PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-05-55-1931 NN 55/2008

• 6. Osporenom odredbom članka 6. stavka 3. Zakona o privatizaciji propisan je postupak prodaje dionica udjela i stvari, u kojem postupku je dana i mogućnost prodaje uz obročnu otplatu, s rokom otplate od 20 godina, dok je osporenim odredbama članka 21. istog Zakona utvrđeno tko sve ima pravo na dodjelu dionica bez naplate.


Stranica 2008-05-55-1931 NN 55/2008

• 7. Članak 21. Zakona o privatizaciji već je bio predmetom ocjene u postupku pred Ustavnim sudom. Rješenjem broj: U-I-239/1996 i dr. od 16. veljače 1999. Ustavni sud nije prihvatio prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom te zakonske odredbe.


Stranica 2008-05-55-1931 NN 55/2008

• Sud je u toj prethodnoj ustavnosudskoj ocjeni zauzeo sljedeće stajalište:


Stranica 2008-05-55-1931 NN 55/2008

• S obzirom da privatizacija prema Zakonu o privatizaciji znači i prijenos dionica bez naplate, Ustavni sud ocjenjuje da je zakonodavac radi ostvarenja ciljeva privatizacije mogao odrediti i osobe ili skupine osoba koje će te dionice steći upravo na propisani način – bez naplate. Osiguravanjem stjecanja dionica određenim skupinama pod jednakim uvjetima nisu povrijeđene najviše vrednote ustavnog poretka iz članka 3. Ustava kao niti jednakost pred zakonom koju jamči članak 14. stavak 2. Ustava. Takve odredbe su naime, izraz zakonodavne politike države u procesima pretvorbe i privatizacije, čiji temelj je ustavna samostalnost zakonodavca u uređivanju pravnih i gospodarskih odnosa (članak 2. stavak 4. al. 1. Ustava).


Internet NN 55/2008
• 8. Na temelju članka 54. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), Ustavni sud može ocjenjivati suglasnost zakona s Ustavom i u slučaju kad je određeni zakon već ranije bio predmetom ustavnosudske ocjene.

Internet stranice NN 55/2008
• 9. Predlagateljevi navodi nisu doveli u sumnju suglasnost osporenih zakonskih odredbi s Ustavom.

Internet stranice NN 55/2008 • Ocjena je Ustavnog suda da je zakonodavac, propisujući način prodaje dionica udjela i stvari, mogao propisati da ta prodaja bude obročna uz određivanje roka otplate. Nije u nesuglasnosti s Ustavom niti propisivanje prava na dodjelu dionica bez naplate te uvjeta za ostvarivanje tog prava.
Internet stranice NN 55/2008 • Neosnovano predlagatelj ukazuje na nesuglasnost odredbe članka 6. stavka 3. Zakona o privatizaciji s odredbom članka 48. stavka 1. Ustava u smislu nepostojanja zaštite prava vlasništva imovine koja se prodaje jer je Zakon predvidio obveze Fonda i drugih sudionika postupka privatizacije te ovlasti drugih državnih tijela (nadležnih ministarstava) u slučaju nepoštivanja odredbi Zakona.
Internet stranice NN 55/2008 • Pored toga, na prava i obveze Fonda i stjecatelja dionica, udjela stvari i prava na temelju odredbe članka 6. stavka 3. Zakona o privatizaciji, kao i na druga pitanja koja proizlaze iz tog pravnog posla, primjenjuju se odredbe Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine«, broj 35/05.), kojima su uređeni ugovorni odnosi.
Internet stranice NN 55/2008 • 10. Neosnovanim su ocijenjeni i razlozi predlagatelja glede nesuglasnosti članka 21. Zakona o privatizaciji s člancima 3. i 14. stavkom 2. Ustava, s obzirom da se zakonske odredbe, kojima je propisan krug ovlaštenika dodjele dionica bez naplate, mogu i moraju primijeniti samo na te osobe i to pod uvjetima koje propisuje Zakon o privatizaciji.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 55/2008 • U postupku je ocijenjeno da predlagatelj nije naveo ustavnopravno relevantne razloge zbog kojih bi trebalo preispitati prethodno stajalište Suda o nepostojanju sumnje u suglasnost članka 21. Zakona o privatizaciji s Ustavom, niti je Ustavni sud utvrdio da su u ustavnopravnom poretku Republike Hrvatske nastupile nove okolnosti koje bi dovele do promjene tog stajališta.
Informacije NN 55/2008 • 11. Predlagateljevi uopćeni navodi o mogućoj »nejednakosti« glede primjene osporenih zakonskih odredbi nisu razmatrani budući da Ustavni sud nije ovlašten u postupku ocjene suglasnosti zakona s Ustavom ispitivati primjenu pojedinih zakonskih odredbi. O tome se odlučuje u povodu ustavne tužbe, podnesene protiv pojedinačnih akata tijela državne vlasti.
Poslovne stranice NN 55/2008 • 12. Slijedom navedenog, Ustavni sud je ocijenio da nema osnove za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 6. stavka 3. i članka 21. Zakona o privatizaciji.
Pregledi NN 55/2008 • Stoga je, na temelju članka 43. Ustavnog zakona, riješeno kao u izreci (točka I.).
Besplatno NN 55/2008 • Objava ovog rješenja (točka II. izreke) temelji se na članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona.
Glasnik NN 55/2008 • Na temelju članka 27. stavka 4. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), pisano obrazlažemo
Propis NN 55/2008 • 1. Na sjednici Ustavnog suda Republike Hrvatske od 16. travnja 2008. većinom je glasova usvojena predložena odluka da se ne pokreće postupak ispitivanja ustavnosti odredbi iz stavka 3. članka 6. i članka 21. Zakona o privatizaciji (»Narodne novine«, broj 21/96., 71/97., 16/98. i 73/00.).
Propis NN 55/2008 • 2. Mi smo glasovali protiv predložene odluke i najavili izdvojeno mišljenje kojeg dajemo ovim putem.
Propis NN 55/2008 • 3. Odredba iz stavka 3. članka 6. navedenog Zakona omogućuje da se dionice, udjeli, stvari i prava mogu prodavati uz obročnu otplatu na rok od 20 godina.
Propis NN 55/2008 • Sama obročna otplata ni za nas nije sporna, ali uz jedan uvjet: da se uz nju u ugovor ugradi plaćanje kamata koje će jamčiti održavanje realne vrijednosti obročnog otplaćivanja dužne kupoprodajne cijene.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 56/08, Broj 54/01, Broj 112/04, Broj 64/00, Broj 21/91, Broj 54/96


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled