PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 66/2009 • Da bi se izbjegla očita nepravednost sudskih presuda u dugotrajnim postupcima, Vrhovni sud Republike Hrvatske je već rano, u kaznenim predmetima u kojima se pojavilo pitanje utjecaja inflacije na primjenu blažeg zakona, započeo s donošenjem odluka koje izražavaju stajalište da se zbog inflacije i denominacije dinara ranije otuđeni veliki iznos deviza ne može u času suđenja primjenom blažeg zakona vrijednosno umanjeno označiti tako da teško postane privilegirano kazneno djelo krađe (VSRH, I Kž-760/90 od 6. XI. 1990.) niti da se pronevjera, nakon preračunavanja prisvojenog novca i stvari u tadašnje hrvatske dinare (HRD) izrazito malog iznosa, može smatrati »neznatno društveno opasnim djelom« (VSRH, I Kž-14/91 od 20. V. 1992.). Ne može se navesti niti jedan razlog da se takva praksa ne primijeni i u parničnim predmetima.
NN 66/2009 • 4.3. Kada se, dakle, Vrhovni sud u svojoj ocjeni podnositeljeve revizije poslužio pogrešnim, formalističkim, tumačenjem postupovnog prava o mjerodavnom vrijednosnom kriteriju dopuštenosti te revizije, povrijedio je njegovo pravo na pristup tom pravnom lijeku. Ne samo što je to pravo, uz ostala, sadržano u odredbi članka 29. stavka 1. Ustava koja svakome jamči pravo na to da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud pravično i u razumnom roku odluči o njegovim pravima i obvezama, nego je ono sadržano i u odredbi članka 6. stavka 1. Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 18/97., 6/99., 8/99., 14/02. i 1/06.). Nju stalna praksa Europskog suda za ljudska prava tumači tako da primjenjivana ograničenja ne smiju spriječiti niti umanjiti pristup pravnom lijeku koji pripada podnositelju na takav način ili do takve mjere da bi sama suština toga prava bila umanjena ili oslabljena (presuda od 19. VI. 2001. u predmetu Kreuz protiv Poljske, § 54; presuda od 23.XI.1993. u predmetu Poitrimol protiv Francuske, § 35-38; presuda od 14. XII. 1999. u predmetu Khalfaoui protiv Francuske, § 42-54; presuda od 15. II. 2000. u predmetu Garcia Manibardo protiv Španjolske, § 44-45; presuda od 6. XII. 2001. u predmetu Yagtzilar i dr. protiv Grčke, § 23).
NN 66/2009 • 4.4. Kako je, dakle, Vrhovni sud odluku o dopuštenosti podnositeljeve revizije utemeljio na formalističkoj umjesto realnoj ocjeni iznosa vrijednosti predmeta spora, Ustavni sud iz gore navedenih razloga prihvaća navode podnositelja da mu u konkretnom slučaju, propustom poštivanja ustavnog načela pravičnog postupka u odlučivanju o njegovim pravima i obvezama iz članka 29. stavka 1. Ustava, nije osigurana jednakost pred zakonom, zajamčena člankom 14. stavkom 2. Ustava.
NN 66/2009 • Prema stajalištu ovog Suda, sudski se postupci moraju provesti sukladno ustavnom načelu vladavine prava kao najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske. Njihovo se provođenje, naime, ne smije izjednačiti samo sa zahtjevom za zakonitošću postupanja tijela državne vlasti već mora uključiti i zahtjev prema kojemu zakonske posljedice moraju biti primjerene legitimnim očekivanjima stranaka u svakom konkretnom slučaju (odluka i rješenje Ustavnog suda broj: U-I-659/1994 od 15. ožujka 2000.). U takva očekivanja nesumnjivo spada i očekivanje da će se spor riješiti primjenom pravnih standarda važećih u vrijeme njegova pokretanja, čime se ujedno ostvaruje i načelo pravičnog postupka iz članka 29. Ustava. Kada je u konkretnom slučaju podnositelj mogao legitimno očekivati da će odlučivanje u njegovom sporu završiti pred revizijskim sudom, onda je opisanom povredom načela vladavine prava povrijeđeno i ustavno načelo pravičnog postupka iz članka 29. Ustava. (stajalište Ustavnog suda izraženo u odluci, broj: U-III-2646/2007 od 18. lipnja 2008. godine, Narodne novine, broj 194/08 i www.usud.hr)
NN 66/2009 • Stoga je valjalo osporeno rješenje Vrhovnog suda Republike Hrvatske ukinuti i predmet vratiti na ponovni postupak.
NN 66/2009 • 5. Odredba članka 26. Ustava nije mjerodavna u konkretnom slučaju. Podrobno obrazloženo stajalište u vezi s člankom 26. Ustava, Ustavni sud je iznio u odluci broj: U-III-884/2004 od 16. prosinca 2004. godine, »Narodne novine«, broj 2/05.
NN 66/2009 • 6. Odredba članka 117. stavka 3. Ustava, čiju povredu podnositelj također ističe, ne sadrži ljudska prava i temeljne slobode koje su Ustavom zajamčene fizičkoj ili pravnoj osobi i koje se štite u ustavnosudskom postupku pokrenutom ustavnom tužbom u smislu odredbe članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst).
NN 66/2009 • 7. Temeljem odredaba članaka 73. i 76. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske odlučeno je kao u točkama I. i II. izreke ove odluke, a točka III. izreke temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 66/2009 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za rješavanje izbornih sporova, u sastavu sudac Davor Krapac, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija i Miroslav Šeparović, članovi Vijeća, odlučujući u izbornom sporu o žalbi za zaštitu izbornog prava Hrvatske socijalno liberalne stranke Istarske županije, Ogranak Kršan, na sjednici održanoj 30. svibnja 2009. godine, jednoglasno je donio
NN 66/2009 • I. Usvaja se žalba Hrvatske socijalno-liberalne stranke Istarske županije, Ogranak Kršan.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 66/2009 • – rješenje Županijskog izbornog povjerenstva Istarske županije broj: LS-412/2009 od 29. svibnja 2009., i
NN 66/2009 • – Odluka o objavi rezultata izbora za članove Općinskog vijeća Općine Kršan klasa: 013-03/09-01/1, urbroj: 2144/04-502-09-124 od 25. svibnja 2009. godine.
NN 66/2009 • III. Na snazi ostaje Odluka o objavi rezultata izbora za članove Općinskog vijeća Općine Kršan klasa:013-03/09-01/1, urbroj: 2144/04-502-09-118 od 17. svibnja 2009. i rješenje o ispravku te Odluke klasa: 013-03/09-01/1, urbroj: 2144/04-502-09-120 od 21. svibnja 2009.
NN 66/2009 • 1. Hrvatska socijalno-liberalna stranka Istarske županije, Ogranak Kršan (u daljnjem tekstu: žaliteljica) podnijela je žalbu protiv rješenja Županijskog izbornog povjerenstva Istarske županije broj: LS-412/2009 od 29. svibnja 2009., kojim su odbijeni prigovori žaliteljice podneseni protiv točaka VI.-X. Odluke o objavi rezultata izbora za članove Općinskog vijeća Općine Kršan klasa: 013-03/09-01/1, ur.broj: 2144/04-502-09-124 od 25. svibnja 2009., kojom je određeno pravo pripadnika bošnjačke nacionalne manjine na zastupljenost u predstavničkom tijelu Općine Kršan (u daljnjem tekstu: osporena Odluka).
NN 66/2009 • Žaliteljica predlaže da Ustavni sud stavi izvan snage i poništi Odluku o objavi rezultata izbora za članove Općinskog vijeća Općine Kršan od 25. svibnja 2009. te da konvalidira ispravljenu odluku o objavi rezultata izbora za članove Općinskog vijeća Općine Kršan od 21. svibnja 2009. (ispravno: 17. svibnja 2009.).
NN 66/2009 • OIP je u točki VI. osporene Odluke utvrdio da u skladu s odredbama članka 2. Statutarne odluke (»Službeno glasilo Općine Kršan«, broj 4/03) pripadnici nacionalne bošnjačke manjine nisu postigli odgovarajuću zastupljenost u Općinskom vijeću u skladu s mjerodavnim odredbama Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina (»Narodne novine«, broj 155/02.). Nadalje, u točki VII. osporene Odluke OIP je naveo da je člankom 3. Statutarne odluke utvrđeno da se »izabranim pripadnikom bošnjačke nacionalne manjine u Općinskom vijeću Općine Kršan smatra onaj pripadnik ove manjine koji nije izabran, prvi po redu prema razmjernom uspjehu svake liste na izborima«. OIP je nakon toga odredio da se na temelju navedene Statutarne odluke utvrđuje da se u skladu s člankom 10. stavkom 5. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinice lokalne i područne samouprave (»Narodne novine«, broj 33/01., 10/02. – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-39/2002, 155/02. – članak 43. stavak 2. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, 45/03., 43/04. – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-2494/2002, 40/05., 44/05. – pročišćeni tekst i 109/07., u daljnjem tekstu: ZIPT) povećava broj članova Općinskog vijeća Općine Kršan sa 15 na 16.
NN 66/2009 • Uvidom u pravovaljanu listu Nezavisne općinske liste nositelja – Valdija Runka, koja je postigla razmjerno najveći uspjeh na izborima, u točki VIII. osporene Odluke OIP je utvrdio da je pod rednim brojem 5. kao kandidat naveden Šemso Mujić, pripadnik bošnjačke nacionalne manjine, pa je na temelju članka 3. Statutarne odluke za 16. člana Općinskog vijeća Općine Kršan izabran (točkom IX. osporene Odluke) kao 16. član Šemso Mujić, Bošnjak – NOL – nositelj Valdi Runko.
NN 66/2009 • 4. Rješenjem broj: LS-412/2009 od 29. svibnja 2009. Županijsko izborno povjerenstvo Istarske županije odbilo je prigovor izjavljen protiv osporene Odluke OIP-a od 25. svibnja 2009., ocijenivši ga neosnovanim.
NN 66/2009 • Statutom jedinice odredit će se broj članova njezinog predstavničkog tijela iz redova hrvatskih državljana pripadnika nacionalnih manjina sukladno odredbama Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina.
NN 66/2009 • Predstavničko tijelo jedinice u kojoj pripadnici nacionalnih manjina imaju pravo na odgovarajuću zastupljenost u tom tijelu dužno je prije svakih redovnih izbora pravodobno uskladiti statut jedinice s odredbom stavka 1. ovoga članka na način propisan Ustavnim zakonom o pravima nacionalnih manjina.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 49/05, Broj 6/04,
Broj 27/05, Broj 133/07,
Broj 142/06, Broj 8/96
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE