PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 35/2009 • Prema navodima poduzetnika Citroën d.o.o., odredbe članka V.2. Ugovora o distribuciji ni na koji način ne zabranjuju distributerima da prodaju nova vozila poduzetnicima čija je djelatnost leasing. Upravo suprotno, u toj odredbi navedeni su uvjeti koje je potrebno poštovati u okviru prodaje vozila takvim poduzetnicima. Distributer može tim poduzetnicima prodavati vozila marke Citroën, pod uvjetom da provjeri bavi li se određeni poduzetnik djelatnošću leasinga, odnosno da nije riječ o preprodavaču izvan mreže.
NN 35/2009 • Ono što je bilo sporno tijekom prethodnog ispitivanja stanja na mjerodavnom tržištu, a na što se u bitnome i odnosio zahtjev podnositelja, je postupanje poduzetnika Citroen d.o.o. u odnosu na prodaju vozila u prodajnim akcijama, odnosno je li to postupanje protivno odredbi članka 10. stavka 1. točke a) Uredbe o motornim vozilima.
NN 35/2009 • Naime, člankom 10. stavkom 1. točkom a) Uredbe o motornim vozilima propisno je da se skupno izuzeće ne može primijeniti na vertikalne sporazume koji se odnose na prodaju novih motornih vozila, rezervnih dijelova, te usluge popravka i održavanja, koji neposredno ili posredno, samostalno ili zajedno s drugim čimbenicima, pod kontrolom ugovornih strana, sadrže vertikalna ograničenja koja imaju za cilj ograničenje prava distributera ili servisera da slobodno određuje prodajnu cijenu proizvoda, što ne isključuje dobavljača da odredi maksimalnu prodajnu cijenu ili preporuči prodajnu cijenu, pod uvjetom da nije riječ o fiksnim ili minimalnim prodajnim cijenama, koje su rezultat izvršenog pritiska ili poticaja od bilo koje ugovorne strane.
NN 35/2009 • Naime, iako je u Ugovoru o distribuciji u članku VIII. vezano za cijene određeno da Isporučitelj utvrđuje i podastire Distributeru cjenik za klijente na kojemu se nalaze maksimalne cijene koje su preporučene od strane Isporučitelja, navodi podnositelja zahtjeva iz podnesenog zahtjeva upućivali su na suprotno, radi čega je tijekom prethodnog ispitivanja stanja na mjerodavnom tržištu zatraženo očitovanje i od određenog broja ostalih distributera poduzetnika Citroën d.o.o..
NN 35/2009 • Tijekom prethodnog ispitivanja stanja na mjerodavnom tržištu Agencija je zatražila i zaprimila očitovanja poduzetnika ***, ***,***, *** i ***, a vezano za prodajne akcije organizirane od strane poduzetnika Citroën d.o.o. i prodaju vozila unutar prodajnih akcija.
NN 35/2009 • Tako je poduzetnik *** u svom pisanom očitovanju od 16. travnja 2007. u bitnome naveo da je sudjelovao u svim prodajnim akcijama tijekom 2005. i 2006. godine te da je sva vozila prodao unutar prodajnih akcija. Svakih trideset dana bila je nova prodajna akcija. Prema navodima istog poduzetnika, cijenu vozila određuje Citroën te se vozila prodaju po preporučenoj cijeni.
NN 35/2009 • Poduzetnik *** u svom očitovanju od 17. travnja 2007. u bitnome je naveo da je sudjelovao u svim prodajnim akcijama organiziranom od strane poduzetnika Citroën d.o.o., da prodajne akcije traju mjesec dana te da se cijena vozila uvijek izračunava tako da se cijena vozila iz cjenika umanji za iznos popusta određen prodajnom akcijom u tom mjesecu.
NN 35/2009 • Poduzetnik *** u svom očitovanju od 19. travnja 2007. u bitnome je naveo da je sudjelovao u svim prodajnim akcijama te da vozila prodaje uglavnom po preporučenoj cijeni od strane poduzetnika Citroën d.o.o. U svom dodatnom očitovanju od 3. svibnja 2007. isti je naveo da su prodajne akcije bile organizirane svaki mjesec tijekom 2005. i 2006. godine te da su bile različitog sadržaja.
NN 35/2009 • Poduzetnik *** u svom očitovanju od 26. travnja 2007. u bitnome je naveo da je sudjelovao u svim prodajnim akcijama te da su vozila prodana izvan prodajnih akcija, vozila prodana u flotnoj prodaji kupcima (pravnim osobama) koje posjeduju pet i više vozila u svom voznom parku, te ostvaruju popust koji je veći od popusta u prodajnoj akciji. Cijena vozila određena je cjenikom poduzetnika Citroën d.o.o., a popusti su definirani prodajnom akcijom, dakle određuje ih poduzetnik Citroën d.o.o. i to kao preporučenu cijenu.
NN 35/2009 • Poduzetnik **** u svom pisanom očitovanju od 16. travnja 2007. u bitnome je naveo da je sudjelovao u svim prodajnim akcijama tijekom 2005. i 2006. godine te da je 90 posto vozila prodano u prodajnim akcijama. Prema navodima poduzetnika *** iz istog podneska, cijenu vozila određuje poduzetnik Citroën d.o.o., a poduzetnik *** prodaje vozila isključivo po tom cjeniku. U svom dodatnom očitovanju od 17. svibnja 2007. je naveo da su prodajne akcije tijekom 2005. i 2006. godine trajale neprekidno, ali s različitim popustima i pod različitim nazivom.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 35/2009 • Tijekom prethodnog ispitivanja stanja na mjerodavnom tržištu, sukladno svojim ovlastima iz članka 37. točke 9. ZZTN, Agencija je utvrdila da iz zaprimljenih očitovanja i dostavljene dokumentacije poduzetnika Basic d.o.o. i ovlaštenih distributera o prodajnim akcijama proizlazi da su prodajne akcije organizirane od strane poduzetnika Citroën d.o.o. u odnosu na određene modele vozila trajale neprekidno iz mjeseca u mjesec tijekom 2006. godine, da su se iste nastavile i u 2007. godini, te da je većina vozila od strane ovlaštenih distributera prodana unutar prodajnih akcija i to po cijenama određenim od strane poduzetnika Citroën d.o.o.
NN 35/2009 • Nadalje, iz zaprimljenih očitovanja i podataka proizlazi da se poslovanje između poduzetnika Citroën d.o.o. i ovlaštenih distributera vozila Citroën, u odnosu na prodaju vozila unutar prodajnih akcija odvija na način da je za vozilo u prodajnoj akciji poduzetnik Citroën d.o.o., uz preporučenu cijenu za krajnjeg kupca određivao i minimalni popust, a što je imalo za posljedicu da je nabavna cijena vozila za distributera viša od prodajne cijene prema krajnjem kupcu. Međutim, tu razliku u cijeni poduzetnik Citroen d.o.o. bi nadoknađivao distributerima u obliku participacije, iznos koji je sadržavao razliku **** i **** cijene *** te **** koji ujedno predstavlja i zaradu distributera.
NN 35/2009 • Činjenica da su se distributeri od kojih je zatraženo očitovanje, očitovali na način da su vozila prodavali po cijeni određenoj od strane poduzetnika Citroën d.o.o., predstavljala je dostatne indicije za pokretanje postupka radi utvrđivanja je li u konkretnom slučaju riječ o zabranjenim sporazumima.
NN 35/2009 • Naime, kako je već navedeno, Agencija je 25. siječnja 2007. zaprimila prijedlog podnositelja zahtjeva za donošenjem privremene mjere zabrane otkazivanja Ugovora o distribuciji i Ugovora o distribuciji rezervnih dijelova, opreme, pribora i drugih proizvoda do okončanja postupka pred Agencijom.
NN 35/2009 • Poduzetnik Basic d.o.o. u prijedlogu za donošenjem privremene mjere je naveo da mu je poduzetnik Citroën d.o.o. zaprijetio raskidom ugovora, sukladno članku XIX. Ugovora o distribuciji vozila, odnosno članku XV. Ugovora o distribuciji rezervnih dijelova, opreme, pribora i drugih proizvoda ukoliko do određenog datuma i u određenom iznosu ne osigura, u korist poduzetnika Citroën d.o.o., bankovnu garanciju.
NN 35/2009 • U spomenutom rješenju Agencije kojim se odbija prijedlog podnositelja zahtjeva za donošenjem rješenja o privremenoj mjeri obrazloženo je, kako navedeni razlog, odnosno osiguranje bankovne garancije u korist poduzetnika Citroen d.o.o., kao i ostali razlozi navedeni u prijedlogu za donošenjem privremene mjere od 25. siječnja 2007., kao što je pitanje vezano za otpremu robe i trenutak prijelaza rizika vezano uz robu na distributera, protestiranje bankovne garancije distributera, neovisno o tome je li roba isporučena distributeru, kao i pitanja vezana uz fakturiranje robe, nisu pitanja uređena propisima o zaštiti tržišnog natjecanja te stoga rješavanje istih nije u nadležnosti Agencije.
NN 35/2009 • Naime, pitanje bankovne garancije je uređeno navedenim ugovorima, a kako je nesporno riječ o tipskim ugovorima koje je poduzetnik Citroën d.o.o. sklopio sa svim ovlaštenim distributerima, između ostalih i s poduzetnikom Basic d.o.o., te sve ovlaštene distributere obvezao na osiguranje bankovne garancije, to se takav uvjet ne može smatrati diskriminatornim, pa pitanje bankovne garancije ne može biti predmetnom ocjene ove Agencije.
NN 35/2009 • Kako ocjena opravdanosti razloga navedenih u predmetnom prijedlogu poduzetnika Basic d.o.o. za donošenjem privremene mjere zabrane otkazivanja predmetnih ugovora do okončanja postupka pred Agencijom, nije od utjecaja na tržišno natjecanje u smislu odredaba ZZTN, to je Agencija spomenutim rješenjem odbila zahtjev podnositelja za donošenje rješenja o privremenoj mjeri.
NN 35/2009 • Poduzetnik Sanabilis društvo s ograničenom odgovornošću za trgovinu i usluge, sa sjedištem u Šibeniku, Kralja Zvonimira 241a (dalje: Sanabilis d.o.o.), upisan je u registar Trgovačkog suda u Šibeniku, s matičnim brojem subjekta upisa: 060033348, te je registriran, između ostalog, za obavljanje djelatnosti trgovine motornim vozilima, popravak motornih vozila, trgovinu na veliko i posredovanje u trgovini, trgovine na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama, trgovina na malo živežnim namirnicama u specijaliziranim prodavaonicama, trgovinu na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima, trgovinu na malo tekstilom, trgovinu na malo odjevnim predmetima, trgovinu na malo obućom i kožnim proizvodima i drugo.
NN 35/2009 • Poduzetnik Citroën d.o.o. sa sjedištem u Zagrebu, Turinina 5, koji je upisan u registar Trgovačkog suda u Zagrebu, s matičnim brojem subjekta upisa: 080054893, registriran je za iznajmljivanje automobila (NKD 7.1.), kupnju i prodaju robe, obavljanje trgovačkog posredovanja na domaćem i inozemnom tržištu, održavanje i popravak motornih vozila, pružanje poduke osobama za prodaju, održavanje i popravak motornih vozila, organiziranje stručnih seminara, savjetovanje, kongresa, priredbi, javni cestovni prijevoz putnika i tereta u unutrašnjem i međunarodnom cestovnom prometu i zastupanje stranih tvrtki.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 119/06, Broj 76/06,
Broj 8/96, Broj 88/01,
Broj 122/99, Broj 119/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE