PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 44/2008 • Da bi postojala mogućnost primjene izuzeća iz članka 4. stavka 3. točke d) ZDP-a, državne potpore za zapošljavanje i usavršavanje predviđene u Prijedlogu Godišnjeg plana moraju biti usuglašene s odredbama Uredbe koje se odnose na takve potpore.
NN 44/2008 • Vijeće je utvrdilo da su državne potpore za zapošljavanje sadržane u Smjernici 1. Mjerama 2., 3. i 4., opisanim u točki 2.4.1. obrazloženja ovog rješenja, Smjernici 2. Mjeri 11., opisanoj u točki 2.4.2. obrazloženja ovog rješenja, te Smjernici 7. Mjerama 1. i 2., opisanim u točki 2.4.5. obrazloženja ovog rješenja. Davatelj sredstava u slučaju ovih Mjera su HZZ u suradnji s navedenim Ministarstvom, Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti, te Fond za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom.
NN 44/2008 • Vijeće je utvrdilo da je u svim navedenim Mjerama Ministarstvo odredilo kako će se državna potpora za zapošljavanje dodjeljivati za zaposlenje osoba koje se teže zapošljavaju, odnosno za zapošljavanje invalida.
NN 44/2008 • Vijeće naglašava da poticanje zapošljavanja predstavlja jedan od osnovnih ciljeva ekonomske i socijalne politike Republike Hrvatske. U ovom trenutku postotak nezaposlenosti u Republici Hrvatskoj predstavlja značajan problem, tako da Prijedlog Godišnjeg plana predstavlja stvarnu osnovu za poticanje zapošljavanja kod poduzetnika i to prvenstveno osoba koje se teže zapošljavaju i invalidnih osoba. Kategorije osoba za koje se smatra da se teže zapošljavaju i na koje je moguće primijeniti pravila o dodjeli državnih potpora za zapošljavanje su:
NN 44/2008 • – svaka osoba koja je mlađa od 25 godina ili kod koje je prošlo manje od dvije godine otkako je završila svoje redovno obrazovanje i koja do sada nije našla svoje prvo redovno plaćeno zaposlenje;
NN 44/2008 • – svaka osoba koja je pripadnik nacionalne manjine i koja želi razviti svoje jezične sposobnosti ili steći stručnu naobrazbu ili radno iskustvo vezano uz taj profil zanimanja kako bi povećala svoje izglede za pristup stalnom zaposlenju;
NN 44/2008 • – svaka osoba koja se želi zaposliti ili ponovno zaposliti i koja najmanje dvije godine nije bila zaposlena ili je prekinula obrazovanje, a posebno svaka osoba koja je prestala raditi zbog poteškoća da uskladi svoje radne i obiteljske obveze;
NN 44/2008 • – svaka odrasla osoba koja je samohrani roditelj djeteta ili djece;
NN 44/2008 • – svaka osoba koja nije maturirala ili nije završila odgovarajuće srednjoškolsko obrazovanje, a koja nema zaposlenje ili koja će ga izgubiti;
NN 44/2008 • – svaka osoba starija od 50 godina koja nema zaposlenje ili koja će ga izgubiti;
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 44/2008 • – svaka osoba koja je dulje vrijeme nezaposlena, odnosno svaka osoba koja je bila nezaposlena tijekom 12 od prethodnih 16 mjeseci, ili tijekom šest od prethodnih osam mjeseci ako je riječ o osobama mlađim od 25 godina;
NN 44/2008 • – svaka osoba koja je evidentirani ovisnik ili je bila evidentirani ovisnik u skladu s pozitivnim propisima;
NN 44/2008 • – svaka osoba koja nije dobila svoje prvo stalno, plaćeno zaposlenje od početka služenja zatvorske kazne ili primjene neke druge kaznene mjere;
NN 44/2008 • – svaka ženska osoba iz zemljopisnog područja II. razine NUTS-a u kojem je prosječna nezaposlenost premašila 100 posto prosjeka nezaposlenosti Europske zajednice u vremenskom razdoblju od najmanje dvije kalendarske godine i u kojem je nezaposlenost žena premašila 150 posto stope nezaposlenosti muškarca na predmetnom području tijekom razdoblja od najmanje dvije od posljednje tri kalendarske godine.
NN 44/2008 • Osim osoba koje se teže zapošljavaju državne potpore za zapošljavanje moguće je primijeniti i na osobe s invaliditetom. Osoba s invaliditetom je svaka osoba:
NN 44/2008 • – kojoj je prema pozitivnim propisima priznat invalidni status ili
NN 44/2008 • – kojoj je priznato ozbiljno tjelesno oštećenje, mentalni ili duševni poremećaj.
NN 44/2008 • S obzirom da Uredba u dijelu u kojem su regulirana pravila dodjeljivanja državnih potpora za zapošljavanja ne sadrži pojam gore navedenih osoba koje se teže zapošljavaju i osoba s invaliditetom, isti je preuzet iz Uredbe Europske komisije broj 2204/2002 od 12. prosinca 2002. godine o primjeni članka 87. i članka 88. Ugovora EZ-a na državne potpore za zapošljavanje (Službeni list Europske komisije broj L 337/3 od 13. prosinca 2002.; dalje: Uredba Komisije) koja se primjenjuje sukladno članku 6. stavku 4. ZDP-a i članka 70. SSP-a, a koji je stupio na snagu 1. veljače 2005., te Odluke o objavljivanju popisa pravila o državnim potporama (»Narodne novine«, 121/06). Navedeni članak SSP-a daje mogućnost da se na odgovarajući način primjene kriteriji koji proizlaze iz pravilne primjene pravila o državnim potporama u Europskoj uniji.
NN 44/2008 • Iz točke 5. Uredbe Europske komisije proizlazi kako je poticanje zapošljavanja najvažniji cilj ekonomskih i socijalnih politika Zajednice i njenih država članica. Međutim, kako nezaposlenost ostaje značajan problem u nekim dijelovima Zajednice, a određene kategorije radnika još uvijek imaju posebne poteškoće pri ulasku na tržište rada, svaka država može posebno primjenjivati one mjere kojima se pružaju poticaji poduzetnicima kako bi se povećala njihova razina zapošljavanja, posebno kada je riječ o osobama koje se teže zapošljavaju.
NN 44/2008 • Stoga je Vijeće smatralo opravdanim podizanje gornje granice starosne dobi nezaposlenih mladih osoba s 25 na 29 godina, te spuštanje donje granice starosne dobi starijih ženskih osoba s 50 na 45 godina, kako je to predvidjelo Ministarstvo u mjerama koje se odnose na zapošljavanje opisanim u točkama 2.4.1., 2.4.2. i 2.4.5. obrazloženja ovog rješenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 34/09, Broj 162/04,
Broj 197/03, Broj 96/07,
Broj 136/03, Broj 80/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE