PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 143/2008 • Obrazovanje i obavješćivanje javnosti dva su važna instrumenta u promociji očuvanja biološke, krajobrazne i geološke raznolikosti. Članci 12. i 13. Konvencije o biološkoj raznolikosti, Svjetski samit o održivom razvoju (World Summit on Sustainable Development – WSSD), inicijativa UN-a Desetljeće obrazovanja za održivi razvoj (UN Decade of Education for Sustainable Development), te nacionalna legislativa – Zakon o zaštiti prirode i Zakon o zaštiti okoliša, prepoznaju važnost obrazovanja i obavješćivanja javnosti kao ključnog elementa u zaštiti biološke, krajobrazne i geološke raznolikosti. Obrazovanje je prvi korak u procesu socijalne promjene – vodi do razumijevanja biološke, krajobrazne i geološke raznolikosti, a potom i do promjena stavova i ponašanja javnosti, odnosno preuzimanja odgovornosti i uključivanja u njenu zaštitu.
NN 143/2008 • Obrazovanje u zaštiti prirode još uvijek ne predstavlja prioritet, iako bi mlađe generacije trebale preuzeti brigu o zaštiti prirode u budućnosti. Iako je suradnja vrlo dobra na razini strukovnih organizacija, suradnju na razini državnih uprava nadležnih za prosvjetu i zaštitu prirode potrebno je poboljšati. Upravo je ova suradnja nužna za donošenje strategije obrazovanja o zaštiti prirode i odgovarajućih promjena postojećih školskih programa. Iako se godišnje održavaju tematski stručni skupovi djelatnika u prosvjeti, nedovoljna pažnja se pridaje stručnom usavršavanju o zaštiti prirode. Kako bi se potaknuo interes za zaštitu prirode i potrebu njenog očuvanja, postojeće školske programe bi trebalo nadopuniti terenskom nastavom i staviti naglasak na obrazovanje o prirodnim vrijednostima koje se nalaze na području osnovne ili srednje škole. Sljedeći korak je aktivno uključivanje u praćenje pojedinih biljnih, gljivljih, životinjskih vrsta ili staništa, te geoloških lokaliteta, kao što je za praćenje fizikalnih i kemijskih parametara atmosfere pokrenut GLOBE program.
NN 143/2008 • Poticati i razvijati sve institucionalne i izvaninstitucionalne oblike obrazovanja svih skupina građana na području zaštite biološke, krajobrazne i geološke raznolikosti
NN 143/2008 • 8.2.1 Unaprijediti razumijevanje, važnost i zastupljenost koncepta biološke, krajobrazne i geološke raznolikosti te njene zaštite i očuvanja na svim razinama školstva
NN 143/2008 • 8.2.2 Poticati institucionalno i izvaninstitucionalno obrazovanje o biološkoj, krajobraznoj i geološkoj raznolikosti te njenoj zaštiti i očuvanju
NN 143/2008 • 8.2.3 Omogućiti i poticati stručno i znanstveno obrazovanje djelatnika čiji djelokrug se dotiče zaštite prirode
NN 143/2008 • 8.2.4 Ojačati suradnju između tijela državne uprave, stručnih i znanstvenih institucija, odgojno-obrazovnih te NVO-a u svrhu obrazovanja u području zaštite prirode
NN 143/2008 • 8.2.1.1 Poticati reviziju nastavnih programa vezanih uz biološku, krajobraznu i geološku raznolikost, te njenu zaštitu i očuvanje, u smislu osuvremenjivanja, konkretnog problemskog pristupa i poticanja terenskog rada
NN 143/2008 • 8.2.1.2 Osigurati sadržaje i materijale o biološkoj, krajobraznoj i geološkoj raznolikosti, o potrebi i načinima njene zaštite, kao i o dobrobitima biološke raznolikosti, posebno s obzirom na ljudsko zdravlje i kvalitetu življenja, u svim odgojno-obrazovnim institucijama
NN 143/2008 • 8.2.1.3 Surađivati sa županijskim uredima za prosvjetu i kulturu kao ključnim operativnim jedinicama koordinacije provedbe programa i projekata obrazovanja za zaštitu i očuvanje biološke raznolikosti
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 143/2008 • 8.2.2.1 Poticati uvrštavanje sadržaja o biološkoj, krajobraznoj i geološkoj raznolikosti u dodiplomski studij svih nastavničkih fakulteta
NN 143/2008 • 8.2.2.2 Poticati uvrštavanje tema o važnosti zaštite biološke, krajobrazne i geološke raznolikosti u programe redovitog stručnog usavršavanja nastavnika biologije i drugih struka, te ravnatelja škola
NN 143/2008 • 8.2.2.3 Poticati razvoj interdisciplinarnih dodiplomskih i postdiplomskih studija vezanih uz očuvanje biološke, krajobrazne i geološke raznolikosti, njihovo upravljanje i razvoj novih tehnologija
NN 143/2008 • 8.2.2.4 Poticati institucionalne i izvaninstitucionalne programe, projekte i aktivnosti s ciljem obrazovanja o zaštiti biološke, krajobrazne i geološke raznolikosti i njenog održivog korištenja
NN 143/2008 • 8.2.2.5 Nadograditi konceptom biološke, krajobrazne i geološke raznolikosti postojeće interpretativne programe javnih ustanova za upravljanje zaštićenim prirodnim vrijednostima, zooloških vrtova, botaničkih vrtova, muzeja i dr.
NN 143/2008 • 8.2.3.1 Omogućiti i provoditi edukaciju djelatnika javnih ustanova za upravljanje zaštićenim prirodnim vrijednostima
NN 143/2008 • 8.2.3.2. Raditi na uspostavi nacionalnog centra za edukaciju službi zaštite prirode
NN 143/2008 • 8.2.4.1 Ugraditi načela zaštite i očuvanja biološke, krajobrazne i geološke raznolikosti u sustav obrazovanja, osposobljavanja i prakse šumarstva, lovstva, poljoprivrede, ribarstva, vodnog gospodarstva, rudarstva, prostornog planiranja i biotehnologije, te svih drugih struka i djelatnosti koje se posredno i neposredno odvijaju u prirodi.
NN 143/2008 • Sredstva javnog informiranja imaju važnu ulogu u zaštiti biološke, krajobrazne i geološke raznolikosti. Pružanjem informacija širokoj javnosti mogu stvoriti podršku, pritisak ili angažman javnosti.
NN 143/2008 • Globalni je trend povećanje udjela elektronske komunikacije pa se taj potencijal treba iskoristiti i u svrhe obrazovanja, obavješćivanja i sudjelovanja javnosti u zaštiti biološke, krajobrazne i geološke raznolikosti.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 193/03, Broj 37/09,
Broj 3/06, Broj 31/05,
Broj 102/95, Broj 47/95
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE