PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-08-89-2115 NN 89/2006

• 5.2. Za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 73. Zakona nije mjerodavan članak 48. Ustava. Njime se na ustavnoj razini jamči pravo vlasništva, dok je osporena zakonska odredba vezana isključivo uz obveznopravni odnos zakupa dijelova ustanove (doma zdravlja). Osporenu zakonsku odredbu Ustavni sud nije ispitivao s aspekta zaštite »budućeg vlasništva zakupnika« o kojem govori predlagatelj, jer sadržaj tog dijela prijedloga nije ustavnopravno relevantan.


Stranica 2006-08-89-2115 NN 89/2006

• U odnosu na članak 49. stavak 2. Ustava, Ustavni sud upućuje na navode istaknute u točki 4.3. obrazloženja ovog rješenja, pri čemu opetovano ističe da djelatnosti koje se obavljaju kao javne službe ne podliježu jamstvima slobode poduzetništva u smislu članka 49. stavka 2. Ustava.


Stranica 2006-08-89-2115 NN 89/2006

• Ustavni sud na kraju ističe da ograničenja koja su postavljena zakupnicima pojedinih dijelova domova zdravlja (jedinica zakupa) imaju legitiman cilj (osiguravanje pretpostavki za uredno, nesmetano i kontinuirano timsko obavljanje poslova u jedinici zakupa u javnom interesu, to jest u interesu zdravlja ljudi, pri čemu je zdravstvenim radnicima koji kod zakupnika nastavljaju raditi na taj način ujedno pružena i posebna radnopravna zaštita). S ustavnopravnog stajališta važno je to, da je zakonodavac osporenim člankom 73. Zakona propisao jednaku obvezu svim zakupnicima pojedinih dijelova domova zdravlja radi ostvarenja legitimnog i Ustavom predviđenog cilja, pri čemu propisana zakonska mjera prema ocjeni Ustavnog suda nije nerazmjerna legitimnom cilju koji je zakonodavac želio postići, te je u suglasnosti s člankom 16. Ustava.


Stranica 2006-08-89-2115 NN 89/2006

• 6. Ustavni sud nije prihvatio prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 82. stavaka 5. i 6. Zakona, koji glase:


Internet NN 89/2006
• Poliklinika mora za svaku svoju djelatnost zapošljavati u radnom odnosu na neodređeno vrijeme najmanje jednog doktora medicine, odnosno stomatologije specijalista odgovarajuće grane specijalnosti, ovisno o djelatnostima poliklinike.

Internet stranice NN 89/2006
• Ako poliklinika ima medicinsko-biokemijski laboratorij mora zapošljavati u radnom odnosu na neodređeno vrijeme najmanje jednog doktora medicine i jednog diplomiranog inženjera medicinske biokemije specijalista.

Internet stranice NN 89/2006 • Predlagatelj smatra da te odredbe nisu u suglasnosti s člancima 3., 48. i 49. Ustava. Ističe da je protuustavno zakonom nametati unutarnju organizaciju rada pravnoj osobi u vlasništvu fizičkih ili pravnih domaćih ili stranih osoba koje su osnovane s namjerom stjecanja dobiti, jer se time nameću i troškovi za zaposlene, neovisno o očekivanom i moguće realiziranom prihodu na slobodnom tržištu roba i usluga. Predlagatelj se poziva na odluku Ustavnog suda broj: U-I-646/1999, U-I-945/1999 od 10. svibnja 2000. godine (»Narodne novine«, broj 52/00.), kojom su ukinute pojedine odredbe Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o trgovačkim društvima (»Narodne novine«, broj 34/99.), zbog toga što su propisivale da trgovačka društva moraju imati zaposlenog jednog radnika na neodređeno vrijeme.
Internet stranice NN 89/2006 • Predlagatelj smatra da su pravna stajališta izražena u toj odluci primjenjiva i na osporeni članak 82. stavke 5. i 6. Zakona, jer te zakonske odredbe onemogućavaju i ograničavaju poduzetnika da sukladno svojim prosudbama utemeljenim na ekonomskim interesima donosi odluku u korist trgovačkoga društva, a u odnosu na opravdanost zapošljavanja radnika. Stoga bi prema mišljenju predlagatelja ista mjerila trebalo primijeniti i kod ocjene ustavnosti osporenih zakonskih odredbi.
Internet stranice NN 89/2006 • 6.1. Zakonodavac je za svaku vrstu zdravstvene ustanove propisao dopušteni krug osnivača. Prema članku 40. Zakona, državni zdravstveni zavod, kliniku kao samostalnu ustanovu, kliničku bolnicu i klinički bolnički centar može osnovati Republika Hrvatska. Kliniku kao samostalnu ustanovu može osnovati i županija i druga pravna osoba, osim jedinica lokalne samouprave. Opću bolnicu može osnovati županija i grad. Specijalnu bolnicu može osnovati županija, grad i druga pravna osoba osim općine. Dom zdravlja, ustanovu za hitnu medicinsku pomoć i zavod za javno zdravstvo može osnovati županija. Polikliniku, lječilište, ustanovu za zdravstvenu njegu i ljekarničku ustanovu mogu osnovati županija i druga pravna i fizička osoba.
Internet stranice NN 89/2006 • Za polikliniku kao zdravstvenu ustanovu mjerodavan je članak 82. Zakona koji glasi:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 89/2006 • Poliklinika jest zdravstvena ustanova u kojoj se obavlja specijalističko-konzilijarna zdravstvena zaštita, dijagnostika i medicinska rehabilitacija, osim bolničkog liječenja.
Informacije NN 89/2006 • Poliklinika se osniva kao zdravstvena ustanova ili kao dio zdravstvene ustanove.
Poslovne stranice NN 89/2006 • Poliklinika ovisno o djelatnostima za koje se osniva može osigurati uvjete za dnevnu bolnicu.
Pregledi NN 89/2006 • Kad se poliklinika osniva kao samostalna zdravstvena ustanova, djelatnost mora obavljati najmanje u dvije ordinacije različitih ili istih specijalističkih ili užih specijalističkih djelatnosti, odnosno u jednoj ordinaciji specijalističke, odnosno uže specijalističke djelatnosti i laboratoriju.
Besplatno NN 89/2006 • Poliklinika mora za svaku svoju djelatnost zapošljavati u radnom odnosu na neodređeno vrijeme najmanje jednog doktora medicine, odnosno stomatologije specijalista odgovarajuće grane specijalnosti, ovisno o djelatnostima poliklinike.
Glasnik NN 89/2006 • Ako poliklinika ima medicinsko-biokemijski laboratorij mora zapošljavati u radnom odnosu na neodređeno vrijeme najmanje jednog doktora medicine i jednog diplomiranog inženjera medicinske biokemije specijalista.
Propis NN 89/2006 • Prema ocjeni Ustavnog suda, zakonodavac je ovlašten propisati stručnu spremu za osoblje poliklinike, budući da se u tim ustanovama obavlja zdravstvena djelatnost koja je visoko specijalizirana. Radi se o djelatnosti vezanoj uz zaštitu zdravlja ljudi, pa postoji javni interes da se uvjeti za obavljanje djelatnosti poliklinike zakonom urede na jednak način, neovisno tko im je osnivač (fizička ili pravna domaća ili strana osoba ili pak županija).
Propis NN 89/2006 • Budući da se radi o zdravstvenoj djelatnosti koja je od interesa za Republiku Hrvatsku i obavlja se kao javna služba, Ustavni sud opetovano ističe da se osporene zakonske odredbe ne mogu ocjenjivati s aspekta članka 49. stavka 2. Ustava, koji propisuje da država osigurava svim poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu.
Propis NN 89/2006 • Ustavni sud nije utvrdio postojanje bilo kakve bliže veze između sadržaja osporenog članka 82. stavaka 5. i 6. Zakona i ustavnog jamstva prava vlasništva i s njim povezane jednakosti, propisane člankom 3. Ustava, o kojima govori predlagatelj. Kad bi ona i postojala, međutim, bilo bi dostatno napomenuti da članak 50. stavak 2. Ustava izrijekom propisuje da se vlasnička prava iznimno mogu ograničiti zakonom radi zaštite interesa Republike Hrvatske i zdravlja ljudi, što je zakonodavac u konkretnom slučaju i učinio, ne prekoračujući granice svojih ustavnih ovlasti.
Propis NN 89/2006 • 7. Ustavni sud nije prihvatio prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članaka 121. i 197. stavka 1. alineje 1. Zakona, koji glase:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 32/93, Broj 32/05, Broj 36/02, Broj 148/08, Broj 48/95, Broj 149/02


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled