PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-11-135-3301 NN 135/2009

• 8. Predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske dužan je dostaviti Ustavnom sudu pisanu obavijest o datumima donošenja i otpreme odluke u roku od osam (8) dana od dana njene otpreme, a najkasnije osam (8) dana od isteka roka određenog u točki II. izreke ove odluke. Ovaj nalog temelji se na članku 31. stavcima 4. i 5. Ustavnog zakona.


Stranica 2009-11-135-3301 NN 135/2009

• Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sutkinja Snježana Bagić, predsjednica Vijeća, te suci Mato Arlović, Davor Krapac, Ivan Matija, Duška Šarin i Miroslav Šeparović, članovi Vijeća, u postupku kojeg je ustavnom tužbom pokrenula M. (č.s. K.) L. iz Z., na sjednici održanoj 7. listopada 2009., jednoglasno je donio


Stranica 2009-11-135-3301 NN 135/2009

• 1. Ustavna tužba podnesena je protiv presude Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-8916/07-4 od 27. veljače 2008., kojom je odbijena tužba podnositeljice u upravnom sporu protiv rješenja Ministarstva obrane Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: MORH), Uprave za ljudske resurse klasa: 034-07/07-01/2, ur. broj: 512 M2-010401-07-157 od 6. srpnja 2007.


Stranica 2009-11-135-3301 NN 135/2009

• Navedenim rješenjem utvrđeno je da je podnositeljici prestala djelatna vojna služba s danom 1. listopada 2004.


Internet NN 135/2009
• 2. U ustavnoj tužbi podnositeljica ističe povrede ustavnih prava, izrijekom se pozivajući na članak 14. stavak 2., članak 19. stavak 2., članak 44. i članak 54. Ustava.

Internet stranice NN 135/2009
• Opsežno izlaže historijat upravnih postupaka i upravnih sporova vođenih u konkretnoj pravnoj stvari, te ustraje na stajalištu da joj činjenicom razrješenja službe tajnika u Vojnom ordinarijatu nije istodobno prestala djelatna vojna služba u MORH-u, u koju je, kako smatra, primljena na neodređeno vrijeme (budući da u rješenju o primitku u djelatnu vojnu službu nije navedeno da bi se radilo o primitku na određeno vrijeme), kao što je i tajnikom Vojnog ordinarijata imenovana na neodređeno vrijeme. Takvo tumačenje, argumentum a contrario, temelji, pored ostalog, na činjeničnom i pravnom supstratu presude Upravnog suda, donesene u drugoj pravnoj stvari (predmet broj: Us-10224/01), na koju se poziva i MORH, a gdje je kapelan Vojne kapelanije, sa svim pravima župnika, imenovan na tri godine, pa mu je i djelatna vojna služba zasnovana na određeno vrijeme od tri godine.

Internet stranice NN 135/2009 • Ističe da prestanak djelatne vojne službe u MORH-u mora biti zasnovan na nekom od razloga taksativno propisanih u Zakonu o službi u oružanim snagama Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 33/02., 58/02. i 175/03., u daljnjem tekstu: ZSOSRH), koji je mjerodavan za konkretan slučaj, uz supsidijarnu primjenu propisa o državnim službenicima i namještenicima, općih propisa o radu i kolektivnih ugovora.
Internet stranice NN 135/2009 • Takvih zakonom propisanih razloga nema u spornom rješenju kojim je prestala njezina djelatna vojna služba, a tu je činjenicu potvrdio i sam Upravni sud u jednoj od presuda donesenih u konkretnoj pravnoj stvari. Prestanak njezine ili bilo koje službe u Vojnom ordinarijatu, odnosno bilo koje službe u bilo kojoj ustrojbenoj cjelini MORH-a, sam po sebi, ne mora nužno rezultirati prestankom djelatne vojne službe, već je moguć raspored na drugačiju službu i/ili u drugu ustrojbenu cjelinu, napose kada se radi o stjecanju uvjeta za umirovljenje.
Internet stranice NN 135/2009 • Podnositeljica je na službu u Vojnom ordinarijatu imenovana dekretom Vojnog ordinarija od 20. studenoga 1997., a razriješena s 1. listopada 2004. dekretom Vojnog ordinarija od 31. kolovoza 2004., što za nadležne službe MORH-a predstavlja temelj za prestanak podnositeljičine djelatne vojne službe. MORH, naime, zastupa stajalište da osobe koje su na službu u Vojnom ordinarijatu imenovane dekretom ne stječu status djelatne vojne osobe trajno, već privremeno, a mjerodavnim pravom MORH smatra Pravilnik o ustrojstvu i djelovanju Vojnog ordinarijata u Republici Hrvatskoj (od 3. prosinca 1998.) odnosno odredbe Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o dušebrižništvu katoličkih vjernika, pripadnika oružanih snaga i redarstvenih službi Republike Hrvatske (»Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 2/97.).
Internet stranice NN 135/2009 • Podnositeljica ističe i to da se Upravni sud (u svim donesenim presudama, izuzevši jednu usvajajuću, a uključujući i posljednju odbijajuću, ovdje osporenu) zapravo nije bavio spornim materijalnopravnim pitanjem mogućih (propisanih) razloga za prestanak djelatne vojne službe odnosno zakonitošću akta o prestanku djelatne vojne službe, već se bavio ocjenom dekreta Vojnog ordinarija o njezinom razrješenju, navodeći da je to pravo vojnog ordinarija i njegova autonomna odluka.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 135/2009 • Pored toga, Upravni sud, kada je presudom broj: Us-11086/05 od 24. siječnja 2007., usvojio tužbu podnositeljice i poništio sporni akt MORH-a o prestanku djelatne vojne službe, uz jasno izraženo i obvezujuće pravno stajalište (članak 62. Zakona o upravnim sporovima – »Narodne novine« broj 53/91., 9/92. i 77/92., u daljnjem tekstu: ZUS) - da prestanak vojne službe mora biti zasnovan na zakonom propisanom razlogu - nije mogao u svojoj »novoj« presudi (ovdje osporenoj presudi broj: Us-8916/07) prijeći preko činjenice da je, nakon poništenja, u MORH-u ponovo donesen istovjetan akt o prestanku vojne službe, koji nije smio biti donesen, već je taj akt valjalo poništiti te je Upravni sud morao sam riješiti ovu pravnu stvar (sukladno članku 63. ZUS-a, čija je svrha upravo spriječiti da upravno tijelo »unedogled« postupa protivno pravnom stajalištu Upravnog suda). Napose novom presudom Upravni sud nije smio odbiti tužbu podnositeljice i time izraziti pravno stajalište dijametralno suprotno vlastitom (obvezujućem) pravnom stajalištu iz ranije presude u istoj pravnoj stvari.
Informacije NN 135/2009 • Slijedom izloženog, podnositeljica predlaže ukidanje osporene presude Upravnog suda.
Poslovne stranice NN 135/2009 • 3. U postupku pokrenutom ustavnom tužbom na temelju odredbe članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), Ustavni sud, u granicama zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela povrijeđeno podnositelju ustavno pravo, pri čemu se, u pravilu, ne upušta u pitanje jesu li sudovi pravilno i potpuno utvrdili činjenično stanje i ocijenili dokaze. Za Ustavni sud relevantne su samo one činjenice od čijeg postojanja ovisi ocjena o povredi ustavnog prava.
Pregledi NN 135/2009 • 4. Uvidom u ustavnu tužbu i priloženu dokumentaciju, Ustavni sud je utvrdio sljedeće:
Besplatno NN 135/2009 • Podnositeljica ustavne tužbe je na službu u Vojnom ordinarijatu imenovana dekretom Vojnog ordinarija od 20. studenoga 1997.
Glasnik NN 135/2009 • Rješenjem MORH-a, Personalne uprave od 18. prosinca 1997., primljena je u djelatnu vojnu službu s danom 1. prosinca 1997. i raspoređena u ustrojbenu cjelinu Politička uprava, Vojni ordinarijat, na dužnost tajnice, s činom bojnika.
Propis NN 135/2009 • Podnositeljica je razriješena od službe u Vojnom ordinarijatu s danom 1. listopada 2004., dekretom Vojnog ordinarija od 31. kolovoza 2004.
Propis NN 135/2009 • Rješenjem MORH-a, Uprave za ljudske resurse, od 28. rujna 2004., podnositeljici je s 1. listopada 2004., uz častan otpust, prestala djelatna vojna služba te je prevedena u pričuvu. U obrazloženju rješenja donositelj se poziva na dekret Vojnog ordinarija od 31. kolovoza 2004., na članak 193. ZSOSRH-a i na članak 13. Pravilnika o ustrojstvu i djelovanju Vojnog ordinarijata u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 135/2009 • Povodom tužbe podnositeljice, Upravni sud je donio presudu (i rješenje) broj: Us-9063/04 od 5. svibnja 2005., kojom je, u bitnome, poništio pobijano rješenje MORH-a, utvrdivši da ono ne sadrži obrazloženje prestanka djelatne vojne službe, već da su razlozi za to izneseni tek u odgovoru tuženog tijela na tužbu podnositeljice, a što ne može biti zamjena za valjano obrazloženje upravnog akta.
Propis NN 135/2009 • MORH je 5. rujna 2005. donio novo rješenje kojim se ponovo utvrđuje prestanak djelatne vojne službe podnositeljice, a u čijem se obrazloženju navodi, pored ostalog, da je Vojni ordinarijat crkvena ustanova koju je osnovala Sveta stolica, na temelju Ugovora između Svete stolice i Republike Hrvatske iz prosinca 1996., koja se u svojem radu ravna prema propisima kanonskog prava, koja ima specifičan položaj crkvene ustanove na službi u MORH-u, i unutar koje Vojni ordinarij slobodno imenuje i razrješava djelatnike.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 5/07, Broj 42/06, Broj 99/07, Broj 17/09, Broj 152/08, Broj 2/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled