PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-04-46-1552 NN 46/2008

• Nadalje, države članice trebale bi osigurati da opseg svih danih posebnih i isključivih prava bude proporcionalan s općim gospodarskim interesom koji se nastoji zadovoljiti davanjem tih prava. Npr. zabrana dostave samome sebi, tj. davanja poštanskih usluga pravne ili fizičke osobe (uključujući i sestrinskog poduzetnika ili podružnicu) koja je pošiljatelj, ili prijam i prijevoz takvih pošiljaka koje obavlja treća strana koja posluje isključivo za svoj račun, ne bi bilo proporcionalno cilju jamčenja odgovarajućih sredstava za javnu poštansku mrežu. Države članice moraju prilagoditi i opseg tih posebnih ili isključivih prava, u skladu s promjenama potreba i uvjetima prema kojima se pružaju poštanske usluge te uzimajući u obzir sve državne potpore dane operatoru iz točke 4.2.


Stranica 2008-04-46-1552 NN 46/2008

• Nadzor obavljanja zadataka javne službe povjerenih operateru iz točke 4.2. i otvoreni pristup javnosti poštanskoj mreži te, ako je primjenjivo, dodjela licenci ili nadzor deklaracije i poštovanja od strane gospodarskih operatora, posebnih ili isključivih prava operatora iz točke 4.2. trebalo bi osigurati tijelo ili tijela koja o njima ne ovise 32.


Stranica 2008-04-46-1552 NN 46/2008

• Zadaće isključene iz tržišnoga natjecanja država članica morala bi učinkovito nadzirati u skladu s objavljenim ciljevima usluge i radnim rezultatima, a njihovo ostvarivanje trebalo bi biti predmet redovitih javnih izvješća.


Stranica 2008-04-46-1552 NN 46/2008

• Svaki operator iz točke 4.2. koristi jedinstvenu poštansku mrežu za konkuriranje na različitim tržištima. Operatori koji koriste jednu, univerzalnu mrežu lako mogu provoditi diskriminaciju s obzirom na cijene i usluge između raznih kategorija korisnika, zbog velikih neizravnih troškova koji se ne mogu pripisati samo jednoj usluzi. Zbog toga je izuzetno teško utvrditi postojanje unakrsnoga subvencioniranja među njima, kako između različitih faza postupanja s poštanskim pošiljkama u javnoj poštanskoj mreži, tako i između rezerviranih usluga i usluga koje se daju u skladu s uvjetima tržišnoga natjecanja. Nadalje, brojni operatori nude preferencijalne tarife za pošiljke povezane s područjem kulture, a posve je jasno da te tarife ne pokrivaju ukupne prosječne troškove. Članci 5. i 90. obvezuju države članice da osiguraju potpuno poštovanje prava Zajednice. Komisija smatra da bi najprikladniji način ispunjavanja tih obveza bilo da države članice od operatora iz točke 4.2. zatraže da vode odvojeno računovodstvo, kako bi se odvojeno vodili, između ostaloga, troškovi i prihodi povezani s davanjem usluga na temelju isključivih prava i onih koje se daju u uvjetima tržišnoga natjecanja i kako bi se omogućilo potpuno procjenjivanje uvjeta koji se primjenjuju na razna sabirna mjesta javne poštanske mreže. Kod usluga koje se sastoje od elemenata koji pripadaju rezerviranim i konkurentnim uslugama trebali bi se također razlikovati troškovi svakoga dijela. Interni računovodstveni sustavi trebali bi se temeljiti na sustavnoj i objektivno opravdanoj primjeni načela analitičkoga računovodstva. Morali bi se sastavljati financijski računi, koje pregledava neovisni revizor, a njega može imenovati nacionalno regulatorno tijelo, te objavljivati u skladu s relevantnim zakonodavstvom Zajednice i nacionalnim zakonodavstvom koje se primjenjuje na trgovačke organizacije.


Internet NN 46/2008
• Operatori bi trebali korisnicima i posrednicima pružiti univerzalnu poštansku uslugu na prikladnim javnim mjestima pristupa, prema potrebama navedenih korisnika, na način koji ne bi bio diskriminacijski. Uvjeti pristupa, uključujući ugovore (kada postoje), trebali bi biti transparentni, objavljeni na primjeren način i postavljeni na ne-diskriminacijskoj osnovi.

Internet stranice NN 46/2008
• Čini se da preferencijalne tarife koje neki operatori nude određenim skupinama korisnika nisu transparentne. Države članice morale bi nadzirati uvjete za pristup mreži kako bi se osiguralo da ne bude diskriminacije kod uvjeta korištenja ili kod plaćanja troškova. Posebno bi se trebalo osigurati da posrednici, uključujući i operatore iz drugih država članica, mogu birati između raspoloživih sabirnih mjesta javne poštanske mreže i dobiti pristup u razumnome roku uz tarifu koja se temelji na troškovima, a uzima u obzir usluge koje su zaista zatražene.

Internet stranice NN 46/2008 • Obveza osiguravanja pristupa javnoj poštanskoj mreži bez diskriminacije ne znači da se od država članica zahtijeva da osiguraju pristup za pošiljke koje izlaze s njezina teritorija, a prevoze ih trgovačka društva druge države, kršeći time poštanski monopol, koje ulaze u javnu poštansku mrežu posredstvom poštanskoga operatora te druge države, u cilju iskorištavanja nižih poštanskih tarifa. Drugi gospodarski razlozi poput proizvodnih troškova i troškova opreme, dodane vrijednosti ili razine usluge koju nude druge države članice ne smatraju se zlouporabom. U slučaju prijevara, kazne može izreći neovisno regulatorno tijelo.
Internet stranice NN 46/2008 • Trenutno se prekogranični pristup poštanskim mrežama povremeno odbija ili se dopušta samo pod određenim uvjetima za poštanske pošiljke čiji proizvodni proces uključuje prekogranični prijenos podataka prije nego što te poštanske pošiljke dobiju fizički oblik. Takvi se slučajevi najčešće nazivaju »nematerijalna pošta“. U trenutnim okolnostima, za poštanskoga operatora koji dostavlja poštu zaista može postojati gospodarski problem, zbog krajnjih troškova koje međusobno primjenjuju poštanski operatori. Operatori taj problem nastoje riješiti uvođenjem odgovarajućega sustava krajnjih troškova.
Internet stranice NN 46/2008 • Komisija od država članica može zatražiti, u skladu s odredbama prvoga stavka članka 5. Ugovora, da obavijesti Komisiju o uvjetima za pristup koji se koriste te o njihovim razlozima. Komisija ne smije objaviti zatražene informacije u onoj mjeri u kojoj one podliježu obvezi čuvanja poslovne tajne.
Internet stranice NN 46/2008 • Ova se obavijest usvaja na razini Zajednice kako bi olakšala procjenu određenoga ponašanja poduzetnika i nekih državnih mjera koje se odnose na poštanske usluge. Bilo bi potrebno da nakon određenoga razvoja, ako je moguće, do 2000. godine, Komisija obavi procjenu poštanskoga sektora s obzirom na pravila iz Ugovora kako bi se utvrdilo da li je potrebna promjena stajališta iznesenih u ovoj obavijesti zbog društvenih, gospodarskih ili tehnoloških razloga te na temelju iskustva u poštanskome sektoru. U dogledno vrijeme Komisija će obaviti opću procjenu situacije u poštanskome sektoru, u svjetlu ciljeva iznesenih u ovoj obavijesti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 46/2008 • Dopuštenost dodjele državne potpore u poštanskim uslugama ocjenjuje se,
Informacije NN 46/2008 • sukladno člancima 3. i 4. Zakona o državnim potporama i članku 9. Uredbe o državnim potporama temeljem materijalnih pravila iz točke I. ove Odluke sadržanih u tekstu akta iz točke II. ove Odluke.
Poslovne stranice NN 46/2008 • Državnim potporama u poštanskim uslugama upravlja ministarstvo nadležno za promet i veze.
Pregledi NN 46/2008 • Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Besplatno NN 46/2008 • Na temelju članka 12. stavka 3. Zakona o tržištu nafte i naftnih derivata (»Narodne novine«, broj 57/2006), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 18. travnja 2008. godine, donijela
Glasnik NN 46/2008 • O KOLIČINI I STRUKTURI OBVEZNIH ZALIHA NAFTE I NAFTNIH DERIVATA ZA 2008. GODINU
Propis NN 46/2008 • Ovom Odlukom propisuje se količina i struktura obveznih zaliha nafte i naftnih derivata za 2008. godinu, na temelju ostvarene potrošnje u 2007. godini naftnih derivata, navedenih u članku 12. stavku 1. Zakona o tržištu nafte i naftnih derivata.
Propis NN 46/2008 • Količina obveznih zaliha nafte i naftnih derivata za 2008. godinu umanjuje se za 20%, na račun domaće proizvodnje naftnih derivata iz sirove nafte, proizvedene na teritoriju Republike Hrvatske.
Propis NN 46/2008 • Obveznici osiguranja obveznih zaliha nafte i naftnih derivata moraju formirati obvezne zalihe nafte i naftnih derivata za 2008. godinu, nakon umanjenja iz točke II. ove Odluke, u sljedećim količinama:
Propis NN 46/2008 • Obveznik osiguranja obveznih zalihamotorni benzindizelsko gorivoplinsko uljegorivo za mlazne motoreloživo ulje
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 36/07, Broj 5/07, Broj 14/08, Broj 59/00, Broj 33/06, Broj 116/01


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled