PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 143/2008 • Izobrazba u području inspekcija nije odgovarajuća i organizira se tek povremeno, te posebice u pogledu kemijske sigurnosti, pri čemu nedostaje opće planiranje u tom pogledu, ne postoji priručnik ili smjernice za izobrazbu kojima bi se uredio hrvatski sustav izobrazbe vezano za to područje, a nije uspostavljena niti nužna suradnja između MPRRR i MZSS-a u vezi izobrazbe inspektora i drugih službenika u vezi s upravnim i inspekcijskim nadzorom vezano za područje kemijske sigurnosti.
NN 143/2008 • Nedostatak jedinstvenog tijela koje bi se bavilo uvjetima koje moraju ispunjavati službeni laboratoriji i ovlašćivanjem tih laboratorija (tri odjela u dva ministarstva zadužena su za ovlašćivanje laboratorija) zbog čega postoji slaba koordinacija analitičkih kontrolnih aktivnosti, a nije niti uspostavljena mreža službenih laboratorija koji obavljaju analize hrane životinjskog i neživotinjskog podrijetla, te nije predviđeno da područni laboratoriji budu specijalizirani za pojedine poslove.
NN 143/2008 • Ovlašćivanje u skladu s europskim normama započelo je za samo nekoliko laboratorija koji su počeli sudjelovati u međulaboratorijskim provjerama, postupci kontrole kvalitete ispitivanja, standardne metode ili metode unutarnje validacije i, općenito, upravljanje kvalitetom ispitnih laboratorija, primjenjuju se tek djelomično ili se uopće ne primjenjuju, a nisu uvedeni programi međulaboratorijskih interaklibracija.
NN 143/2008 • Osigurati temelje za postizanje visoke razine zaštite zdravlja ljudi od mogućih štetnih učinaka kemikalija u hrani, kroz ostvarivanje integriranog, usklađenog, učinkovitog i dinamičnog sustava kontrole hrane, koje će biti u potpunosti usklađeno sa zakonodavstvom i praksom Europske unije.
NN 143/2008 • Imajući u vidu opsežan program aktivnosti koji predviđa značajno unapređenje sustava sigurnosti hrane u skladu s odredbama EU Uredbe 178/2002 i EU Uredbe 882/2004 i doneseni opći Zakon o hrani (»Narodne novine«, br. 46/07.), sljedeće mjere pomoći će u ostvarenju zacrtanih strateških ciljeva zaštite od mogućih štetnih učinaka kemikalija u hrani:
NN 143/2008 • Imajući u vidu važnost horizontalnog upravljanja kemijskom sigurnosti, izmjenama i dopunama Zakona o kemikalijama i Zakona o hrani, te odgovarajućim podzakonskim aktima, trebalo bi ojačati odgovarajuće instrumente za međuresorsku koordinaciju i upravljanje, posebice u pogledu politike i upravljanja kemijskom sigurnosti za područje vezano za hranu.
NN 143/2008 • U pripremi podzakonskih akata na temelju novog Zakona o hrani, treba obratiti pažnju na primjenu jedinstvenih kriterija i mjera zaštite ljudskog zdravlja od štetnih učinaka kemikalija, u što spadaju osim kontaminanata u hrani, vodi za piće i mineralnim i izvorskim vodama, i ostaci pesticida i drugih neželjenih kemikalija nastalih ili dospjelih u hranu u procesu proizvodnje, distribucije i pripreme hrane.
NN 143/2008 • U izradi podzakonskih akata potrebno je jasnije odrediti nadležnosti kako bi se uklonile nejasnoće i moguća preklapanja i/ili dupliciranja poslova u zaštiti od štetnih učinaka kemikalija.
NN 143/2008 • U cilju odgovarajućeg praćenja stanja kontaminacije i brze razmjene informacija o svim aspektima kontaminacije hrane u Hrvatskoj, treba uvesti jedinstveni računalni program u sve zavode za javno zdravstvo. Jedinstveni računalni program će omogućiti automatsko elektroničko izvješćivanje, razmjenu podataka i iscrpniji uvid u obavljene analize hrane (rezultate, kvantitativne analize, analize kontaminanata i aditiva itd).
NN 143/2008 • Potrebno je uspostaviti integrirani sustav upravljanja podacima u svrhu vođenja evidencija, prikupljanja, čuvanja, analize i distribucije podataka vezanih uz službene kontrole hrane, uključujući kontaminante, kako bi se planovi kontrola mogli sastavljati na temelju pouzdanih informacija; taj sustav treba biti integriran u sustav nadzora, kako bi ga mogli koristiti sva službena tijela koja se bave pitanjima zdravstvene ispravnosti hrane, čime bi se osigurala brza razmjena informacija o svim vidovima stanja na tržištu u Hrvatskoj, te usklađivanje sa zahtjevima EU-a.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 143/2008 • Posebno je važno voditi brigu o kemijskoj sigurnosti pri izradi nacionalnog programa za koordinirani plan praćenja stanja kontaminacije hrane u okviru integriranog u sustav nadzora hrane. Višegodišnji integrirani plan kontrola će biti u skladu s načelima iz Uredbe 882/04 (higijenski paket).
NN 143/2008 • Potrebno je pri izradi komunikacijske strategije za informiranje potrošača i industrije o pitanjima vezanim uz zdravstvenu ispravnost hrane, koja će se izraditi na temelju Zakona o hrani, obratiti pažnju i na zaštitu od štetnih učinaka kemikalija[1].
NN 143/2008 • Potrebno je na temelju odredbi higijenskog paketa Uredbe 882/2004 EZ žurno uspostaviti sustav izobrazbe provoditelja službene kontrole hrane, a sustav treba sadržavati i organizaciju i planiranje trajnog obrazovanja zaposlenika[2], pri čemu je potrebno voditi računa o relevantnim aspektima kemijske sigurnosti.
NN 143/2008 • Pri usklađivanju s propisima EU koji uređuju ostatke pesticida u hrani potrebno je donošenje novih provedbenih propisa o utvrđivanju MDK ostataka pesticida, o metodama i načinu uzorkovanja, provedbi godišnjih programa monitoringa ostataka pesticida u hrani, sistematskoj obradi podataka o rezultatima analiza i izvješćivanju i razmjeni informacija i svi ostali potrebni dokumenti i preporuke iz predmetnog područja.
NN 143/2008 • Potrebno je na temelju Zakona o sredstvima za zaštitu bilja utvrditi postupak za određivanje referentnog laboratorija Republike Hrvatske za praćenje ostataka pesticida.
NN 143/2008 • Postojeći sustav osiguranja zdravstvene ispravnosti vode za piće temelji se na Zakonu o hrani (»Narodne novine«, br. 46/07.), koji je usklađen s EU Uredbom 178/2002. Međutim, administrativni sustav kojim se osigurava opskrba zdravstveno ispravnom vodom za piće se temelji na Zakonu o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«, br. 26/03., pročišćeni tekst 82/04. i 110/04. Uredba), Zakonu o vodama (»Narodne novine«, br. 107/95., 150/05.), Pravilnikom o posebnim uvjetima za obavljanje vodoopskrbne djelatnosti (»Narodne novine«, br. 82/96., 102/97.), Pravilniku o izdavanju vodopravnih akata (»Narodne novine«, br. 28/96.), Uredbi o klasifikaciji voda (»Narodne novine«, br. 77/98.), Zakonu o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, br. 121/03., 48/05. i 85/06.), te Pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće (»Narodne novine«, br. 47/08.). Svakim od spomenutih propisa utvrđuju se i nadležna tijela za provedbu spomenutih propisa.
NN 143/2008 • Pravilnik o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće (»Narodne novine«, br. 47/08.), za čiju provedbu je nadležno Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi, prenosi u potpunosti Direktivu Vijeća 98/83/EZ o kvaliteti vode namijenjene za ljudsku potrošnju, iako sustav za provođenje te direktive, odnosno provođenje Pravilnika o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće. nije u potpunosti uspostavljen. To se u prvom redu odnosi na lokalne vodovode koji opskrbljuju više od 50 osoba koji nisu u uređenom sustavu javne vodoopskrbe. Spomenutim Pravilnikom (»Narodne novine«, br. 47/08.) propisuje se:
NN 143/2008 • elementi zdravstvene ispravnosti vode za piće koja služi za ljudsku uporabu s izuzetkom mineralnih izvorskih i stolnih voda koje su uređene posebnim propisom za čiju provedbu je nadležno Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja
NN 143/2008 • vrste i obim analiza uzorka vode za piće te analitičke metode,
NN 143/2008 • Područje kontrole ostataka pesticida u vodi za piće uređeno je Pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće. Ispitivanje pesticida u vodi za piće specificirano je kao jedan od parametara zdravstvene ispravnosti vode za piće (najširi set »C« parametara za analizu). Pravilnik određuje obvezu ispitivanja vode na izvorištu četiri puta godišnje i kao parametar monitoringa zdravstvene ispravnosti vode za piće u javnoj vodoopskrbnoj mreži, a frekvencija uzorkovanja i provođenja analiza definirana je tablicom koja je sastavni dio pravilnika i određuje učestalost uzorkovanja po pojedinim dijelovima vodoopskrbnog objekta. Maksimalno dopuštene količine su određene pravilnikom za pojedinačne pesticide i kao skupni parametar za sve pesticide.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 32/90, Broj 151/04,
Broj 111/03, Broj 52/91,
Broj 13/08, Broj 2/02
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE