PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 85/2009 • – osobe koje rade u sektoru ili struci u kojoj je neravnoteža između spolova barem 25 posto viša od prosječne neravnoteže između spolova u svim gospodarskim sektorima u toj državi članici, a pripadaju tom premalo zastupljenom spolu
NN 85/2009 • – osobe koje pripadaju etničkoj manjini, a kojoj je potreban razvoj njezinog lingvističkog profila, stručnog usavršavanja ili radnog iskustva kako bi poboljšale izglede za pristup stalnom zaposlenju.
NN 85/2009 • Osobe koje se nalaze u izrazito nepovoljnom položaju su osobe koje su nezaposlene barem 24 mjeseca.
NN 85/2009 • Osim osoba koje se nalaze u nepovoljnom ili izrazito nepovoljnom položaju na tržištu rada, državne potpore za zapošljavanje primijenjuju se i na osobe s invaliditetom. Osobe s invaliditetom su osobe:
NN 85/2009 • – kojima je priznato ograničenje koje je rezultat fizičkog, duševnog ili psihološkog oštećenja.
NN 85/2009 • Nadalje, Vijeće je utvrdilo da su Prijedlogom Nacionalnog provedbenog plana obuhvaćene sljedeće kategorije osoba koja se teže zapošljavaju i koje se smatraju osobama s invaliditetom, a koje su obuhvaćene i u gore navedenoj Odluci o skupnim izuzećima: osobe starije od pedeset godina, osobe koje nisu zaposlene s redovnom plaćom u prethodnih šest mjeseci, samohrani roditelji, pripadnici etničke manjine i osobe s invaliditetom.
NN 85/2009 • Analizom intenziteta državne potpore i opravdanih troškova za zapošljavanje utvrđeno je da su isti sukladni članku 40. Odluke o skupnim izuzećima, u kojem je predviđeno da intenzitet takve potpore ne smije prijeći 50 posto opravdanih troškova koje predstavlja trošak plaća u razdoblju od najviše 12 mjeseci nakon zapošljavanja.
NN 85/2009 • Naime, Vijeće je utvrdilo kako opravdani trošak predstavlja iznos godišnje bruto plaće utvrđen iz Naredbe o iznosima osnovica za obračun doprinosa za obvezna osiguranja za 2009. godinu. U slučaju provedbene aktivnosti 3.1.5., kod osoba bez zanimanja isti godišnje iznosi 31.332,00 kuna, za koji bi Ministarstvo, s obzirom na najveći intenzitet od 50 posto opravdanih troškova za malog poduzetnika, moglo dodijeliti najviše 15.666,00 kuna godišnje po pojedinom novootvorenom radnom mjestu.
NN 85/2009 • Godišnja bruto-plaća, odnosno iznos opravdanog troška kod osoba strukovnih zanimanja i srednje stručne spreme godišnje iznosi 58.188,00 kuna, a najviši iznos državne potpore za jednu godinu iznosi 29.094,00 kuna po pojedinom novootvorenom radnom mjestu.
NN 85/2009 • U slučaju osoba više i visoke stručne spreme iznos opravdanog troška iznosi 89.520,00 kuna, te stoga Ministarstvo, za ovu kategoriju zaposlenika, može godišnje dodijeliti po pojedinom novootvorenom radnom mjestu najviše 44.760,00 kuna.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 85/2009 • Navedeni izračuni vrijede u slučaju zapošljavanja za male poslodavce za koje je Ministarstvo predvidjelo najviši intenzitet od 50 posto. U slučaju srednjih i velikih poslodavaca, Ministarstvo je dužno pridržavati se navedenih intenziteta koji za srednje poduzetnike iznosi 40 posto, a za velike 30 posto opravdanih troškova.
NN 85/2009 • Ministarstvo prilikom isplate mora poštivati utvrđene iznose, a navedeno može isplaćivati jednokratno ili u više mjesečnih obroka.
NN 85/2009 • Iznosi subvencioniranja zapošljavanja u bitnom su drugačiji u slučaju provedbenih aktivnosti 2.2.1., 2.2.2., 4.1.3. i 4.3.4. od subvencioniranja provedbene aktivnosti 3.1.5., kod kojih je iznos mjesečnih subvencija, određen prema najnižoj osnovici za obračun doprinosa za obvezna osiguranja za 2009., uvećan za doprinose na bruto plaću.
NN 85/2009 • Temeljem takvog izračuna kod osoba bez zanimanja godišnji iznos bruto-plaća iznosi 36.752,40 kuna, za koju bi Ministarstvo, s obzirom na najveći intenzitet od 50 posto opravdanih troškova za malog poduzetnika, moglo dodijeliti najviše 18.376,20 kuna godišnje po pojedinom novootvorenom radnom mjestu. Godišnja bruto plaća kod osoba strukovnih zanimanja i srednje stručne spreme iznosi 68.256,00 kuna, a najviši iznos moguće dodijeljene potpore za jednu godinu iznosi 34.128,00 kuna.
NN 85/2009 • U slučaju više i visoke stručne spreme iznos opravdanog troška iznosi 105.006,96 kuna, te Ministarstvo za ovu kategoriju zaposlenika može dodijeliti godišnje najviše 52.503,48 kuna. I u slučaju ovih provedbenih aktivnosti, Ministarstvo mora voditi računa da se kod srednjih i velikih poslodavaca propisuju niži intenziteti čime se na godišnjoj osnovi takvim poslodavcima mogu isplatiti manji iznosi od gore navedenih.
NN 85/2009 • U provedenom postupku utvrđeno je i da provedbene aktivnosti 4.1.5., 4.3.9. i 4.3.18., opisane u točki 3.4. obrazloženja ovog rješenja, također sadrže elemente državne potpore za zapošljavanje. Ministarstvo je kod provedbene aktivnosti 4.1.5. predvidjelo mogućnost jednokratne isplate 50 posto godišnjeg troška plaće osobe prema razini obrazovanja, dok je kod aktivnosti 4.3.18. predvidjelo državnu potporu male vrijednosti. Vijeće nije uzelo u obzir navod Ministarstva da provedbena aktivnost 4.3.9. ne predstavlja državnu potporu, te je Ministarstvo, kod provedbe ovih provedbenih aktivnosti dužno uvažavati intenzitete i opravdane troškove propisane Odlukom o skupnim izuzećima, odnosno primjenjivati obračune kao i u slučaju provedbenih aktivnosti 2.2.1., 2.2.2., 4.1.3. i 4.3.4. ili kao u slučaju provedbene aktivnosti 3.1.5.
NN 85/2009 • Državna potpora za usavršavanje predviđena je u 2.3.3., 3.2.1., 4.2.3. i 4.2.4, opisana u točki 3.4. obrazloženja rješenja. Davatelj sredstava za navedene provedbene aktivnosti je HZZ.
NN 85/2009 • Vijeće je utvrdilo da je Ministarstvo, u slučaju provedbenih aktivnosti 2.3.3., 4.2.3. i 4.2.4., uzelo u obzir intenzitete iz članka 39. Odluke o skupnim izuzećima prema kojem se za opće usavršavanje može dodijeliti do 60 posto opravdanih troškova, a za posebno usavršavanje do 25 posto opravdanih troškova, te iste povećati za 10 posto u slučaju malih i srednjih poduzetnika.
NN 85/2009 • Stoga je, analizom intenziteta državne potpore i opravdanih troškova za opće i posebno usavršavanje utvrđenih Prijedlogom Nacionalnog provedbenog plana, utvrđeno kako su isti sukladni članku 39. Odluke o skupnim izuzećima.
NN 85/2009 • Iako Ministarstvo nije navelo da provedbena aktivnost 3.2.1. predstavlja državnu potporu za usavršavanje, u postupku su naknadno utvrđeni elementi državne potpore, te je Ministarstvo dužno prilikom provedbe navedene aktivnosti pridržavati se intenziteta i opravdanih troškova propisanih za ovu kategoriju državnih potpora, a kako je to predviđeno i za provedbene aktivnosti 2.3.3., 4.2.3. i 4.2.4. Stoga je odlučeno kao u točki I. izreke ovog rješenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 79/09, Broj 152/09,
Broj 39/99, Broj 128/99,
Broj 106/98, Broj 131/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE