PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-04-43-1438 NN 43/2008

• Ključno pitanje kod ocjene ove vrste sporazuma jest je li predmetni sporazum objektivno nužan kako bi stranke jedna drugoj ušle na tržište, jer u tom slučaju sporazum neće negativno utjecati na tržišno natjecanje. Koristi koje se moraju uzeti u obzir pri procjeni može li sporazum o komercijalizaciji biti izuzet, ovisit će o prirodi konkretne djelatnosti. Zajednička distribucija proizvest će znatan porast djelotvornosti za proizvođače robe široke potrošnje. Porast djelotvornosti ne smije proizlaziti iz ušteda koje su samo rezultat eliminacije troškova koji su bitan dio konkurencije, već moraju biti rezultat integracije gospodarskih djelatnosti.


Stranica 2008-04-43-1438 NN 43/2008

• Slijedom navedenoga, u predmetnom postupku bilo je neophodno utvrditi navedene koristi koje će proizaći iz predmetnog sporazuma.


Stranica 2008-04-43-1438 NN 43/2008

• Nadalje, uzimajući u obzir kako je riječ o horizontalnom sporazumu, budući je isti sklopljen između poduzetnika koji se nalaze na istoj razini proizvodnje, odnosno distribucije, Uredbom o horizontalnim sporazumima, propisani su uvjeti koje sporazumi moraju sadržavati, ograničenja koja takvi sporazumi ne smiju sadržavati i drugi uvjeti koji se moraju ispuniti kako bi se na takve sporazume moglo primijeniti skupno izuzeće od primjene odredbe članka 9. ZZTN koja uređuje zabranjene sporazume.


Stranica 2008-04-43-1438 NN 43/2008

• Međutim, navedenom Uredbom eksplicite su propisani uvjeti koji se odnose na visinu zajedničkog tržišnog udjela koji sudionici sporazuma moraju imati za skupno izuzeće samo za dvije vrste horizontalnih sporazuma, sporazume o istraživanju i razvoju (zajednički tržišni udjel sudionika sporazuma na mjerodavnom tržištu ne smije biti veći od 25 posto, u smislu članka 6. stavka 2. navedene Uredbe) i sporazume o specijalizaciji (zajednički tržišni udjel sudionika sporazuma na mjerodavnom tržištu ne smije biti veći od 20 posto, u smislu članka 9. stavka 1. navedene Uredbe). Za druge vrste horizontalnih sporazuma, nisu propisani uvjeti visine tržišnog udjela za skupno izuzeće.


Internet NN 43/2008
• Budući da je u konkretnom predmetu riječ o sporazumu o komercijalizaciji za kojeg Uredbom o horizontalnim sporazumima nisu propisani uvjeti za skupno izuzeće, a primjena na odgovarajući način visine tržišnog udjela propisane navedenom Uredbom za sporazume o specijalizaciji i za sporazume o istraživanju i razvoju, nije bila moguća na predmetni sporazum o komercijalizaciji, jer ugovorne strane predmetnog sporazuma imaju veći zajednički tržišni udjel od propisanog navedenom Uredbom, predmetni sporazum nije ispunjavao uvjete za skupno izuzeće. Zbog navedenoga je Agencija u predmetnom postupku, sukladno članku 10. i 12. ZZTN, utvrđivala postojanje uvjeta za pojedinačno izuzeće sporazuma.

Internet stranice NN 43/2008
• Agencija je podredno izvršila i uvid u kriterije vezane uz visinu tržišnog udjela za ovu vrstu sporazuma navedene u Uputi EK o horizontalnim sporazumima. Sukladno točki 149. navedene Upute, sporazumi o komercijalizaciji koje sklapaju poduzetnici čiji je zajednički tržišni udjel na mjerodavnom tržištu niži od 15 posto u pravilu neće biti ograničavajući. Međutim, i na takve sporazume, ako sadrže odredbe koje upućuju na dogovor o cijenama, primijenit će se članak 81. stavak 1. Ugovora o osnivanju EZ-a (odgovarajući članku 9. stavku 1. ZZTN), odnosno smatrat će se zabranjenima.

Internet stranice NN 43/2008 • Nadalje, u smislu točke 150. navedene Upute, ako je zajednički tržišni udjel sudionika sporazuma o komercijalizaciji veći od 15 posto, tada se ne može presumirati da takav sporazum nije ograničavajući, pod uvjetom da ne sadrži odredbe koje upućuju na dogovor o cijenama, već je potrebno procijeniti i mogući učinak koji sporazum o zajedničkoj komercijalizaciji ima na mjerodavno tržište. Tu će značajni pokazatelji biti koncentriranost tržišta, kao i tržišni udjeli. Naime, što je tržište više koncentrirano, to su korisniji podaci o cijenama i trgovačkoj strategiji kako bi se umanjila nesigurnost, a veći je poticaj soticaj sa takve podatke i razmjenjuju.
Internet stranice NN 43/2008 • Provedenom ekonomskom analizom utvrđeno je da je, u promatranom vremenskom razdoblju od 2004. do 2007. godine, tržišni udjel poduzetnika Viro d.d. na mjerodavnom tržištu bio znatno iznad 15 posto, dok je poduzetnik Pfeifer & Langen k.d. bio prisutan na mjerodavnom tržištu s neznatnim količinama prodanog šećera.
Internet stranice NN 43/2008 • Sukladno članku 9. stavku 1. ZZTN, zabranjeni su sporazumi između poduzetnika, ugovori, pojedine odredbe ugovora, izričiti ili prešutni dogovori, usklađeno djelovanje, odluke udruženja poduzetnika koji kao cilj ili posljedicu imaju sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu, a naročito oni kojima se primjerice, izravno ili neizravno utvrđuju kupovne ili prodajne cijene i drugi trgovinski uvjeti, ograničava ili nadzire proizvodnja, tržišta, tehnološki razvoj ili ulaganje, dijele tržišta ili izvori nabave, primjenjuju nejednaki uvjeti na istovrsne poslove s različitim poduzetnicima, te uvjetuje sklapanje ugovora prihvaćanjem od drugih ugovornih strana dodatnih obveza, koje po svojoj prirodi ili običajima u trgovini nisu u vezi s predmetom tih ugovora. Međutim, takvi sporazumi bit će ništavi ex lege, u smislu članka 9. stavka 2. ZZTN, samo pod uvjetom ako se ne mogu skupno ili pojedinačno izuzeti, u smislu članka 10. ZZTN, od primjene odredbe članka 9. stavka 1. ZZTN.
Internet stranice NN 43/2008 • U teoriji prava tržišnog natjecanja smatra se da svaki kontakt između tržišnih takmaca u svezi s njihovim poslovnim aktivnostima i ponašanjem na tržištu kao primjerice, utvrđivanje cijena, podjela tržišta, podjela potrošača (kupaca), utvrđivanje obujma prodaje, samo po sebi predstavlja rizik za tržišno natjecanje.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 43/2008 • Razmjena informacija među konkurentima ograničava tržišno natjecanje na dva načina. Prvo, prema drugim tržišnim takmacima koji ne sudjeluju u razmjeni informacija, stavljanjem istih u nepovoljniji položaj i stvaranjem većih zapreka pristupu tržištu. Drugo, ograničavanjem tržišnog natjecanja između tržišnih takmaca koji razmjenjuju informacije jer njihova suradnja ima za posljedicu nedostatak aktivnog tržišnog natjecanja. Pri utvrđivanju relevantnosti razmjene informacija između tržišnih takmaca, relevantan je broj sudionika na tržištu, te njihov zajednički udjel na tržištu. U visoko koncentriranom tržištu, razmjena informacija između tržišnih takmaca osobito je ograničavajuća za tržišno natjecanje.
Informacije NN 43/2008 • Ekonomskom analizom mjerodavnog tržišta prodaje šećera u Republici Hrvatskoj utvrđeno je da je riječ o visoko koncentriranom tržištu sa samo tri proizvođača–tržišna takmaca. Kako je utvrđeno ekonomskom analizom, tržišni udjeli tržišnih takmaca od 2004. godine pokazuju fluktuirajući trend, sa stabiliziranjem visine udjela u zadnje dvije promatrane godine, dakle u 2006. godini u kojoj je sklopljen predmetni sporazum i godini koja joj slijedi.
Poslovne stranice NN 43/2008 • Izvršenom detaljnom analizom odredaba predmetnog sporazuma Agencija je utvrdila da sadržaj odredaba članka 2. stavka 1. i 2. i članka 3. upućuje na teška ograničenja tržišnog natjecanja koja se ne mogu skupno izuzeti u smislu odredaba Uredbe o horizontalnim sporazumima, a u pravilu niti pojedinačno izuzeti, u smislu članka 10. ZZTN, od primjene odredaba o zabranjenim sporazumima, uređenima člankom 9. ZZTN.
Pregledi NN 43/2008 • »1. Ukupan šećer dobiven iz hrvatske šećerne repe, koji je proizveden u okvirima kvota koje su dodijeljene VIRU i zatim u budućnosti u okvirima stjecanja udjela u drugim šećeranama, prodavat će VIRO neposredno P&L-u ili njegovim holding društvima za prodaju u EU. Uz odstupanje od toga VIRO zadržava pravo za razdoblje od dvije godine prodavati količinu od 10.000 tona godišnje u vlastitoj režiji u EU. Prodaja se vrši na temelju zasebnih ugovora. Uvjeti ne smiju biti lošiji od tržišnih.
Besplatno NN 43/2008 • 2. Prodaja niže navedenih pobliže označenih proizvoda iz ovog Ugovora vrši se isključivo preko NewCo-a. U tu svrhu ugovorne strane odobravaju NewCo-u pravo pakiranja kao i ekskluzivno pravo prodaje svih (i) proizvoda iz ovog Ugovora koje je VIRO proizveo u šećerani u Virovitici i (ii) koji su zatim uvezeni od strane NewCo-a u zemljama bivše Jugoslavije (domaće tržište) i (iii) isporučeni od strane P&L za domaće tržište. VIRO ima pravo samo za razdoblje od dvije godine izravno plasirati količinu od 15.000 tona/godišnje na domaćem tržištu. O potrebnim daljnjim iznimkama od gore navedenog ekskluziviteta treba se pregovarati sa Upravom NewCo-a od slučaja do slučaja.
Glasnik NN 43/2008 • 3. Proizvodi iz ovog ugovora u gore navedenom smislu su bijeli šećer, proizveden iz šećerne repe, iz šećera od šećerne trske i iz zgusnutog soka.
Propis NN 43/2008 • 4. VIRO će se truditi da proizvodi najveću moguću količinu gore navedenih proizvoda.
Propis NN 43/2008 • 5. Sve druge proizvode koji nastaju pri proizvodnji šećera (sporedni proizvodi) kao primjerice rezanci, melasa i karbovapno prodaje VIRO sam.
Propis NN 43/2008 • 6. NewCo prodaje proizvode iz ovog Ugovora za svoj vlastiti račun. Bez obzira na posebnu odredbu iz stavka 2., VIRO ne drži nikakvu vlastitu organizaciju za prodaju šećera.
Propis NN 43/2008 • 7. Načelno će NewCo otkupiti proizvode iz ovog Ugovora koje proizvodi VIRO a uvozi P&L u uvjetima koji ne smiju biti lošiji od tržišnih. Nadalje se namjerava također prodavati čitavi program specijaliteta P&L-a za teritorij iz ovog Ugovora preko NewCo-a.«.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 34/07, Broj 96/93, Broj 25/93, Broj 9/08, Broj 130/05, Broj 12/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled