PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 141/2008 • (b) regionalne zračne luke: potpora se plaća za linije koje povezuju neku regionalnu zračnu luku u kategoriji C ili D s drugom zračnom lukom Europske unije. Potpora za linije između nacionalnih zračnih luka (kategorija B) može se uzeti u obzir samo u propisno potkrijepljenim izuzetnim slučajevima, osobito tamo gdje je jedna od zračnih luka locirana u neprivilegiranoj regiji. Ti uvjeti možda neće vrijediti za linije koje polaze iz zračne luke locirane u najudaljenijim regijama i vezane uz susjedne treće zemlje, ovisno o ocjeni od slučaja do slučaja;
NN 141/2008 • (c) nove linije: potpora će se primjenjivati samo na otvaranje novih linija ili na nove redove letenja, kako je niže definirano, što će dovesti do povećanja neto količine putnika[105].
NN 141/2008 • Isto tako, potpora za započinjanje poslovanja ne smije se platiti kad novu zračnu liniju već drži usluga brze željeznice prema istim kriterijima.
NN 141/2008 • Komisija neće prihvatiti slučajeve zloupotrebe kod kojih poduzetnik nastoji zaobići privremenu prirodu potpore za započinjanje poslovanja tako da zamijeni liniju koja prima potporu navodno novom linijom koja nudi sličnu uslugu. Osobito potpora neće biti dostupna za odobrenje zračnom prijevozniku koji, nakon što je iskoristio ukupnu potporu za neku određenu liniju, zatraži potporu za konkurentsku liniju koja polazi iz druge zračne luke u istom gradu ili aglomeraciji ili u istom sustavu zračnih luka i koja opslužuje istu ili sličnu destinaciju. Međutim, obična zamjena, tijekom perioda potpore jedne linije za drugu koja ima polazak iz iste zračne luke i za koju se očekuje da će generirati najmanje jednaki broj putnika, neće dovoditi u pitanje nastavak plaćanja potpore za kompletan period, ukoliko ta zamjena ne utječe na druge kriterije prema kojima je potpora početno odobrena;
NN 141/2008 • (d) dugoročna održivost i degresivnost: linija koja prima potporu mora se na kraju pokazati profitabilnom, tj. mora barem pokrivati svoje troškove bez javnog financiranja. Iz tog razloga, potpora za započinjanje poslovanja mora biti degresivna i ograničenog trajanja;
NN 141/2008 • (e) naknada za dodatne troškove za započinjanje poslovanja: iznos potpore mora biti strogo povezan s dodatnim troškovima za započinjanje poslovanja nastalim lansiranjem nove linije ili učestalosti i koje operator neće morati snositi kad se jednom osnuje i bude radio. Primjeri takvih troškova su troškovi marketinga i oglašavanja nastali na početku za objavljivanje nove veze; oni mogu uključivati troškove instaliranja koje zračni prijevoznik ima na dotičnoj regionalnoj zračnoj luci kako bi lansirao liniju, pod uvjetom da ta zračna luka spada u kategoriju C ili D i da već nije primljena potpora u pogledu istih troškova. Obratno, potpora se ne može odobriti u odnosu na standardne troškove poslovanja kao što su unajmljivanje ili amortizacija zrakoplova, gorivo, plaće za posadu, aerodromski troškovi ili troškovi cateringa. Ostali prihvatljivi troškovi moraju odgovarati stvarnim troškovima ostvarenim u normalnim uvjetima tržišta;
NN 141/2008 • (f) intenzitet i trajanje: degresivna potpora može biti odobrena za maksimalni period od tri godine. Iznos potpore u bilo kojoj pojedinačnoj godini ne smije prelaziti 50% ukupnih opravdanih troškova za tu godinu i ukupna potpora ne smije prelaziti prosjek od 30% opravdanih troškova.
NN 141/2008 • Za linije iz nepovoljno smještenih regija, tj. iz najudaljenijih regija, regija spomenutih u članku 87. stavku 3. točki (a), te rijetko naseljenih regija, degresivna potpora može biti odobrena za maksimalan period od pet godina. Iznos potpore u bilo kojoj pojedinačnoj godini ne smije prelaziti 50% ukupnih opravdanih troškova za tu godinu, a ukupna potpora ne smije prelaziti prosjek od 40% opravdanih troškova. Ako je potpora odobrena na pet godina, može se održavati na 50% ukupnih opravdanih troškova za početne tri godine.
NN 141/2008 • U svakom slučaju, razdoblje tijekom kojeg je odobrena potpora za započinjanje poslovanja nekom zračnom prijevozniku mora biti osjetno manje od razdoblja tijekom kojeg se taj zračni prijevoznik obvezao djelovati s dotične zračne luke, kako je navedeno u poslovnom planu traženom u stavku 79. točki (i). Osim toga, potporu treba prekinuti kad se jednom postignu ciljevi u smislu putnika ili kad ta linija postigne pozitivnu nulu, čak i ako se to ostvari prije kraja početno predviđenog perioda;
NN 141/2008 • (g) veza s razvojem linije: plaćanja potpore moraju biti povezana s neto razvojem broja putnika koji su prevezeni. Iznos po putniku, na primjer, mora se smanjivati s neto povećanjem prometa kako bi potpora ostala poticaj i kako bi se izbjeglo prilagođavanje maksimalnih ograničenja;
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 141/2008 • (h) nediskriminirajuće dodjeljivanje: svako javno tijelo koje planira dodijeliti potporu za započinjanje poslovanja nekom zračnom prijevozniku za novu liniju, bilo da je to putem zračne luke ili ne, mora pravovremeno svoje planove učiniti javnim i uz odgovarajući publicitet omogućiti svim zainteresiranim zračnim prijevoznicima da ponude svoje usluge. Ta obavijest mora osobito uključivati opis linije, kao i objektivne kriterije u smislu iznosa i trajanja potpore. Gdje je to primjenjivo, moraju se poštivati pravila i načela koji se odnose na javnu nabavu i koncesije;
NN 141/2008 • (i) utjecaj na druge linije i poslovni plan: kad predaje svoj zahtjev, svaki zračni prijevoznik koji predlaže uslugu za javno tijelo koje nudi dodjelu potpore za započinjanje poslovanja mora dati poslovni plan koji pokazuje, kroz dulji period, održivost linije nakon što potpora istekne. To javno tijelo treba izvršiti analizu utjecaja nove linije na konkurentske linije prije nego što dodijeli potporu za započinjanje poslovanja;
NN 141/2008 • (j) publicitet: države moraju osigurati da se popis linija koje primaju potporu godišnje objavi za svaku zračnu luku, s time da se u svakom pojedinačnom slučaju naznači izvor javnog financiranja, poduzetnik primatelj, iznos plaćene potpore i broj putnika o kojima se radi.;
NN 141/2008 • (k) žalbe: osim žalbenih postupaka utvrđenih u Direktivama o ‘javnoj nabavi’ 89/665/EEZ i 92/13/EEZ[108], gdje je to primjenjivo, moraju se osigurati žalbeni postupci na razini države članice kako bi se osiguralo da ne bude diskriminacije kod dodjeljivanja potpore;
NN 141/2008 • (l) kazne: moraju se primjenjivati kazneni mehanizmi u slučaju da se prijevoznik ne uspije držati obećanja koja je dao vezano uz zračnu luku kad je potpora plaćena. Sustav za povrat potpore ili za naplatu po garanciji koju je prijevoznik u početku položio omogućuju zračnoj luci da osigura da zračni prijevoznik poštuje svoje obveze.
NN 141/2008 • (80) Kumulacija: potpora za započinjanje poslovanja ne može se kombinirati s drugim tipovima potpore odobrene za vođenje linije, kao što je potpora socijalne prirode odobrena za određene kategorije putnika i naknada obavljanja javnih usluga. Osim toga, takva se potpora ne može odobriti kad se pristup liniji rezervira za jednog jedinog prijevoznika prema članku 4. Uredbe (EEZ-a) br. 2408/92, te osobito stavku 1. točki (d) tog članka. Isto tako, u skladu s pravilima proporcionalnosti, takva potpora ne može se kombinirati s drugom potporom odobrenom za pokrivanje istih troškova, uključujući potporu plaćenu u drugoj državi.
NN 141/2008 • (81) O potpori za započinjanje poslovanja mora se obavijestiti Komisija. Komisija poziva države članice da dostave na odobrenje programe potpora za započinjanje poslovanja umjesto o pojedinačnim slučajevima budući da to rezultira većom dosljednošću diljem Zajednice. Komisija može provesti ocjenu potpora ili programa koji ne zadovoljavaju te kriterije od slučaja do slučaja, ali tako da krajnji rezultat istih bude usporediv.
NN 141/2008 • 7. ODGOVARAJUĆE MJERE U OKVIRU ZNAČENJA ČLANKA 88. STAVKA 1.
NN 141/2008 • (83) U skladu s člankom 88. stavkom 1. Ugovora, Komisija predlaže da države članice dopune i izmijene svoje postojeće programe koji se odnose na državnu potporu pokrivenu ovim smjernicama kako bi bile u skladu s ovim smjernicama najkasnije do 1. lipnja 2007. Od država članica traži se da pismeno potvrde da prihvaćaju te prijedloge najkasnije do 1. lipnja 2006.
NN 141/2008 • (84) Ukoliko država članica pismeno ne potvrdi svoje prihvaćanje prije tog datuma, Komisija će primijeniti članak 19. stavak 2. Uredbe (EZ-a) br. 659/1999. te, ako je potrebno, pokrenuti postupke utvrđene u tom članku.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 136/06, Broj 48/97,
Broj 48/97, Broj 30/09,
Broj 132/09, Broj 47/95
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE