PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 67/2009 • Nakon toga je podnositeljica ponovno podnijela zahtjev neposredno Općinskom sudu u Vukovaru, ali je isti ponovno odbačen, suprotno odredbama HKoGAMoD-a. Stoga smatra da su sudovi protivno odredbama HKoGAMoD-a zahtjev odbacili, iako je otac dijete odveo iz Srbije u Hrvatsku bez sudskog rješenja, a dijete je sudskom odlukom o razvodu braka dodijeljeno na odgoj i skrb podnositeljici.
NN 67/2009 • Podnositelji osporenim rješenjima smatraju povrijeđenima ustavna prava zajamčena člancima 14. stavkom 2., 22., 26., 29. stavkom 1., 35., 61., 62. te odredbe članka 117. Ustava Republike Hrvatske.
NN 67/2009 • Stoga predlažu usvajanje ustavne tužbe i ukidanje osporenih rješenja.
NN 67/2009 • 3. Prema odredbi članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), svatko može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da mu je pojedinačnim aktom tijela državne vlasti, kojim je odlučeno o njegovim pravima i obvezama, povrijeđeno ljudsko pravo ili temeljna sloboda zajamčena Ustavom (ustavno pravo).
NN 67/2009 • Ustavni sud u postupku pokrenutom ustavnom tužbom, u granicama zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama podnositelja povrijeđeno njegovo ustavno pravo, pri čemu se, u pravilu, ne upušta u pitanje jesu li nadležna tijela, odnosno sudovi pravilno i potpuno utvrdili činjenično stanje i ocijenili dokaze. Za Ustavni sud relevantne su samo one činjenice od čijeg postojanja ovisi ocjena o povredi ustavnog prava.
NN 67/2009 • 4. Za potrebe ustavnosudskog postupka zatražen je na uvid spis Općinskog suda u Vukovaru broj: Ob R/1-100/06.
NN 67/2009 • Prvostupanjski sud je u obrazloženju osporenog rješenja naveo da je zahtjev za hitnim povratkom nezakonito oduzetog djeteta odbacio kao nedopušten zbog toga što je stranka zahtjev za povratak djeteta podnijela neposredno sudu, za što po shvaćanju tog suda nije bila ovlaštena. Po mišljenju tog suda podnositeljica je trebala zahtjev prvo dostaviti središnjem tijelu države ugovornice (u Republici Hrvatskoj to su Ministarstvo pravosuđa i ministarstvo nadležno za poslove socijalne skrbi), a središnje bi upravno tijelo zahtjev podnositeljice i popratnu dokumentaciju prvo dostavilo nadležnom centru za socijalnu skrb i preispitalo mogućnost dobrovoljnog povratka djeteta.
NN 67/2009 • Takvo obrazloženje u cijelosti je prihvatio i Županijski sud u Vukovaru te je žalbu podnositeljice odbio kao neosnovanu.
NN 67/2009 • 5. Pravomoćnom odlukom Općinskog suda u Somboru broj: P-1494/02 od 24. prosinca 2003. djeca stranaka su povjerena nakon razvoda braka podnositeljici ustavne tužbe. Ta je odluka priznata kao pravno obvezujuća u Republici Hrvatskoj rješenjem Općinskog suda u Vukovaru broj: R/1-79/04 od 12. ožujka 2004. godine.
NN 67/2009 • Prije postupka za povrat djeteta u izvanparničnom sudskom postupku, bio je pokrenut kazneni postupak radi povrata nezakonito oduzetog djeteta protiv oca djeteta zbog počinjenog kaznenog djela iz članka 215. stavka 1. Kaznenog zakona, u kojemu je Općinsko državno odvjetništvo u Vukovaru odustalo od kaznenog progona.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 67/2009 • Podnositeljica je povratak svog nezakonito oduzetog djeteta pokušala ostvariti u prethodnom sudskom postupku kojega je pokrenula 2005. Tada je zahtjev podnijela Ministarstvu rada i socijalne skrbi kao središnjem tijelu određenom od strane Republike Hrvatske u skladu s HKoGAMoD. Ministarstvo je kao središnje tijelo predmet dostavilo predsjedniku Općinskog suda u Vukovaru. U tom se postupku Općinski sud u Vukovaru rješenjem od 11. studenoga 2005. oglasio stvarno nenadležnim, te je podnositeljicu uputio da svoj zahtjev ostvari pred centrom za socijalnu skrb sukladno članku 101. Obiteljskog zakona. Ujedno je u obrazloženju taj Sud naveo da je za povratak nezakonito odvedenog djeteta propisana nadležnost kaznenog suda. Županijski sud u Vukovaru je rješenjem, broj: Gž-3208/05-2 od 2. veljače 2006. godine, odbio žalbu podnositeljice, navodeći da je za povratak nezakonito oduzetog djeteta nadležan sud, ali da je podnositeljica zahtjev morala formulirati »na način da sud može postupati po istom, tj. konkretno postaviti zahtjev oduzimanja djeteta od osobe koja ga je neovlašteno oduzela majci i predaju djeteta majci«, što nije učinila.
NN 67/2009 • 6. HKoGAMoD obvezuje Republiku Hrvatsku u smislu članka 134. Ustava. HKoGAMoD u odredbi članka 6. predviđa osnivanje jednog ili više središnjih izvršnih tijela koji će »izvršavati obveze što ih Konvencija predviđa za takav organ«.
NN 67/2009 • Prema odredbi članka 7. stavka 2. HKoGAMoD, središnje izvršno tijelo će:
NN 67/2009 • »neposredno ili preko posrednika, poduzimati sve potrebne mjere:
NN 67/2009 • a) za otkrivanje mjesta gdje se nalazi dijete koje je nezakonito odvedeno ili zadržano; (...)
NN 67/2009 • c) za osiguranje dobrovoljnog povratka djeteta ili postizanje sporazumnog rješavanja tog pitanja; (...)
NN 67/2009 • f) za pokretanje ili olakšavanje pokretanja sudskog ili upravnog postupka radi osiguravanja povratka djeteta; (...)
NN 67/2009 • g) za osiguravanje ili olakšavanje osiguravanja, gdje okolnosti to zahtijevaju, pravne pomoći i savjeta, uključujući i sudjelovanje branitelja i pravnih savjetnika; (...)«.
NN 67/2009 • Bilo koja osoba, institucija ili drugo tijelo koje tvrdi da je odvođenjem ili zadržavanjem djeteta povrijeđeno pravo na brigu, može se obratiti centralnom izvršnom organu države u kojoj je mjesto stalnog boravka djeteta ili centralnom izvršnom organu bilo koje druge države ugovornice za pomoć u osiguravanju povratka djeteta.
NN 67/2009 • Ova konvencija neće spriječiti bilo koju osobu, instituciju ili tijelo koje tvrdi da je došlo do povrede prava na brigu ili viđenje u smislu člana 3. ili člana 21. da se izravno obrati molbom sudskim ili upravnim organima države ugovornice, bez obzira na to je li to predviđeno odredbama ove konvencije ili nije.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 52/06, Broj 11/07,
Broj 72/03, Broj 64/01,
Broj 25/01, Broj 78/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE