PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-02-14-435 NN 14/2008

• Odredbama tog Ustavnog zakona bilo je propisano da će u općinama u kojima pripadnici etničke i nacionalne zajednice ili manjine čine većinu u ukupnom broju stanovnika u službenoj uporabi biti uz hrvatski jezik i latinično pismo i jezik i pismo te etničke i nacionalne zajednice ili manjine (članak 7. stavak 2.) te da jedinice lokalne samouprave mogu utvrditi službenu uporabu dvaju ili više jezika i pisama vodeći računa o broju pripadnika i interesima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina (članak 8.).


Stranica 2008-02-14-435 NN 14/2008

• Za ovu ocjenu mjerodavne su odredbe Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina (»Narodne novine«, broj 155/02.), koji je stupio na snagu 23. prosinca 2002. (dan objave) te stavio izvan snage navedeni Ustavni zakon o ljudskim pravima i slobodama.


Stranica 2008-02-14-435 NN 14/2008

• Člankom 12. stavcima 2. i 3. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina propisano je:


Stranica 2008-02-14-435 NN 14/2008

• (2) Ravnopravna službena uporaba jezika i pisma kojim se služe pripadnici nacionalne manjine ostvaruje se i kada je to predviđeno međunarodnim ugovorima koji, sukladno Ustavu Republike Hrvatske, čine dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske i kada je to propisano statutom jedinice... područne (regionalne) samouprave u skladu s odredbama posebnog zakona o uporabi jezika i pisma nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj.


Internet NN 14/2008
• Razvidno je da Ustavni zakon o pravima nacionalnih manjina omogućava županijama da svojim statutima propisuju ravnopravnu službenu uporabu jezika i pisma kojim se služe pripadnici nacionalnih manjina u tim županijama.

Internet stranice NN 14/2008
• Razmatrane su i odredbe Zakona o uporabi jezika i pisma nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj (»Narodne novine«, broj 51/00., 56/00. – ispr. i 155/02., u daljnjem tekstu: Zakon o uporabi jezika i pisma) kao posebnog propisa za uređenje pitanja ravnopravne uporabe jezika i pisma pripadnika nacionalnih manjina. Od mjerodavnih odredbi tog Zakona navodimo:

Internet stranice NN 14/2008 • Na području... županije ravnopravna službena uporaba jezika i pisma nacionalne manjine ostvaruje se:
Internet stranice NN 14/2008 • 3. u postupku pred tijelima državne uprave prvog stupnja, pred ustrojstvenim jedinicama središnjih tijela državne uprave koja postupaju u prvom stupnju, pred sudbenim tijelima prvog stupnja, državnim odvjetništvima i državnim pravobraniteljstvima prvog stupnja, javnim bilježnicima i pravnim osobama koje imaju javne ovlasti, a koji su ovlašteni postupati na području općine ili grada koji su u ravnopravnu službenu uporabu uveli manjinski jezik i pismo.
Internet stranice NN 14/2008 • Pripadnici nacionalnih manjina, čiji je jezik i pismo u ravnopravnoj službenoj uporabi, imaju u postupku prvog i drugog stupnja pred upravnim tijelima... županija ista prava kao i u postupku pred tijelima državne uprave prvog stupnja.
Internet stranice NN 14/2008 • Slijedom iznijetog, ocjena je Ustavnog suda da osporene odredbe članaka 9. i 10 ID Statuta nisu u nesuglasju s Ustavom i zakonom.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 14/2008 • 5.2. Osporenim člankom 8. ID Statuta izmijenjen je članak 23. Statuta te glasi:
Informacije NN 14/2008 • Istarska županija njeguje istrijanstvo kao tradicionalni izraz regionalne pripadnosti istarskog plurietnosa.
Poslovne stranice NN 14/2008 • Predlagatelji smatraju da članak 23. Statuta i u izmijenjenom tekstu treba ukinuti jer se njime »utvrđuje pravo na posebno priznanje istrijanstva«, što je suprotno Ustavu, prema kojemu, navode predlagatelji, »svi građani Republike Hrvatske imaju ista prava i slobode« te »nema priznavanja regionalne pripadnosti«. Predlagatelji smatraju da »posebnim isticanjem istrijanstva određeni stanovnici Istarske županije dolaze u povoljniji položaj od onih koji nisu obuhvaćeni tim pojmom te se time uvodi diskriminacija kao pravni pojam u zakonodavni poredak Republike Hrvatske«.
Pregledi NN 14/2008 • U odnosu na osporavanje ove odredbe ID Statuta, Ustavni sud ističe:
Besplatno NN 14/2008 • Prema Izvorišnim osnovama Ustava, Republika Hrvatska je ustanovljena kao nacionalna država hrvatskog naroda i država pripadnika autohtonih nacionalnih manjina, koji su njezini državljani, kojima se jamči ravnopravnost s građanima hrvatske narodnosti i ostvarivanje nacionalnih prava.
Glasnik NN 14/2008 • Člankom 14. Ustava jamče se prava i slobode neovisno o rasi, boji kože, spolu, jeziku, vjeri, političkom ili drugom uvjerenju, nacionalnom ili socijalnom podrijetlu, imovini, rođenju, naobrazbi, društvenom položaju ili drugim osobinama te jednakost pred zakonom.
Propis NN 14/2008 • Člankom 8. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01., 129/05. i 109/07.) propisano je što se sve može urediti statutom županije, dok je područni (regionalni) djelokrug županije, suglasno članku 134. stavcima 2. i 3. Ustava, podrobnije propisan člankom 20. tog Zakona.
Propis NN 14/2008 • Imajući u vidu Ustavom i zakonom zajamčenu samoupravnu nadležnost županije (tzv. samoupravni rezervat županije), ocjena je Ustavnog suda da županija, uređujući pitanja od svog područnog (regionalnog) značenja, ima pravo statutom urediti promicanje svojih etničkih, kulturnih i drugih osobitosti.
Propis NN 14/2008 • U konkretnom slučaju, osporenom statutarnom odredbom ne propisuje se niti se priznaje »regionalna pripadnost« županije u administrativnom smislu jer je takva »pripadnost« određena posebnim zakonom koji utvrđuje područja županija u Republici Hrvatskoj. Isto tako, tom se odredbom ne stvara »diskriminacija« niti »određeni stanovnici Istarske županije dolaze u povoljniji položaj« u odnosu na ostale stanovnike Županije s obzirom da Ustav jamči svim građanima Republike Hrvatske jednaka prava i jednaku pravnu zaštitu.
Propis NN 14/2008 • Stoga je ocijenjeno da članak 8. ID Statuta, odnosno izmijenjeni članak 23. Statuta, nije nesuglasan s Ustavom i zakonom.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 149/09, Broj 46/06, Broj 72/95, Broj 132/98, Broj 14/95, Broj 110/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled