PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-08-93-2957 NN 93/2008

• 5. U postupku je utvrđeno da je podnositelj zaposlen kao djelatnik tuženika, te da je u obavljanju svog posla u 2002., 2003. i 2004. godini po odobrenju tuženika koristio u službene svrhe svoj privatni automobil i da mu je tuženik po prijeđenom kilometru isplaćivao naknadu u iznosu od 1,20 kuna.


Stranica 2008-08-93-2957 NN 93/2008

• Podnositelj je službenik u javnim službama zaposlen kod tuženika koji je javna ustanova koju je osnovala Vlada Republike Hrvatske na temelju Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, broj 6/97. i 48/00.).


Stranica 2008-08-93-2957 NN 93/2008

• Prema članku 3. stavku 1. Zakona o plaćama u javnim službama (»Narodne novine«, broj 27/01.) na pitanja plaća i drugih naknada na osnovu rada službenika i namještenika u javnim službama koja nisu uređena tim Zakonom, primjenjuju se opći propisi o radu, odnosno u skladu s njima sklopljeni kolektivni ugovori, dok prema stavku 2. te zakonske odredbe, kolektivne ugovore na temelju tog Zakona sklapaju Vlada Republike Hrvatske i sindikati javnih službi.


Stranica 2008-08-93-2957 NN 93/2008

• Prvostupanjski sud utvrđuje da je tuženik pravna osoba čiji je osnivač Republika Hrvatska i koji se financira isključivo iz sredstava državnog proračuna. Zakonom o izvršavanju državnog proračuna za 2002. godinu (»Narodne novine«, broj 116/01.), Zakonom o izvršavanju državnog proračuna za 2003. godinu (»Narodne novine«, broj 154/02.) i Zakonom o izvršavanju državnog proračuna za 2004. godinu (»Narodne novine«, broj 31/04.) propisano je da se sredstva za ostala materijalna prava radnika isplaćuju korisnicima proračuna prema kolektivnim ugovorima i sporazumima u visini i opsegu utvrđenima između Vlade Republike Hrvatske i sindikata u dijelu za koji tim zakonima nije drugačije određeno. Nadalje, Vlada Republike Hrvatske je ovlaštena donositi odluke o visini dnevnice za službena putovanja u zemlji, o visini naknada za terenski dodatak i za korištenje osobnog automobila u službene svrhe i to za sve one kojima se ta naknada isplaćuje iz državnog proračuna. Vlada Republike Hrvatske donijela je Odluku o visini dnevnice za službena putovanja i visini naknade za korisnike koji se financiraju iz sredstava državnog proračuna (»Narodne novine«, broj 55/04.) tek 23. travnja 2004. godine. Stoga se za utuženo razdoblje primjenjuje ranija Odluka, prema kojoj je propisana naknada troškova od 1,20 kuna po prijeđenom kilometru, te je tužbeni zahtjev odbijen. Takvu presudu potvrdio je u cijelosti drugostupanjski sud.


Internet NN 93/2008
• 6. Ocjena je Ustavnog suda da se pravna stajališta navedena u osporenoj drugostupanjskoj presudi ne zasnivaju na mjerodavnom materijalnom pravu i na ustavnopravno prihvatljivom tumačenju tog prava. Naime, visina naknade troškova korištenja privatnog automobila u službene svrhe u 2002., 2003. i 2004. godini propisana je odredbom članka 67. Temeljnog kolektivnog ugovora, a prema njoj zaposleniku kojemu je odobreno korištenje privatnog automobila u službene svrhe nadoknadit će se troškovi u visini 30% cijene litre benzina (Euro super) po prijeđenom kilometru.

Internet stranice NN 93/2008
• Odredba točke III. Odluke iz 1994., kojom je određeno da se naknada za korištenje privatnog automobila u službene svrhe plaća u iznosu po 1,20 kuna po prijeđenom kilometru nije mjerodavna u ovom predmetu, jer je ta Odluka donesena na temelju članka 23. Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 1994. godinu (»Narodne novine«, broj 28/94.). Taj Zakon je uređivao način izvršavanja Državnog proračuna Republike Hrvatske za 1994. godinu. To znači da je Odluka Vlade Republike Hrvatske iz 1994. bila u primjeni samo za 1994. godinu, odnosno u godini na koju se odnosi zakon na temelju kojega je ta Odluka donesena. Dakle, protekom tog roka ona ne proizvodi pravne učinke.

Internet stranice NN 93/2008 • U 2002. i 2003. godini na temelju Zakona o izvršavanju državnog proračuna za te godine nisu donesene odluke o visini dnevnice za službeno putovanje i visini naknade za korisnike koji se financiraju iz sredstava državnog proračuna, tako da se u tim godinama primjenjivao članak 67. Temeljnog kolektivnog ugovora.
Internet stranice NN 93/2008 • U 2004. godini donesena je Odluka o visini dnevnice za službeno putovanje i visini naknada za korisnike koji se financiraju iz sredstava Državnog proračuna (»Narodne novine«, broj 55/04.), koja u točki III. stavku 1. propisuje da je naknada za korištenje privatnog automobila u službene svrhe 30% cijene litre benzina Euro super 95 po prijeđenom kilometru, dakle u istoj visini koju određuje i Temeljni kolektivni ugovor.
Internet stranice NN 93/2008 • Dakle, podnositelj ima pravo na naknadu za korištenje privatnog automobila u službene svrhe u razdoblju od 2002. do 2004. sukladno članku 67. Temeljnog kolektivnog ugovora, odnosno 30% cijene litre benzina Euro super 95 po prijeđenom kilometru.
Internet stranice NN 93/2008 • 7. Stoga Ustavni sud utvrđuje da je drugostupanjski sud, polazeći od činjeničnog stanja utvrđenog u provedenom postupku, obrazložio svoja stajališta vezana za uvjete za isplatu naknade za prijevoz osobnim vozilom u službene svrhe, za koja stajališta se može utvrditi da su posljedica proizvoljnog tumačenja i samovoljne primjene mjerodavnog materijalnog prava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 93/2008 • Iz navedenih razloga Ustavni sud je utvrdio da je podnositelju u konkretnom slučaju stajalištima sudova povrijeđeno ustavno pravo jednakosti svih pred zakonom, zajamčeno člankom 14. stavkom 2. Ustava.
Informacije NN 93/2008 • 8. Prema članku 118. Ustava Vrhovni sud Republike Hrvatske, kao najviši sud, osigurava jedinstvenu primjenu zakona i ravnopravnost građana.
Poslovne stranice NN 93/2008 • Ustavni sud napominje da je Vrhovni sud Republike Hrvatske u presudi broj: Revr-752/07-2 od 21. studenoga 2007. godine zauzeo isto pravno stajalište u vezi s isplatom naknade za prijevoz osobnim vozilom u službene svrhe kod djelatnika Hrvatskog zavoda za poljoprivrednu savjetodavnu službu. Time je ujednačio sudsku praksu koja je do donošenja navedene odluke bila različita.
Pregledi NN 93/2008 • Stoga je u odnosu na predmetno pravno pitanje ispunjen zahtjev iz članka 118. Ustava.
Besplatno NN 93/2008 • 9. Slijedom navedenog, na temelju članaka 73. i 75. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u izreci (točke od I. do III.). Točka IV. izreke utemeljena je u članku 29. Ustavnog zakona.
Glasnik NN 93/2008 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Prvom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Aldo Radolović, predsjednik Vijeća, te suci Marko Babić, Mario Kos, Davor Krapac, Duška Šarin i Nevenka Šernhorst, članovi Vijeća, u postupku koji je ustavnom tužbom pokrenuo T. – Z. d.d. u stečaju, kojeg zastupa stečajni upravitelj F. Z. N., kojega zastupa D. J., odvjetnik iz Z., na sjednici održanoj 9. srpnja 2008. godine, jednoglasno je donio
Propis NN 93/2008 • 1. Ustavna tužba podnesena je protiv presude Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Revt-107/04-2 od 19. travnja 2006. godine, kojom je usvojena revizija tuženika H. I. GmbH & Co. Kg. iz A. kao osnovana, te su preinačene presuda Visokog trgovačkog suda Republike Hrvatske, broj: Pž-5909/03 od 13. srpnja 2004. godine i presuda Trgovačkog suda u Zadru, broj: P-451/02 od 13. svibnja 2003. godine, te je u cijelosti odbijen tužbeni zahtjev podnositelja kojim je tražio utvrđenje ništavim sporazuma o osiguranju potraživanja sklopljenog između tuženika kao vjerovnika, M.-V. C. iz Z. kao dužnika, te podnositelja i S. Š. kao jamaca, pred Općinskim sudom u Zadru 25. listopada 1994. i to u dijelu kojim podnositelj odgovara cjelokupnom svojom imovinom te u zalog daje svoje nekretnine koje su upisane u zemljišne knjige i one koje nisu upisane u zemljišne knjige, te se određuje uknjižba založnog prava u korist vjerovnika, čime vjerovnik stječe pravo namirenja iz tih nekretnina.
Propis NN 93/2008 • 2. U ustavnoj tužbi podnositelj ponavlja navode isticane u postupcima koji su prethodili postupku pred ovim Sudom. U bitnome, smatra da su nadležni sudovi, na temelju utvrđenog činjeničnog stanja, pogrešno primijenili mjerodavno materijalno pravo. Smatra da je Vrhovni sud pogrešno primijenio Zakon o javnom pravobraniteljstvu (»Narodne novine« broj 17/77., 17/86., 19/90., 41/90. i 83/92. – u daljnjem tekstu: ZJP), jer na navedeni sporazum suglasnost nije dalo nadležno javno pravobraniteljstvo te je navedeni sporazum ništav u smislu članka 103. Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine« broj 53/91., 73/91., 3/94., 7/96. i 112/99. – u daljnjem tekstu: ZOO).
Propis NN 93/2008 • Osporenom presudom smatra povrijeđenim ustavno pravo propisano odredbom članka 14. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 93/2008 • 3. Prema odredbi članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), svatko može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da mu je pojedinačnim aktom tijela državne vlasti, tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili pravne osobe s javnim ovlastima, kojim je odlučeno o njegovim pravima i obvezama ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela, povrijeđeno ljudsko pravo ili temeljna sloboda zajamčena Ustavom.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 63/00, Broj 81/02, Broj 112/97, Broj 86/08, Broj 71/07, Broj 79/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled