PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 85/2007 • 8. Predsjednik Općinskog suda u Splitu dužan je dostaviti Ustavnom sudu pisanu obavijest o datumima donošenja i otpreme odluke u roku od osam (8) dana od dana njene otpreme, a najkasnije osam (8) dana od isteka roka određenog u točki II. izreke ove odluke. Ovaj nalog temelji se na članku 31. stavcima 4. i 5. Ustavnog zakona.
NN 85/2007 • 9. Odluka o objavi (točka V. izreke) temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
NN 85/2007 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Davor Krapac, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst i Vice Vukojević, za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom Republike Hrvatske, na sjednici održanoj 11. srpnja 2007., donio je
NN 85/2007 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske dijela odredbe članka 9. Zakona o načinu i uvjetima podmirivanja obveza po kreditima i drugim poslovima iz sporazuma s vladama članicama Pariškog kluba (»Narodne novine« broj 34/96.), koja u osporenom dijelu glasi:
NN 85/2007 • 1. Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom dijela odredbe članka 9. Zakona o načinu i uvjetima podmirivanja obveza po kreditima i drugim poslovima iz sporazuma s vladama članicama Pariškog kluba (»Narodne novine« broj 34/96., u daljnjem tekstu: osporeni Zakon) podnijelo je dioničko društvo »Dalit Corp« iz Daruvara, smatrajući da sporni dio navedene zakonske odredbe omogućuje Ministarstvu financija Republike Hrvatske da ostvari blokadu računa korisnika, dužnika ili jamca po ugovoru s inozemnim vjerovnikom, jednostranim aktom, bez sporazuma s protivnom stranom i bez mogućnosti žalbe protiv takvog jednostranog akta.
NN 85/2007 • Primjenom osporene zakonske odredbe, kako navodi podnositelj, Ministarstvo financija je naložilo blokadu računa podnositelja, na ime dugovanja iz kredita i poslovnog odnosa s tvrtkom iz bivšeg DDR-a, dugovanja za koje podnositelj tvrdi da ne postoji i za čije plaćanje nikome nije dao odobrenje. Podnositelj također navodi da je pred nadležnim Općinskim sudom u Daruvaru 2000. godine pokrenuo parnični postupak radi utvrđenja da je nalog Ministarstva financija nezakonit, ali do podnošenja prijedloga Ustavnom sudu nije donesena prvostupanjska presuda.
NN 85/2007 • Zbog navedenog podnositelj prijedloga drži da su pravni subjekti koji se nađu u sličnoj situaciji lišeni pravne zaštite od jednostranih i samovoljnih akata Ministarstva financija, koje to Ministarstvo donosi na temelju ovlaštenja iz spornog dijela odredbe članka 9. Zakona.
NN 85/2007 • Podnositelj smatra da je sporno ovlaštenje Ministarstva financija protivno odredbama članka 3., članka 18. stavka 1. i članka 19. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske, te predlaže ukidanje dijela zakonske odredbe koja takvo ovlaštenje sadrži.
NN 85/2007 • 2. Djelomično osporena odredba članka 9. Zakona u cijelosti glasi:
NN 85/2007 • Ako se za podmirivanje obveza domaćih pravnih osoba kao dužnika, jamaca ili korisnika po novim dvostranim sporazumima bude od Ministarstva financija zahtijevalo da osigura potrebna sredstva i za slučaj da ono podmiri dospjelu obvezu iz sredstava državnog proračuna, Ministarstvo financija će pravo povrata isplaćenih iznosa i u svezi s tim nastalih troškova utvrditi posebnim ugovorom ili će putem naloga ovlaštenoj organizaciji za platni promet zatražiti blokadu računa korisnika, dužnika ili jamca po izvornom ugovoru s inozemnim vjerovnikom.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 85/2007 • 3. Ocjenu o neutemeljenosti podnesenog prijedloga Ustavni sud je donio zbog sljedećih razloga:
NN 85/2007 • Pravni temelj za donošenje osporenog Zakona, prema odredbi članka 1. tog Zakona, predstavlja Usklađeni zapisnik o konsolidaciji duga Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Opći sporazum), potpisan sa zemljama članicama tzv. Pariškog kluba 21. ožujka 1995., a koji istodobno čini sastavni dio osporenog Zakona.
NN 85/2007 • Nadalje, pravni temelj osporenog Zakona, prema odredbama članka 2. Zakona, čini i više dvostranih sporazuma Republike Hrvatske s vladama država članica Pariškog kluba o preuzimanju i reprogramiranju obveza po određenim kreditima i po drugim pravnim poslovima pravnih osoba sa sjedištem u Republici Hrvatskoj (tzv. raspoređeni dug), te o preuzimanju i reprogramiranju dijela duga (28,49%) bivše SFRJ (tzv. neraspoređeni dug).
NN 85/2007 • Osporenim Zakonom uređuju se način i uvjeti podmirivanja navedenih obveza prema inozemnim vjerovnicima, koje proistječu iz dvostranih sporazuma Republike Hrvatske s vladama država članica Pariškog kluba o preuzimanju i reprogramiranju obveza. Također se uređuju odnosi između Republike Hrvatske i domaćih pravnih osoba koji u svezi s tim obvezama nastaju, sve sukladno odredbama i uvjetima Općeg sporazuma (članci 1. i 2. osporenog Zakona).
NN 85/2007 • U dijelu koji se odnosi na tzv. neraspoređeni dug, Republika Hrvatska obveze preuzima u svoje ime i za svoj račun (članak 2. stavak 4. Zakona), dok u dijelu koji se odnosi na tzv. raspoređeni dug, Republika Hrvatska može nastupati u svojstvu dužnika ili u svojstvu jamca, koji jamči za nesporne izravne obveze domaćih pravnih osoba (članak 2. stavci 2. i 3. Zakona).
NN 85/2007 • Dugovanja domaćih pravnih osoba koja nisu uključena u tzv. raspoređeni dug, mogu biti uključena – na temelju dvostranog sporazuma, te se u tom slučaju također reorganiziraju u skladu s Općim sporazumom (Glava II., odjeljak 1., točke 1.2. i 1.7. Općeg sporazuma).
NN 85/2007 • Opseg preuzetih i osiguranih obveza jamstvima Republike Hrvatske po raspoređenom i neraspoređenom dugu i uvjeti njihovog reprogramiranja utvrđuju se novim dvostranim sporazumima, pa je člankom 3. stavkom 3. Zakona posebno utvrđeno da Republika Hrvatska jamči za nesporne izravne obveze domaćih pravnih osoba po klirinškim i gotovinskim poslovima sa stranim osobama iz Savezne Republike Njemačke, kao i po sporazumima s drugim državama čije su institucije osigurale takva potraživanja, ako to bude obostrano dogovoreno.
NN 85/2007 • Domaće pravne osobe kao dužnici, jamci i korisnici ili njihovi pravni sljednici, obvezni su na propisani način registrirati kod Narodne banke Hrvatske i pravovremeno podmirivati obveze iz određenih kredita kao i druge obveze obuhvaćene novim dvostranim sporazumima iz članka 2. stavka 1. i članka 3. stavka 3. ovoga Zakona, prema novim uvjetima i na način sukladan odredbama tih sporazuma i ovoga Zakona.
NN 85/2007 • Ministarstvo financija za podmirivanje preuzetih i osiguranih obveza jamstvima Republike Hrvatske iz stavka 3. članka 2. i stavka 3. članka 3. ovog Zakona ugovorom utvrđuje odnose s ovlaštenim bankama i domaćim pravnim osobama iz stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu zakona o potvrđivanju svakog pojedinog novog dvostranog sporazuma.
NN 85/2007 • Djelomično osporena odredba članka 9. Zakona, koja je u cjelini citirana pod točkom 2. ovog obrazloženja, uređuje slučajeve kada se od Ministarstva financija traži da osigura potrebna sredstva za podmirenje obveza domaćih pravnih osoba kao dužnika, korisnika ili jamaca, odnosno da te obveze podmiri, u kojem slučaju Ministarstvo financija može pravo povrata isplaćenih iznosa i u svezi s tim nastalih troškova utvrditi posebnim ugovorom ili (što je za podnositelja ustavnopravno prijeporno) može, putem naloga ovlaštenoj organizaciji za platni promet, zatražiti blokadu računa korisnika, dužnika ili jamca po izvornom ugovoru s inozemnim vjerovnikom.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 83/00, Broj 35/98,
Broj 56/02, Broj 80/02,
Broj 86/01, Broj 75/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE