PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-03-35-789 NN 35/2009

• Kako je istim podnescima, poduzetnik Sanabilis d.o.o. obavijestio Agenciju o navedenoj promjeni aktivne legitimacije, odnosno da u pogledu prava i obveza, pa tako i pokrenutog postupka pred Agencijom, poduzetnik Sanabilis d.o.o. stupa na mjesto poduzetnika Basic d.o.o., Vijeće je odlučilo da Agencija, s obzirom na to da ju je predmetni poduzetnik obavijestio o preuzimanju postupka, nastavi predmetni postupak po zahtjevu poduzetnika Sanabilis d.o.o. te je istim zaključkom klase: UP/I 030-02/2006-01/80, urbroja 580-02-08-63-101, od 26. veljače 2008., postupak nastavljen temeljem zahtjeva poduzetnika Sanabilis d.o.o., pravnog slijednika poduzetnika Basic d.o.o.


Stranica 2009-03-35-789 NN 35/2009

• Nastavno, u podnesku od 4. veljače 2008. poduzetnik Citroën d.o.o. je naveo da su poduzetnik Citroën d.o.o. i poduzetnik Sanabilis d.o.o. koji je preuzeo prava od poduzetnika Basic d.o.o., u ugovornom odnosu jedino u odnosu na ugovor o ovlaštenom servisu za Citroën, odnosno poduzetnik Sanabilis d.o.o. je nastavio izvršavati prava iz navedenog ugovora.


Stranica 2009-03-35-789 NN 35/2009

• Naime, poduzetnik Citroën d.o.o. je raskinuo ugovor o distribuciji i ugovor o distribuciji rezervnih dijelova, opreme, pribora i drugih proizvoda 11. lipnja 2007. jer poduzetnik Basic d.o.o., unatoč višekratnom produljivanju rokova, nije zadovoljio kriterije bankovne garancije iz rečenih ugovora.


Stranica 2009-03-35-789 NN 35/2009

• Kako je dakle, poduzetnik Sanabilis d.o.o., kao društvo preuzimatelj stupio u ugovorni odnos pripojenog društva, odnosno poduzetnika Basic d.o.o., nesporno je da ima i pravni i ekonomski interes za nastavak vođenja ovog postupka.


Internet NN 35/2009
• Agencija je u provedbi predmetnog upravnog postupka primijenila odredbe Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, broj 122/03; dalje: ZZTN), odredbe Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 106/93, dalje: ZoUP) kojim se uređuju pitanja provedbe upravnog postupka pred Agencijom u dijelu koji nije propisan odredbama ZZTN, kao posebnog zakona.

Internet stranice NN 35/2009
• Nadalje, Agencija je primijenila i podzakonske akte, i to Uredbu o skupnom izuzeću sporazuma o distribuciji i servisiranju motornih vozila (»Narodne novine«, broj 105/2004; dalje: Uredba o motornim vozilima) i Uredbu o načinu utvrđivanja mjerodavnog tržišta (»Narodne novine«, broj 51/2004; dalje: Uredba o mjerodavnom tržištu).

Internet stranice NN 35/2009 • Uredba o motornim vozilima stupila je na snagu 6. kolovoza 2004. Navedenom Uredbom propisani su uvjeti za skupno izuzeće sporazuma o distribuciji i servisiranju motornih vozila, određeni su uvjeti koje sporazumi moraju sadržavati, ograničenja ili uvjeti koje takvi sporazumi ne smiju sadržavati, te drugi uvjeti koji se moraju ispuniti za skupno izuzeće tih sporazuma od primjene odredbi članka 9. ZZTN o zabranjenim sporazumima.
Internet stranice NN 35/2009 • Uredba o motornim vozilima usklađena je s pravnom stečevinom EZ i to s Uredbom Komisije (EZ) broj 1400/2002 od 31. srpnja 2002. o primjeni članka 81 (3) Ugovora na kategorije vertikalnih sporazuma i usklađenu praksu u sektoru motornih vozila (dalje: Uredba Komisije EZ broj 1400/2002). Navedena Uredba Komisije EZ broj 1400/2002, kao i Brošura s objašnjenjima Komisije (EZ) o primjeni članka 81 (3) Ugovora na kategorije vertikalnih sporazuma i usklađena djelovanja u sektoru motornih vozila (dalje: Brošura Komisije EZ) služe kao interpretativni instrumenti za primjenu hrvatskih propisa, u slučaju pravnih praznina ili dvojbi u tumačenju tih propisa, u smislu članka 35. stavka 3. ZZTN.
Internet stranice NN 35/2009 • Naime, člankom 35. stavkom 3. ZZTN propisano je da u ocjeni oblika sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja koji mogu utjecati na trgovinu između Republike Hrvatske i Europskih zajednica, Vijeće u skladu s člankom 70. Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica i Republike Hrvatske (»Narodne novine« – Međunarodni ugovori, broj 14/01), primjenjuje na odgovarajući način kriterije koji proizlaze iz pravilne primjene pravila o tržišnom natjecanju u Europskim zajednicama.
Internet stranice NN 35/2009 • Agencija je, na zahtjev poduzetnika Basic d.o.o., temeljem ovlaštenja koje proizlazi iz članka 37. točke 9. ZZTN, prije donošenja zaključka o pokretanju postupka u ovom predmetu; provela prethodno ispitivanje stanja na mjerodavnom tržištu, odnosno, zatražila je dostavu pisanog očitovanje i podatke od poduzetnika Citroën d.o.o. i od određenog broja ovlaštenih distributera vozila Citroën i to ukupno pet distributera.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 35/2009 • Rečeno je zatraženo u svrhu utvrđivanja postojanja uvjeta za pokretanje postupka po zahtjevu poduzetnika Basic d.o.o., a temeljem članka 41. stavka 1., članka 46. i članka 9. ZZTN.
Informacije NN 35/2009 • U vremenu od podnošenja zahtjeva za pokretanje postupka do donošenja zaključka o pokretanju postupka, odnosno od 7. prosinca 2006. do 2. srpnja 2007., Agencija je zaprimila pisana očitovanja i podatke od poduzetnika Citroën d.o.o. i od određenog broja ovlaštenih distributera poduzetnika Citroën d.o.o..
Poslovne stranice NN 35/2009 • U dostavljenim očitovanjima od 2. ožujka 2007. i 6. travnja 2007. na navode podnositelja zahtjeva, poduzetnik Citroën d.o.o. u bitnome je naveo da prodajne akcije traju po mjesec dana, da su iste fakultativne, pa prema tome distributeri mogu slobodno odlučivati o tome žele li u njima sudjelovati ili ne. Sudjelovanjem u prodajnim akcijama distributeri nisu na gubitku. U pogledu cijene, poduzetnik Citroën d.o.o. je naveo da on određuje maksimalne, odnosno preporučene cijene za krajnje kupce, a distributer slobodno odlučuje o tome hoće li ih primjenjivati ili ne. Kako distributer slobodno određuje prodajnu cijenu za krajnjeg kupca, to time određuje i maržu koju ostvaruje na prodanim vozilima.
Pregledi NN 35/2009 • Nadalje, prema navodima poduzetnika Citroën d.o.o., cijene po kojima prodaje vozila distributerima jednake su za sve distributere.
Besplatno NN 35/2009 • U odnosu na bankovnu garanciju, odnosno navode podnositelja zahtjeva da »kriteriji izbora« u dodatku Ugovora o distribuciji koji se odnose na bankovnu garanciju nisu sukladni članku XV. Ugovora o distribuciji, jer oni uvjetuju distributeru otvaranje bankovne garancije, dok temeljem članka XV. Ugovora o distribuciji, distributeri ne moraju osigurati bankovnu garanciju, poduzetnik Citroën d.o.o. se očitovao na način da distribucija novih vozila marke Citroën počiva na selektivnom mješovitom kvalitativno-kvantitativnom sustavu izbora. Prema tome, kriteriji izbora distributera sastoje se od uvjeta koje moraju zadovoljavati kandidati koji žele postati članovi mreže Citroën, te od bitnih obveza u ugovorima o distribuciji koje članovi mreže Citroën moraju poštovati, a čije nepoštivanje ima za posljedicu raskid ugovora.
Glasnik NN 35/2009 • Bankovna garancija u »kriterijima izbora« služi za pokrivanje vrijednosti fakturirane robe i plaćanje ugovorenih proizvoda koje je poduzetnik Citroën d.o.o. prodao distributerima, odnosno za pokrivanje naplate fakturirane robe. Ne fakturirana roba *** ne ulaze u garanciju.
Propis NN 35/2009 • Članak XV. Ugovora o distribuciji koji nosi naziv »bankovna garancija« primjenjuje se ako bankovna garancija potrebna za zadovoljavanje kriterija više ne pokriva vrijednost fakturiranih vozila. U tom članku predviđena su rješenja koja se mogu primijeniti kako bi se, u tom slučaju, distributeru omogućilo dobivanje većeg broja vozila uz osiguranje naplate računa prema poduzetniku Citroën d.o.o. Ako neki distributer želi povećati vrijednost fakturiranih vozila, temeljem navedenog članka on može otvoriti dodatnu bankovnu garanciju ili avansno platiti vozila. U slučaju prekoračenja dopuštenog limita po bankovnoj garanciji, Citroën d.o.o. isporučuje vozila distributeru tek nakon plaćanja odgovarajućih računa, sukladno članku XV. Ugovora o distribuciji.
Propis NN 35/2009 • U odnosu na odredbu članka IV. Ugovora o distribuciji na koju se poziva podnositelj zahtjeva, poduzetnik Citroën d.o.o. je u bitnome naveo da je odredba prema kojoj se distributer izričito obvezuje da neće isporučiti vozilo kupcu, prije stvarnog plaćanja cjelokupne cijene uvozniku, logična posljedica klauzule zadržavanja vlasništva u ugovoru o distribuciji prema kojoj distributer postaje vlasnik vozila tek nakon isplate njegove cjelokupne cijene poduzetniku Citroën d.o.o.. Naime, distributer može raspolagati i isporučivati vozila samo ako je njihov vlasnik. Iz te klauzule zadržavanja vlasništva proizlazi da se vlasništvo nad vozilom prenosi na distributera odmah nakon plaćanja cjelokupne cijene vozila.
Propis NN 35/2009 • U odnosu na odredbu članka V. Ugovora o distribuciji koja nosi naziv »Zabrana preprodaje preprodavačima izvan prodajne mreže – prodaja trgovačkom društvu za leasing«, poduzetnik Citroën d.o.o. je u podnesku od 6. travnja 2007. naveo da je mreža distribucije novih vozila marke Citroën u Republici Hrvatskoj organizirana po selektivnom mješovitom kvalitativno-kvantitativnom modelu distribucije u skladu s Uredbom o skupnom izuzeću sporazuma o distribuciji i servisiranju motornih vozila (»Narodne novine«, br. 105/2004, od 22. srpnja 2004). Prema navodima poduzetnika Citroën, riječ je o sustavu distribucije koji je proizvođač Citroën usvojio u svim državama članicama Europske unije u okviru Uredbe (EZ) 1400/2002, od 31. srpnja 2002. koja se odnosi na primjenu članka 81. stavka 3. Ugovora na kategorije vertikalnih sporazuma i usklađeno djelovanje u sektoru motornih vozila.
Propis NN 35/2009 • Nadalje, poduzetnik Citroën d.o.o. pojašnjava kako je sustav selektivne distribucije, sustav u kojem se dobavljač obvezuje da će ugovornu robu ili usluge prodavati, izravno ili neizravno, samo distributerima izabranim na temelju zadanih kriterija i u kojem se distributeri obvezuju da neće prodavati tu robu ili usluge neovlaštenim distributerima. Stoga, smatra poduzetnik Citroën d.o.o., za prodavanje vozila marke Citroën d.o.o. ovlašteni su samo distributeri koji tvore mrežu vozila Citroën i oni ih ne smiju prodavati preprodavačima izvan mreže, a što je u duhu sustava selektivne distribucije i ne protivi se hrvatskim ili europskim propisima o zaštiti tržišnog natjecanja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 50/02, Broj 9/98, Broj 2/07, Broj 58/06, Broj 194/03, Broj 69/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled