PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 29/2007 • Donošenje izmjena i dopuna propisa donesenog na temelju drugog zakona (koji je u međuvremenu prestao važiti), suprotno izričitoj odredbi Zakona koja nadležno tijelo obvezuje na donošenje novih provedbenih propisa, nije u suglasju s vladavinom prava, kao jednom od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske sadržanom u članku 3. Ustava. Također, donošenje izmjena i dopuna drugih propisa na način suprotan zakonu, nije u suglasnosti niti s načelom ustavnosti i zakonitosti sadržanom u članku 5. Ustava.
NN 29/2007 • Slijedom svega iznesenog, Ustavni sud utvrđuje nema pravne osnove za izmjenu i dopunu drugog (podzakonskog) propisa donesenog na temelju zakona koji je prestao važiti.
NN 29/2007 • Takvo stajalište zauzeo je Ustavni sud u odluci broj: U-II-3144/2005 (»Narodne novine«, broj 113/05.) i odluci broj: U-II-4001/2005 (»Narodne novine«, broj 76/06.).
NN 29/2007 • 6. Utvrdivši nesuglasnost osporene Naredbe s naznačenim odredbama Ustava i Zakona, ostale osporavajuće razloge predlagatelja Sud nije razmatrao.
NN 29/2007 • 7. Slijedom svega iznijetog, na temelju članka 55. stavka 1. i stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), odlučeno je kao u točki I. izreke.
NN 29/2007 • Točka II. izreke utemeljena je na odredbama članka 55. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 29/2007 • Točka III. izreke utemeljena je na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 29/2007 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom, na sjednici održanoj 7. veljače 2007. godine, donio je
NN 29/2007 • I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom te se ukida Pravilnik o dopuni Pravilnika o sadržaju obrasca zahtjeva radnika za ostvarivanje prava u slučaju stečaja poslodavca (»Narodne novine«, broj 125/04.).
NN 29/2007 • 1. Na temelju članka 35. alineje 5. i članka 37. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), te zaključka sa sjednice predsjednika trgovačkih sudova održane u Visokom trgovačkom sudu Republike Hrvatske 25. veljače 2005. godine, Trgovački sud u Splitu, uz potporu svih trgovačkih sudova u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: predlagatelji) podnio je ovom Sudu zahtjev za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Pravilnika o dopuni Pravilnika o sadržaju obrasca zahtjeva radnika za ostvarivanje prava u slučaju stečaja poslodavca (»Narodne novine«, broj 125/04., u daljnjem tekstu: Pravilnik).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 29/2007 • Iz dokumentacije koja je uz »zahtjev«dostavljena Ustavnom sudu ne proizlazi da je pitanje ustavnosti i zakonitosti osporenog Pravilnika nastalo u postupku pred trgovačkim sudovima, stoga, u konkretnom slučaju nisu ispunjene pretpostavke propisane odredbama članka 35. alineje 5. i članka 37. stavka 2. Ustavnog zakona koje moraju biti ispunjene za podnošenje zahtjeva za ocjenu suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom. Stoga Ustavni sud smatra da je u konkretnom slučaju podnesen prijedlog za ocjenu suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom.
NN 29/2007 • Osporeni Pravilnik donio je ministar gospodarstva, rada i poduzetništva pozivom na odredbu članka 11. stavka 3. Zakona o osiguranju potraživanja radnika u slučaju stečaja poslodavca (»Narodne novine«, broj 114/03.).
NN 29/2007 • U obrascu zahtjeva za ostvarivanje prava na neisplaćena potraživanja u slučaju stečaja poslodavca (obrazac RPS-01) Pravilnika o sadržaju obrasca zahtjeva radnika za ostvarivanje prava u slučaju stečaja poslodavca (»Narodne novine« broj 126/03) Točka V dopunjuje se na način da se iza riječi Isplatu dodaje tekst »potraživanja, Fond za razvoj i zapošljavanje će putem žiroračuna poslodavca u stečaju ili putem depozitnog žiroračuna Trgovačkog suda nadležnog za stečajni postupak nad poslodavcem«.
NN 29/2007 • Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
NN 29/2007 • 3. Predlagatelji smatraju da osporeni Pravilnik nije suglasan s člancima 4., 117. stavkom 2. i 118. stavkom 3. Ustava, te sa Zakonom o osiguranju potraživanja radnika u slučaju stečaja poslodavca, Zakonom o sudovima (»Narodne novine«, broj 150/05.) i Stečajnim zakonom (»Narodne novine«, broj 44/96., 29/99., 129/00., 123/03. i 197/03.).
NN 29/2007 • Obrazlažući nesuglasnost osporenog Pravilnika s Ustavom i zakonom, predlagatelji u bitnom ističu da je Zakonom o osiguranju potraživanja radnika u slučaju stečaja poslodavca ustanovljen Fond za razvoj i zapošljavanje kao jamstveni fond putem kojeg se osigurava isplata potraživanja radnika u slučaju stečaja poslodavca.
NN 29/2007 • Navode da je nakon stupanja na snagu Zakona o osiguranju potraživanja radnika u slučaju stečaja poslodavca, nadležni ministar donio Pravilnik o sadržaju obrasca zahtjeva radnika za ostvarivanje prava u slučaju stečaja poslodavca (»Narodne novine«, broj 126/03., u daljnjem tekstu: Pravilnik iz 2003.) kojim je utvrđen sadržaj obrasca na kojem se podnosi zahtjev za ostvarivanje prava radnika u slučaju stečaja poslodavca. Predlagatelji smatraju da je Pravilnik iz 2003. u cijelosti sukladan s Ustavom i zakonom.
NN 29/2007 • Nesuglasnost osporenog Pravilnika sa Zakonom o osiguranju potraživanja radnika u slučaju stečaja poslodavca predlagatelji obrazlažu tvrdnjom da brojne odredbe tog Zakona ukazuju na volju zakonodavca da Fond za razvoj i zapošljavanje provede cijeli postupak utvrđenja potraživanja kao i isplatu radniku. Osporeni Pravilnik, prema mišljenju predlagatelja, potpuno narušava cijeli koncept navedenog Zakona jer je Fond za razvoj i zapošljavanje tim Pravilnikom, bez zakonskog uporišta, značajni dio poslova u postupku ostvarivanja prava radnika prebacio na trgovačke sudove i stečajne dužnike.
NN 29/2007 • Smatraju da je osporeni Pravilnik, kojim je propisano da Fond za razvoj i zapošljavanje može i putem depozitnog računa trgovačkog suda isplatiti sredstva radnicima, u nesuglasju s člankom 19. Zakona o sudovima kojim je propisana nadležnost trgovačkih sudova. Tom zakonskom odredbom (te niti jednom drugom) nije propisana obveza trgovačkih sudova da postupaju po nalozima i rješenjima Fonda za razvoj i zapošljavanje koje on donosi u upravnom postupku ostvarivanja prava radnika u slučaju stečaja poslodavca. Pored toga, predlagatelji ističu da osporeni Pravilnik »otvara i pitanje sudskog depozita«, te iznose činjenice kojima potkrjepljuju svoju tvrdnju o mogućim problemima u primjeni Pravilnika.
NN 29/2007 • Predlagatelji ističu i nesuglasnost osporenog Pravilnika sa Stečajnim zakonom. Obrazlažući tu tvrdnju ističu sljedeće:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 23/04, Broj 151/04,
Broj 75/08, Broj 85/94,
Broj 21/90, Broj 74/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE