PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 135/2009 • Povodom tužbe podnositeljice, Upravni sud je donio presudu broj: Us-11086/05 od 24. siječnja 2007., kojom je usvojio tužbu i poništio navedeno rješenje MORH-a od 5. rujna 2005., navodeći da su za prestanak djelatne vojne službe mjerodavni isključivo članci 188. i 189. ZSOSRH-a odnosno u njima propisani razlozi za prestanak, od kojih niti jedan nije naveden u pobijanom rješenju kao razlog prestanka službe podnositeljice. Upravni sud je naložio nadležnom tijelu da donese novo rješenje, pridržavajući se pravnog shvaćanja suda, u smislu članka 62. ZUS-a.
NN 135/2009 • Budući da nadležno tijelo MORH-a nije donosilo novo rješenje u provedbi navedene presude Upravnog suda, podnositeljica je Upravnom sudu podnijela zahtjev radi donošenja rješenja u smislu članka 64. ZUS-a, koji je zahtjev odbijen (rješenjem broj: Us-7506/07 od 5. rujna 2007.), jer je u međuvremenu doneseno novo rješenje MORH-a.
NN 135/2009 • U povodu (treće) tužbe podnositeljice, Upravni sud je donio presudu broj: Us-8916/07 od 27. veljače 2008., kojom je tužbu odbio, a koja se presuda osporava ustavnom tužbom.
NN 135/2009 • Upravni sud je u osporenoj presudi naveo i obrazložio primjenu mjerodavnog prava. Pozvao se tako na odredbe Apostolske konstitucije Pape Ivana Pavla II. o duhovnoj skrbi za vojnike od 21. travnja 1986., odredbe Statuta Vojnog ordinarijata u Republici Hrvatskoj (»Službene vijesti HBK« broj 3/98.), Ugovor između Svete stolice i Republike Hrvatske, Pravilnik o ustrojstvu i djelovanju Vojnog ordinarijata u Republici Hrvatskoj od 3. prosinca 1998. te na odredbe Zakonika kanonskog prava. Na temelju navedenih pravnih izvora Upravni sud je utvrdio i ocijenio, u bitnome, da je Vojni ordinarijat posebno crkveno područje u Republici Hrvatskoj s vlastitim Statutom, kojeg odobrava Sveta stolica, koja i imenuje Vojnog ordinarija, a njegovoj jurisdikciji podliježu svi koji pripadaju Ordinarijatu, pa tako i u pogledu imenovanja i razrješenja. Prije imenovanja kapelana ili djelatnika u Ordinarijatu (a Vojni ordinarij je u tom smislu ovlašten, u dogovoru s mjerodavnim biskupom ili redovničkim poglavarom u Republici Hrvatskoj, zatražiti svećenike i redovnike za povremenu ili vremenski ograničenu službu u Ordinarijatu), Vojni ordinarij izvješćuje MORH i dostavlja mu osobne podatke tih osoba, radi zasnivanja radnog odnosa. Pitanja iz takvih radnih odnosa uređuju se pojedinačnim ugovorima između MORH-a i Hrvatske biskupske konferencije, a osobe na službi u Vojnom ordinarijatu plaćom su izjednačene s plaćama vojnih službenika, sukladno ZSOSRH. Stoga Upravni sud zaključuje da je imenovanje odnosno razrješenje tajnika Ordinarijata autonomno pravo Vojnog ordinarija, u čiju se ocjenu Upravni sud ne može upuštati, ali koja odluka jest podloga, to jest pravna osnova za donošenje odluke MORH-a o prestanku vojne službe.
NN 135/2009 • 5. Imajući u vidu navode ustavne tužbe, Ustavni sud najprije primjećuje kako je točno da je Upravni sud presudom broj: Us-11086/05 od 24. siječnja 2007., izrazio obvezujuće pravno stajalište da su za prestanak djelatne vojne službe mjerodavni isključivo članci 188. i 189. ZSOSRH-a odnosno u njima propisani razlozi, da bi nakon toga, na što također pravilno ukazuje podnositeljica, osporenom presudom broj: Us-8916/07 od 27. veljače 2008., faktično potvrdio novo rješenje MORH-a, koje nije doneseno u skladu s tim obvezujućim pravnim stajalištem.
NN 135/2009 • Na navedeni način MORH i Upravni sud postupili su nezakonito odnosno protivno odredbama članaka 62. i 63. ZUS-a, što podnositeljica smatra povredom ustavnog prava na sudsku kontrolu zakonitosti upravnih akata iz članka 19. stavka 2. Ustava.
NN 135/2009 • 6. Ustavni sud, međutim, ističe da svaka povreda zakona, sama po sebi, ne znači nužno i povredu ustavnih prava, te da se u konkretnom slučaju, prema stajalištu Ustavnog suda, ne radi o povredi takvog značaja i intenziteta, koji bi opravdavali ocjenu o postojanju povrede ustavnih prava podnositeljice.
NN 135/2009 • 7. Ustavni sud navedeno stajalište temelji, prije svega, na ocjeni da su osporena presuda Upravnog suda broj: Us-8916/07 od 27. veljače 2008., kao i rješenje MORH-a od 6. srpnja 2007., koje joj je prethodilo, iako doneseni protivno postupovnim odredbama ZUS-a, utemeljeni na ustavnopravno prihvatljivom tumačenju i primjeni mjerodavnog materijalnog prava. Ustavni sud smatra da su pravna stajališta donositelja tih akata, napose glede mjerodavnog materijalnog prava i njegove primjene glede specifičnog pravnog položaja Vojnog ordinarijata, Vojnog ordinarija, djelatnika u Vojnom ordinarijatu i redovništva općenito, valjano obrazložena te je nedvojbeno da ona nisu posljedica proizvoljnog tumačenja i primjene tog prava.
NN 135/2009 • Ustavni sud, dakle, utvrđuje da tim aktima nije povrijeđeno ustavno jamstvo jednakosti svih pred zakonom iz članka 14. stavka 2. Ustava.
NN 135/2009 • 8. S obzirom na navedeno, budući da je ishod konkretnog upravnog postupka i upravnog spora takav da podnositeljica, u materijalnopravnom smislu, nije oštećena ili uskraćena u svojim pravima (a niti joj je pripalo više prava) u odnosu na bilo koju drugu osobu u jednakom činjeničnom i pravnom položaju, postupovne povrede na koje podnositeljica ustavnom tužbom ukazuje Ustavni sud, imajući u vidu okolnosti konkretnog slučaja, ne može ocijeniti povredom podnositeljičinih ustavnih prava iz članaka 19. stavka 2. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 135/2009 • Inzistiranje na zakonitosti u postupovnom smislu, koja bi za posljedicu imala materijalnopravno neutemeljenu odluku, a slijedom koje bi podnositeljici pripalo pravo koje joj prema mjerodavnom pravu ne pripada (iako je njezino subjektivno stajalište o tome suprotno), nije valjana osnova za tvrdnju o postojanju povrede prava, napose ne za tvrdnju o postojanju povrede prava u ustavnopravnom smislu.
NN 135/2009 • 9. Slijedom navedenog, Ustavni sud utvrđuje da podnositeljici nisu povrijeđena niti ustavna prava iz članaka 44. i 54. Ustava, na koja ustavnom tužbom također ukazuje.
NN 135/2009 • 10. Zbog izloženih razloga, a na temelju članaka 73. i 75. Ustavnog zakona, donesena je odluka kao u točki I. izreke.
NN 135/2009 • 11. Objava odluke (točka II. izreke) temelji se na članku 29. Ustavnog zakona.
NN 135/2009 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sutkinja Snježana Bagić, predsjednica Vijeća, te suci Mato Arlović, Davor Krapac, Ivan Matija, Duška Šarin i Miroslav Šeparović, članovi Vijeća, u postupku kojeg je ustavnom tužbom pokrenula A. T. iz K., koju zastupaju odvjetnici odvjetničkog društva R. & O. iz K., na sjednici održanoj 7. listopada 2009., jednoglasno je donio
NN 135/2009 • – presuda Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-8044/02-4 od 15. studenoga 2006.,
NN 135/2009 • – rješenje Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, Središnje službe u Zagrebu klasa: 143-03/07-01, ur. broj: 341-99-03, broj spisa 170474 od 11. srpnja 2002. i
NN 135/2009 • – rješenje Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, Područne službe u Karlovcu klasa: 143-03/02-01/00070000618, ur. broj: 341-07-03/3-02-009611/1, broj spisa 0014090 od 7. siječnja 2002.
NN 135/2009 • III. Predmet se vraća Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje, Područnoj službi u Karlovcu, na ponovni postupak.
NN 135/2009 • 1. Ustavna tužba podnesena je protiv presude Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-8044/02-4 od 15. studenoga 2006., kojom je odbijena tužba podnositeljice u upravnom sporu protiv rješenja Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (u daljnjem tekstu: HZMO), Središnje službe u Zagrebu klasa: 143-03/07-01, ur. broj: 341-99-03, broj spisa 170474 od 11. srpnja 2002.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 141/04, Broj 52/94,
Broj 14/94, Broj 93/08,
Broj 127/05, Broj 59/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE