PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2005-11-134-2518 NN 134/2005

• 5. Drugostupanjski sud je utvrdio da je prvostupanjska presuda pravilno utemeljena na odredbama članaka 1. stavka 2. i 17. ZID ZPPDS-a koje glase:


Stranica 2005-11-134-2518 NN 134/2005

• »Prava iz ovog Zakona ostvaruju fizičke osobe koje imaju prebivalište i boravište na područjima posebne državne skrbi, i pravne osobe koje imaju sjedište na područjima posebne državne skrbi.«


Stranica 2005-11-134-2518 NN 134/2005

• »Postupci pokrenuti radi ostvarivanja prava iz ovog Zakona do dana stupanja na snagu ovog Zakona, dovršit će se po odredbama ovog Zakona.«


Stranica 2005-11-134-2518 NN 134/2005

• U obrazloženju drugostupanjske presude navodi se: »novelom zakona od 29. srpnja 2000. godine (»Narodne novine« 73/00) pooštreni su uvjeti za ostvarivanje prava na uvećanu plaću, jer se kao pretpostavka sada javlja prebivalište i boravište na području posebne državne skrbi, s time da je člankom 17. novele izričito određeno da se ne primjenjuje načelo zaštite stečenih prava, budući se ta odredba ima primjenjivati i na sve postupke koji su pokrenuti prije te izmjene a nisu pravomoćno okončani uz napomenu kako postoji ovakva ustavna mogućnost zakonodavca.«


Internet NN 134/2005
• 6. Osnovano podnositelj ističe povredu ustavnog prava jednakosti svih pred zakonom, zajamčenog člankom 14. stavkom 2. Ustava.

Internet stranice NN 134/2005
• Za postojanje prava na uvećanu plaću u konkretnom slučaju, prema ocjeni Ustavnog suda, mjerodavna je odredba članka 19. stavaka 1. i 2. ZPPDS-a koje glase:

Internet stranice NN 134/2005 • »Plaće državnih službenika i namještenika u tijelima državne uprave, tijelima sudbene vlasti i drugim državnim tijelima (...), kojima se plaće osiguravaju u državnome proračunu ili u odgovarajućim izvanproračunskim fondovima, a zaposleni su na područjima posebne državne skrbi, uvećavaju se u odnosu na plaće u drugim dijelovima Republike Hrvatske:
Internet stranice NN 134/2005 • za 25% na područjima druge skupine, iz članka 5. ovoga Zakona. »
Internet stranice NN 134/2005 • ZID ZPPDS kao dodatni uvjet za ostvarivanje prava propisanog odredbom članka 19. ZPPDS-a propisuje uz zaposlenje na području posebne državne skrbi, i prebivalište i boravište na području posebne državne skrbi.
Internet stranice NN 134/2005 • Do stupanja na snagu ZID ZPPDS-a 29. srpnja 2000. godine, prebivalište i boravište na području posebne državne skrbi nije bilo zakonski uvjet za ostvarivanje prava na uvećanu plaću. Stoga odredba članka 1. ZID ZPPDS-a nije mjerodavna u konkretnom slučaju dok odredba članka 17. ZID ZPPDS nema povratno djelovanje u slučaju ostvarivanja prava na uvećanu plaću za ostvareni rad do 29. srpnja 2000. godine.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 134/2005 • Pravo na uvećanu plaću ostvaruje se ako je rad izvršen. Zbog toga postupak u kojem se traži isplata uvećane plaće predstavlja postupak radi ostvarenog prava prije donošenja ZID ZPPDS koji je stupio na snagu 29. srpnja 2000. godine, kojim su propisani dodatni uvjeti za ostvarivanje prava na uvećanu plaću, a to je prebivalište i boravište na području posebne državne skrbi.
Informacije NN 134/2005 • Prema ocjeni Ustavnog suda, prijelazna odredba članka 17. ZID ZPPDS-a, na kojoj odredbi sudovi temelje osporene odluke, u dijelu koji glasi »postupci radi ostvarivanja prava« nema pravni značaj postupka ostvarivanja kondemnatorne zaštite radi realizacije već ostvarenog prava ispunjenjem za to propisanih zakonskih pretpostavki, već postupka radi ostvarivanja prava u kojem se donosi odluka konstitutivnog značenja, što nije predmet ovog ustavnosudskog postupka, pa se na njega ne može niti primijeniti.
Poslovne stranice NN 134/2005 • Iz tih razloga Ustavni sud ocjenjuje da se pravna stajališta osporenih presuda ne temelje na pravilnoj primjeni mjerodavnog materijalnog prava i na ustavnopravno prihvatljivom tumačenju tog prava, te je stoga u ovom slučaju podnositelju povrijeđeno ustavno pravo jednakosti pred zakonom.
Pregledi NN 134/2005 • 7. Zbog utvrđenja povrede navedenog ustavnog prava, Ustavni sud nije razmatrao navode podnositelja o povredi ostalih ustavnih prava na koje ukazuje u ustavnoj tužbi.
Besplatno NN 134/2005 • Odredba članka 117. stavka 3. Ustava ne sadrže ustavna prava te ne može biti temelj za ustavnu tužbu, u smislu članka 62. Ustavnog zakona.
Glasnik NN 134/2005 • 8. Slijedom navedenog, temeljem članaka 74. i 76. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u izreci.
Propis NN 134/2005 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi S. p. c. o. iz Z., zastupane po arhijerejskom namjesniku M. P., a koje zastupa M. S., odvjetnica iz Z., na sjednici održanoj 26. listopada 2005. godine, jednoglasno je donio
Propis NN 134/2005 • II. Županijski sud u Zagrebu dužan je donijeti odluku u predmetu koji se vodi pred tim sudom pod brojem: Gž- 3592/05 u najkraćem mogućem roku, ali ne duljem od šest (6) mjeseci, računajući od prvog idućeg dana nakon objave ove odluke u »Narodnim novinama«.
Propis NN 134/2005 • III. Na temelju članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), podnositelju ustavne tužbe, S. p. c. o. iz Z., određuje se primjerena naknada zbog povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01. – pročišćeni tekst) u iznosu od 7.100,00 kuna.
Propis NN 134/2005 • IV. Naknada iz točke III. izreke ove odluke bit će isplaćena iz državnog proračuna u roku od tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva podnositelja Ministarstvu financija Republike Hrvatske za njezinu isplatu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 178/04, Broj 79/07, Broj 138/05, Broj 20/90, Broj 26/98, Broj 151/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled