PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-04-39-1340 NN 39/2007

• Objava rješenja u »Narodnim novinama« određena je sukladno članku 37a. stavku 1. Zakona o zaštiti tržišno natjecanja pa je tužba neosnovana i u odnosu na točku 5. izreke rješenja.


Stranica 2007-04-39-1340 NN 39/2007

• Na temelju izloženoga sukladno odredbi članka 42. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima presuđeno je kao u izreci.


Stranica 2007-04-39-1340 NN 39/2007

• Objava presude u »Narodnim novinama« temelji se na odredbi članka 37a. stavka 2. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja.


Stranica 2007-04-39-1340 NN 39/2007

• Upravni sud Republike Hrvatske u vijeću sastavljenom od sudaca Jasminke Jenjić kao predsjednice vijeća, Silve Rulic Hren i Lidije Rostaš-Beroš kao članica vijeća, te višeg sudskog savjetnika Srđana Papića kao zapisničara, u upravnom sporu tužitelja PZ AUTO d.o.o. Velika Gorica, kojega zastupa Hrvoje Arko, odvjetnik iz Zagreba, protiv rješenja tužene Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja Republike Hrvatske, klasa: UP/I-030-02/2002-01/60 urbroj: 580-02-02-10-4 od 22. listopada 2002., radi zaštite tržišnog natjecanja, u nejavnoj sjednici vijeća održanoj dana 9. studenog 2006.,


Internet NN 39/2007
• Osporenim je rješenjem utvrđena ništavom odredba članka 14. stavka 2. Uvozničkog ugovora pod nazivom »Cijene« koja glasi: »uvoznik će svoje cijene za daljnju prodaju kao i prodajne cijene trgovaca utvrđivati sporazumno s isporučiteljem. Ovo ne vrijedi, ukoliko je protivno zakonskim propisima i uredbama vlasti. Promijene li se kalkulacijski podaci koji su uzeti kao temelj, uvoznik će tada odmah obavijestiti isporučitelja.«

Internet stranice NN 39/2007
• U točki 2. izreke naloženo je poduzetniku, ovdje tužitelju, da odredbu uvozničkog ugovora koja je utvrđena ništavom briše te u roku od 30 dana od dana dostave rješenja Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja dostavi dokaz o izvršenju ovog naloga.

Internet stranice NN 39/2007 • U točki 3. i 4. izreke rješenja tuženi je obvezan u roku od 30 dana od dana sklapanja trgovačkih ugovora s distribucijskim partnerima isto dostaviti na ocjenu tuženome te je obvezan na plaćanje upravne pristojbe. U točki 5. je određeno da će se rješenje objaviti u »Narodnim novinama«.
Internet stranice NN 39/2007 • Pravodobnom tužbom tužitelj pobija rješenje u točki 1., 2. i 5. izreke iz razloga utvrđenih odredbom članka 10. stavka 1. točke 1. i 3. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91, 9/92 i 77/92).
Internet stranice NN 39/2007 • Pogrešnu primjenu zakona odnosno na zakonu utemeljenog propisa tužitelj vidi u razlozima osporenog rješenja prema kojima tuženi primjenjuje načine, kriterije i standarde komparativnog prava Europske unije o ocjeni sporazuma o distribuciji motornih vozila koji su bili na snazi u vrijeme sklapanja predmetnog ugovora. Ukazuje na obrazloženje osporenog rješenja prema kojem se ovlaštenje za primjenu navedenih pravila temelji na odredbi članka 70. stavka 2. Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Republike Hrvatske i Europske zajednice i njihovih država članica odnosno privremenog sporazuma. Međutim, predmetni uvoznički ugovor sklopljen je između AUDI AG SR Njemačka INGOLSTADT kao isporučitelja s jedne strane i tužitelja kao uvoznika s druge sukladno odredbi članka 17. dana 13. siječnja 2000. godine. Dakle, u vrijeme zaključenja ugovora ovi sporazumi nisu bili potpisani time da Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju nije stupio na snagu niti do danas jer nije potpisan od svake države članice Europske zajednice. Zato se oni ne mogu primijeniti u ovoj stvari, smatra tužitelj.
Internet stranice NN 39/2007 • Nadalje, tužitelj navodi kako iz osporenog rješenja nije jasno koje je to načine, kriterije i standarde komparativnog prava Europske unije tuženi primjenjivao prilikom ocjene predmetnog ugovora pa kako postoji razlika između pojma komparativnog prava Europske unije i pojma prava Europske unije činjenično je ostalo neutvrđeno koje kriterije je tužena primijenila prilikom rješavanja. Ovo posebno s obzirom na obrazloženje kako pravo tržišnog natjecanja na području Republike Hrvatske ne sadrži podzakonske akte kojima se detaljno uređuje način ocjene Sporazuma o distribuciji motornih vozila pa je samim time nejasno zašto i na koji način je utvrđeno da bi odredba članka 14. stavka 2. predmetnog uvozničkog ugovora bila ništava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 39/2007 • Uz navedeno tužitelj ukazuje kako su pretpostavke za primjenu pojedinih instrumenata za tumačenje članaka 81., 82., 86. i 87. Ugovora o osnivanju Europske unije ponajprije određivanje mjerodavnog tržišta, položaj pojedinog poduzetnika na tržištu, njegova tržišna snaga, udjel u ukupno ostvarenom prometu na tržištu ili njegovom dijelu te povezanost s drugim poduzetnicima što su sve činjenice odlučne za ocjenu sporazuma između poduzetnika, jednako kao što i u smislu odredbe članka 9. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja prilikom ocjene sporazuma iz članka 7. Zakona valja voditi račune i utvrditi ukupan godišnji promet sudionika sporazuma i udio ostvarenog prometa sudionika u odnosu na ukupni promet na tržištu ili dijelu tržišta na kojem učinak sporazuma djeluje.
Informacije NN 39/2007 • Tužitelj citira spornu odredbu uvozničkog ugovora prema kojoj je utanačeno da će uvoznik svoje cijene za daljnju prodaju kao i prodajne cijene distribucijskih partnera utvrđivati sporazumno s isporučiteljem. Međutim, upozorava da ta ista odredba sadrži i utanačenje kako odredba »ne vrijedi« ukoliko je protivna zakonskim propisima i uredbama vlasti. Zato se prva rečenica članka 14. stavka 2. Uvozničkog ugovora nije ni primjenjivala pa, ukoliko su stranke same utvrdile kako određena odredba ugovora ne vrijedi, nisu postojale pretpostavke ni osnova da tuženi osporenim rješenjem utvrdi da je odredba ništava, odnosno da se tužitelju naloži brisati je iz predmetnog ugovora.
Poslovne stranice NN 39/2007 • I konačno, tužitelj smatra izreku osporenog rješenja u točki 2. nerazumljivom jer se samo tužitelju kao jednoj od ugovornih strana nalaže brisanje odnosne odredbe iz predmetnog ugovora.
Pregledi NN 39/2007 • Tužitelj predlaže da se tužba uvaži, a osporeno rješenje u pobijanom dijelu poništi.
Besplatno NN 39/2007 • U odgovoru na tužbu tuženo tijelo ostaje kod razloga osporenog rješenja i predlaže da se tužba odbije kao neosnovana.
Glasnik NN 39/2007 • Temeljem članka 7. stavka 1. točke 1. i stavka 2. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, broj 48/95, 52/97 i 87/98) zabranjeni su sporazumi kojima je cilj, posljedica ili mogući učinak ograničavanje ili sprečavanje slobodnog tržišnog natjecanja, a osobito sporazumi kojima se izravno ili neizravno utvrđuju cijene robe i usluga, visina i vrijeme snižavanja ili povećavanja cijena ili kojima se dovodi potrošače u nejednak položaj glede cijena. Takvi sporazumi su ništavi.
Propis NN 39/2007 • Nesporno je da je člankom 14. stavkom 2. Uvozničkog ugovora sklopljenog 13. siječnja 2005. godine između tužitelja kao poduzetnika PZ AUTO d.o.o. Velika Gorica i poduzetnika AUDI AG sa sjedištem u Ingolstadtu SR Njemačka ugovoreno da će uvoznik, ovdje tužitelj, svoje cijene za daljnju prodaju kao i prodajne cijene trgovaca utvrđivati sporazumno s isporučiteljem, tvrtkom AUDI AG Ingolstadt.
Propis NN 39/2007 • U ocjeni zakonitosti i dopustivosti sporazuma, konkretno, odredbe članka 14. Uvozničkog ugovora tuženo je tijelo, a to nedvojbeno proizlazi iz osporenog rješenja primijenilo citiranu odredbu članka 7. stavka 1. točke 1. i stavka 2. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja i dao potpune razloge ocjeni kako i zašto ta odredba ugovora sadrži nedopušteno ograničenje slobodnog tržišnog natjecanja.
Propis NN 39/2007 • Zakon o zaštiti tržišnog natjecanja prema članka 1. uređuje pravila ponašanja i sustav mjera za zaštitu slobodnog natjecanja na tržištu. Člankom 7. Zakona izričito je određeno što će se osobito smatrati povredom pravila ponašanja u okvirima slobodnog tržišnog natjecanja, a uz ostalo na prvom mjestu već navedeni način utvrđivanja cijena.
Propis NN 39/2007 • Pravilno navodi tužitelj da su temeljem odredbe članka 140. Ustava Republike Hrvatske Međunarodni ugovori dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske, što pretpostavlja da su oni na snazi.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 173/03, Broj 142/03, Broj 119/08, Broj 59/05, Broj 132/98, Broj 15/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled