PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 78/2009 • Evidentna je slična struktura i ovog tržišta sa tržištem obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti, te su i u ovom slučaju ista prva tri poduzetnika najznačajnija prema visini tržišnog udjela, uz iznimku drugačijeg odnosa snaga između ta tri poduzetnika. Naime, na tržištu kasko osiguranja cestovnih vozila najvišim udjelom raspolaže poduzetnik Croatia osiguranje d.d., dok ga slijede dva poduzetnika u sastavu Agram koncerna.
NN 78/2009 • I na ovom tržištu u razdoblju nakon 2005. godine vidljiv je trend smanjivanja visine tržišnih udjela do tada najznačajnijih takmaca na tržištu. Tržišni udjel Agram koncerna u 2006. godini, ostvaren putem poduzetnika Euroherc osiguranje d.d., Jadransko osiguranje d.d. i Sunce osiguranje d.d., iznosi 40-50 posto, dok u prvih devet mjeseci 2007. godine dalje pada i iznosi 40-50 posto.
NN 78/2009 • Sličan trend odnosi se i na prvog slijedećeg poduzetnika po visini tržišnog udjela, poduzetnika Croatia osiguranje d.d., no samo u 2006. godini, kada pada na razinu od 20-30 posto, no u prvih devet mjeseci 2007. godine ponovo pokazuje tendenciju rasta, sa ostvarenom visinom udjela od 20-30 posto.
NN 78/2009 • Iako ostali poduzetnici pojedinačno ostvaruju svaki udjel manji od 10 posto, promatrajući ih u odnosu na društva zajedno u sastavu koncerna Agram, drže veći dio tržišta, od 50-60 posto udjela u 2005. godini, do 50-60 posto u 2007. godini. No, potrebno je uzeti u obzir da gotovo polovicu dijela tog postotka udjela čini najznačajniji takmac na tržištu, poduzetnik Croatia osiguranje d.d.
NN 78/2009 • Za promatrano mjerodavno tržište izračunati su i pokazatelji koncentriranosti tržišta: Herfindahl-Hirschmanov indeks i stopa koncentriranosti (CR), sukladno metodologiji prethodno pojašnjenoj u analizi mjerodavnog tržišta obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti.
NN 78/2009 • HH indeks je u 2005. godini iznosio 2.275,78, što se prema metodologiji ocjene vrijednosti indeksa gdje je vrijednost indeksa viša od 1.800, smatra visoko koncentriranim tržištem.
NN 78/2009 • HH indeks za 2006. godinu iznosio je 1.886,59, dok je u prvih devet mjeseci 2007. godine iznosio 1.780,97. Iz navedenih podataka proizlazi trend malog, ali neprekidnog snižavanja razine koncentriranosti tržišta.
NN 78/2009 • Omjer tržišne koncentracije CR 3, koncentracijska stopa, za prva tri takmaca na tržištu, poduzetnike Croatia osiguranje d.d., Jadransko osiguranje d.d. i Euroherc osiguranje d.d., u predmetnom slučaju u 2005. godini iznosi 80,28 posto, dok u 2006. godini pada na 71,46 posto, a u 2007. godini i dalje pada na 67,94 posto.
NN 78/2009 • Navedeni podaci o koncentriranosti tržišta u svim promatranim godinama ukazuju kako je i u slučaju tržišta kasko osiguranja cestovnih vozila u Splitsko-dalmatinskoj županiji riječ o visoko koncentriranom tržištu, no da se razina koncentriranosti smanjuje od 2005. godine.
NN 78/2009 • Također, za ovo tržište je karakteristično da je prvi poduzetnik na tržištu prema visini tržišnog udjela poduzetnik Croatia osiguranje d.d., a slijede ga dva poduzetnika u okviru Agram koncerna. Navedeno je relevantno osobito, s obzirom na visinu tržišnog udjela ta dva poduzetnika, odnosno na značajan pad udjela poduzetnika Jadransko osiguranje d.d. od 2005. do 2007. godine, sa 20-30 na 10-20 posto.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 78/2009 • Unatoč navedenom, prema analiziranim podacima ovo tržište je visoko koncentrirano, a njegov najznačajniji dio drži koncern Agram.
NN 78/2009 • 6.1.2.2. Utvrđivanje vladajućeg položaja koncerna Agram na mjerodavnom tržištu obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i kasko osiguranja cestovnih vozila
NN 78/2009 • Zakonodavni okvir zaštite tržišnog natjecanja u Republici Hrvatskoj daje općenito pregled odrednica relevantnih prilikom utvrđivanja postojanja vladajućeg položaja određenog poduzetnika na nekom mjerodavnom tržištu. Tako, u smislu članka 15. stavka 1. ZZTN, poduzetnik se smatra da je u vladajućem položaju ako se zbog svoje tržišne snage može ponašati na mjerodavnom tržištu u značajnoj mjeri neovisno od svojih stvarnih ili mogućih konkurenata, potrošača, kupaca ili dobavljača, naročito ako nema konkurenata na mjerodavnom tržištu, i/ili ima značajnu tržišnu snagu na mjerodavnom tržištu u odnosu na stvarne ili moguće konkurente, a naročito s obzirom na tržišni udjel i položaj, financijsku snagu, pristup izvorima nabave ili tržištu, povezanost s drugim poduzetnicima, pravne ili činjenične zapreke za ulazak drugih poduzetnika na tržište, poduzetnikovu sposobnost diktiranja tržišnih uvjeta s obzirom na njegovu ponudu ili potražnju, i poduzetnikovu sposobnost isključivanja ostalih konkurenata s tržišta usmjeravanjem na druge poduzetnike.
NN 78/2009 • Nadalje, člankom 15. stavkom 3. ZZTN utvrđeno je kako se za poduzetnika pretpostavlja da je u vladajućem položaju ukoliko njegov tržišni udjel na utvrđenom mjerodavnom tržištu iznosi više od 40 posto.
NN 78/2009 • Iako Koncern Agram nije registriran kao pravna osoba u sudskom registru, prema odredbama Zakona o trgovačkim društvima (»Narodne novine«, broj 111/93, 34/99, 121/99, 118/03; dalje: ZTD), ZoS, Zakona o preuzimanju dioničkih društava (»Narodne novine«, broj 84/02; dalje: Zakon o preuzimanju), iz Ugovora o povezivanju u Koncern Agram, te uvidom u vlasničku strukturu pojedinih poduzetnika, nedvojbeno proizlazi da je riječ o koncernu, u smislu odredbe članka 476. stavka 2. ZTD i članka 10. stavka 1. i članka 175. stavka 2. ZoS.
NN 78/2009 • Naime, iz odredaba ZTD ne proizlazi obveza da se koncern kao takav registrira, već zakon samo propisuje karakteristike koje upućuju na de facto postojanje koncerna. U tom smislu, a temeljem provedenog istraživanja u predmetnom postupku poduzetnici – povezana društva Koncerna Agram smatraju se koncernom, te se promatraju i kao grupa.
NN 78/2009 • Sukladno mišljenju Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (dalje: HANFA) od 10. veljače 2006., zaprimljenom u spis Agencije klasa: UP/I-030-02/2005-01/51, urbroj: 580-02-06-41-24, ZTD razlikuje tri oblika koncerna:
NN 78/2009 • 1. Ugovorni koncern, koji nastaje na temelju pravnog posla ili ugovora o vođenju poslova društva (članak 479. stavak 1. ZTD),
NN 78/2009 • 2. Faktični koncern kad jedno društvo ima u drugome većinski udjel ali o tome ne postoji nikakav ugovor (članak 474. stavak 1. ZTD),
NN 78/2009 • 3. Koncern u kojem su društva međusobno ravnopravna a povezana su zajedničkim vođenjem (članak 476. stavak 2. ZTD),
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 148/05, Broj 93/04,
Broj 81/06, Broj 50/07,
Broj 85/09, Broj 24/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE