice NN 46/2008 • 30 Čak i u situaciji u kojoj postoji monopol, pošiljatelji će moći slobodno koristiti posebne usluge koje daje posrednik, poput (pre)razvrstavanja prije predaje poštanskome operatoru
Pregledi NN 46/2008 • Sljedeći uvjeti trebali bi se primjenjivati s obzirom na izuzeće u skladu s odredbama članka 90. stavka 2.:
Besplatno NN 46/2008 • Osim u slučaju usluga koje moraju biti rezervirane, za koje Poštanska direktiva dopušta rezerviranje, države članice trebale bi povući sva posebna ili isključiva prava za davanje poštanskih usluga u onoj mjeri u kojoj obavljanje određene zadaće, povjerene operatorima iz točke 4.2. za davanje usluge od općega gospodarskoga interesa, nije spriječeno pravno ili činjenično, uz izuzetak pošte koja je povezana s obavljanjem službene dužnosti, i trebale bi donijeti sve potrebne mjere kako bi se zajamčilo pravo svih gospodarskih operatora na davanje poštanskih usluga.
Glasnik NN 46/2008 • Ovime države članice nisu spriječene da, ako je potrebno, podvrgnu davanje takvih usluga postupcima deklariranja ili licenciranja prema kategorijama i, ako je potrebno, postupcima individualnoga licenciranja čiji je cilj poštovanje najvažnijih uvjeta te očuvanje univerzalne usluge. Stoga bi države članice morale nastojati osigurati da uvjeti utvrđeni u tim postupcima budu transparentni, objektivni i da nemaju diskriminativni učinak te da postoji učinkoviti pravni lijek pred sudovima protiv negativnih odluka.
Propis NN 46/2008 • II.) Nepostojanje manje restriktivnih sredstava za osiguravanje usluga od općega gospodarskoga interesa
Propis NN 46/2008 • Isključiva prava mogu biti dana ili zadržana samo ako su nužna za osiguravanje obavljanja zadaća od općega gospodarskog interesa. U mnogim područjima ulazak novih društava na tržište mogao bi, zbog njihovih posebnih vještina i stručnosti, pridonijeti ostvarivanju usluga od općega gospodarskog interesa.
Propis NN 46/2008 • Ako operator iz točke 4.2. ne osigurava, na zadovoljavajući način, sve elemente univerzalne usluge u skladu sa zahtjevima Poštanske direktive (poput mogućnosti za svakoga građanina u državi članici o kojoj je riječ, a osobito za one koji žive u udaljenim krajevima, da ima pristup novinama, časopisima i knjigama), unatoč prednostima univerzalne poštanske mreže te posebnih ili isključivih prava, država članica o kojoj je riječ mora donijeti odgovarajuće mjere 31. Umjesto proširivanja prava koja su već dana, države članice trebale bi stvoriti mogućnost da usluge daju konkurenti te u tu svrhu mogu konkurentima nametnuti dodatne obveze, uz najvažnije zahtjeve. Sve te obveze trebale bi biti objektivne, nediskriminirajuće i transparentne.
Propis NN 46/2008 • 31 U skladu s člankom 3. Poštanske direktive, države članice moraju osigurati da korisnici uživaju pravo na univerzalnu uslugu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 41/02, Broj 88/07, Broj 58/07, Broj 153/09, Broj 28/97, Broj 69/00


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled