PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 135/2009 • Tabela 4. Rashodi poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o. koji se odnose na usluge od općeg gospodarskog interesa za 2004., 2005., 2006. i 2007.
NN 135/2009 • Izvor: Dokumentacija Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa
NN 135/2009 • Zbog ovisnosti o prirodnom snijegu i neizgrađenosti športskih objekata za pripreme sportaša, poduzetnik je, ne uključujući prihode iz Državnog proračuna RH, u predmetnom razdoblju u svom redovnom poslovanju ostvarivao značajan manjak prihoda u odnosu na rashode.
NN 135/2009 • Od ukupnih godišnjih troškova organizacijskih jedinica Skijalište Bjelolasica, Skijalište Begovo razdolje i Sport u promatranom razdoblju, najveći dio odnosio se na bruto plaće zaposlenih radnika, uglavnom zbog specifičnih djelatnosti servisa i održavanja skijališta, sportskih objekata i infrastrukture, koje je potrebno redovito obavljati tijekom cijele godine.
NN 135/2009 • Sljedeće značajne troškove navedenih organizacijskih jedinica zauzimaju troškovi amortizacije, premija osiguranja, potrošnog materijala, investicijskog i tekućeg održavanja skijaških i sportskih objekata i opreme i energenata.
NN 135/2009 • Organizacijska jedinica Održavanje s komunalnim sustavom po strukturi troškova ne razlikuje se bitno od opisanih organizacijskih jedinica, a funkcija joj je održavanje kompletnog komunalnog sustava, od izvorišta do sustava za pročišćavanje otpadnih voda, te briga o kompletnom energetskom sustavu i održavanju objekata i opreme.
NN 135/2009 • Iznosi troškova ulaganja u skijalište, šport i održavanje s komunalnim sustavom obuhvaćaju izgradnju dijelova športskih objekata, nabavku opreme, strojeva i uređaja za sport i skijalište, ulaganje u komunalni sustav te sustav održavanja objekata.
NN 135/2009 • Za izračun učešća troškova obavljanja športskih djelatnosti, kao djelatnosti od općeg gospodarskog interesa, u ukupnim troškovima Turističkog naselja Bjelolasica, primijenjena je metodologija sukladno kojoj je dio ukupnih godišnjih troškova naselja, koji se odnosi na sportske djelatnosti, izračunat razmjerno broju noćenja športskih grupa.
NN 135/2009 • Troškove režijskih službi, koji se odnose na službu od općeg gospodarskog interesa, sačinjava razmjerni dio ukupnih režijskih troškova, a isti obuhvaćaju troškove nabave robe i prodaje usluga, financijsko-računovodstvene, informatičke, pravne i kadrovske troškove, troškove zaštite na radu i od požara, marketinga, ureda direktora i druge.
NN 135/2009 • Sukladno prikazu iz Tabele 4., u 2007. je u sportsku infrastrukturu uloženo 2.586.619 kuna, od čega se dio odnosio na redovne investicije (ulaganja u vanjsku rasvjetu na sportskim objektima i slično), a dio na investicije u tijeku kao početne troškove izgradnje sportske dvorane i bazena (izrada projektne dokumentacije i ostale usluge).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 135/2009 • Slijedom svega navedenog, razvidno je da za razdoblje od 2004. do 2007. nije postojao službeni akt davatelja, kojim bi se unaprijed poduzetniku HOC Bjelolasica d.o.o. povjerilo obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa i kojim bi bili zadovoljeni i drugi uvjeti iz Odluke o potpori za javne usluge, no unatoč tome, moguće je zaključiti da sredstva dodijeljena poduzetniku HOC Bjelolasica d.o.o. iz Državnog proračuna RH u razdoblju od 2004. do 2007., u ukupnom iznosu od 36.200.000 kuna, predstavljaju državnu potporu za obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa koja je sukladna sa ZDP-om.
NN 135/2009 • Kao što je vidljivo iz Tabele 4., rashodi poduzetnika povezani s obavljanjem usluga od općeg gospodarskog interesa u razdoblju od 2004. do 2007. veći su od prihoda dobivenih iz Državnog proračuna RH za predmetnu namjenu, iz čega proizlazi da dodijeljena naknada ne prelazi iznos koji je nužno potreban za pokrivanje troškova poduzetnika nastalih uslijed pružanja javnih usluga.
NN 135/2009 • Vijeće je razmatralo sukladnost dodijeljenih subvencija Javnoj ustanovi HOC za 2008. opisane u točki 3.1. obrazloženja ovog rješenja, te subvencija dodijeljenih poduzetniku HOC Bjelolasica d.o.o. opisanih u točki 3.2.2. i 3.2.3. obrazloženja ovog rješenja, na osnovu cjelokupne dostavljene dokumentacije.
NN 135/2009 • 4.1. U odnosu na sredstva dodijeljena Javnoj ustanovi HOC, Vijeće je prilikom ocjene istih u obzir uzelo navode Javne ustanove HOC i Ministarstva iz kojih proizlazi da se sredstva Javnoj ustanovi HOC ne mogu smatrati državnom potporom iz članka 3. stavka 1. ZDP-a, jer se Javna ustanova HOC s obzirom na svoje poslovanje ne može smatrati korisnikom državne potpore iz članka 2. stavka 2. ZDP-a, iako je iz odredbi Statuta Javne ustanove HOC i Uredbe o osnivanju Javne ustanove HOC prvotno proizlazilo da se ista, s obzirom na karakter svoje djelatnosti smatra korisnikom državne potpore iz članka 2. stavka 2. ZDP-a.
NN 135/2009 • Međutim, s obzirom da su Ministarstvo i Javna ustanova HOC u međuvremenu pristupili izmjeni navedenog Statuta i Uredbe, iz čijih izmjena i dopuna proizlazi da je ista promijenila svoju djelatnost, kako je to opisano u točki 3.1. obrazloženja ovog rješenja te da se tako izvršenim izmjenama ista više ne smatra korisnikom državne potpore u smislu članka 2. stavka 2. ZDP-a. Osim što je primijenila svoju djelatnost, Vijeće je utvrdilo, kao bitan uvjet da se Javna ustanova HOC ne bi smatrala korisnikom državne potpore, da sva imovina, pokretna i nepokretna mora biti u vlasništvu RH. Stoga se i sredstva koja se temeljem Statuta Javne ustanove HOC i Uredbe o osnivanju javne ustanove HOC i njihovim izmjenama dodjeljuju Javnoj ustanovi HOD iz Državnog proračuna RH ne smatraju državnom potporom te je odlučeno kao u točki I. izreke ovog rješenja.
NN 135/2009 • U konkretnom slučaju Vijeće je utvrdilo kako naknada u ukupnom iznosu od 36.200.000,00 kuna, u obliku subvencije i kapitalnih ulaganja poduzetniku HOC Bjelolasica d.o.o. predstavlja nezakonitu državnu potporu iz razloga što su ispunjeni svi uvjeti iz članka 3. stavka 1. ZDP-a, te iz razloga što su sredstva dodijeljena bez odobrenja Agencije.
NN 135/2009 • Naime, člankom 14. ZDP-a propisano je kako se sve državne potpore dodijeljene bez odobrenja Agencije smatraju nezakonitima, odnosno da Agencija u iznimnim i posebno opravdanim slučajevima može donijeti naknadno odobrenje ako utvrdi da je predmetna državna potpora sukladna propisima o državnim potporama.
NN 135/2009 • Stoga je, u svrhu mogućeg davanja naknadnog odobrenja, Vijeće trebalo utvrditi jesu li u konkretnom slučaju prilikom dodjele sredstava iz Državnog proračuna RH poduzetniku poštovani uvjeti koje je potrebno ispuniti da bi se dodijeljene subvencije i kapitalna ulaganja koje predstavljaju državnu potporu mogle smatrati naknadnom za obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa. Ukoliko su ispunjeni svi kriteriji, takve potpore je moguće ocijeniti sukladnim članku 4. stavku 3. točki e) ZDP-a, odnosno u tom slučaju riječ je o državnim potporama dodijeljenim pravnim i fizičkim osobama kojima je na temelju posebnog propisa povjereno obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa ili utvrđeno isključivo pravo obavljanje određene djelatnosti, a bez kojih bi državnih potpora bili onemogućeni u obavljanju i provedbi povjerenih im zadaća, uz uvjet da državne potpore predstavljaju isključivo naknadu za obavljanje i provedbu tih zadaća.
NN 135/2009 • Drugim riječima, ukoliko bi bilo kakva javna sredstva bila osigurana za poduzetnika u državnom vlasništvu pod uvjetima koji su povoljniji, odnosno jeftiniji nego što bi ih osigurao privatni vlasnik privatnom poduzetniku, koji se nalazi u usporedivom financijskom i konkurentnom položaju, tada se smatra, sukladno pravilima o državnim potporama, da javni poduzetnik prima pogodnosti koje privatnim poduzetnicima njihovi vlasnici ne mogu osigurati.
NN 135/2009 • Kako je opisano u točki 43. Priopćenja Komisije, koja se odnosi na očekivani prinos od ulaganja, država bi, kako bi se isključila mogućnost postojanja potpore, kao i bilo koji drugi ulagatelj u tržišnome gospodarstvu trebala očekivati uobičajen prinos od ulaganja u temeljni kapital poduzetnika u javnom vlasništvu, kakav ostvaruju i slični privatni poduzetnici od svojih kapitalnih ulaganja putem dividendi ili porasta vrijednosti kapitala.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 146/03, Broj 150/02,
Broj 31/04, Broj 83/05,
Broj 50/07, Broj 125/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE