PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 39/2007 • Kada tuženo tijelo u razlozima osporenog rješenja navodi da u nedostatku podzakonskih akata Republike Hrvatske koji bi odredili kriterije, načine i standarde za ocjenu sporazuma (ugovora) primjenjuje načine, kriterije i standarde komparativnog prava Europske unije o ocijeni sporazuma o distribuciji motornih vozila koji su bili na snazi u vrijeme sklapanja predmetnog ugovora, tada upravo u interesu stranaka obznanjuje jedinstvenost pristupa ocjeni i upućuje na način i standard koji uzima kao mjerilo i tako otklanja svaku mogućnost proizvoljnosti u ocjeni zakonitosti ugovora čime jamči jednakost svih stranaka pred ovim tijelom, nositeljem javnih ovlasti. No, tuženi nije navedene međunarodne akte i kriterije primijenilo samo kao pravno pravilo već je imao i ovlaštenje na primjenu tih akata temeljem odredbe članka 70. i članka 130. Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Republike Hrvatske i Europske zajednice i njihovih država članica (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 14/01).
NN 39/2007 • Sporazumom o stabilizaciji i pridruživanju tržišno natjecanje je uređeno odredbama članka 40., 69. i 70. pa je među ostalim propisano da će se svako postupanje suprotno pravilima slobodnog tržišnog natjecanja ocjenjivati temeljem kriterija koji proizlaze iz primjene pravila o tržišnom natjecanju u Zajednici posebice članka 81., 82., 86. i 87. Ugovora o osnivanju Europske zajednice i instrumenata za tumačenje koje su usvojile institucije zajednice. Odredbe članka 40. i 70. Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju odgovaraju odredbama članka 27. i 35. Privremenog sporazuma o trgovinskim i s njima povezanim pitanjima između Republike Hrvatske i Europske zajednice. Taj je Sporazum sklopljen 29. listopada 2001. godine te se privremeno primjenjivao od 1. siječnja 2002., a stupio je na snagu 1. ožujka 2002. te će se primjenjivati do stupanja na snagu Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju.
NN 39/2007 • Činjenica da je uvoznički ugovor koji je bio predmetom ocjene u konkretnoj stvari sklopljen prije stupanja na snagu navedenog Sporazuma ne znači da se na njega isti ne može odnosno, ne smije primijeniti. Ovo zato jer navedeni Međunarodni sporazumi upravo imaju za cilj da se s tržišta uklone svi ugovori, odnosno mogući odnosi kojima se ograničava ili osujećuje slobodno natjecanje na tržištu.
NN 39/2007 • Neosnovano tužitelj osporava zakonitost rješenja zbog neutvrđenih odlučnih činjenica. Ovo zato jer su u postupku te činjenice utvrđene i dokumentirane. Položaj tužitelja na tržištu upravo je nedvojben slijedom činjenice da prema uvozničkom ugovoru s isporučiteljem ima isključivo pravo veleprodaje vozila »Audi« za područje Republike Hrvatske, a tim položajem na tržištu Republike Hrvatske ima i mogućnost izravnog utjecaja na dimenziju slobodnog tržišnog natjecanja, konkretno, distributera za maloprodaju.
NN 39/2007 • Tuženi nije bio dužan utvrditi da li su ugovorne strane isključile od primjene odredbu ugovora o sporazumnom utvrđivanju cijena za daljnju prodaju ili ne. Zakonom o zaštiti tržišnog natjecanja izravno ili neizravno utvrđivanje cijena roba i usluga je zabranjeno pa je takav sporazum izričitom odredbom stavka 2. članka 7. ex lege ništav. Dakle, sama odredba ugovora je prema sadržaju utanačenja ništava po sili zakona, a ne čini je ništavom tek moguća primjena. Takva interpretacija odredbe članka 7. stavka 1. točke 1. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja bila bi protivna smislu i cilju Zakona koji štiti slobodno tržišno natjecanje, a ne ograničava se samo na sankcioniranje mogućeg faktičnog ponašanja na tržištu protivno načelima i odnosima slobodnog tržišnog natjecanja.
NN 39/2007 • Nije osnovan prigovor tužitelja o nerazumljivosti točke 2. izreke rješenja. Nalog tužitelju na brisanje ništave odredbe Ugovora uz obvezu da tužitelj o učinjenome dostavi dokaz ne ulazi u ugovorni odnos.
NN 39/2007 • Ništavost djeluje prema svima, pa u ovom slučaju i prema Audi AG, Ingolstadt kao jednoj od ugovornih strana. Obveza tužitelja iz točke 2. izreke rješenja ne tumači se bukvalno, već pretpostavlja aktivnost ugovorne stranke (tužitelja) u pravcu obavijesti ugovornom partneru o ništavosti i autoritativnom aktu nadležnog državnog tijela kojim je ništavost proglašena te o razlozima i time nedopuštenosti ispunjenja tog dijela ugovora.
NN 39/2007 • Objava rješenja u »Narodnim novinama« određena je sukladno članku 37a. stavka 1. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja pa je tužba neosnovana i u odnosu na točku 5. izreke rješenja
NN 39/2007 • Na temelju izloženoga sukladno odredbi članka 42. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91, 9/92 i 77/92) presuđeno je kao u izreci.
NN 39/2007 • Objava presude u »Narodnim novinama« temelji se na odredbi članka 37a. stavka 2. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 40/2007 • Proglašavam Zakon o tržištu plina, kojega je Hrvatski sabor donio na sjednici 30. ožujka 2007. godine.
NN 40/2007 • (1) Ovim se Zakonom uređuju pravila i mjere za obavljanje energetskih djelatnosti u sektoru prirodnog plina, uključujući ukapljeni prirodni plin (u daljnjem tekstu: UPP), prava i dužnosti sudionika tržišta prirodnog plina, razdvajanje djelatnosti operatora sustava, pristup treće strane sustavu za prirodni plin i otvaranje tržišta prirodnog plina (u daljnjem tekstu: plin).
NN 40/2007 • (2) Pravila utvrđena ovim Zakonom i propisima donesenim na temelju njega primjenjuju se i na bioplin, plin iz biomase i druge vrste plina ako se te vrste plina mogu tehnički i sigurno transportirati kroz plinski sustav.
NN 40/2007 • (3) Na odnose u sektoru plina koji nisu uređeni ovim Zakonom primjenjuju se odredbe Zakona o energiji i Zakona o regulaciji energetskih djelatnosti. Na proizvodnju prirodnog plina primjenjuju se i odredbe Zakona o rudarstvu, ako ovim Zakonom nije drukčije određeno.
NN 40/2007 • (4) Na postupke koji su propisani ovim Zakonom na odgovarajući način se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku, ako ovim Zakonom nije drukčije određeno.
NN 40/2007 • U smislu ovoga Zakona, pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:
NN 40/2007 • 1. agencija je nezavisan regulator energetskih djelatnosti osnovana Zakonom o regulaciji energetskih djelatnosti (u daljnjem tekstu: Agencija),
NN 40/2007 • 2. distribucija plina je prijenos plina kroz distribucijski sustav radi isporuke plina krajnjim kupcima, isključujući opskrbu plinom,
NN 40/2007 • 3. dobava plina je opskrba opskrbljivača tarifnih kupaca i opskrbljivača koji su nositelji obveze javne usluge opskrbe plinom,
NN 40/2007 • 4. dobavljač plina je opskrbljivač plinom koji obavlja djelatnost dobave plina,
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 100/09, Broj 39/09,
Broj 76/07, Broj 3/99,
Broj 32/08, Broj 88/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE