PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2005-11-138-2605 NN 138/2005

• Dana 8. ožujka 2005. Agencija je, putem punomoćnika poduzetnika P.Z. Auto d.o.o., zaprimila preslik primjeraka Plana postprodaje za 2005. godinu (tzv. financijski plan), vezano uz plan kupnje originalnih dijelova, dodatne opreme i dopunskog programa. Predmetni financijski plan sadrži odredbu o nabavi dodatne opreme odvojene od nabave originalnih dijelova, ali isti i nadalje sadrži sporazum o cilju i bonifikaciji za opremu, koji je njegov sastavni dio, bez izričitog navođenja da nabava opreme ne ulazi u ispunjenje financijskog plana, te da nabava iste ne pridonosi ostvarenju godišnjeg bonusa za ispunjenje istog.


Stranica 2005-11-138-2605 NN 138/2005

• Slijedom iznijetog i predmetni sporazum je sadržavao posrednu obvezu za ovlaštene distributere i servisere da ne distribuiraju pojedine zamjenske proizvode od dobavljača, tržišnih takmaca, ukoliko žele ostvariti financijske pogodnosti, koje proizlaze iz tzv. financijskog plana.


Stranica 2005-11-138-2605 NN 138/2005

• Ovo iz razloga što se predmetni sporazum o cilju i bonifikaciji za opremu za 2005. godinu počeo primjenjivati od siječnja 2005. godine, a ovlašteni distributeri i serviseri poduzetnika P.Z. Auto d.o.o. su tek podneskom od 11. svibnja 2005. obaviješteni da nabava opreme putem tog poduzetnika ne ulazi u tzv. financijski plan, a s tim u svezi i nabava mehaničkih blokada mjenjača putem poduzetnika P.Z. Auto d.o.o., kao dobavljača, ne pridonosi njegovom ispunjenju, odnosno ne pridonosi ostvarenju iznosa godišnjeg bonusa ispunjenjem godišnjeg plana poduzetnika P.Z. Auto d.o.o.


Stranica 2005-11-138-2605 NN 138/2005

• Budući da iz iznijetoga proizlazi da sporazum o cilju i bonifikaciji za opremu za 2005., koji je sastavni dio Plana postprodaje za 2005. godinu poduzetnika P.Z. Auto d.o.o., sadrži ista ograničenja koja su opisana u prethodnoj podtočki ovog obrazloženja za Plan postprodaje za 2004. godinu poduzetnika P.Z. Auto d.o.o., u dijelu koji se odnosi na opremu, nesporno je da niti u konkretnom slučaju nisu kumulativno ispunjeni uvjeti iz članka 10. ZZTN-a. Stoga, niti Plan postprodaje za 2005. godinu poduzetnika P.Z. Auto d.o.o., čiji sastavni dio je i sporazum o cilju i bonifikaciji za opremu, nije moguće pojedinačno izuzeti od primjene odredbe o zabranjenim sporazumima iz članka 9. stavka 1. ZZTN-a, jer je isti proizvodio negativne učinke, odnosno sprječavao, ograničavao ili narušavao tržišno natjecanje u razdoblju od dana sklapanja do 11. svibnja 2005. godine.


Internet NN 138/2005
• IX. Razmatrajući navedeni predmet, Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja je na 46. sjednici, održanoj 4. listopada 2005., temeljem članka 34. i članka 35. stavka 1. točka 2. i 5. donijelo odluku kojom se utvrđuje da su Ugovor o poslovnoj suradnji, te Plan postprodaje za 2004. i 2005. godinu u dijelu koji se odnosi na opremu, odnosno sporazum o cilju i bonifikaciji za opremu, koji je njihov sastavni dio, zabranjeni sporazumi, u smislu odredaba članka 9. stavka 1. točka 3. i 5. ZZTN-a. Rečeni sporazumi su, sukladno stavku 2. tog članka, ex lege ništavi.

Internet stranice NN 138/2005
• Navedeni sporazumi nisu mogli biti obuhvaćeni skupnim izuzećem predviđenim Uredbom o vertikalnim sporazumima, a isto tako zbog neispunjenja kumulativnih uvjeta iz članiz članak 10. ZZTN-a,isu mogli biti niti pojedinačno izuzeti od primjene odredbi o zabranjenim sporazumima iz ZZTN-a.

Internet stranice NN 138/2005 • Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja ovakvu odluku temelji osobito na činjenici da je Ugovor o poslovnoj suradnji, po svom sadržaju i učincima koje je isti proizvodio, imao obilježja ugovora o isključivoj kupnji. Također, bio je temelj za nametanje, u tzv. financijskim planovima poduzetnika P.Z. Auto d.o.o., a putem sporazuma o cilju i bonifikaciji za opremu, koji je njegov sastavni dio, posrednih obveza njegovim ovlaštenim distributerima i serviserima da ne distribuiraju pojedine zamjenske proizvode od dobavljača, tržišnih takmaca, ukoliko žele ostvariti financijske pogodnosti, koje proizlaze iz tog financijskog plana.
Internet stranice NN 138/2005 • Slijedom iznijetog, cilj sklapanja navedenih sporazum bio je sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu, koji su za posljedicu imali isključivanje s mjerodavnog tržišta značajnog dijela konkurencije za proizvode koji su predmet tih sporazuma. U postupku, također, nije utvrđeno da su predmetni sporazumi objektivno rezultirali unaprjeđenjem distribucije mjerodavnog proizvoda, promicanju tehnološkog ili gospodarskog razvoja, odnosno da su isti imali bilo kakve koristi za potrošače. Stoga, nisu ispunjeni kumulativni uvjeti propisani člankom 10. ZZTN-a, pa se predmetni sporazumi smatraju zabranjenim sporazumima, u smislu članka 9. stavka 1. točka 3. i 5. ZZTN-a.
Internet stranice NN 138/2005 • Stvarni učinci suprotni tržišnom natjecanju ne moraju doći do izražaja ako sporazum ima već i za cilj ograničiti, spriječiti ili narušiti tržišno natjecanja. Međutim, iz rezultata ekonomske analize nesporno proizlazi da su, u konkretnom slučaju, nastali i stvarni/negativni učinci suprotni tržišnom natjecanju.
Internet stranice NN 138/2005 • Naime, nesporno je utvrđeno da je tržišni udjel poduzetnika Magnat d.o.o., jedinog konkurenta poduzetniku Kolnoa d.o.o., na mjerodavnom tržištu, u razdoblju nakon sklapanja ugovora, ima trend stalnog smanjenja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 138/2005 • Međutim, Agencija ne ulazi u pravo ovlaštenih distributera i servisera poduzetnika P.Z. Auto d.o.o. da oni i nadalje kupuju mehaničke blokade mjenjača vozila kod poduzetnika Kolnoa d.o.o., odnosno ostale opreme od dobavljača koje oni odaberu, pod uvjetom da sporazumi između tih poduzetnika i pojedinih distributera i servisera poduzetnika P.Z. Auto d.o.o., ne sadržavaju ograničenja tržišnog natjecanja propisana Uredbom o vertikalnim sporazumima. Takva odluka mora biti rezultat isključivo slobodne volje ovlaštenih distributera i servisera, a ne posljedica neposredno ili posredno nametnutih obveza, od strane poduzetnika P.Z. Auto d.o.o., da isti ne distribuiraju zamjenske proizvode od drugih dobavljača, tržišnih takmaca.
Informacije NN 138/2005 • Slijedom navedenog, nesporno je da su ovakvim postupanjem poduzetnici P.Z. Auto d.o.o., kao kupac, i Kolnoa d.o.o., kao dobavljač, spriječili, ograničili ili narušili tržišno natjecanje u razdoblju od sklapanja Ugovora o poslovnoj suradnji i sklapanja Plana postprodaje za 2004. i 2005. godinu, u dijelu koji se odnosi na opremu, i to temeljem sporazuma o cilju i bonifikaciji za opremu, koja je njegov sastavni dio, pa sve do 11. svibnja 2005. kada je poduzetnik P.Z. Auto d.o.o. obavijestio svoje ovlaštene distributere i servisere da se nabava robe koja se ne ubraja u originalne dijelove ne uzima u obzir pri ispunjenju Plana postprodaje za 2005. godinu. Ovime su rečeni poduzetnici, u razdoblju od 1. prosinca 2003. do 11. svibnja 2005. ostvarili biće djela iz članka 9. stavka 1. točka 3. i 5. ZZTN-a, odnosno sklopili su zabranjene sporazume, te su time počinili prekršaj iz članka 61. stavka 1. točka 1. i stavak 2. ZZTN-a.
Poslovne stranice NN 138/2005 • Stoga će Agencija, sukladno odredbi članka 60. ZZTN-a, a u svezi s člankom 61. stavkom 1. točkom 1. i stavkom 2. ZZTN-a, podnijeti nadležnom prekršajnom sudu zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka protiv poduzetnika P.Z. Auto d.o.o. i Kolnoa d.o.o., te odgovornih osoba navedenih poduzetnika.
Pregledi NN 138/2005 • Slijedom iznijetoga, odlučeno je kao u točkama 1., 2., 3. i 4. izreke ovog rješenja.
Besplatno NN 138/2005 • X. Sukladno članku 3. stavcima 2. i 3. Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 8/96, 77/96, 95/97, 131/97, 68/98, 145/99, 116/00, 163/03, 17/04 i 110/04), te Tarifnom broju 2, Tarife upravnih pristojbi, plaća se upravna pristojba u iznosu od 50,00 kuna.
Glasnik NN 138/2005 • Upravna pristojba u iznosu od 5.000,00 kuna za zahtjev za pokretanjem postupka u kojem sudjeluju stranke sa suprotnim interesima u smislu članka 42. ZZTN-a, a naročito za zahtjev za utvrđivanjem zabranjenog sporazuma, naplaćuje se sukladno članku 2. tarifnom broju 106. točka 1d. Uredbe o izmjeni tarife Zakona o upravnim pristojbama.
Propis NN 138/2005 • Budući da je punomoćnik podnositelja zahtjeva, zatražio naknadu troškova postupaka koji se odnose na plaćanje navedenih upravnih pristojbi, te da je podnositelj zahtjeva u cijelosti uspio u svojem zahtjevu, poduzetnici P.Z. Auto d.o.o. i Kolnoa d.o.o., obveznici su plaćanja upravne pristojbe.
Propis NN 138/2005 • Slijedom navedenoga, odlučeno je kao u točki 5. izreke ovog rješenja.
Propis NN 138/2005 • Navedeni iznos uplaćuje se u roku od osam (8) dana od dana dostave ovog zaključka posebnom uplatnicom, u korist Državnog proračuna Republike Hrvatske na račun broj: 1001005-1863000160, u »poziv na broj odobrenja« upisati u pretpolje model »24«, a u polje podatak: 5002– (navesti matični broj subjekta).
Propis NN 138/2005 • Također, pozivamo Vas da, sukladno odredbi članka 16. stavka 4. Zakona o upravnim pristojbama, nakon izvršene uplate, preslik posebne uplatnice, kao dokaz o obavljenoj uplati upravne pristojbe, žurno, a najkasnije u roku od osam (8) dana, dostavite Agenciji s pozivom na klasu: UP/I-030-02/2004-01/38.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 142/99, Broj 121/02, Broj 23/94, Broj 14/90, Broj 117/01, Broj 25/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled