PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-04-37-1239 NN 37/2007

• Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, Sektor za zaštitu tržišnog natjecanja.


Stranica 2007-04-37-1239 NN 37/2007

• Razvidno je iz prikazanih podataka u tablici 24. koliko poduzetnik KONZUM d.d. ostvaruje veće prihode od trgovine na malo mješovitom robom proizvoda u ponudi oba sudionika koncentracije (iz grupa hrana, piće i higijenske potrepštine), od poduzetnika TISAK d.d. Od trgovine na malo proizvoda u ponudi oba sudionika koncentracije poduzetnik KONZUM d.d. ostvaruje 10 puta veći iznos ukupnih prihoda, dok je u slučaju trgovine na veliko razlika još izraženija, budući da je prihod poduzetnika KONZUM d.d. 407 puta veći.


Stranica 2007-04-37-1239 NN 37/2007

• Međutim, u provedbi predmetne analize nije bilo moguće koristiti gore navedenu, već provedenu analizu Agencije tržišta trgovine na malo mješovitom robom kao mjerodavnog pokazatelja strukture i položaja sudionika koncentracije na tržištu, iz razloga što korišteni podaci u predmetnom slučaju ne bi predstavljali stvarnu strukturu i položaj sudionika koncentracije na tržištu, budući da je analiza tržišta trgovine na malo mješovitom robom obuhvaćala isključivo poduzetnike koji obavljaju djelatnost trgovine na malo kao glavnu djelatnost, te nije uključivala poduzetnike koji najveći dio ukupnih prihoda ostvaruju od obavljanja neke druge djelatnosti, kao što je primjerice TISAK d.d.


Stranica 2007-04-37-1239 NN 37/2007

• Naime, kako bi podaci bili usporedivi, potrebno bi bilo iz ukupnog prihoda ostvarenog trgovinom na malo mješovitom robom izdvojiti prihode ostvarene od proizvoda u ponudi oba poduzetnika TISAK d.d. i KONZUM d.d. i njihovih tržišnih takmaca, te na temelju njih izraditi cjelokupnu analizu mjerodavnog tržišta koja bi odražavala stvarno stanje i strukturu tržišta.


Internet NN 37/2007
• Nadalje, prilikom utvrđivanja tržišnih takmaca na mjerodavnom tržištu, također bi bilo potrebno uzeti u obzir, osim takmaca obuhvaćenih analizom trgovine na malo mješov mješovitom robom, i druge pike koji kao primarnu djelatnost ne obavljaju trgovinu na malo mješovitom robom, ali na području pojedine županije mogu imati bitan tržišni udjel s obzirom na prodaju proizvoda mješovite robe u ponudi oba sudionika koncentracije. Riječ je primjerice o poduzetnicima Duhan d.d. Rijeka, Duhan d.d. Zagreb, Roberto plus d.o.o. i drugim regionalnim poduzetnicima, kojima je osnovni predmet poslovanja trgovina na malo tiskom, duhanskim proizvodima i sl.

Internet stranice NN 37/2007
• Iz razloga ekonomičnosti i nemogućnosti ispitivanja i provođenja detaljne analize s obzirom na proizvode u ponudi oba sudionika koncentracije, Agencija nije smatrala svrsishodnim utvrđivati tržišne udjele konkurenata na ovom mjerodavnom tržištu.

Internet stranice NN 37/2007 • Kako je već navedeno, vezano uz tržište trgovine na veliko mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo, i ovdje je riječ o istim grupama proizvoda u ponudi oba sudionika koncentracije, odnosno provođenje detaljne analize također bi zahtijevalo izdvajanje istih grupa proizvoda od svih tržišnih takmaca.
Internet stranice NN 37/2007 • Uspoređujući visinu prihoda ostvarenih trgovinom na veliko i na malo grupa proizvoda mješovite robe u ponudi oba sudionika koncentracije (tablica 24.), jasno proizlazi disproporcija u iznosima, odnosno evidentan je znatno veći prihod ostvaren od poduzetnika KONZUM d.d.
Internet stranice NN 37/2007 • Budući da su neki od poduzetnika u sastavu koncerna AGROKOR prije provedbe predmetne koncentracije surađivali sa poduzetnikom TISAK d.d., prilikom provođenja analize u predmetnom slučaju istraženo je o kojim je poduzetnicima riječ i s kolikim udjelom su sudjelovali u ponudi proizvoda poduzetnika TISAK d.d. Prema podacima poduzetnika TISAK d.d. o dobavljačima i maloprodajnoj vrijednosti nabave u 2005. godini na teritoriju Republike Hrvatske, poduzetnici Jamnica d.d, KONZUM d.d. i Ledo d.d. poslovali su sa poduzetnikom TISAK d.d. kao njegovi dobavljači u toj godini. Tako su poduzetnici Jamnica d.d. i KONZUM d.d. prema vrijednosti nabave zauzimali 12. i 13. mjesto, dok je poduzetnik Ledo d.d. zauzimao 25. mjesto na listi dobavljača.
Internet stranice NN 37/2007 • U okviru provođenja detaljne ekonomske analize, analizirana su i maloprodajna mjesta sudionika koncentracije na kojima se obavlja prodaja na malo mješovite robe, s obzirom na njihov broj, veličinu, oblik vlasništva te njihov karakter, odnosno namjenu (tablica 25.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 37/2007 • Potrebno je naglasiti da postoje značajne razlike kako u broju, veličini, tako i u samoj namjeni prodajnih mjesta. Naime, u 2005. godini poduzetnik TISAK d.d. raspolagao je s ukupno 1.099 prodajnih mjesta na cjelokupnom teritoriju RH, od čega je 996 prodajnih mjesta poslovalo cjelogodišnje.
Informacije NN 37/2007 • Od 1.099 prodajnih mjesta 903 ih je imalo karakter kioska, dok ih je 103 bilo veće kvadrature, te je imalo karakter lokala. Najveći broj prodajnih mjesta poduzetnika TISAK d.d., promatrajući njihov ukupni broj, nalazi se u Gradu Zagrebu, njih 184, a slijedi Primorsko-goranska i Splitsko-dalmatinska županija sa 127, odnosno 103 prodajna mjesta. Najveći broj kioska (njih 164) nalazi se u Gradu Zagrebu, dok je najveći broj lokala poduzetnika TISAK d.d. (njih 34) smješten u Primorsko-goranskoj županiji.
Poslovne stranice NN 37/2007 • Tablica 25.: Maloprodajna mjesta poduzetnika TISAK d.d. u 2005. godini u RH
Pregledi NN 37/2007 • Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, Sektor za zaštitu tržišnog natjecanja.
Besplatno NN 37/2007 • Na području Grada Zagreba poduzetnik TISAK d.d. raspolaže s ukupno 184 prodajna mjesta. Od tih 184 prodajnih mjesta, 20 ih je »lokala«. Riječ je o prodajnim mjestima drugačijeg oblika od prodavaonica »kioska«, odnosno kupac je u mogućnosti ući u prodajno mjesto, za razliku od kupovine preko prodajnog prozora na kiosku.
Glasnik NN 37/2007 • Prodajna površina prodajnih mjesta lokala na području Grada Zagreba iznosi od 3,20 do 61 m2. Svih 20 prodajnih mjesta posluje cjelogodišnje, 5 ih je u vlasništvu poduzetnika TISAK d.d.
Propis NN 37/2007 • Poduzetnik KONZUM d.d. raspolaže sa 538 maloprodajnih mjesta na cijelom teritoriju Republike Hrvatske, od čega se najveći broj nalazi na području Grada Zagreba, njih 114, zatim slijedi Splitsko-dalmatinska županija s 99 prodajnih mjesta, Varaždinska sa 56 te Primorsko-goranska sa 46 prodajnih mjesta.
Propis NN 37/2007 • Za razliku od poduzetnika TISAK d.d., poduzetnik KONZUM d.d. raspolaže sa 11 sezonskih prodajnih mjesta na cjelokupnom teritoriju RH.
Propis NN 37/2007 • Značajna razlika među sudionicima koncentracije očituje se i u veličini njihovih prodajnih mjesta i načinu plaćanja za obavljenu kupnju na njihovim prodajnim mjestima. Dok je kod poduzetnika TISAK d.d. u većini slučajeva riječ o maloprodajnim mjestima manje veličine, kioscima, prosječno oko 10m2 korisne površine, poduzetnik KONZUM d.d. raspolaže prodajnim mjestima znatno veće prodajne površine. Najmanja prodajna mjesta poduzetnika KONZUM d.d. su male klasične prodavaonice, no unatoč tome njihove prodajne površine prelaze prodajne površine većine prodajnih mjesta poduzetnika TISAK d.d. Na prodajnim mjestima poduzetnika TISAK d.d. plaća se uglavnom u gotovom novcu.
Propis NN 37/2007 • Nadalje, bitna značajka je također namjena tih prodajnih mjesta. Dok su prodajna mjesta poduzetnika KONZUM d.d. namijenjena svakodnevnoj kupnji potrošača šireg kruga proizvoda (prvenstveno mješovite robe), neovisno je li riječ o većoj kupnji (KONZUM maxi, Super KONZUM) ili svakodnevnoj manjoj kupnji (male prodavaonice KONZUM), namjena prodavaonica poduzetnika TISAK d.d. je prvenstveno dnevna kupnja tiska i duhanskih proizvoda, dok je pri kupnji proizvoda mješovite robe riječ o kupnji malih količina kojeg od proizvoda iz grupe pića i hrane.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 120/09, Broj 22/09, Broj 81/06, Broj 59/00, Broj 9/06, Broj 2/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled