PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-07-73-1753 NN 73/2006

• 7. O suglasnosti zakona s Ustavom Ustavni sud Republike Hrvatske odlučuje na temelju članka 128. alineje 1. Ustava, na način i prema postupku koji su propisani Ustavom i Ustavnim zakonom.


Stranica 2006-07-73-1753 NN 73/2006

• Hrvatski sabor... samostalno, u skladu s Ustavom i zakonom, odlučuje: – o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj;


Stranica 2006-07-73-1753 NN 73/2006

• Člankom 3. Ustava utvrđene su najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske. U prijedlogu je istaknuta nepovredivost vlasništva i vladavina prava.


Stranica 2006-07-73-1753 NN 73/2006

• Prema odredbi članka 5. stavka 1. Ustava, u Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom.


Internet NN 73/2006
• Člankom 89. stavkom 4. Ustava određeno je da zakoni i drugi propisi državnih tijela i tijela koja imaju javne ovlasti ne mogu imati povratno djelovanje.

Internet stranice NN 73/2006
• Radi utvrđivanja svojih prava i obveza građanske naravi... svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud pravično, javno i u razumnom roku ispita njegov slučaj.

Internet stranice NN 73/2006 • 10. Ocjena je Ustavnog suda da je članak 47. Zakona o privatizaciji suglasan s Ustavom.
Internet stranice NN 73/2006 • Pravni sustav, utemeljen na vladavini prava i nepovredivosti vlasništva (članak 3. Ustava), obvezivao je zakonodavca na donošenje propisa kojima bi se izvršila pretvorba društvenog vlasništva (društvenog kapitala) u pravo vlasništva, kao temeljne pretpostavke djelovanja tržišnog gospodarstva.
Internet stranice NN 73/2006 • Stoga je Zakonom o pretvorbi uređena pretvorba poduzeća s društvenim kapitalom u poduzeće kojemu je određen vlasnik, dok je Zakonom o privatizaciji uređena privatizacija imovine (dionica, udjela, stvari i prava) koja je prenesena Fondu na temelju Zakona o pretvorbi, odnosno imovine koja je postala vlasništvo Republike Hrvatske na temelju posebnih propisa.
Internet stranice NN 73/2006 • Osporeni članak 47. Zakona o privatizaciji prijelazna je odredba kojom je uređena pravna sudbina nekretnina koje u postupku pretvorbe nisu bile procijenjene i unesene u vrijednost društvenog kapitala pa slijedom toga nisu postale vlasništvo trgovačkog društva, nastalog pretvorbom. Tom zakonskom odredbom propisano je da se takve nekretnine prenose Fondu, osim ako postoje razlozi za obnovu postupka ili ako bi prijenos utjecao na postojeću tehnološku cjelinu trgovačkog društva, što Fond utvrđuje u posebnom postupku.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 73/2006 • S obzirom da navedene nekretnine nisu pretvorbom postale vlasništvo prednika predlagatelja, predlagatelji neosnovano ukazuju na nesuglasnost članka 47. Zakona o privatizaciji s odredbama Ustava, koje se odnose na vlasništvo.
Informacije NN 73/2006 • 11. Prema ocjeni Ustavnog suda, nisu osnovani ni navodi predlagatelja kojima, osporavajući nadležnost i ovlasti Fonda, ukazuju na protivnost članka 47. Zakona o privatizaciji s člankom 6.1. Konvencije.
Poslovne stranice NN 73/2006 • Prema odredbama Zakona o Hrvatskom fondu za privatizaciju (»Narodne novine«, broj 84/92., 70/93., 76/93., 19/94., 52/94. i 87/96.), Fond ima svojstvo pravne osobe s javnim ovlastima (članak 2.); Fond je osnovan radi provedbe i dovršetka postupka privatizacije imovine koja je Fondu prenesena na temelju Zakona o pretvorbi, odnosno koja je na temelju drugih propisa postala vlasništvo Republike Hrvatske i prenesena na Fond (članak 3.); Fond obavlja stručne i upravne poslove koji se odnose na privatizaciju – prodaju dionica, udjela, stvari i prava i prijenos dionica bez naplate kad je to određeno zakonom, upravljanje imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske, pretvorbu društvenih poduzeća (članak 4.).
Pregledi NN 73/2006 • Sukladno navedenom, Fond u donošenju odluka iz svog djelokruga rada primjenjuje pravila upravnog postupka, utvrđena Zakonom o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91., 9/92. i 77/92.). Na temelju i u skladu s člankom 47. Zakona o privatizaciji donose se upravni akti protiv kojih je osigurana pravna zaštita pokretanjem upravnog spora pred Upravnim sudom Republike Hrvatske, u kojem postupku se provodi sudska kontrola zakonitosti tih akata, zajamčena člankom 19. stavkom 2. Ustava.
Besplatno NN 73/2006 • S obzirom da članak 47. Zakona o privatizaciji propisuje obnovu postupka za nekretnine koje u postupku pretvorbe nisu procijenjene u vrijednosti temeljnog kapitala (aktivu) društva u pretvorbi, Fond je ovlašten na prijedlog trgovačkog društva ili po službenoj dužnosti pokrenuti postupak obnove u kojemu će se utvrditi pravni status tih nekretnina.
Glasnik NN 73/2006 • 12. Nisu osnovani niti navodi predlagatelja glede nesuglasnosti odredbe članka 47. Zakona o privatizaciji s člankom 89. stavkom 4. Ustava jer ta odredba nema povratno djelovanje. Ona se odnosi na nekretnine koje nisu bile obuhvaćene pretvorbom i primjenjuje se na pravne odnose glede tih nekretnina koji su zatečeni u vrijeme stupanja na snagu Zakona o privatizaciji.
Propis NN 73/2006 • 13. Ustavni sud je u ovom postupku uzeo u obzir i odredbe Ustavnog zakona za provedbu Ustava (»Narodne novine«, broj 34/92. – pročišćeni tekst, 91/92., 62/83., 50/94., 105/95. i 110/96.). Rok za usklađivanje zakona s Ustavom istekao je 31. prosinca 1997. godine.
Propis NN 73/2006 • S obzirom da je Zakon o privatizaciji donesen 1. ožujka 1996., a stupio na snagu 22. ožujka 1996., zakonodavac je člankom 47. tog Zakona uredio pravni status nekretnina, koje nisu procijenjene u vrijednost društvenog kapitala, sukladno Zakonu o pretvorbi, poštujući navedeni rok.
Propis NN 73/2006 • 14. U odnosu na navode predlagatelja, kojima se ukazuje na postupanje Fonda i primjenu osporene zakonske odredbe u konkretnim slučajevima, napominje se da Ustavni sud nije ovlašten u postupku ocjene suglasnosti zakona s Ustavom ocjenjivati primjenu pojedinih zakonskih odredbi. O tome se odlučuje u povodu ustavne tužbe podnesene protiv pojedinačnih akata tijela državne vlasti.
Propis NN 73/2006 • 15. Ustavni sud nije nadležan ocjenjivati međusobnu usklađenost pojedinih zakona pa navodi predlagatelja, kojima se ukazuje na nesuglasnost članka 47. Zakona o privatizaciji s drugim zakonima, nisu razmatrani.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 95/03, Broj 48/99, Broj 70/05, Broj 3/08, Broj 75/09, Broj 46/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled