PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-08-85-2677 NN 85/2007

• 4. Iz zakonskih odredaba citiranih u prethodnoj točki ovog obrazloženja razvidne su sljedeće činjenice:


Stranica 2007-08-85-2677 NN 85/2007

• 4.1. Odredbe osporenog Zakona primjenjuju se (kada se radi o slučajevima gdje Republika Hrvatska podmiruje nesporne izravne obveze pravnih osoba s područja Republike Hrvatske) tek uz prethodno ispunjenje nekoliko pretpostavki koje čine ove obveze nespornim i izravnim obvezama domaćih pravnih osoba prema stranim vjerovnicima.


Stranica 2007-08-85-2677 NN 85/2007

• – postojanje izvornog dokumenta o kreditu ili drugom pravnom poslu domaće pravne osobe i stranog vjerovnika,


Stranica 2007-08-85-2677 NN 85/2007

• – sklapanje novog dvostranog ugovora između Republike Hrvatske i odgovarajuće »sudjelujuće zemlje ugovornice« (članice tzv. Pariškog kluba iz Općeg sporazuma) o preuzimanju i reprogramiranju određenih obveza,


Internet NN 85/2007
• – sukladno odredbi članka 139. stavka 1. Ustava, akt ratifikacije dvostranog ugovora o preuzimanju i reprogramiranju određenih obveza, kojim dvostrani ugovori postaju dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske, u skladu s odredbom članka 140. Ustava.

Internet stranice NN 85/2007
• Pritom, vezano uz konkretan slučaj, valja napomenuti da je Vlada Republike Hrvatske s Vladom Savezne Republike Njemačke, 20. lipnja 1996., sklopila bilateralni Sporazum o preuzimanju i reprogramiranju vanjskog duga Republike Hrvatske (Zakon o potvrđivanju – »Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 11/96.), a predmet navedenog Sporazuma su i potraživanja izvan reprograma, odnosno zaostala potraživanja po osnovi glavnica i kamata po ugovorima koji su zaključeni na temelju Ugovora o platnom prometu između bivše DDR i FNRJ, iz 1957. godine.

Internet stranice NN 85/2007 • 4.2. Sljedeća činjenica koja proizlazi iz odredaba spornog Zakona jest da taj Zakon ima funkciju realizacije odredaba kako Općeg sporazuma sa zemljama članicama Pariškog kluba, tako i svakog pojedinog novog dvostranog ugovora o preuzimanju i reprogramiranju obveza domaćih pravnih osoba.
Internet stranice NN 85/2007 • 4.3. Osporeni Zakon propisuje postupak prethodnog ugovaranja načina podmirivanja međusobnih potraživanja između domaćih pravnih osoba odnosno onih subjekata koji su dužnici, jamci odnosno korisnici sredstava po kreditima i drugim poslovima iz izvornih ugovora sa stranim vjerovnicima, i Republike Hrvatske, kao subjekta koji za njih odnosno umjesto njih podmiruje dugovanja prema inozemnim vjerovnicima.
Internet stranice NN 85/2007 • Prethodno ugovaranje način je sporazumnog i mirnog razrješavanja regresnih odnosa, po svojoj je prirodi dvostrano i stoga sadrži određene zaštitne elemente, na način da dužniku (korisniku, jamcu), kao ugovornoj strani u tom ugovoru, pripada pravo stavljati prigovore, predlagati i dogovarati uvjete i način plaćanja i sl.
Internet stranice NN 85/2007 • 5. S obzirom na navedeno, nalog ovlaštenoj organizaciji za platni promet za blokadu računa dužnika (korisnika, jamca), koji je propisan osporenim dijelom odredbe članka 9. Zakona, predstavlja alternativni akt Ministarstva financija kojim se, u nedostatku odgovarajućeg ugovora to jest sporazumnog rješenja međusobnih odnosa, na drugi način – prinudno, razrješavaju regresni odnosi nastali podmirenjem određenog vanjskog dugovanja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 85/2007 • Stoga se takav nalog može smatrati specifičnim aktom ovrhe, čiju pravnu osnovu predstavljaju ratificirani multilateralni i bilateralni međunarodni pravni akti iz članaka 1. i 2. Zakona. Aktom ratifikacije navedenih sporazuma potvrđuje se, među ostalim, činjenica da se u svakom pojedinom slučaju radi o nespornim i izravnim obvezama domaćih pravnih osoba iz odnosa koji su predmetom sporazuma.
Informacije NN 85/2007 • Slijedom izloženog, a imajući u vidu cjelokupan postupak multilateralnog i bilateralnog pregovaranja i ugovaranja, ratifikacije ugovora u zakonodavnom tijelu i mogućnost sporazumnog uređivanja regresnih odnosa, što sve prethodi mogućem izdavanju naloga za blokadu računa pravne osobe dužnika (korisnika, jamca), prema ocjeni Ustavnog suda, izdavanje naloga za blokadu računa, kako to propisuje odredba članka 9. Zakona u osporenom dijelu, ne može se smatrati samovoljnim aktom nadležnog Ministarstva financija.
Poslovne stranice NN 85/2007 • 6. Podnositelj prijedloga svoje stajalište o jednostranosti i samovoljnosti postupanja nadležnog državnog Ministarstva zasniva osobito na činjenici da osporeni Zakon ne sadrži odredbe o pravu na žalbu protiv naloga za blokadu računa, kao niti o utuživosti tog akta pred tijelom sudbene vlasti.
Pregledi NN 85/2007 • Na navedeni način ukazuje na protuustavnost koja bi se sastojala u nedostatku zakonom predviđenog dopuštenog pravnog puta za pobijanje takve vrste akata, a čime se, prema mišljenju podnositelja, vrijeđaju neke od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske, osobito jednakost i vladavina prava. Povreda jednakosti i vladavine prava očitovala bi se, prema podnositelju, u tome što osporeni Zakon ne jamči pravo na žalbu niti na sudsku kontrolu akta donesenog na temelju osporene zakonske odredbe.
Besplatno NN 85/2007 • 7. U svezi s navedenim stajalištem podnositelja, Ustavni sud prije svega ističe da su nadležnosti Ustavnog suda propisane člankom 128. Ustava Republike Hrvatske. Sukladno članku 128. podstavku 1. Ustava, Ustavni je sud nadležan odlučivati o suglasnosti zakona s Ustavom. Ustavni sud je, prema tome, nadležan ocjenjivati suglasnost zakona u danom sadržaju s ustavnim odredbama, a nije nadležan takvu ocjenu provoditi nametanjem zakonodavnih rješenja kada je zakonodavac u zakonu nešto propustio urediti.
Glasnik NN 85/2007 • Protiv naloga za blokadu računa, propisanog osporenim dijelom odredbe članka 9. Zakona, nije predviđena mogućnost podnošenja žalbe odnosno pokretanja upravnog spora. Zakon takvu odredbu ne sadrži.
Propis NN 85/2007 • Međutim, iz navoda podnesenog prijedloga proizlazi zaključak da za podnositelja zapravo nije sporan nalog iz osporenog dijela članka 9. Zakona, kao takav, već činjenica da nije propisan pravni lijek koji bi se mogao koristiti protiv takvog naloga.
Propis NN 85/2007 • Ustavni sud ističe da se Ustavom Republike Hrvatske pravo na žalbu izrijekom jamči protiv prvostupanjskih pojedinačnih akata donesenih u postupku pred sudom ili drugim ovlaštenim tijelom (članak 18. stavak 1. Ustava), a sudska kontrola zakonitosti zajamčena je u odnosu na akte koji su po svojoj pravnoj prirodi upravni akti (članak 19. stavak 2. Ustava).
Propis NN 85/2007 • Nalog Ministarstva financija za blokadu računa pravne osobe po svojoj prirodi nedvojbeno jest pravni akt, jer se temelji na zakonu i jer ga donosi ovlašteno tijelo.
Propis NN 85/2007 • Međutim, pri njegovom donošenju ne vodi se nikakav postupak, te on nema obilježja upravnog akta u smislu odredbe članka 6. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine« broj 53/91., 9/92. i 77/92.), a nedvojbeno nije niti akt tijela sudbene vlasti.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 40/94, Broj 56/02, Broj 50/07, Broj 126/04, Broj 94/01, Broj 28/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled