PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2005-03-32-635 NN 32/2005

• Hrvatski sabor je Ugovor o pitanjima sukcesije, potpisan u Beču 29. lipnja 2001., potvrdio Zakonom o potvrđivanju Ugovora o pitanjima sukcesije, koji je objavljen u »Narodnim novinama – Međunarodni ugovori«, broj 2/2004. Ugovor je stupio na snagu 2. lipnja 2004. godine (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 5/2004.).


Stranica 2005-03-32-635 NN 32/2005

• (1) (a) Prava na pokretnu i nepokretnu imovinu koja se nalazi u nekoj državi sljednici na koju su građani ili druge pravne osobe SFRJ imali pravo na dan 31. prosinca 1990. priznat će se, te će biti zaštićena i vraćena od te države u skladu s utvrđenim standardima i normama međunarodnog prava bez obzira na nacionalnost, državljanstvo, mjesto boravka ili prebivalište tih osoba. To uključuje osobe koje su, nakon 31. prosinca 1990. stekle državljanstvo ili mjesto boravka ili prebivalište u nekoj drugoj državi, a ne u državi sljednici. Osobe koje ne mogu ostvariti ova prava imaju pravo na naknadu u skladu s normama građanskog i međunarodnog prava.


Stranica 2005-03-32-635 NN 32/2005

• (b) Bilo kakav navodni prijenos prava na pokretnu i nepokretnu imovinu učinjen nakon 31. prosinca 1990. i zaključen pod prisilom ili protivno pododjeljku (a) ovoga članka, bit će ništav.


Stranica 2005-03-32-635 NN 32/2005

• (2) Svi ugovori sklopljeni od strane građana ili drugih pravnih osoba SFRJ do 31. prosinca 1990., uključujući one sklopljene s javnim poduzećima, poštovat će se bez diskriminacije. Države sljednice omogućit će izvršavanje obveza na temelju takvih ugovora tamo gdje je izvršenje takvih ugovora bilo spriječeno raspadom SFRJ.


Internet NN 32/2005
• Domaće zakonodavstvo svake države sljednice glede stanarskog prava primjenjivat će se podjednako na osobe koje su bile državljani SFRJ i koje su imale to pravo, bez diskriminacije na bilo kojoj osnovi kao što je spol, rasa, boja kože, jezik, vjera, političko ili drugo uvjerenje, nacionalno ili socijalno podrijetlo, pripadnost nacionalnoj manjini, imovinsko stanje, rođenje ili drugi položaj.

Internet stranice NN 32/2005
• Gore navedene odredbe ovoga Aneksa ne dovode u pitanje bilo koja jamstva nediskriminacije povezana s privatnom imovinom i stečenim pravima koja postoje u domaćem zakonodavstvu država sljednica.

Internet stranice NN 32/2005 • Ustavni sud u tom smislu naglašava da je dotadašnji pravni položaj svih nositelja stanarskih prava preveden u položaj zaštićenih najmoprimaca po sili Zakona o najmu stanova, bez diskriminacije bilo koga od njih po bilo kojoj osnovi, čime su i svi dotadašnji ugovori o davanju stanova na korištenje i stjecanju stanarskih prava također prestali važiti ex lege, što je u skladu s člancima 6. i 8. Aneksa G Ugovora.
Internet stranice NN 32/2005 • Aneks G Ugovora može biti mjerodavan u konkretnom slučaju samo u pitanju imaju li osporene odredbe Zakona, kao dio domaćeg zakonodavstva, neposredne ili posredne diskriminacijske učinke po osnovi spola, rase, boje kože, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, pripadnosti nacionalnoj manjini, imovinskom stanju, rođenju ili drugom položaju prema bilo kojoj osobi koja je bila državljanin SFRJ u položaju nositelja stanarskog prava, u kojem bi slučaju bile suprotne članku 6. Aneksa G Ugovora. Budući da osporene odredbe Zakona nemaju nikakve neposredne ili posredne diskriminacijske učinke u smislu članka 6. Aneksa G Ugovora, Ustavni sud taj dio prijedloga podnositelja ocjenjuje očito neutemeljenim.
Internet stranice NN 32/2005 • 8. Sukladno navedenom, temeljem članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona, riješeno je kao u izreci.
Internet stranice NN 32/2005 • Objava ovog rješenja temelji se na članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 32/2005 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 9. veljače 2005., donio je
Informacije NN 32/2005 • I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 3. stavka 1. točke 2. Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo (»Narodne novine«, broj 27/91., 33/92., 43/92. – pročišćeni tekst, 69/92., 25/93., 48/93., 2/94., 44/94., 58/95., 11/96., 11/97. 68/98., 96/99., 120/00., 94/01. i 78/02.).
Poslovne stranice NN 32/2005 • 2. Osporena odredba članka 3. stavka 1. točke 2. sadržana je u tekstu Zakona o prodaji od njegova donošenja 1991. godine (»Narodne novine«, broj 27 od 11. lipnja 1991.) i do danas nije mijenjana niti dopunjavana. Ona glasi:
Pregledi NN 32/2005 • 2. u pravu vlasništva na kojima je stečeno stanarsko pravo ako nije obuhvaćeno odredbom članka 2. ovoga Zakona;«
Besplatno NN 32/2005 • 3. Predlagatelji pod 92) opisuju povijest i načine stjecanja stanarskog prava, a navode da je jedno od osnovnih obilježja tog prava njegova trajnost čije je značenje i važnost razvidno iz činjenice da je ono bilo ustavno pravo. Ističu da su prema ranijim propisima osobe koje su stekle stanarsko pravo na stanu u vlasništvu građana imale ista prava i dužnosti kao i osobe koje su to pravo stekle na stanu u društvenom vlasništvu, a u prilog toj tvrdnji ukazuju i na obrazloženje odluke Ustavnog suda, broj U-I-697/1995 od 29. siječnja 1997. Također navode da zbog svojstva nositelja stanarskog prava na stanu na kojem postoji pravo vlasništva nisu mogli sudjelovati u natječajima za stjecanje stanarskog prava na stanovima u društvenom vlasništvu, ni za dodjelu stambenih kredita u radnoj organizaciji. Ukazuju da je u postupku pretvorbe stanarskog prava u vlasništvo oko 97% nositelja toga prava dobilo pravo i mogućnost otkupa stana, a samo oko 3% nije dobilo to pravo i mogućnost, jer su im oni uskraćeni osporavanim odredbama Zakona, pa su stekli samo pravni položaj kandidata za zaštićenog najmoprimca.
Glasnik NN 32/2005 • Dalje ukazuju na odluku Ustavnog suda broj: U-I-762/1996 i dr. od 31. ožujka 1998., kojom nije prihvaćen prijedlog za ocjenu iste osporene odredbe, za koju smatraju da nije uvjerljiva niti prihvatljiva, posebno u odnosu na odredbu članka 3. stavka 2. Zakona o stambenim odnosima (»Narodne novine«, broj 51/85., 42/86., 22/92. i 70/93.), prema kojoj prava i dužnosti iz stavka 1. toga članka (prava i dužnosti nositelja stanarskog prava na stanu u društvenom vlasništvu) ima i osoba koja je po ranijim propisima stekla stanarsko pravo na stanu u vlasništvu građana. Smatraju, dakle, da sadržaj stanarskog prava i pravni položaj nositelja stanarskog prava nije ovisio o davatelju stana na korištenje, a ipak nositeljima stanarskog prava na stanu u vlasništvu građana nije na jednak način uređen stambeni položaj kao onima na stanu u društvenom vlasništvu, čime su utvrđene dvije kategorije nositelja stanarskog prava koje nisu u ravnopravnom položaju i prvima se čak oduzima, odnosno ukida zakonom stečeno stanarsko pravo.
Propis NN 32/2005 • Smatraju da osporena odredba nije u suglasnosti s odredbama članka 3. u dijelu koji se odnosi na jednakost kao najvišu vrednotu ustavnog poretka Republike Hrvatske, članka 14. stavka 2., članka 30., članka 35. i članka 61. stavka 1. Ustava, pa predlažu ukinuti osporenu odredbu Zakona.
Propis NN 32/2005 • Predlagatelji od 1) do 91) i od 93) do 104) navode da su oni ugovorima sklopljenim prije 31. prosinca 1990. godine stekli stanarsko pravo na stanovima u vlasništvu građana, te ukazuju na odredbe članka 2. i članka 6. Aneksa G Ugovora o pitanjima sukcesije, smatrajući osporenu odredbu Zakona s njima nesuglasnom.
Propis NN 32/2005 • Ističu da su osporenom odredbom Zakona stavljeni u neravnopravan, nepovoljniji položaj u odnosu na stanare koji su dobili pravo otkupa ne samo društvenih, nacionaliziranih i još nekih stanova, nego i privatnih stanova po članku 48. Zakona o najmu stanova. Smatraju da je radi poštivanja načela socijalne pravde jedino ispravno, bezuvjetno potrebno i neophodno dati im pravo otkupa tzv. privatnih neuseljivih stanova na kojima su nositelji stanarskog prava, a nominalnim vlasnicima dati pravednu naknadu.
Propis NN 32/2005 • Smatraju da je osporena odredba Zakona protivna odredbi članka 3. Ustava u dijelu koji se odnosi na jednakost i socijalnu pravdu, te odredbi članka 14. stavka 2. Ustava. Predlažu ukinuti osporenu odredbu Zakona.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 81/06, Broj 31/08, Broj 54/07, Broj 36/96, Broj 17/01, Broj 44/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled