PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-04-44-1521 NN 44/2008

• Budući da poduzetnik Razvitak nije bio u mogućnosti ispunjavati preuzete obveze temeljem navedenih ugovora, Vlada Republike Hrvatske je Odlukom, klasa: 302-01/98-01/05, ubroj: 5030115 98-2, od 19. ožujka 1998., odobrila HFP-u da navedena potraživanja, u ukupnom iznosu do 1.114.956,43 kune pretvori u temeljni kapital poduzetnika Razvitak. Slijedom navedenog, 30. rujna 2005., HFP i poduzetnik Razvitak, sklopili su i Ugovor o pretvaranju potraživanja u temeljni kapital poduzetnika.


Stranica 2008-04-44-1521 NN 44/2008

• Slavonska banka d.d. Osijek i poduzetnik Razvitak, sklopili su 29. siječnja 2008., Ugovor o kreditu u iznosu od 30.109.440,60 kuna, namijenjenih financiranju modernizacije tvornice opeke u Iloku. Navedeni kredit odobren je iz sredstava HBOR-a, temeljem Programa kreditiranja gospodarstva, i to pod sljedećim uvjetima: rok otplate je 10 godina, kamata iznosi 4 posto godišnje, a obračunava se i naplaćuju tromjesečno.


Stranica 2008-04-44-1521 NN 44/2008

• U konkretnom slučaju kredit sadrži državnu potporu, jer je sklopljen pod povoljnijim uvjetima od tržišnih, odnosno sklopljen je po kamatnoj stopi koja je u trenutku sklapanja ugovora bila niža od referentne kamatne stope. Sukladno dodatku IV Pravilnika, iznos državne potpore kod kredita sklopljenog pod uvjetima povoljnijim od tržišnih, odobrenog poduzetniku u teškoćama, predstavlja 20 posto vrijednosti kredita, što u konkretnom slučaju iznosi 6.021.888,12 kuna.


Stranica 2008-04-44-1521 NN 44/2008

• 7.1. Nakon provedene poslovne i financijske analize poslovanja poduzetnika Razvitak, utvrđeno je da se poduzetnik može smatrati poduzetnikom u teškoćama sukladno točki 9. do 11. Smjernica.


Internet NN 44/2008
• Naime, sukladno točki 9. Smjernica, smatra se da je poduzetnik u teškoćama onaj poduzetnik koji nije sposoban vlastitim sredstvima ili sredstvima koje može pribaviti od svojih vlasnika/dioničara ili vjerovnika spriječiti gubitke, a koji bi, bez vanjske intervencije države, gotovo sigurno kratkoročno ili srednjoročno ugrozili njegov opstanak.

Internet stranice NN 44/2008
• Nadalje, sukladno točki 10. Smjernica smatra se da je poduzetnik u teškoćama osobito u sljedećim slučajevima:

Internet stranice NN 44/2008 • a) u slučaju dioničkog društva ili društva s ograničenom odgovornosti, ako je više od polovice iskazanog kapitala nestalo te više od četvrtine tog kapitala izgubljeno u prethodnih dvanaest mjeseci;
Internet stranice NN 44/2008 • b) u slučaju trgovačkog društva u kojem su neki članovi neograničeno odgovorni za obveze društva, ako je više od polovice kapitala prikazanog u financijskim izvještajima trgovačkog društva nestalo te više od četvrtine tog kapitala izgubljeno u prethodnih dvanaest mjeseci;
Internet stranice NN 44/2008 • c) u slučaju bilo kojeg oblika trgovačkog društva ako temeljem nacionalnih propisa ispunjava uvjete za pokretanje stečajnog postupka.
Internet stranice NN 44/2008 • Također, sukladno točki 11. Smjernica može se smatrati da je poduzetnik u teškoćama i kada nije ispunjena niti jedna od prethodno navedenih pretpostavki, posebno ako su prisutni neki drugi tipični pokazatelji da se radi o poduzetniku u teškoćama, kao što su primjerice: rast gubitaka, smanjenje ukupnog prihoda, rast zaliha, višak kapaciteta, smanjenje novčanih tijekova, rast duga, porast troškova kamata i pad ili nulta neto vrijednost imovine.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 44/2008 • Iz naprijed navedenog, nedvosmisleno proizlazi da su kod poduzetnika prisutni osnovni pokazatelji iz kojih je vidljivo da se radi o poduzetniku u teškoćama.
Informacije NN 44/2008 • Na poduzetnike u teškoćama primjenjuju se pravila za restrukturiranje sadržana u Smjernicama.
Poslovne stranice NN 44/2008 • Dodjela državne potpore za restrukturiranje mora biti uvjetovana izradom i provedbom Programa restrukturiranja. Program restrukturiranja trebao bi u što kraćem roku omogućiti ponovno uspostavljanje dugoročne održivosti poslovanja poduzetnika tijekom razumnog vremenskog razdoblja na temelju realnih pretpostavki o budućim uvjetima poslovanja.
Pregledi NN 44/2008 • Nadalje, Program restrukturiranja trebao bi sadržavati opis okolnosti koje su dovele do teškoća u poslovanju, što čini osnovu pri ocjeni jesu li predložene mjere restrukturiranja odgovarajuće, te promjenu strukture poslovanja koja će poduzetniku omogućiti da nakon dovršenog restrukturiranja pokrije sve svoje troškove uključujući amortizaciju i financijske obveze.
Besplatno NN 44/2008 • Prema tome, restrukturiranje obično sadrži reorganizaciju i racionalizaciju poslovanja poduzetnika na način da se napuste sve aktivnosti koje više nisu održive ili koje ostvaruju gubitak.
Glasnik NN 44/2008 • Nadalje, iznos i intenzitet potpore moraju biti strogo ograničeni na najmanju neophodnu razinu troškova restrukturiranja potrebnih za provođenje mjera restrukturiranja.
Propis NN 44/2008 • Smatra se da je državna potpora ograničena na minimum ukoliko sam poduzetnik u procesu restrukturiranja značajno doprinosi vlastitim sredstvima. Vlastiti doprinos potreban za provedbu procesa restrukturiranja odnosi se na osiguranje financijskih sredstava od strane vlasnika ili vjerovnika ili od strane samog poduzetnika, a uglavnom se odnosi na dobivanje kredita od poslovne banke odnosno prodaju neaktivne imovine ili imovine koja doprinosi stvaranju gubitka kod poduzetnika.
Propis NN 44/2008 • Takav doprinos ne smije sadržavati državnu potporu. Sukladno točki 44. Smjernica vlastiti doprinos malih poduzetnika u procesu restrukturiranja mora iznositi najmanje 25 posto.
Propis NN 44/2008 • Restrukturiranje u koje su uključene državne potpore, obično moraju sadržavati i mjere koje se odnose na određenu nadoknadu prema izravnim konkurentima, a odnose se na različite kompenzacijske mjere.
Propis NN 44/2008 • Međutim, budući da potpora za restrukturiranje malim poduzetnicima manje utječe na narušavanje trgovine između Republike Hrvatske i država članica Europske unije, u programu restrukturiranja nije potrebno predvidjeti kompenzacijske mjere, sukladno točki 57 (a) Smjernica.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 116/07, Broj 125/05, Broj 38/06, Broj 154/08, Broj 126/04, Broj 112/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled