PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 135/2009 • Na osnovi Zakona o športu, Vlada Republike Hrvatske donijela je 23. listopada 1997., Odluku klasa: 620-03/97-02/01, urbroj: 5030107-97-7, o davanju na upravljanje i korištenje poduzetniku HOC Bjelolasica d.o.o. nekretnine u Jasenku. Temeljem rečene Odluke Vlade Republike Hrvatske ista je unijela nekretninu u imovinu poduzetnika i time povećala njegov temeljni kapital te postala većinski vlasnik. Predmet i ove Odluke su nekretnine i njima pripadajuće pokretnine koje čine Skijalište Bjelolasica s objektima, komunalna infrastruktura, odnosno vodovod i odvodnja s biopročistačem, te športski objekti.
NN 135/2009 • Naime, odredbama članka 55. Zakona o športu Hrvatski olimpijski centar »Bjelolasica« određen je kao športski objekt od osobitog interesa za RH, koji se osobito ostvaruje kroz ovlast Vlade Republike Hrvatske da zajedno s drugim pravnim osobama, koje drže u vlasništvu nekretnine koje čine ove športske objekte, osnuje trgovačka društva za obavljanje športske djelatnosti, pri čemu RH mora imati više od polovine udjela ili dionica na temelju uloženih nekretnina ili novčanih sredstava. Navedene odredbe članka 55. prvotnog Zakona o športu sadržajno odgovaraju odredbama članka 67. stavaka 2. i 3. Zakona o športu (»Narodne novine«, broj 71/06 i 150/08), temeljem kojih je donesena Odluka o obavljanju športsko-komunalnih usluga na temelju koje su odobrene državne potpore za obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa za razdoblje od 2008. do 2010.
NN 135/2009 • Nadalje, glede obavljanja komunalne djelatnosti, člankom 2. stavkom 1. i člankom 3. stavkom 1. podstavcima 1. i 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«, broj 26/03, 82/04, 110/04, 178/04 i 38/09) određeno je da se komunalne djelatnosti opskrbe pitkom vodom i odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda obavljaju kao javna služba. Navedene odredbe Zakona o komunalnom gospodarstvu predstavljaju pravnu osnovu za dodjelu državnih potpora za obavljanje komunalnih usluga od općeg gospodarskog interesa, koje poduzetnik HOC Bjelolasica d.o.o. obavlja počevši od 2004.
NN 135/2009 • 3.2.3. Državne potpore namijenjene obavljanju službe od općeg gospodarskog interesa od 2004. do 2007.
NN 135/2009 • Sukladno ranije navedenom, Odluka o obavljanju športsko-komunalnih usluga donesena je 2008., a odnosi se na razdoblje od 2008. do 2010. Međutim, za razdoblje od 2004. do 2007. takva odluka nije postojala, odnosno država nije svojim aktom izričito unaprijed navela poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o. kao nositelja javne usluge za navedene godine, za to razdoblje nisu bili zadani parametri prema kojima bi se na transparentan način financirali troškovi nastali obavljanjem predmetnih javnih usluga, nisu bili utvrđeni načini izbjegavanja dodjeljivanja prekomjerne naknade, niti je, s obzirom da je poduzetnik istovremeno obavljao usluge od općeg interesa i komercijalne usluge, postojala obveza vođenja odvojenog knjigovodstva.
NN 135/2009 • Međutim, unatoč tome što nije postojao konkretni akt davatelja potpore kojim bi se poduzetniku HOC Bjelolasica d.o.o. povjerila odgovornost obavljanja službe od općeg gospodarskog interesa za razdoblje od 2004. do 2007., poslovanje poduzetnika u tome razdoblju ipak se može okarakterizirati kao poslovanje poduzetnika koji, pored svojih komercijalnih usluga, obavlja i uslugu od općeg gospodarskog interesa. Stoga, bi se proračunska sredstva dodijeljena poduzetniku mogla smatrati kompenzacijom za predmetne javne usluge.
NN 135/2009 • Iz točke 3.2.2. obrazloženja ovog rješenja razvidno je da je i u razdoblju od 2004. do 2007. poduzetnik HOC Bjelolasica d.o.o., temeljem Zakona o športu i Zakona o komunalnom gospodarstvu, na sličan način kako je to predviđeno Odlukom o obavljanju športsko-komunalnih usluga, obavljao športske i komunalne djelatnosti od javnog interesa za Republiku Hrvatsku, a koje bez primljenih državnih potpora ne bi bio mogao obavljati.
NN 135/2009 • Da bi se dao što precizniji prikaz prihoda i rashoda proizišlih iz povjerene obveze poduzetnika da, osim svojih redovnih komercijalnih djelatnosti, obavlja i djelatnosti od općeg gospodarskog interesa, Ministarstvo i poduzetnik trebali su prikazati da se dodijeljene potpore odnose na usluge od općeg gospodarskog interesa, odnosno da nije došlo do prevelike kompenzacije istih. U Tabeli 2. prikazane su najznačajnije pozicije računa dobiti i gubitka poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o., s posebno istaknutim prihodima iz Državnog proračuna RH, za razdoblje od 2004. do 2007.
NN 135/2009 • Tabela 2. Račun dobiti i gubitka poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o. za 2004., 2005., 2006. i 2007.
NN 135/2009 • Izvor: Dokumentacija Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 135/2009 • Iz Tabele 2. razvidno je da je poduzetnik HOC Bjelolasica d.o.o., zahvaljujući prihodima iz Državnog proračuna RH u 2004. ostvario dobit u iznosu od 205.686 kuna, u 2006. u iznosu od 234.870,00 kuna, dok je u 2005. ostvario gubitak u iznosu od 786.448,00 kuna, a u 2007. gubitak od 7.137.253 kuna. U protivnom, bez državnih subvencija, poduzetnik bi u 2004., 2005., 2006. i 2007. ostvario značajne gubitke.
NN 135/2009 • U 2005. poduzetnik je ostvario gubitak u iznosu od 786.448,00 kuna, unatoč primljenim subvencijama iz Državnog proračuna RH u istom iznosu kao i u 2004., iz razloga što su u ovoj godini financijski prihodi smanjeni za oko 2,2 milijuna kuna u odnosu na prethodnu godinu, dok su ukupni rashodi smanjeni za oko svega 1,2 milijuna kuna.
NN 135/2009 • U 2006. poduzetniku HOC Bjelolasica d.o.o. dodijeljena su sredstva iz Državnog proračuna RH u iznosu većem za 1.500.000,00 kuna u odnosu na prethodne dvije godine iz razloga povećanja troškova investicijskog održavanja Skijališta Bjelolasica zbog provođenja radova antikorozivne zaštite.
NN 135/2009 • Sukladno podacima iz Tabele 2. razvidno je da je ostvareni gubitak u poslovanju poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o. u 2007. rezultat činjenice da su ukupni rashodi premašili ukupne prihode za iznos od 9.837.253 kune, ali je zahvaljujući dodijeljenim sredstvima iz Državnog proračuna RH u iznosu od 2.700.000 kuna gubitak tekuće godine smanjen na 7.137.253 kune.
NN 135/2009 • Tabela 3. Vlasnička struktura poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o. prije i nakon provedene prodaje vlastitog poslovnog udjela poduzetnika Republici Hrvatskoj
NN 135/2009 • prije kupoprodaje vlastitog udjelanakon kupoprodaje vlastitog udjela
NN 135/2009 • Izvor: Dokumentacija Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa
NN 135/2009 • U godinama u kojima je poduzetnik HOC Bjelolasica d.o.o. ostvario dobit, moglo bi upućivati na činjenicu da je u tim godinama primio prekomjerni iznos naknade za obavljanje javnih usluga. Međutim, uvidom u dostavljenu dokumentaciju, utvrđeno je da u predmetnom slučaju nije riječ o prekomjernoj naknadi troškova za obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa, budući da je tom dobiti dijelom pokriven gubitak iz poslovanja iz prethodnih godina, a i u zaprimljenoj dokumentaciji izričito je navedeno da iznos naknade u promatranim godinama nije premašivao iznos koji je bio nužan za pokrivanje troškova poduzetnika nastalih uslijed obveze pružanja usluga, uzimajući i iznos razumne dobiti.
NN 135/2009 • Sukladno navodima iz dostavljene dokumentacije, bez potpore RH kao većinskog vlasnika, poduzetnik HOC Bjelolasica d.o.o. ne bi mogao obavljati svoje redovne djelatnosti i funkciju olimpijskog centra zbog koje je i osnovan.
NN 135/2009 • U Tabeli 4. izdvojeno su prikazani rashodi poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o., koji su povezani sa službom od općeg gospodarskog interesa. Predmetni direktni rashodi su prikazani po organizacijskim jedinicama šport, skijalište i komunalne djelatnosti na koje je prenesen razmjeran dio rashoda Turističkog naselja Bjelolasica i režijskih troškova.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 68/08, Broj 183/03,
Broj 3/93, Broj 44/04,
Broj 74/06, Broj 109/04
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE