PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2005-11-139-2632 NN 139/2005

• 7. Tijekom ustavnosudskog postupka od Hrvatskoga sabora zatražena je dostava zapisnika i fonograma 15. sjednice, održane 29. i 30. lipnja te 1., 6., 7., 8., 12., 13. 14. i 15. srpnja 2005. godine.


Stranica 2005-11-139-2632 NN 139/2005

• Iz zapisnika i fonograma slijedi da je Hrvatski sabor Zakon donio u hitnom postupku, većinom glasova nazočnih zastupnika, jer je sedamdeset i šest (76) zastupnika glasovalo za donošenje Zakona, dvadeset i šest (26) zastupnika glasovalo je protiv i jedan (1) zastupnik je bio suzdržan.


Stranica 2005-11-139-2632 NN 139/2005

• Ustavni sud je nadalje utvrdio da je Hrvatski sabor u vrijeme donošenja osporenog Zakona imao stotinu pedeset i dva (152) zastupnika pa je za donošenje zakona, za koje se traži većina glasova svih zastupnika, bilo potrebno sedamdeset i sedam (77) glasova zastupnika.


Stranica 2005-11-139-2632 NN 139/2005

• 8. Prema odredbi članka 82. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske, zakone (organski zakoni), kojima se razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode, izborni sustav, ustrojstvo, djelokrug i način rada državnih tijela te ustrojstvo i djelokrug lokalne i područne (regionalne) samouprave, Hrvatski sabor donosi većinom glasova svih zastupnika.


Internet NN 139/2005
• Ocjenjujući pravnu narav Zakona, Ustavni sud je imao u vidu članak 42. Ustava Republike Hrvatske, koji glasi:

Internet stranice NN 139/2005
• Svakom se priznaje pravo na javno okupljanje i mirni prosvjed u skladu sa zakonom.

Internet stranice NN 139/2005 • 9. U razmatranju osnovanosti zahtjeva za ocjenu suglasnosti Zakona sa Ustavom s aspekta njegove formalne ustavnosti, Ustavni sud pošao je i od stajališta izraženog u odluci broj: U-I-2566/2003, U-I-2892/2003 od 27. studenoga 2003. godine, kojom je ukinut Zakon o izmjenama i dopunama Kaznenog zakona (»Narodne novine«, broj 111/03), objavljenoj u »Narodnim novinama«, broj 190/03.
Internet stranice NN 139/2005 • U toj odluci Ustavni sud je utvrdio mjerila od kojih polazi pri ocjeni koji je zakon, čijim se odredbama razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode, organski zakon, te pri tome naveo:
Internet stranice NN 139/2005 • »Polazeći od izloženog, organskim zakonom kojim se razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode u smislu prvog dijela rečenice članka 82. stavka 2. Ustava ima se smatrati samo onaj zakon kojemu su temeljni predmet uređenja pojedino ili pojedina Ustavom utvrđena osobna i politička prava i slobode čovjeka. Jesu li ispunjene pretpostavke za utvrđenje određenog zakona organskim u smislu prvog dijela rečenice članka 82. stavka 1. Ustava ispituje se – u slučaju sumnje – zasebno u svakom konkretnom slučaju.«
Internet stranice NN 139/2005 • 10. Članak 1. Zakona o javnom okupljanju (»Narodne novine«, broj 128/99), kojim je razrađeno pravo na okupljanje kao opće načelo, propisuje da svatko ima pravo na javno okupljanje pod uvjetima utvrđenim tim Zakonom. Člankom 2. tog Zakona propisano je da su javna okupljanja u smislu tog Zakona mirna okupljanja i javni prosvjedi, javne priredbe i drugi oblici okupljanja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 139/2005 • Na temelju članka 4. Zakona o javnom okupljanju, pod mirnim okupljanjem i javnim prosvjedom podrazumijeva se svako organizirano okupljanje više od dvadeset (20) ljudi, koje se održava radi javnog izražavanja i promicanja političkih, socijalnih i nacionalnih uvjerenja i ciljeva. Javnim priredbama podrazumijevaju se okupljanja organizirana radi ostvarivanja prihoda u okviru registrirane djelatnosti, a koja, s obzirom na predmnijevani broj sudionika ili narav priredbe, zahtijevaju poduzimanje posebnih sigurnosnih mjera. Drugi oblici okupljanja podrazumijevaju okupljanja kojima je svrha ostvarivanje gospodarskih, vjerskih, kulturnih, humanitarnih, športskih, zabavnih i inih interesa.
Informacije NN 139/2005 • Ustavni sud ocjenjuje da se Zakonom o javnom okupljanju razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode iz Glave III. odjeljka 2. Ustava (osobne i političke slobode i prava), to je za donošenje izmjena i/ili dopuna tog Zakona, prema odredbama članka 82. stavka 2. Ustava, potrebna većina glasova svih zastupnika u Hrvatskom saboru, odnosno najmanje sedamdeset i sedam (77) zastupnika.
Poslovne stranice NN 139/2005 • Stoga Ustavni sud utvrđuje da osporeni Zakon, uslijed izostanka Ustavom propisane većine pri njegovom donošenju, nije donijet u skladu s člankom 82. stavkom 2. Ustava, pa je na temelju članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske odlučio kao u točki I. izreke.
Pregledi NN 139/2005 • 11. Točka II. izreke ove odluke temelji se na odredbi članka 55. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske. Prema toj odredbi, ukinuti zakon i drugi propis, odnosno njihove ukinute odredbe prestaju važiti danom objave odluke Ustavnog suda u »Narodnim novinama«, ako Ustavni sud ne odredi drugi rok.
Besplatno NN 139/2005 • Polazeći od činjenice da se Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o javnom okupljanju razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode, uređuje vrlo važno pitanje prava na javno okupljanje te da je osporeni Zakon stupio na snagu i primjenjuje se, pri čemu Ustavni sud nije utvrđivao sadržajnu suglasnost Zakona s Ustavom, Ustavni sud je na temelju navedenog ovlaštenja iz članka 55. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske odgodio prestanak važenja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnom okupljanju do isteka roka određenog u točki II. izreke ove odluke.
Glasnik NN 139/2005 • 12. Odluka iz točke III. izreke temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 139/2005 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi B. P. iz V., na sjednici održanoj 9. studenoga 2005. godine, jednoglasno je donio
Propis NN 139/2005 • II. Općinski sud u Splitu dužan je donijeti odluku u predmetu koji se vodi pred tim sudom pod poslovnim brojem: P-26/02, u najkraćem mogućem roku, ali ne duljem od šest (6) mjeseci, računajući od prvog idućeg dana nakon objave ove odluke u »Narodnim novinama«.
Propis NN 139/2005 • III. Na temelju članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst) podnositelju ustavne tužbe B. P. iz V., određuje se primjerena naknada zbog povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01. – pročišćeni tekst), u iznosu od 4.500,00 kuna.
Propis NN 139/2005 • IV. Naknada iz točke III. izreke ove odluke bit će isplaćena iz državnog proračuna u roku od tri mjeseca, od dana podnošenja zahtjeva podnositelja Ministarstvu financija Republike Hrvatske za njezinu isplatu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 19/98, Broj 129/05, Broj 118/09, Broj 14/92, Broj 112/04, Broj 180/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled