PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-05-61-1498 NN 61/2006

• Jednako kao i kod prikazivanja udjela za tržišta oglašavanja u tisku bez obzira na vrste tiskovina, ono što je rečeno za poduzetnika EPH vrijedi i kod ovog susjednog tržišta. U mjerodavnoj 2004. poduzetnik EPH ostvario je najveći udjel na tržištu oglašavanja u tisku i to 45 – 50 posto.


Stranica 2006-05-61-1498 NN 61/2006

• Prije provođenja predmetne koncentracije u 2004. sudionici koncentracije ostvarivali su sljedeće tržišne udjele:


Stranica 2006-05-61-1498 NN 61/2006

• Tablica 28. TRŽIŠNI UDJELI PODUZETNIKA SUDIONIKA KONCENTRACIJE NA TRŽIŠTU OGLAŠAVANJA U 2004.


Stranica 2006-05-61-1498 NN 61/2006

• Izvor: podnesak podnositelja prijave koncentracije od 21. prosinca 2005.


Internet NN 61/2006
• Nakon provedbe koncentracije poduzetnici sudionici koncentracije ostvarivat će tržišni udjel od 20 – 25 posto.

Internet stranice NN 61/2006
• Tržište distribucije tiska usko je povezano s tržištem naklade tiska. To je silazno susjedno tržište, na kojem se efekti s tržišta naklade tiska prelijevaju na tržište distribucije tiska. Gledajući tržište distribucije tiska razlikujemo distribuciju na veliko i distribuciju na malo. Na tržištu distribucije tiska na teritoriju Republike Hrvatske djeluje šest distributera, i to: Tisak d.d., Distri-press d.o.o., Slobodna Dalmacija d.o.o., Novi list d.d., Medijski centar Glas Slavonije d.d. i Glas Istre d.o.o. Osim ovih distributera na teritoriju Republike Hrvatske, na tržištu distribucije tiska na malo djeluju i distributeri čiji su prihodi ostvareni na mjerodavnom tržištu distribucije tiska na malo minimalni, te nisu uključeni u ekonomsku analizu. Primjerice, riječ je o poduzetnicima Datapress d.o.o., General Grafik d.o.o., Nimfa prihod d.o.o., Inart d.o.o., ZIGO obrt d.o.o. i Kartular d.o.o.

Internet stranice NN 61/2006 • Poduzetnik Distri-Press d.o.o. bavi se isključivo veleprodajom tiska i tiskom opskrbljuje maloprodajna mjesta, dok sam ne posjeduje vlastita maloprodajna mjesta. Za razliku od toga, poduzetnik Tisak d.d. ima razgranatu vlastitu maloprodajnu mrežu pa tiskom i opskrbljuje u prvom redu vlastite kioske.
Internet stranice NN 61/2006 • Struktura u temeljnom kapitalu društva Tisak d.d. nije se mijenjala do danas pa udjele u temeljnom kapitalu tog poduzetnika drže EPH (25 – 30 posto), Veltrade (25 – 30 posto) i Adris Grupa (25 – 30 posto) i Hrvatski fond za privatizaciju (10 – 15 posto).
Internet stranice NN 61/2006 • Poduzetnici EPH, Veltrade d.o.o. i Adris Grupa, te Ivan Granić, imaju svaki po 25 – 30 posto udjela u temeljnom kapitalu Distri-Pressa d.o.o., te tako više poduzetnika ostvaruje zajedničku kontrolu u tom poduzetniku.
Internet stranice NN 61/2006 • Prema odredbi članka 38. ZOM, zakona koji uređuje distribuciju tiska, distributer ne smije odbiti distribuciju tiskovina nakladniku koji prihvaća njegove javno objavljene opće uvjete. Međutim, ne postoji recipročna odredba koja bi nakladnicima propisala obvezu poslovanja sa svim distributerima. Tako nakladnik može odbiti sklapanje ugovora s nekim distributerom, npr. jer smatra da su mu već sklopljeni ugovori dovoljni za ostvarivanje njegovih poslovnih ciljeva, ili bi mu sklapanje većeg broja ugovora nepotrebno kompliciralo i poskupljivalo poslovanje. Distribucija tiska obavlja se kao komisiona prodaja, a na takvu se prodaju, u pravilu, ne primjenjuju propisi o tržišnom natjecanju. Zato se u pravilu neće smatrati odbijanjem poslovanja (engl. refusal to deal; refusal to sell) situacija kad nakladnik odbije nekom distributeru sklapanje ugovora o prodaji svojih tiskovina. Sve to ukazuje na postojanje velike vjerojatnosti da, distributer de facto ne može pristupiti tržištu veleprodaje tiska, ukoliko nijedan nakladnik s njim ne želi sklopiti ugovor o distribuciji tiska (podaci preuzeti iz rješenja Agencije, klasa: UP/I-030-02/2004-01/17; 12. siječnja 2005.; EUROPAPRESS HOLDING d.o.o., Zagreb; VELTRADE d.o.o., Zagreb i ADRIS GRUPA d.d., Rovinj i Ivan Granić – koncentracija).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 61/2006 • Na tržištu trgovine tiskom na veliko djeluje šest poduzetnika, od kojih njih četiri obavljaju i nakladničku djelatnost. Samo su dva poduzetnika, Tisak d.d. i Distri-Press d.o.o., distributeri u punom smislu te riječi. Dva najveća distributera u 2004., zajedno drže tržišni udjel od 75-80 posto.
Informacije NN 61/2006 • Naziv poduzetnikaPrihod u 2002. kn% udjela na tržištu u 2002.Prihod u 2003. kn% udjela na tržištu u 2003.Prihod u 2004. kn% udjela na tržištu u 2004.
Poslovne stranice NN 61/2006 • Medijski centar Glas Slavonije d.d.(***) 0,00(***) 0 – 5(***) 0 – 5
Pregledi NN 61/2006 • Izvor: Preuzeto iz predmeta KLASA: UP/I-030-02/2004-01/70; SPORAZUMI DISTRIBUTERA TISKA (14.09.2004.)
Besplatno NN 61/2006 • U istom je promatranom razdoblju udjel poduzetnika Distri-Press d.o.o. na mjerodavnom tržištu tiskom na veliko zabilježio rast. U 2000. je tržišni udjel poduzetnika Distri-Press d.o.o. iznosio 20 – 25 posto, dok je u 2004. iznosio 30 – 35 posto.
Glasnik NN 61/2006 • Maloprodaja tiska na hrvatskom se tržištu obavlja na sljedeće načine:
Propis NN 61/2006 • – prodajom na prodajnim mjestima specijaliziranim za prodaju tiska i duhanskih proizvoda, u vlasništvu ili najmu distributera ili drugih poduzetnika (npr. u kioscima ili čvrstim objektima),
Propis NN 61/2006 • – prodajom na drugim prodajnim mjestima (npr. Supermarketima i sl.),
Propis NN 61/2006 • – putem pretplate (preuzeto iz rješenja Agencije: klasa: UP/I-030-02/2004– 01/33; 27. srpnja 2004.; EUROPAPRESS HOLDING d.o.o., Zagreb i SLOBODNA DALMACIJA d.d., Split)
Propis NN 61/2006 • Na ovome mjerodavnom tržištu trgovine tiskom na malo djeluju isti poduzetnici kao i na tržištu trgovine na veliko, ali se tržišni udjeli poduzetnika razlikuju
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 49/08, Broj 97/09, Broj 123/04, Broj 112/04, Broj 92/96, Broj 117/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled