PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 78/2009 • Koncern Agram, putem poduzetnika u svom sastavu, poduzetnika Jadransko osiguranje d.d., Euroherc osiguranje d.d. i Sunce osiguranje d.d., na tržištu obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti u Splitsko-dalmatinskoj županiji u 2005. godini ostvarivao je značajan tržišni udjel od 50-60 posto.
NN 78/2009 • Prvi sljedeći poduzetnik, Croatia osiguranje d.d., na tržištu u istoj godini ostvarivao je tržišni udjel od 20-30 posto, dok preostali sudionici na tržištu ostvaruju pojedinačno tržišne udjele niže od 10 posto.
NN 78/2009 • Promatrajući pojedinačno poduzetnike u sastavu koncerna Agram u 2005. godini najznačajniji tržišni udjel ostvarivao je poduzetnik Jadransko osiguranje d.d. sa 30-40 posto, dok ga je sa podjednakim udjelom od 20-30 posto slijedio poduzetnik Euroherc osiguranje d.d.
NN 78/2009 • Stavljajući u odnos koncern Agram i ostale poduzetnike na mjerodavnom tržištu u 2005. godini, evidentno je da poduzetnici u sastavu koncerna Agram s gotovo 60 posto udjela čine većinu strukture tržišta prema visini tržišnog udjela. Gotovo ista struktura mjerodavnog tržišta zadržava se i u narednim godinama, iako se omjer visine tržišnih udjela poduzetnika u sastavu koncerna Agram i ostalih takmaca mijenja u korist ostalih poduzetnika na tržištu. Naime, u 2006. godini se tržišni udjel koncerna Agram smanjuje. Tako u 2006. godini tržišni udjel koncerna Agram pada za 3 postotna poena te iznosi 50-60 posto, dok se pad nastavlja i u prvih devet mjeseci 2007. godine. U 2007. godini udjel koncerna Agram iznosi 50-60 posto. Isto je prvenstveno posljedica pada udjela vodećeg poduzetnika Jadransko osiguranje d.d. u 2006. i 2007. godini.
NN 78/2009 • Isti trend neznatnog padanja tržišnog udjela vidljiv je i kod poduzetnika Croatia osiguranje d.d., drugog takmaca po visini tržišnog udjela na mjerodavnom tržištu, iako je taj poduzetnik i dalje jedan od vodećih takmaca. U 2006. poduzetnik Croatia osiguranje d.d. ostvaruje tržišni udjel od 20-30 posto, dok mu u prvih devet mjeseci 2007. godine tržišni udjel iznosi 20-30 posto.
NN 78/2009 • Istovremeno tržišni udjeli preostalih takmaca na tržištu neznatno se mijenjaju, odnosno padaju ili rastu, ali i dalje i u 2006. godini i u prvih devet mjeseci 2007. godine ostaju pojedinačno na razini ispod 10 posto.
NN 78/2009 • Herfindahl-Hirschmanov indeks, odnosno HH indeks je pokazatelj koncentriranosti tržišta, a izračunava se zbrajanjem kvadrata tržišnih udjela svih poduzetnika na utvrđenom mjerodavnom tržištu. HH indeks u vrijednosti nižoj od 1.000 upućuje na relativno slabo koncentrirano tržište, u vrijednosti između 1.000 i 1.800 na umjereno koncentrirano tržište, dok se tržišta s vrijednošću HH indeksa višom od 1.800 smatraju visoko koncentriranima.
NN 78/2009 • HH indeks je na mjerodavnom tržištu obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti za 2005. godinu iznosio 2.269,64, a budući da je vrijednost indeksa iznad 1.800, isti upućuje na činjenicu da je riječ o visoko koncentriranom tržištu.
NN 78/2009 • HH indeks za 2006. godinu iznosio je 2.195,12, dok je u prvih devet mjeseci 2007. godine iznosio 2.085,78. Iz navedenih podataka proizlazi trend malog, ali neprekidnog snižavanja razine koncentriranosti tržišta.
NN 78/2009 • Kao drugi pokazatelj stupnja koncentriranosti tržišta koristi se omjer tržišne koncentracije CR («concentration ratio«). Stopa koncentracije (CR), uz HHI uobičajeno je mjerilo tržišne koncentracije kojim se prikazuje ukupni (zajednički) tržišni udjel dvaju ili više najvećih poduzetnika koji djeluju na nekom tržištu. Pokazatelj koncentracije CR 3 predstavlja postotak tržišnog udjela tri najveća poduzetnika na mjerodavnom tržištu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 78/2009 • U predmetnom slučaju CR 3 za 2005. godinu iznosi 82,91 posto te također ukazuje na visoku koncentriranost mjerodavnog tržišta. CR 3 se u predmetnom slučaju odnosi na prva tri poduzetnika, Jadransko osiguranje d.d., Euroherc osiguranje d.d. i Croatia osiguranje d.d., budući da su navedeni tri najznačajnija poduzetnika na tržištu prema visini tržišnih udjela.
NN 78/2009 • I u 2006. godini, kao i u prvih devet mjeseci 2007. godine, stopa koncentriranosti se snižava, pa je tako CR 3 u 2006. godini iznosio 78,89, a u 2007. godini 73,37 posto.
NN 78/2009 • Navedeni podaci o koncentriranosti tržišta u svim promatranim godinama ukazuju kako je riječ o visoko koncentriranom tržištu, no unatoč tome, razina koncentriranosti tržišta se od 2005. godine neprekidno smanjuje. Isto tako, od prva tri poduzetnika prema visini tržišnog udjela na tržištu, prva dva su poduzetnici članovi Agram koncerna, dok je treći njihov takmac. Iako treći prema visini tržišnog udjela u sve tri promatrane godine, poduzetnik Croatia osiguranje d.d. ostvaruje tržišni udjel koji samo neznatno odstupa od tržišnih udjela prva dva takmaca, odnosno od poduzetnika Jadransko osiguranje d.d. i Euroherc osiguranje d.d.
NN 78/2009 • 6.1.2. Mjerodavno tržište kasko osiguranja cestovnih vozila u Splitsko-dalmatinskoj županiji
NN 78/2009 • Uvjete za kasko osiguranje i premijski sustav za kasko osiguranje cestovnih vozila ne propisuje Hrvatski ured za osiguranje (HUO), nego sami osiguravatelji. Kasko osiguranje cestovnih vozila pokriva samo materijalne štete na osiguranom vozilu i drugim osiguranim predmetima. Osiguranicima – koji nisu obveznici PDV-a, osnovica za obračun premije je nabavna cijena novog vozila na dan sklapanja ugovora o kasko osiguranju s uključenim PDV-om u tu cijenu.
NN 78/2009 • Premija osiguranja je novčani iznos koji ugovaratelj osiguranja temeljem ugovora o kasko osiguranju uplaćuje osiguravatelju. Osiguranje vozila zaključeno s trajanjem kraćim od godine dana ne može biti temelj za smanjenje premije (bonus) u sljedećoj godini, iako nije bilo prijavljene štete. Ako u protekle tri godine nije imao isplaćene štete, osiguraniku se priznaje bonus 50 posto na premiju osiguranja za sljedeću godinu.
NN 78/2009 • Tablicom 6. prikazana je struktura mjerodavnog tržišta kasko osiguranja cestovnih vozila u Splitsko – dalmatinskoj županiji u razdoblju od 2005. do rujna 2007. godine. Takmaci na ovom tržištu isti su kao i na prethodno analiziranom tržištu obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti, budući da je riječ također o dijelu tržišta osiguranja.
NN 78/2009 • Tablica 6. PRIKAZ STRUKTURE TRŽIŠTA KASKO OSIGURANJA CESTOVNIH VOZILA U 2005., 2006. I PRVIH DEVET MJESECI 2007. GODINE U SPLITSKO-DALMATINSKOJ ŽUPANIJI
NN 78/2009 • Na promatranom mjerodavnom tržištu u 2005. godini koncern Agram, putem poduzetnika Euroherc osiguranje d.d., Jadransko osiguranje d.d. i Sunce osiguranje d.d., ostvaruje tržišni udjel od 40-50 posto. Drugi po visini tržišnog udjela nakon koncerna Agram, je poduzetnik Croatia osiguranje d.d., koji u mjerodavnoj, 2005. godini ostvaruje tržišni udjel od 30-40 posto.
NN 78/2009 • Promatrajući visinu tržišnih udjela svih takmaca pojedinačno na tržištu, prvi poduzetnik je Croatia osiguranje d.d. sa najvišim udjelom od 30-40 posto, a slijede ga poduzetnici Jadransko osiguranje d.d. i Euroherc osiguranje d.d. sa 20-30 posto i 20-30 posto udjela.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 113/05, Broj 133/05,
Broj 75/06, Broj 111/04,
Broj 130/99, Broj 177/04
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE