PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 66/2005 • 6. Ustavni sud utvrđuje da Miloš Mrkobrada, nositelj Nezavisne općinske liste, ima pravo podnijeti žalbu Ustavnom sudu kao podnositelj prigovora, sukladno odredbi članka 60. Zakona o lokalnim izborima, iako o njegovom prigovoru nadležni ŽIP nije riješavao niti je moguće utvrditi je li njegov prigovor pravodobno proslijeđen nadležnom ŽIP-u.
NN 66/2005 • Razmatrajući žalbene navode i prigovor tog žalitelja Sud je utvrdio da pitanje pogrešnog zbrajanja glasova žalitelj iznosi po prvi put tek u žalbi opravdavajući to ponovnim pregledom zapisnika s biračkih mjesta. Ističe da je ponovno pregledao zapisnike s biračkih mjesta budući da se u odluci Općinskog izbornog povjerenstva i rješenju nadležnog ŽIP-a navode različiti rezultati izbora. Usporedbom navedenih akata Ustavni sud je utvrdio da je broj glasova koje su dobile pojedine liste jednako naznačen u oba akta. Osim toga, uvidom u zapisnike sa svih 12 biračkih mjesta na području Općine Dvor i zapisnik o radu biračkog odbora za raseljene birače (biračko mjesto u Vukovaru), Ustavni sud je utvrdio da je Hrvatska stranka umirovljenika dobila 145 glasa, jednako kao i Nezavisna općinska lista Miloša Mrkobrade.
NN 66/2005 • 7. Prema odredbi članka 27. stavka 4. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst) pravo na sudjelovanje u diobi mjesta u predstavničkom tijelu jedinice imaju liste koje na izborima dobiju najmanje 5% važećih glasova birača. Zakonski izborni prag predstavlja najmanju razinu potpore birača, odnosno najmanji broj važećih glasova birača što ga kandidacijske liste moraju dobiti na izborima da bi ostvarile pretpostavke za sudjelovanje u konačnom postupku raspodjele mandata, koji se, nakon utvrđivanja broja važećih glasova za svaku listu koja je prešla izborni prag, provodi primjenom D`Hondtove metode preračunavanja glasova u mandate.
NN 66/2005 • Prema odredbi članka 27. stavka 2. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst) dioba dobivenih važećih glasova u vijećničke mandate odvija se u dvije faze – ukupan broj važećih glasova koje je dobila svaka pojedina lista dijeli se s brojevima od 1 do zaključno broja koliko se članova predstavničkog tijela jedinice bira na izborima (u konkretnom slučaju 15); od svih dobivenih rezultata posloženih po veličini od najvećeg prema manjem, posljednji po redu (u konkretnom slučaju 15.) jest zajednički djelitelj kojim se u drugoj fazi dijeli ukupan broj glasova svake kandidacijske liste:
NN 66/2005 • U konkretnom slučaju petnaesti po veličini, dakle zajednički djelitelj, jest broj 145:
NN 66/2005 • U postupku raspodjele dobivenih glasova u mandate nadležni ŽIP pravilno je utvrdio da je SDSS osvojio tri (3) vijećnička mandata, HDZ tri (3) vijećnička mandata, HSS-HNS-LS dva (2) vijećnička mandata, SDP dva (2) vijećnička mandata, NL Branislava Pavlovića, NL Ćoje Stojana Krnjaića, HSP i SNS po jedan (1) vijećnički mandat. Nadalje je pravilno utvrdio činjenicu da dvije liste (HSU i NL Miloša Mrkobrade) imaju jednak broj glasova (145), pri čemu je broj 145 ujedno i zajednički djelitelj iz članka 27. stavka 2. Zakona o lokalnim izborima, pa postoji dvojba kojoj od tih dviju lista dodijeliti preostali mandat.
NN 66/2005 • Za određivanje liste s koje će biti izabran petnaesti (15.) vijećnik u konkretnom slučaju nije bilo moguće primijeniti ni dopunsko zakonsko mjerilo za diobu dobivenih važećih glasova u mandate, propisano člankom 27. stavkom 3. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst), koji glasi:
NN 66/2005 • »Ako su važeći glasovi tako podijeljeni da se ne može utvrditi koja bi od dvije ili više lista dobila jedno mjesto ili još jedno mjesto u predstavničkom tijelu, ono pripada onoj listi koja je dobila više glasova.«
NN 66/2005 • Navedeno zakonsko mjerilo u konkretnom slučaju nije primjenjivo stoga što su dvije liste (HSU i NL Miloša Mrkobrade) dobile jednak broj važećih glasova, istovjetan zajedničkom djelitelju, pa obje imaju jednako pravo na petnaesto (15.) vijećničko mjesto u Općinskom vijeću Općine Dvor.
NN 66/2005 • S obzirom da u Zakonu o lokalnim izborima nije sadržano pravilo postupanja u slučaju kad za isto mjesto u predstavničkom tijelu konkuriraju dvije (ili više) lista, jer su dobile jednak broj važećih glasova birača, koji broj je ujedno i zajednički djelitelj iz članka 27. stavka 2. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst), Ustavni sud je tu zakonsku pravnu prazninu popunio analognom primjenom odgovarajućih izbornopravnih pravila sadržanih u članku 10. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst) o povećanju broja članova predstavničkog tijela, te svoje stajalište detaljno obrazložio u odluci broj: U-VIIA-2209/2005 (U-VIIA-2246/2005) od 22. svibnja 2005. godine.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 66/2005 • Analognom primjenom tog zakonskog pravila u konkretnoj pravnoj situaciji osigurava se da svaka lista, koja sudjeluje u podjeli vijećničkih mandata, za jednak broj dobivenih važećih glasova (u ovom slučaju taj broj odgovara zajedničkom djelitelju od 145 dobivenih važećih glasova) ima pravo na jedno mjestu u Općinskom vijeću Općine Dvor.
NN 66/2005 • Slijedom tog stajališta Suda, a imajući u vidu činjenično stanje u konkretnom slučaju, Ustavni sud utvrđuje da Hrvatska stranka umirovljenika i Nezavisna općinska lista Miloša Mrkobrade imaju pravo na po jedno mjesto u Općinskom vijeću Općine Dvor.
NN 66/2005 • 8. Prema odredbi članka 10. stavka 1. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst) istodobno s utvrđivanjem rezultata glasovanja za predstavnička tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, nadležno izborno povjerenstvo utvrđuje i objavljuje je li na provedenim izborima osigurana zastupljenost nacionalnih manjina. Ako se utvrdi da (nakon postupka podjele mandata, opisanog u točki 8. obrazloženja ove Odluke) nije postignuta odgovarajuća zastupljenost predstavnika nacionalnih manjina, broj članova predstavničkog tijela jedinice povećat će se do broja koji je potreban da bi odgovarajuća zastupljenost bila ostvarena, a izabranima će se smatrati oni pripadnici određene manjine koji su bili kandidirani na izbornim listama, a nisu izabrani, po redu prema razmjernom uspjehu svake liste na izborima (članak 10. stavak 2.).
NN 66/2005 • Ustavni sud ocijenjuje pravilnim tumačenje navedenih odredbi od strane nadležnog ŽIP-a, te u tom dijelu smatra navode žalbi neosnovanima.
NN 66/2005 • Naime, polazeći od utvrđenja Općinskog izbornog povjerenstva i nadležnog ŽIP-a o tome da na izborima nije osigurana zastupljenost pripadnika hrvatskog naroda, pravilno je utvrdio nadležni ŽIP da je redoslijed kandidacijskih lista, onih na kojima se nalaze pripadnici hrvatskog naroda, prema razmjernom uspjehu svake liste takav, da je najveći broj glasova (476) dobila lista HDZ, s čije liste se kandidat (četvrti na listi) ima smatrati izabranim petim predstavnikom hrvatskog naroda.
NN 66/2005 • 9. Slijedom iznijetog, Ustavni sud je, na temelju članka 128. alineje 9. Ustava, te članka 87. alineje 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), odlučio kao u izreci.
NN 66/2005 • 10. Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 66/2005 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Prvom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Željko Potočnjak, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija, Agata Račan, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst i Milan Vuković, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi Z. i N. R. iz K., na sjednici održanoj 28. travnja 2005. godine, jednoglasno je donio
NN 66/2005 • II. Županijski sud u Sisku dužan je donijeti odluku u predmetu koji se vodi pred tim sudom pod poslovnim brojem: Gž-27/05 u najkraćem mogućem roku, ali ne duljem od šest (6) mjeseci, računajući od prvog idućeg dana nakon objave ove odluke u »Narodnim novinama«.
NN 66/2005 • III. Na temelju članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02. – pročišćeni tekst), određuje se primjerena naknada podnositeljima ustavne tužbe, zbog povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske i to:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 6/07, Broj 46/04,
Broj 31/07, Broj 128/09,
Broj 109/07, Broj 183/04
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE