PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 91/2008 • Analiza usklađenosti mjera s Ugovorom o EZ-u temelji se na nizu pozitivnih i negativnih elemenata. Nijedan pojedini element nije odlučujući, niti se ijedan skup elemenata može smatrati dostatnim da sam osigura usklađenost. U nekim slučajevima njihova primjenjivost i važnost koja im se pridaje ovise o obliku mjere.
NN 91/2008 • Države članice trebaju pružiti sve elemente i dokaze koje smatraju korisnima za ocjenu mjere. Razina potrebnih dokaza i ocjena Komisije ovise o obilježjima svakog slučaja te su razmjerni razini tržišnog nedostatka koji se rješava i riziku istiskivanja privatnog ulaganja.
NN 91/2008 • Sljedeće vrste mjera rizičnog kapitala, koje ne ispunjavaju jedan ili više uvjeta navedenih u odjeljku 4., podliježu detaljnoj ocjeni zbog manje razvidnog dokaza tržišnog nedostatka i veće mogućnosti za istiskivanje privatnog ulaganja i/ili za narušavanje tržišnog natjecanja.
NN 91/2008 • (a) Mjere koje predviđaju investicijske tranše povrh praga pravne sigurnosti od 1,5 milijuna eura po ciljnom malom i srednjem poduzetniku tijekom svakog razdoblja od dvanaest mjeseci
NN 91/2008 • Komisija je svjesna stalne fluktuacije tržišta rizičnog kapitala i jaza vlasničkog kapitala tijekom vremena, kao i različitog stupnja u kojem na poduzetnike utječe tržišni nedostatak ovisno o njihovoj veličini, fazi poslovnog razvoja i gospodarskom sektoru. Stoga je Komisija spremna razmotriti ocjenjivanje mjera rizičnog kapitala, koje predviđaju investicijske tranše iznad praga od 1,5 milijuna eura po poduzetniku godišnje, usklađenima sa zajedničkim tržištem pod uvjetom da je dostavljen dostatan dokaz tržišnog nedostatka.
NN 91/2008 • (b) Mjere koje predviđaju financiranje faze rasta srednjih poduzetnika u područjima koja ne ostvaruju pravo na potporu
NN 91/2008 • Komisija uviđa da određeni srednji poduzetnici u područjima koja ne ostvaruju pravo na potporu mogu imati nedostatan pristup rizičnom kapitalu čak i u fazi svoga rasta unatoč raspoloživosti financiranja za poduzetnike sa znatnim prometom i/ili ukupnom bilancom. Stoga je Komisija spremna razmotriti da u određenim slučajevima ocijeni usklađenima sa zajedničkim tržištem mjere koje djelomično pokrivaju fazu razvoja srednjih poduzetnika pod uvjetom da je dostavljen dostatan dokaz.
NN 91/2008 • (c) Mjere koje predviđaju nastavna ulaganja u ciljne poduzetnike koji su već primili potporu u obliku ulaganja novog kapitala, radi osiguravanja sredstava za naknadna višekratna financiranja čak i povrh općih pragova pravne sigurnosti te za financiranje ranog rasta poduzetnika
NN 91/2008 • Komisija uviđa važnost nastavnih ulaganja u ciljne poduzetnike koji su u svojim ranim fazama već primili potporu u obliku ulaganja novog kapitala radi osiguravanja sredstava za višekratna financiranja povrh najviših investicijskih tranši koje jamče pravnu sigurnost, kao i za financiranje ranog rasta poduzetnika do izlaska početnog ulaganja. Ovo može biti neophodno kako bi se izbjeglo slabljenje javnog sudjelovanja u tim financiranjima i istovremeno osigurao kontinuitet financiranja za ciljne poduzetnike, tako da i javni i privatni ulagači mogu u potpunosti ostvariti pogodnosti od rizičnih ulaganja. U tim okolnostima te uzimajući u obzir posebnosti ciljnog sektora i poduzetnika, Komisija je spremna razmotriti ocjenjivanje nastavnog ulaganja usklađenim sa zajedničkim tržištem uz uvjet da je iznos toga ulaganja u skladu s početnim ulaganjem i veličinom fonda.
NN 91/2008 • (d) Mjere koje predviđaju sudjelovanje privatnih ulagača ispod 50% u područjima koja ne ostvaruju pravo na potporu odnosno ispod 30% u područjima koja ostvaruju pravo na potporu
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 91/2008 • U Zajednici se razina razvoja tržišta privatnog rizičnog kapitala u znatnoj mjeri razlikuje u različitim državama članicama. U nekim slučajevima može biti teško naći privatne ulagače te je stoga Komisija spremna razmotriti ocjenjivanje mjera s privatnim sudjelovanjem ispod pragova navedenih u odjeljku 4.3.4., usklađenima sa zajedničkim tržištem ako države članice dostave dostatne dokaze.
NN 91/2008 • Ovaj problem može biti i veći za mjere rizičnog kapitala namijenjene malim i srednjim poduzetnicima u područjima koja ostvaruju pravo na potporu. U tim slučajevima može postojati dodatni manjak njima raspoloživog kapitala s obzirom na njihovu udaljenost od središta poduzetničkog kapitala, manju gustoću stanovništva i veću nesklonost riziku privatnih ulagača. Takvi mali i srednji poduzetnici mogu također biti pod utjecajem problema na strani potražnje, kao što su poteškoće u sastavljanju održivog poslovnog prijedloga spremnog za ulaganje, ograničenija kultura vezana uz vlasnički kapital i naročito opiranje gubitku upravljačke kontrole slijedom intervencije poduzetničkog kapitala.
NN 91/2008 • (e) Mjere kojima se pruža sjemenski kapital malim poduzetnicima i koje mogu predviđati (i) manje ili nikakvo privatno sudjelovanje privatnih ulagača i/ili (ii) pretežitost dužničkih investicijskih instrumenata nasuprot dionicama i instrumentima nalik dionicama
NN 91/2008 • Tržišni nedostaci koji utječu na poduzetnike u njihovoj fazi započinjanja naglašeniji su zbog visokog stupnja rizika koji za sobom povlači moguće ulaganje i potrebe za pozornim usmjeravanjem poduzetnika u toj ključnoj fazi. Ovo se očituje i kroz nesklonost, pa i odsutnost, privatnih ulagača koji pružaju sjemenski kapital, što upućuje na nikakav ili vrlo ograničeni rizik istiskivanja. Nadalje, mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja je smanjena zbog znatne udaljenosti tih malih poduzetnika od tržišta. Ovi razlozi mogu opravdati veću naklonost Komisije mjerama usmjerenima na fazu započinjanja, također i u svjetlu njihove vjerojatno ključne važnosti za stvaranje rasta i radnih mjesta u Zajednici.
NN 91/2008 • Pokretač ulaganja može olakšati susretanje ulagača i ciljnih malih i srednjih poduzetnika za koje tako može poboljšati pristup rizičnom kapitalu. U slučaju tržišnih nedostataka vezanih uz poduzetnike koje cilja pokretač ulaganja, pokretač možda neće učinkovito djelovati bez financijskih poticaja. Primjerice, ulagačima ne mora biti privlačna vrsta ulaganja na koju cilja pokretač u usporedbi s ulaganjima viših investicijskih tranši ili s ulaganjima u priznatije poduzetnike odnosno priznatija tržišta unatoč jasnoj mogućnosti ostvarenja dobiti ciljnih poduzetnika. Stoga je Komisija spremna razmotriti ocjenjivanje mjera, koje posebno uključuju pokretače ulaganja, usklađenima sa zajedničkim tržištem pod uvjetom da je dostavljen potrebni dokaz jasno određenog tržišnog nedostatka.
NN 91/2008 • (g) Troškovi vezani uz prvi analitički pregled poduzetnika s ciljem zaključivanja ulaganja, i to do faze dubinskog snimanja poslovanja (»troškovi pregleda«)
NN 91/2008 • Fondovi rizičnog kapitala odnosno njihovi upravitelji mogu snositi »troškove pregleda« prilikom identificiranja malih i srednjih poduzetnika prije faze dubinskog snimanja poslovanja. Bespovratna sredstva koja pokrivaju dio tih troškova pregleda moraju potaknuti fondove odnosno njihove upravitelje na poduzimanje više »izviđačkih« aktivnosti nego što bi to inače bio slučaj. To također može biti korisno za predmetne male i srednje poduzetnike, pa i ako pregled ne dovede do ulaganja, jer tim poduzetnicima omogućuje stjecanje više iskustva u području financiranja rizičnim kapitalom. Ovi razlozi mogu opravdati veću naklonjenost Komisije bespovratnim sredstvima koja pokrivaju dio troškova pregleda fondova rizičnih kapitala odnosno njihovih upravitelja, uz sljedeće uvjete: Opravdani troškovi moraju biti ograničeni na troškove pregleda vezane uz male i srednje poduzetnike poglavito u njihovoj fazi započinjanja ili osnivanja ako takvi troškovi ne dovode do ulaganja, i troškovi moraju isključivati pravne i administrativne troškove fondova. Osim toga, bespovratna sredstva ne smiju prelaziti 50% opravdanih troškova.
NN 91/2008 • Za mjere rizičnog kapitala koje predviđaju tranše ulaganja u ciljne poduzetnike povrh uvjeta postavljenih u odjeljku 4., a posebno one koje predviđaju tranše iznad 1,5 milijuna eura po ciljnom malom ili srednjem poduzetniku tijekom svakog razdoblja od dvanaest mjeseci, nastavna ulaganja ili financiranje faze razvoja srednje velikih poduzetnika u područjima koja ne ostvaruju pravo na potporu, kao i za mjere koje posebno uključuju pokretače ulaganja, Komisija zahtijeva dodatne dokaze da se tržišni nedostatak pokušava riješiti na svakoj razini gdje je potpora možebitno prisutna prije nego što ocijeni mjeru rizičnog kapitala usklađenom sa zajedničkim tržištem. Takvi dokazi moraju biti zasnovani na studiji koja pokazuje razinu »jaza vlasničkog kapitala« u odnosu na poduzetnike i sektore koji su cilj mjere rizičnog kapitala. Mjerodavne informacije odnose se na pružanje rizičnog kapitala i kapitala iz prikupljenih sredstava, kao i na značaj djelatnosti poduzetničkog kapitala u lokalnom gospodarstvu. Najbolje bi bilo da se dokazi odnose na razdoblje od tri do pet godina prije primjene mjera, kao i na budućnost na osnovi razumnih predviđanja, ako su dostupna. Podneseni dokazi mogli bi također uključivati sljedeće elemente:
NN 91/2008 • (a) razvoj prikupljanja sredstva tijekom posljednjih pet godina, također u usporedbi s podudarnim nacionalnim i/ili europskim srednjim vrijednostima;
NN 91/2008 • (c) udjel programa ulaganja s potporom države u ukupnom ulaganju poduzetničkog kapitala tijekom prošlih tri do pet godina;
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 105/08, Broj 129/08,
Broj 58/07, Broj 11/91,
Broj 109/03, Broj 9/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE