PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-01-9-228 NN 9/2006

• Najveći dobavljači mesnih proizvoda (prerađevina) od svinjskog i junećeg mesa Konzuma d.d. (sa izraženim relativnim iznosima – udjelima vrijednosti nabave u ukupnom prihodu u 2003. i 2004.) bili su sljedeći poduzetnici:


Stranica 2006-01-9-228 NN 9/2006

• PoduzetnikUdjel u nabavi u 2003. godini, %Udjel u nabavi u 2004. godini, %


Stranica 2006-01-9-228 NN 9/2006

• Podaci o najvećim dobavljačima mesnih proizvoda (prerađevina) od svinjskog i junećeg mesa pokazuju da niti jedan od dobavljača sa navedene liste nema znatniji udjel u ukupnoj nabavi navedene vrste proizvoda, u 2003., niti u 2004. godini. Analizom ovih podataka proizlazi povećanje nabave mesnih proizvoda (prerađevina) od junećeg i svinjskog mesa Konzuma d.d. u 2004., u odnosu na prethodnu godinu, od poduzetnika u sastavu koncerna Agrokor, dok u isto vrijeme Konzum d.d. smanjuje nabavu tih proizvoda u 2004. u odnosu na 2003., od ostalih poduzetnika koji nisu povezani sa prijaviteljem koncentracije.


Stranica 2006-01-9-228 NN 9/2006

• Poduzetnik AGROKOR d.d. je u prijavi koncentracije istaknuo da namjerava povećati proizvodnju i prodaju svježeg junećeg i svinjskog mesa poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. uz plasman tog mesa u razgranatoj maloprodajnoj mreži Konzuma s obzirom da trenutne potrebe Konzumove mreže nadilaze proizvodne kapacitete koncerna Agrokor. Za očekivati je da će takvo postupanje poduzetnika AGROKOR d.d. rezultirati daljnjim povećanjem udjela nabave Konzuma d.d. od poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. uz smanjenje nabave svježeg junećeg i svinjskog mesa od drugih poduzetnika, konkurenata na navedenom mjerodavnom tržištu.


Internet NN 9/2006
• Dakle, uvidom u listu najvećih dobavljača svježeg svinjskog i junećeg mesa poduzetnika Konzum d.d., u 2003. i 2004. godini utvrđeno je da su najveći dobavljači navedenog poduzetnika najvećim dijelom poduzetnici povezani sa prijaviteljem koncentracije, te da se u 2004. godini udjel «vanjskih dobavljača» navedenih proizvoda smanjuje u korist poduzetnika povezanih sa poduzetnikom AGROKOR d.d.

Internet stranice NN 9/2006
• Poduzetnik AGROKOR d.d. je, u privitku dopisa od 19. travnja 2005. dostavio, između ostaloga, »Ekonomsko-financijsku ocjenu projekta PIK VRBOVEC d.d.« iz veljače 2005. godine, iz koje proizlazi da će proizvodi PIK VRBOVCA d.d. zadovoljavati potrebe Konzumove maloprodajne mreže, hrvatskog tržišta te izvoza.

Internet stranice NN 9/2006 • Naime, AGROKOR d.d. će kroz PIK VRBOVEC d.d. i kroz formiranje novog sustava biti u mogućnosti dostići potrebnu razinu ekonomije obujma koja mu osigurava proizvodnju cjenovno konkurentnih mesnih proizvoda, koja bi nadomjestila trenutne potrebe za uvozom mesnih proizvoda. Nadalje, navodi se da trenutne potrebe Konzumove maloprodajne mreže nadilaze proizvodne kapacitete vlastite prerađivačke i pakirne industrije mesa te da će povećanje iskorištenosti kapaciteta PIK VRBOVCA d.d. poboljšati ponudu u maloprodaji.
Internet stranice NN 9/2006 • Ovim se navodima potvrđuje da Konzum d.d. ima veću potrebu za svježim mesom i mesnim prerađevinama od ponude istog u svojoj maloprodajnoj mreži, a istodobno nije iskoristio mogućnost nabave tih proizvoda iz drugih izvora, odnosno domaćih dobavljača ili uvoznika, konkurenata na mjerodavnom tržištu svježeg mesa i mesnih prerađevina. Navedenu potrebu za mesom i mesnim prerađevinama Konzum mreža će, tek provedbom koncentracije, početi zadovoljavati nabavkom proizvoda upravo od PIK VRBOVCA d.d.
Internet stranice NN 9/2006 • Podnositelj prijave, poduzetnik AGROKOR d.d., sukladno odredbi članka 18. ZZTN, te članka 11. točke 17. i točke 18. Uredbe o koncentracijama, u prijavi namjere koncentracije navodi gospodarske prednosti te prednosti za potrošače koje će proizaći iz provedbe navedene koncentracije i kojima dokazuje da će provedba predmetne koncentracije proizvesti učinke koji će dovesti do takvog jačanja tržišnog natjecanja, koje će biti značajnije od negativnih učinaka stvaranja ili jačanja vladajućeg položaja sudionika koncentracije.
Internet stranice NN 9/2006 • Prema obrazloženju podnositelja prijave, stjecanjem poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. očekuje se povećanje proizvodnje i prodaje proizvoda tog poduzetnika kojima će se kroz razgranatu maloprodajnu mrežu poduzetnika Konzum d.d. omogućiti dostupnost potrošačima na cijelom teritoriju Republike Hrvatske. Također, poduzetnik AGROKOR d.d. očekuje da će, povećanjem i modernizacijom proizvodnje navedeni proizvodi postati cjenovno prihvatljivi, te će na taj način postati konkurentniji sve jačoj i brojnijoj inozemnoj konkurenciji. Sve navedeno omogućit će profitabilno poslovanje poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. što će u konačnici rezultirati očuvanjem radnih mjesta a što je, smatra podnositelj prijave, u gospodarskom interesu Republike Hrvatske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 9/2006 • U svom obrazloženju podnositelj prijave navodi da će, sa stajališta interesa potrošača, provedba koncentracije utjecati na povoljnije cijene proizvoda koje proizvodi poduzetnik PIK VRBOVEC d.d., njihovu distribuciju na cjelokupnom teritoriju Republike Hrvatske te na povećanje kvalitete navedenih proizvoda.
Informacije NN 9/2006 • Pri ocjeni dopuštenosti koncentracije, Agencija je, sukladno članku 25., stavku 2. ZZTN, odnosno članku 19. Uredbe o koncentracijama, razmatrala prednosti i učinke koji bi nastupili provedbom koncentracije, kao i moguće zapreke za pristup utvrđenim mjerodavnim tržištima.
Poslovne stranice NN 9/2006 • Budući da je pri ocjeni predmetne koncentracije, s obzirom na njezine specifičnosti, utvrđeno više mjerodavnih tržišta u proizvodnom smislu, analizirana je struktura svakog pojedinog od utvrđenih mjerodavnih tržišta. Pri tome se vodilo računa o tome da će provedbom koncentracije struktura koncerna Agrokor i djelatnosti koje obavljaju članice koncerna obuhvaćati sve faze proizvodnog ciklusa:
Pregledi NN 9/2006 • – od faze proizvodnje poljoprivrednih kultura, skladištenja i prerade žitarica te proizvodnje stočne hrane,
Besplatno NN 9/2006 • – plasiranja tih proizvoda putem trgovine na veliko drugim poduzetnicima,
Glasnik NN 9/2006 • – sve do faze trgovine na malo u vlastitim nespecijaliziranim prodavaonicama, odnosno putem Konzumove mreže trgovine na malo.
Propis NN 9/2006 • Slijedom navedenog, utvrđeno je da je mjerodavno tržište svježeg junećeg i svinjskog mesa i mesnih prerađevina od junećeg i svinjskog mesa na teritoriju Republike Hrvatske, odnosno svako od posebno utvrđenih mjerodavnih tržišta prema vrsti mesa, odnosno mesnih prerađevina, unutar mjerodavnog tržišta mesa i mesnih prerađevina, po broju tržišnih takmaca i njihovom tržišnom udjelu, relativno dobro strukturirano.
Propis NN 9/2006 • Izuzetak je mjerodavno tržište proizvodnje i uvoza svježih kobasica od mesa, miješanog mesa ili iznutrica budući da podaci o strukturi navedenog mjerodavnog tržišta u 2004. godini na području Republike Hrvatske pokazuju da je isto nepovoljno strukturirano te ima značajke oligopola. Naime, vodeći poduzetnik na navedenom tržištu u 2004. godini je poduzetnik Danica d.o.o., dok njegov prvi tržišni takmac, provedbom koncentracije postaje poduzetnik AGROKOR d.d., sa tržišnim udjelom od …* posto. Ostali sudionici na navedenom mjerodavnom tržištu ostvaruju udjel manji od 10 posto.
Propis NN 9/2006 • Također, podaci o strukturi mjerodavnog tržišta proizvodnje i uvoza trajnih kobasica od mesa, miješanog mesa ili iznutrica u 2004. godini na području Republike Hrvatske pokazuju da je i to tržište na sličan način kao i prethodno nepovoljno strukturirano budući da provedbom koncentracije poduzetnik AGROKOR d.d., putem povezanih poduzetnika, postaje vodeći tržišni takmac na navedenom mjerodavnom tržištu i ostvaruje tržišni udjel od …* posto. Prvi sljedeći konkurent je poduzetnik Gavrilović d.o.o., zatim slijedi poduzetnik PPK d.d., dok svi ostali konkurenti ostvaruju manje od 10 posto na navedenom mjerodavnom tržištu.
Propis NN 9/2006 • Na mjerodavnim tržištima proizvodnje svježeg junećeg i svinjskog mesa i mesnih prerađevina od junećeg i svinjskog mesa u Republici Hrvatskoj, predmetna koncentracija neće proizvesti negativne učinke sa stajališta tržišnog natjecanja. S tim u svezi, vezani su i navodi podnositelja prijave pod točkom 17., te pod točkom 18. prijave da će, provedbom predmetne koncentracije: cit: »povećati proizvodnju i prodaju proizvoda poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. kroz svoju razgranatu maloprodajnu i distributivnu mrežu, te time omogućiti dostupnost istih potrošačima na cjelokupnom području Republike Hrvatske i da bi, uz spomenuto povećanje proizvodnje i efikasnosti, navedeni proizvodi trebali postati i cjenovno prihvatljiviji, da bi se, na taj način, poduzetnik PIK VRBOVEC d.d. lakše nosio sa sve jačom i brojnijom domaćom i stranom konkurencijom. Ovime će se zadovoljiti potrebe Konzumove maloprodajne mreže te će uz sinergijske učinke poduzetnik AGROKOR d.d. biti u mogućnosti dosegnuti potrebni nivo ekonomije obujma koji mu osigurava proizvodnju cjenovno konkurentnog proizvoda (svježeg mesa i mesnih prerađevina)«.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 12/08, Broj 77/07, Broj 119/09, Broj 63/98, Broj 77/04, Broj 113/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled