PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 155/2009 • Četiri su osnovne tehnike sadržane u pristupima kontrole i financiranja rizika, a to su: izbjegavanje i smanjivanje rizika uključeni u tehniku kontrole, te zadržavanje i prijenos rizika kod financiranja rizika.
NN 155/2009 • Ovladavanje rizicima dio je procesa upravljanja rizicima, a predstavlja donošenje mjera radi ovladavanja rizicima te obuhvaća proces razvoja i primjene strategija i koncepata koji imaju za cilj svjesno prihvaćanje ili izbjegavanje ili ograničavanje identificiranih i analiziranih rizika. Konkretne mjere za ovladavanjem rizika uključuju:
NN 155/2009 • – povećane kontrole za smanjenje vjerojatnosti nastupa rizika ili
NN 155/2009 • – povećanja reosigurateljne zaštite za ograničavanje iznosa štete.
NN 155/2009 • Ovladavanje rizicima utemeljeno je na Strategiji, a provodi se od strane poslovnih jedinica društva koji imaju profitnu/troškovnu odgovornost, odnosno koje su odgovorne za svoj poslovni rezultat.
NN 155/2009 • U okviru upravljanja rizicima, strateški ciljevi upravljanja rizicima (koji odgovaraju planiranim poslovnim ciljevima) trebaju se spustiti i podijeliti na sve relevantne poslovne jedinice te na operativno mjerljive pod-ciljeve.
NN 155/2009 • Za provjeru postignute razine zadanog cilja koriste se brojčani pokazatelji pri čemu je potrebno osigurati odgovarajuće brojčane pokazatelje za sve razine ovladavanja rizicima, kao i za njihovu unutarnju usklađenost te usklađenost s postavljenim veličinama rizika na svakoj agregiranoj razini.
NN 155/2009 • Korišteni brojčani pokazatelji odgovaraju pojedinoj organizacijskoj jedinici koja procjenjuje promatrane rizike, ali su isto tako usporedivi s drugim jedinicama unutar samoga društva. Djelovanje brojčanih pokazatelja reflektira se u izvještaju o rizicima pri čemu je djelovanje brojčanih pokazatelja rizika kao i pozadine za korištenje detaljno obrazloženo.
NN 155/2009 • Strukturiranje, primjerice ulaganja ili (re-)osiguravateljnih poslova uz pomoć brojčanih pokazatelja u mnogome ovisi o organizacijskoj i operativnoj strukturi društva. Predmet ovladavanja rizicima definiran je na način »pogleda unaprijed« tj. svaki određeni pokazatelj ima smisla samo ako iz njega proizlazi jasno određena odgovornost iz operativnog postupanja s rizicima.
NN 155/2009 • U ovladavanju rizicima primjenjuje se neto-procjena što obuhvaća usporedbu postojeće neto-rizične pozicije (aktualne) sa željenom neto-rizičnom pozicijom (ciljanom) a što ima za cilj određivanje aktivnosti potrebnih za unaprjeđenje postojećih mjera ili dodatnih mjera u postupanju s rizicima, uz uvjet da navedene aktivnosti budu usklađene sa Strategijom. Usklađenje se provodi najmanje jednom godišnje. U slučaju prekoračenja, bez odgode se obavještava uprava društva.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 155/2009 • Ako se pojave značajne promjene u općem rizičnom profilu društva ili ako se pojavi značajna koncentracija pojedinačnih rizika, odgovorne organizacijske jedinice društva moraju identificirati pokretače rizika te ponovno preračunati pokazatelje rizika nakon poduzimanja mjera.
NN 155/2009 • Ako se koriste pokazatelji za rizike unaprijed se definiraju kritične granice, a ako se one prekorače ili ako razvoj situacije vodi ka prekoračenju, potrebno je unaprijed definirati komunikacijske kanale izvještavanja odnosno povjeriti upravi društva daljnje poduzimanje postupaka. U sljedećem koraku, kada se dostigne određena kombinacija kriterija ili određenih pokazatelja rizika, ukazuje se na potencijalne (protu-)mjere za postupanje s rizicima kao i za postupanje u kriznim situacijama.
NN 155/2009 • Praćenje identificiranih i analiziranih rizika uključuje kontrolu: rizičnog profila, iskorištenosti ograničenja, primjene Strategije, sposobnosti nosivosti rizika društva, metoda i procedura relevantnih za rizike te postupanje s rizicima. Praćenje rizika podrazumijeva i primjereni proces dokumentiranja.
NN 155/2009 • Praćenje rizika provodi se redovito i u skladu sa ukupnim rizičnim profilom društva, kao i u skladu s učestalošću i vrstom promjena u poslovnom okruženju.
NN 155/2009 • Praćenje rizika provodi neovisna funkcija kontrole rizika pri čemu ona ne smije uključivati neku drugu funkciju upravljanja.
NN 155/2009 • Uprava društva osigurava odgovarajući način i kanale komunikacije u društvu glede svih značajnih rizika za što se pretpostavlja uspostava organizacijske kulture rizika u društvu u kojoj je senzibilizirana svijest o rizicima svih djelatnika koji su u dodiru s rizicima te uspostavljena transparentnost rizika, a u kojoj se potiče dijalog o pitanjima glede upravljanja rizicima u društvu.
NN 155/2009 • U skladu sa člankom 92. stavkom 4. i člankom 29. stavkom 2. Zakona, društvo uspostavlja odgovarajući sustav izvješćivanja o upravljanju rizicima na način da u odgovarajućim vremenskim razdobljima uprava društva bude izviještena o ukupnom rizičnom profilu društva i o stupnju ostvarenja ciljeva upravljanja rizicima postavljenih u Strategiji (usporedba planirano/ostvareno) te razini do koje su postavljena ograničenja za preuzimanje rizika iskorištena.
NN 155/2009 • Izvješće o upravljanju rizicima upravi društva jasno je i koncizno i sadržava opis i procjenu stanja upravljanja rizicima, kao i sljedeće:
NN 155/2009 • – podatke o svim ugovornim odnosima s drugim različitim poslovnim subjektima za specijalne potrebe osiguranja, pri čemu se moraju navesti tvrtka i opseg prenesenih rizika kao i uvjeti za prijenos rizika,
NN 155/2009 • – promjene (prošle i buduće) u metodama identifikacije, analize i ocjene rizika ako one imaju utjecaj na financijsku poziciju društva,
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 128/09, Broj 39/06,
Broj 103/00, Broj 35/09,
Broj 4/08, Broj 81/02
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE