PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 38/2009 • 5.1. S tim u vezi, Ustavni sud smatra potrebnim istaknuti sljedeće:
NN 38/2009 • Odredbom članka 10. osporenog Zakona, na neustavnost koje podnositeljica prijedloga posebno ukazuje, propisano je da sudovi po službenoj dužnosti provode uknjižbu nekretnina koje su postale vlasništvo Republike Hrvatske na temelju članka 3. stavka 1. Uredbe o zabrani raspolaganja i preuzimanja sredstava određenih pravnih osoba na teritoriju Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 40/92., u daljnjem tekstu: Uredba). Iz toga nedvojbeno proizlazi kako se radi o odredbi deklaratornog karaktera, a kojoj je cilj usklađivanje zemljišnoknjižnog sa stvarnim stanjem nastalim samim stupanjem na snagu Uredbe.
NN 38/2009 • Neosnovano je, stoga, smatrati da je odredbom članka 10. Zakona propisano bilo kakvo preuzimanje sredstava, odnosno nekretnina, jer je do njega došlo već stupanjem na snagu naprijed navedene Uredbe.
NN 38/2009 • Iz iznijetog, dalje, proizlazi kako osporeni Zakon nije bio osnova na temelju koje su sredstva poslovnih jedinica i drugih organizacijskih oblika pravnih osoba sa sjedištem na teritoriju republika Srbije i Crne Gore, te autonomnih pokrajina Kosova i Vojvodine, postala vlasništvo Republike Hrvatske. Osnova za to bio je članak 3. Uredbe (»Narodne novine« broj 40/92.), koja je prestala važiti prije stupanja na snagu Zakona o zabrani osnovom članka 11. Uredbe (»Narodne novine« broj 14/94.).
NN 38/2009 • Propisivanjem na način kako je to učinjeno osporenom odredbom članka 10. Zakona, da se upis u zemljišnu knjigu provodi po službenoj dužnosti, znači samo to da sudovi, po službenoj dužnosti, bez posebnog prijedloga ovlaštenog predlagatelja, pokreću zemljišnoknjižne postupke radi provedbe u korist Republike Hrvatske, a ne i to da se upis provodi bez odgovarajućeg rješenja o upisu i naloga zemljišnoknjižnog suda o provedbi upisa.
NN 38/2009 • Svaki upis u zemljišnu knjigu, neovisno o tome je li postupak pokrenut po službenoj dužnosti ili na prijedlog ovlaštene osobe, provodi se na temelju rješenja o upisu u kojem je sadržan nalog zemljišnoknjižnog suda i samo prema sadržaju tog naloga (članak 112. stavak 1. Zakona o zemljišnim knjigama, »Narodne novine« broj 91/96., 68/98., 137/99. i 114/01., u daljnjem tekstu: ZZK).
NN 38/2009 • Prema odredbi članka 120. ZZK svako rješenje o upisu dostavlja se predlagatelju, odnosno njegovom punomoćniku, i osobama na čijoj se nekretnini stječe knjižno pravo i čija se knjižna prava prenose, opterećuju, ograničavaju ili ukidaju. One imaju pravo takvo rješenje osporavati žalbom (članak 123. ZZK), ali i brisovnom tužbom kojom se osporava materijalnopravna valjanost provedene uknjižbe (članak 129. ZZK).
NN 38/2009 • Iz svega navedenog proizlazi da osporena odredba članka 10. Zakona nije nesuglasna članku 18. Ustava, koji jamči pravo na žalbu protiv pojedinačnih pravnih akata donesenih u postupku prvog stupnja pred sudom ili drugim ovlaštenim tijelom, a kako to neosnovano smatra podnositeljica prijedloga.
NN 38/2009 • 5.2. U vezi s navodima podnositeljice prijedloga o utjecaju sukcesijskog prava za bivšu SFRJ na primjenu odredbi osporenog Zakona (Sporazuma o normalizaciji odnosa između Republike Hrvatske i Savezne Republike Jugoslavije, u daljnjem tekstu: Sporazum, »Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 10/96.) i Ugovora o pitanjima sukcesije (»Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 2/04., posebno njegov Aneks G), Ustavni sud napominje kako stupanjem na snagu Sporazuma nisu poništeni pravni učinci vezani za preuzimanje sredstava određenih pravnih osoba na teritoriju Republike Hrvatske koji su nastali stupanjem na snagu Uredbi o zabrani raspolaganja i preuzimanja sredstava, odnosno na temelju osporenog Zakona, a niti su tim Sporazumom ugovorne strane izrijekom preuzele obvezu vraćanja tih sredstava, već samo ustanovile načelo jednake pravne zaštite imovine fizičkih i pravnih osoba koje imaju državljanstvo druge ugovorne strane, odnosno sjedište na području druge ugovorne strane, kao onu koju imaju njihovi državljani, odnosno pravne osobe.
NN 38/2009 • Navedeni Sporazum predstavlja samo temelj za sklapanje daljnjih sporazuma između ugovornih strana u pogledu uređivanja postupka ostvarivanja prava na naknadu za uništenu, oštećenu ili nestalu imovinu, ali ne i akt podoban za neposrednu primjenu u svakom konkretnom slučaju.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 38/2009 • 5.3. Neutemeljenim Sud ocjenjuje i tvrdnje podnositeljice prijedloga u odnosu na primjenu Aneksa G Ugovora o pitanjima sukcesije, kada ističe:
NN 38/2009 • Sporazum G o sukcesiji o kojem govori Ministarstvo vanjskih poslova obvezuje Republiku Hrvatsku sa stajališta međunarodnog prava ratificirala ga ona ili ne, jer su njegova pravila jednostavno pravila međunarodnog prava.
NN 38/2009 • Međunarodno pravo neće priznati učinke osporenoga Zakona oglasio ga Ustavni sud neustavnim ili ne.
NN 38/2009 • Ustavni sud u prvom redu podsjeća da su Aneksom G ugovorena samo temeljna načela na kojima se zasnivaju pitanja sukcesije u odnosu na privatnu imovinu i stečena prava građana i drugih pravnih osoba. To nedvojbeno proizlazi iz odredbe članka 4. Aneksa G, kojim je određeno da će države članice poduzeti mjere koje mogu zahtijevati opća načela prava ili su na drugi način pogodne za osiguranje učinkovite primjene načela iznijetih u tom Aneksu, kao što je sklapanje dvostranih ugovora i obavještavanje njihovih sudova i drugih nadležnih tijela.
NN 38/2009 • Dakle, odredbom toga članka Aneksa G ugovorena su osnovna načela na kojima se temelje pitanja sukcesije u pogledu privatne imovine i stečenih prava, kao što su: načelo jednakosti u priznavanju i zaštiti stečenih prava, načelo priznavanja i zaštite prava stečenih do određenog datuma, načelo naturalne restitucije, načelo prava na naknadu ukoliko naturalna restitucija nije moguća, načelo uvažavanja standarda i normi međunarodnog prava i dr. Države potpisnice obvezale su se poduzeti sve mjere kojima se osigurava provedba tih načela, pod kojim se mjerama podrazumijeva donošenje odgovarajućih zakonskih i podzakonskih akata, sklapanje međunarodnih ugovora i sl. Pri tome, sve su države sljednice dužne Ugovor provoditi u dobroj vjeri, sukladno Povelji UN-a i međunarodnom pravu.
NN 38/2009 • Zbog toga Ustavni sud ne nalazi da bi osporeni Zakon bio protivan kako odredbama Aneksa G, tako i naprijed navedenim odredbama međunarodnih akata koje je potpisala Republika Hrvatska.
NN 38/2009 • 6. U skladu s navedenim, a na temelju članka 43. stavaka 1. i 2., u vezi s člankom 54. Ustavnog zakona, riješeno je kao u izreci.
NN 38/2009 • 7. Ustavni sud nije posebno razmatrao dio prijedloga koji se temelji na članku 45. Ustavnog zakona jer je donio rješenje o neprihvaćanju prijedloga.
NN 38/2009 • 8. Odluka o objavi (točka II. izreke) temelji se na odredbama članka 29. Ustavnog zakona.
NN 39/2009 • Proglašavam Zakon o osnovici plaće u javnim službama, kojega je Hrvatski sabor donio na sjednici 27. ožujka 2009. godine.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 147/99, Broj 175/03,
Broj 20/92, Broj 48/09,
Broj 58/99, Broj 136/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE