PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-07-89-2271 NN 89/2009

• 7. Odluka o objavi (točka V. izreke) temelji se na odredbama članka 29. Ustavnog zakona.


Stranica 2009-07-89-2271 NN 89/2009

• 8. Predsjednik Županijskog suda u Splitu dužan je dostaviti Ustavnom sudu pisanu obavijest o datumima donošenja i otpreme odluke u roku osam (8) dana od dana njene otpreme, a najkasnije osam (8) dana od isteka roka određenog u točki II. izreke ove odluke. Ovaj nalog temelji se na članku 31. stavcima 4. i 5. Ustavnog zakona.


Stranica 2009-07-89-2271 NN 89/2009

• Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Jasna Omejec, predsjednica Suda, te suci Marko Babić, Snježana Bagić, Slavica Banić, Mario Jelušić, Davor Krapac, Ivan Matija, Aldo Radolović, Duška Šarin, Miroslav Šeparović i Nevenka Šernhorst, rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom, na sjednici održanoj 7. srpnja 2009. godine, donio je


Stranica 2009-07-89-2271 NN 89/2009

• I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Pravilnika o dodjeli dionica bez naplate (»Narodne novine«, broj 44/96., 1/97., 137/97. i 6/98. – ispravak).


Internet NN 89/2009
• 1. Čedo Ivan Žic iz Zagreba podnio je Ustavnom sudu podnesak pod nazivom »Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu zakonitosti Pravilnika o dodjeli dionica bez naplate i pratećih propisa (odnosno cjelokupnog postupka Kuponske privatizacije) i uklanjanje posljedica naknadom štete stradalnicima uz određivanje povjerenstva za izvršenje odluke Ustavnog suda«.

Internet stranice NN 89/2009
• 2. Nakon što je pozvan na dopunu prijedloga suglasno odredbama članka 38. u svezi s člankom 37. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 29/94.), predlagatelj je podneskom podijeljenim u tri podcjeline dopunio podneseni prijedlog. U prvoj podcjelini nalaze se točke I. i II., u drugoj pod nazivom »Komentari i dodatni razlozi« nalaze se točke III., IV. i V., a točke VI. i VII. sadržane su u trećoj podcjelini pod nazivom »Odluke«.

Internet stranice NN 89/2009 • 2.1. Polazeći od sadržaja prve podcjeline podnesenog prijedloga potrebno je istaknuti da u tom dijelu (točka I.) predlagatelj ističe da na temelju odredbi članka 21. Zakona o privatizaciji (»Narodne novine«, broj 21/96., 71/97., 16/98. i 73/00.) ovlašteni sudionici programa dodjele dionica bez naplate imaju suglasno odredbama članaka 22. do 26. Zakona o privatizaciji sasvim konkretna prava u pogledu vrijednosti dionica koje im se dodjeljuju. Ističe da odredbe članaka 22. i 24. Zakona o privatizaciji navode da ratni i vojni invalidi i civilni invalidi rata imaju pravo na dodjelu dionica u visini utvrđenoj člankom 11. stavkom 1. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća (»Narodne novine«, broj 83/92., u daljnjem tekstu: ZID ZPDP).
Internet stranice NN 89/2009 • Predlagatelj ističe sljedeće: »Nadalje, iako članak 11., stavak 1., Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća (NAR. NOV. 83/92 – 1966.) daje pravo na dionice u DINARSKOJ PROTUVRIJEDNOSTI od 20.000 DEM, članak 2. stavak 3. Pravilnika o dodjeli dionica bez naplate (NAR. NOV. 44/96 – 1624., 1/97 – 64., 137/97 – 4338., 6/98) nazivnu vrijednost dionica na koje ovlašteni sudionici ostvaruju pravo samovoljno izražava u BODOVIMA; ovdje je razlika još bitnija, i nije samo pitanje tehnike, jer ti bodovi ne jamče nikakvu vrijednost, za razliku od DINARSKE PROTUVRIJEDNOSTI (odnosno KUNSKE PROTUVRIJEDNOSTI, kao pravnog sljednika svih pojmova, denotacija i konotacija staroga naziva nacionalne valute) koja predstavlja sasvim izvjesnu vrijednost.«
Internet stranice NN 89/2009 • Predlagatelj dalje napominje: »Konačni je rezultat, sadašnja VRIJEDNOST poduzeća s Popisa društava čije su dionice uvrštene u Program masovne privatizacije OD 1,7 DO 0,9 MILIJARDI MARAKA, po svim relevantnim postojećim procjenama, NASUPROT ZAKONSKI STEČENIH PRAVA OD PREKO 1,7 MILIJARDI MARAKA stradalnika Domovinskog rata, što predstavlja dovoljan otklon od zakonitosti za poništiti ili ukinuti Pravilnik o dodjeli dionica bez naplate (NAR. NOV. 44/96. – 1624., 1/97 – 64., 137/97 – 4338., 6/98) te sve prateće propise i akte koji operacionaliziraju postupak Kuponske privatizacije u Hrvatskoj.
Internet stranice NN 89/2009 • Do ovoga faktičnog i nasilnog smanjenja prava koje stradalnicima daje Zakon o privatizaciji (NAR. NOV. 21/96 – 877., 71/97 – 2378) u skladu s odredbama članaka 23., 25. i 26., u iznosu (odnosno postotku od najvećeg iznosa) utvrđenom člankom 19. stavkom 1., prema NOMINALNOJ VRIJEDNOSTI dionica determiniranoj PROCIJENJENOM VRIJEDNOŠĆU PODUZEĆA iz elaborata o procijeni vrijednosti poduzeća u skladu sa člankom 11. stavkom 1. točkom 7., koja se dobiva obračunom DRUŠTVENOG KAPITALA kao razlikom između vrijednosti sredstava (ukupne aktive) i vrijednosti obveza poduzeća, prema članku 2. stavku 1. istoga Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća (NAR. NOV. 19/91 – 626., 83/92 – 1966., 84/92 – 2011., 94/93 – 2127., 2/94 – 18., 9/95 – 287., 21/96 – 877.), došlo je uslijed dva različita odstupanja Pravilnika o dodjeli dionica bez naplate (NAR. NOV. 44/96 – 1624., 1/97-64., 137/97- 4338., 6/98), te pratećih propisa i akata koji operacionaliziraju postupak Kuponske privatizacije u Hrvatskoj, od gore navedenih zakona.«
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 89/2009 • Predlagatelj navodi i sljedeće mišljenje: »Drugim odstupanjem od zakona, točnije protivno člancima 23., 25. i 26. Zakona o privatizaciji (NAR. NOV. 21/96 – 877., 71/97 -2378) i članku 19. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća (NAR. NOV. 19/91 – 626., 83/92 – 1966., 84/92 – 2011., 94/93 – 2127., 2/94 – 18., 9/95 – 287., 21/96 – 877.), Pravilnik o dodjeli dionica bez naplate (NAR. NOV. 44/96 – 1624., 1/97 – 64., 137/97 – 4338., 6/98) u članku 2. i 3. nudi ovlaštenim sudionicima kuponske privatizacije PRAVO na dionice nazivne vrijednosti izražene u BODOVIMA. S druge strane, članak 12. stavak 3. Pravilnika o dodjeli dionica bez naplate (NAR. NOV. 44/96 – 1624., 1/97 – 64., 137/97 – 4338., 6/98) određuje da nazivna VRIJEDNOST DIONICA iz Programa dodjele dionica bez naplate mora biti JEDNAKA ILI VEĆA OD UKUPNOG BROJA BODOVA ovlaštenih sudionika.
Informacije NN 89/2009 • Osim što je opet u sukobu s gore navedenim zakonima, donositelj Pravilnika uspio je u program dodjele dionica ugraditi circulus vitiosus: prvo nudi ovlaštenim sudionicima pravo na dionice ODRE?ENE VRIJEDNOSTI, ali izražene u BODOVIMA neodređene i sumnjive vrijednosti, zatim tvrdi da se VRIJEDNOST tih dionica mora ODREDITI kao jednaka ili veća od NEODRE?ENE VRIJEDNOSTI takvoga ukupnog broja BODOVA.«
Poslovne stranice NN 89/2009 • 2.3. Podcjelinu podneska pod nazivom »Komentar i dodatni razlozi« predlagatelj je podijelio na tri točke.Tako u uvodu navedene podcjeline navodi: »Na ovaj opći efekt pada vrijednosti skoro svih poduzeća iz portfelja Fonda za privatizaciju, nadovezao se sasvim specifični utjecaj negativne selekcije: Popis društava predviđenih za masovnu privatizaciju mijenjao se više od deset puta pod utjecajem lobbya koji su nastojali svoja poduzeća »spasiti« od kuponske licitacije, ili drugih koji su nastojali osigurati za sebe posljednje interesantne vlasničke udjele u ostatku atraktivnih tvrtki. Mutacije ove liste koje su se uglavnom odvijale unutar zidova Ministarstva i Fonda za privatizaciju, svele su broj poduzeća u ponudi sa 713 od 14. 3. 1997. na 465 pod kraj godine.«
Pregledi NN 89/2009 • 2.3.1. U točki III. se navodi: »Pravilnik o dodjeli dionica bez naplate baziran je na potpunoj neizvjesnosti, te pojedine ovlaštene sudionike stavlja u nepovoljan, možda i izrazito negativan položaj, dok drugima daje prednosti koje zakon nikada nije predvidio, a sve u zavisnosti od kockarske sreće i privilegiranog pristupa ograničenim informacijama. Nigdje u ZAKONU O PRIVATIZACIJI NIJE VIDLJIVO DA JE ZAKONODAVAC PREDVIDIO DA IZNOS DODIJELJENIH DIONICA POJEDINOG STRADALNIKA TREBA OVISITI O KOCKARSKOJ SREĆI ILI NESREĆI, o čemu jedino i možemo govoriti kada se visina dodijeljenih paketa dionica dvojici ovlaštenih sudionika sa jednakim pravima u trećem krugu dražbe može razlikovati četiri puta, a u određenim situacijama i više.«...
Besplatno NN 89/2009 • 2.3.3. U prijedlogu se nakon toga ukazuje na stvorenu nejednakost između pojedinaca te Privatizacijskih investicijskih fondova, te se navodi: »U izvještaju o stanju Privatizacijskog investicijskog fonda (PIF), (DETALJNE DRAŽBOVNE PROCEDURE ZA PRIVATIZACIJSKE INVESTICIJSKE FONDOVE, 27.5.96.) uvedena je diskriminacija u dražbovnoj proceduri između pojedinačnih ponuđača i PIF-ova jer točka 7., definirajući rezervirane bodove kod neuspjelih dražbi, predviđa da se »Bodovi ponuđeni od strane PIF-a za takva poduzeća prenose automatski u slijedeći krug nadmetanja.« Nadalje, isti taj Izvještaj u točki 8. stavlja na raspolaganje za licitaciju ukupne deponirane bodove PIF-ova iako Nacrt procedura za prikupljanje ponuda izričito navodi da se »kuponski bodovi položeni unutar sedam dana prije datuma podnošenja ponude ne mogu koristiti u dotičnom nadmetanju.«
Glasnik NN 89/2009 • 2.4. U točki V. predlagatelj ističe: »U prethodnim je stavovima bio pregled zakonodavnog i institucionalnog okvira koji će vjerojatno uroditi još jednim fjaskom centralno/istočno europskih kuponskih privatizacija; slijedi detaljniji pogled na ono što se konkretno događa na terenu.
Propis NN 89/2009 • Mišljenje je predlagatelja sljedeće: »Tipični će Privatizacijski investicijski fond standardnim uspjehom u licitiranju doći do portfelja nazivne vrijednosti od 500 milijuna maraka. Budući da je intrinzična vrijednost (real value) tih dionica u prosjeku oko 20%, računovodstvena vrijednost njegovog portfelja biti će 100 milijuna maraka: to je vrijednost temeljem koje će biti denominirane dionice Fonda uvrštene na burzu – recimo, milijun dionica od po 100 DEM. Te dionice neće, međutim, imati tržišnu vrijednost od 100 DEM. Prema iskustvima ostalih srednje/istočno europskih kuponskih privatizacija, zbog minimalne potražnje i realne potrebe stanovništva za gotovinom, njihova će cijena u početnom periodu iznositi oko 25 DEM, da bi se pod kraj operativnog života PIF-a, nakon tri godine u dobrom slučaju, popela na 50 DEM. Od te razlike, između 25 i 50 DEM Društvo za upravljanje fonda će uzeti 30% ili oko 7,5 milijuna maraka na nivou Privatizacijskog investicijskog fonda. Budući da će u te tri godine Društvo utrošiti oko 6 milijuna maraka, razlika od 1,5 milijuna maraka jedva će biti dovoljna za pokriti kamate – a ovdje govorimo o uspješnom fondu! Onaj koji sakupi samo 100 milijuna bodova imati će za slične izdatke manje od 4 milijuna maraka prihoda. Otuda potreba za dodatnim nezakonitim izvorima prihoda kao što su brokerske provizije ili širenje baze klijenata.«
Propis NN 89/2009 • 2.5. I konačno, u podcjelini pod nazivom »Odluke«, predlagatelj pod točkom VI. zaključuje: »Slijedom glava I, II, III, IV i V može se bez opravdane sumnje zaključiti da su stradalnici Domovinskog rata stavljeni u nepovoljniji položaj od onoga koji im jamči Zakon o privatizaciji, što automatski znači da su druge skupine neosnovano stavljene u povoljniji položaj, te se temeljem članka 22., stava 3., alineje 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske predlaže da Ustavni sud Republike Hrvatske donese sljedeću
Propis NN 89/2009 • (Komentar: Odnosno cjelokupni postupak Kuponske privatizacije u Hrvatskoj.)«
Propis NN 89/2009 • U točki VII. predlagatelj zaključuje sljedeće: »Intencija ovoga Prijedloga nije toliko zaustaviti postupak dodjele kupona i njihove zamjene za dionice, koliko osigurati fundirana potraživanja svih stradalnika do iznosa koje im garantira Zakon o privatizaciji – umjesto neizvjesnosti koju im nameće predloženi dražbovni cirkus u tri kruga. Instrument koji se u tu svrhu predlaže je jednostavan: Društva za upravljanje fondovima dužna su izračunati u roku od trideset dana od formiranja početnog portfelja tržišnu vrijednost dionica, te bi ta vrijednost, upotpunjena procjenama preostalih poduzeća po istoj metodologiji, trebala biti korištena za UTVRDITI RAZLIKU DO STVARNIH PRAVA OD 1,7 MILIJARDI DEM.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 82/96, Broj 50/99, Broj 138/06, Broj 133/05, Broj 76/07, Broj 131/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled