PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 42/2008 • 6.3.1.2. Za vrijeme ispitivanja temperatura spremnika za gorivo mora biti 233 K ± 2 K (- 40 °C ± 2 °C).
NN 42/2008 • 6.3.1.3. Za to ispitivanje treba primijeniti ispitni uređaj s njihalom. Udarno tijelo mora biti čelično i mora imati oblik piramide čije su stranice oblika iststraničnih trokuta, a osnovica je kvadrat; vrh i bridovi su zaobljeni s polumjerom od 3 mm. Središte udarca njihala mora se podudarati s težištem piramide; njegova udaljenost od osi okretanja mora biti 1 m. Ukupna masa njihala mora biti 15 kg. Energija njihala u trenutku udarca ne smije biti manja od 30 Nm i mora biti što je moguće bliže toj vrijednosti.
NN 42/2008 • 6.3.1.4. Ispitivanja treba obaviti u onim točkama spremnika za gorivo koje se smatraju ugroženima kod prednjeg ili bočnog sudara. Ugroženima se smatraju one točke koje su najistaknutije s obzirom na oblik spremnika i/ili vrstu ugradnje u vozilo. Točke koje su odabrali ispitni laboratoriji moraju biti navedene u izvještaju o ispitivanju.
NN 42/2008 • 6.3.1.5. Za vrijeme ispitivanja spremnik mora biti zadržan u svojemu položaju pomoću pričvršćenja smještenih na strani koja je nasuprot strane udarca. Zbog ispitivanja ne smiju nastati mjesta na kojima dolazi do propuštanja tekućine.
NN 42/2008 • 6.3.1.6. Po izboru proizvođača sva se ispitivanja mogu provesti na jednom te istom spremniku, ili svako ispitivanje na drugom spremniku.
NN 42/2008 • Nepropusnost i krutost oblika spremnika za gorivo treba ispitati pod uvjetima koji su propisani u točki 6.1. Spremnik za gorivo sa svom pripadajućom opremom treba pričvrstiti na ispitni uređaj na način koji odgovara ugradbi u vozilo za koje je spremnik namijenjen. Kao ispitnu tekućinu treba upotrijebiti vodu temperature 326 K (53 °C) i njom potpuno napuniti spremnik. Spremnik za gorivo treba pet sati izložiti relativnome unutarnjem tlaku koji je jednak dvostrukome radnom tlaku, ali ne smije biti manji od 0,3 bar pri temperaturi od 326 K ± 2 K (53 °C ± 2 °C). Tijekom ispitivanja spremnik za gorivo i pripadajuća oprema ne smiju puknuti ili propuštati; međutim dopuštena je trajna deformacija.
NN 42/2008 • 6.3.3.1. Gorivo upotrijebljeno za ispitivanje propuštanja goriva mora biti ili referencijsko gorivo sukladno prilogu III. Pravilnika TPV 102, ili uobičajeno trgovačko gorivo super. Ako je spremnik konstruiran samo za ugradbu u vozila s motorom s kompresijskim paljenjem, treba ga napuniti dizelskim gorivom.
NN 42/2008 • 6.3.3.2. Prije ispitivanja treba napuniti 50% obujma spremnika ispitnim gorivom te ga ostaviti otvorenog na temperaturi okoline od 313 K ± 2 K (40 °C ± 2 °C) dok se ne ustali gubitak težine po jedinici vremena.
NN 42/2008 • 6.3.3.3. Potom treba spremnik za gorivo isprazniti i ponovno napuniti ispitnim gorivom do 50% njegova obujma, nakon čega ga treba nepropusno zatvoriti i pohraniti kod temperature 313 K ± 2 K (40 °C ± 2 °C). Tlak treba namjestiti nakon što sadržaj spremnika poprimi ispitnu temperaturu. U sljedećem razdoblju treba tijekom osam tjedana mjeriti gubitak težine zbog difuzije za vrijeme ispitivanja. Najveći dopušteni gubitak goriva iznosi 20 g na 24 sata vremena ispitivanja.
NN 42/2008 • 6.3.3.4. Ako gubitak zbog difuzije prelazi vrijednost navedenu u točki 6.3.3., ispitivanje koje je tamo opisano treba ponoviti, s istim spremnikom, i odrediti gubitak zbog difuzije kod 296 K ± 2 K (23 °C ± 2 °C), dok ostali uvjeti ostaju neizmijenjeni. Tako izmjereni gubitak ne smije prijeći 10 g na 24 sata.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 42/2008 • Nakon ispitivanja prema točki 6.3.3 spremnik za gorivo treba zadovoljavati zahtjeve iz točaka 6.3.1 i 6.3.2.
NN 42/2008 • 6.3.5.1. Spremnik za gorivo, pričvršćen kao na vozilu, treba dvije minute izložiti plamenu. To ne smije prouzročiti istjecanje tekućega goriva iz spremnika.
NN 42/2008 • 6.3.5.2. Na različitim spremnicima napunjenim gorivom treba provesti tri ispitivanja kako slijedi:
NN 42/2008 • 6.3.5.2.1. Ako je spremnik za gorivo konstruiran za ugradbu u vozilo s motorom s vanjskim izvorom paljenja ili s motorom s kompresijskim paljenjem, treba provesti tri ispitivanja na spremnicima za gorivo napunjenim gorivom super.
NN 42/2008 • 6.3.5.2.2. Ako je spremnik za gorivo konstruiran samo za ugradnju u vozilo s motorom s kompresijskim paljenjem treba provesti tri ispitivanja na spremnicima za gorivo napunjenim dizelskim gorivom.
NN 42/2008 • 6.3.5.2.3. Pri svakome ispitivanju spremnik za gorivo treba biti pričvršćen na ispitni uređaj tako da što vjernije budu simulirani stvarni uvjeti pričvršćenja u vozilu. Način pričvršćenje spremnika za gorivo mora odgovarati odgovarajućim propisima za vozilo. U obzir treba uzeti dijelove vozila koji štite spremnik za gorivo i njegovu opremu od djelovanja plamena ili na bilo koji način utječu na širenje plamena, kao i posebne dijelove koji su ugrađeni na spremniku za gorivo i vijke na njegovu poklopcu. Tijekom ispitivanja moraju svi otvori biti zatvoreni, ali sustavi za odzračivanje moraju djelovati. Neposredno prije ispitivanja 50% obujma spremnika treba napuniti propisanim gorivom.
NN 42/2008 • 6.3.5.3. Plamen kojemu je izložen spremnik za gorivo mora se dobiti izgaranjem trgovačkoga goriva za motor s vanjskim izvorom paljenja (u daljnjem tekstu: gorivo) u tavi. Količina goriva u tavi mora biti dovoljna da kod normalnoga gorenja plamen može gorjeti tijekom cijelog vremena ispitivanja.
NN 42/2008 • 6.3.5.4. Dimenzije tave treba odabrati tako da i bočne stijenke spremnika za gorivo sa sigurnošću budu izložene plamenu. Duljina i širina tave moraju zbog toga premašivati tlocrtnu projekciju spremnika za gorivo za najmanje 20 cm, ali ne za više od 50 cm. Bočne stijenke tave ne smiju prije početka ispitivanja nadvisivati razinu goriva za više od 8 cm.
NN 42/2008 • 6.3.5.5. Tavu napunjenu gorivom treba postaviti pod spremnik za gorivo tako da udaljenost između razine goriva u tavi i dna spremnika za gorivo odgovara konstrukcijski određenoj visini spremnika za goriva iznad površine ceste kod neopterećena vozila spremnog za vožnju (vidi točku 2.3.). Tava ili ispitni stalak, ili oboje, moraju biti slobodno pokretljivi.
NN 42/2008 • 6.3.5.6. Tijekom faze C ispitivanja treba tavu na visini od 3 cm ± 1 cm iznad razine goriva prekriti zaslonom. Zaslon mora biti izrađen od materijala otpornog na vatru, kao što je propisano u dodatku 2. Između opeka ne smije biti razmaka, a opeke moraju iznad tave biti postavljene tako da otvori u opekama budu slobodni. Dužina i širina okvira moraju biti za 2 – 4 cm manje od unutarnjih mjera tave, tako da između okvira i bočne stijenke tave nastane prorez za prozračivanje.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 44/95, Broj 136/04,
Broj 5/02, Broj 152/08,
Broj 116/03, Broj 21/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE