PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-04-52-1215 NN 52/2009

• Ovakav način tumačenja i primjene predmetnog ugovora nije sukladan članku 4.3.1. Standardne ponude kojim je propisano da se pozivi prema uslugama s dodanom vrijednosti u mreži Operatora moraju uključiti u obračun i fakturiranje ostvarenog telekomunikacijskog prometa pretplatnika T-Coma unutar jedinstvenog računa T-Coma, na zahtjev Operatora a sukladno dogovoru između T-Coma i Operatora. To znači da dogovor HT-a i operatora mora rezultirati obostranim potpisivanjem pravovaljanog ugovora. Bez konačnog – potpisanog ugovora od strane HT-a i operatora, HT ne smije primjenjivati modele predviđene Posebnim uvjetima u svezi obračuna i fakturiranja ostvarenog telekomunikacijskog prometa pretplatnika T-Coma prema uslugama s dodanom vrijednosti u mreži operatora. Nametanje – primjena ponuđene varijante modela A ili B, u slučaju neuspješnog dogovora, tj. nepotpisivanja rezultirajućeg ugovora od strane T-Coma i operatora, suprotna je citiranoj odredbi Standardne ponude i kao takva se ne smije primjenjivati prema operatorima.


Stranica 2009-04-52-1215 NN 52/2009

• Naime, HT je donio i objavio Posebne uvjete pružanja usluga obračuna i naplate za usluge s dodanom vrijednosti, koji su stupili na snagu 22. srpnja 2008. g., no posebice napominjemo da isti nisu bili predmet regulacije od strane Agencije te HT nije niti dobio suglasnost na iste. Stoga HT nije ovlašten primjenjivati navedene modele A i B iz Posebnih uvjeta ukoliko isti nisu prethodno dogovoreni u formi potpisanog ugovora između HT-a i operatora, jer u protivnom postupa suprotno odredbi članka 4.3.1. Standardne ponude.


Stranica 2009-04-52-1215 NN 52/2009

• Temeljem regulatorne obveze HT-a da kao proglašeni operator sa znatnijom tržišnom snagom na tržištu međusobnog povezivanja izradi i od Vijeća Agencije ishodi suglasnost na popis standardnih ponuda međusobnog povezivanja za svoje mreže, sukladno članku 56. stavcima 3., 4. i 5. Zakona o telekomunikacijama (»Narodne novine« broj 122/03, 158/03, 60/04 i 70/05), Standardna ponuda HT-a odobrena je odlukom Vijeća Agencije. Time je Vijeće Agencije odredilo obvezu HT-u da operatorima s kojima ima sklopljen ugovor o međusobnom povezivanju pruža uslugu obračuna i fakturiranja ostvarenog telekomunikacijskog prometa pretplatnika HT-a prema uslugama s dodanom vrijednosti u mreži operatora, unutar jedinstvenog računa HT-a, na zahtjev operatora, a sukladno dogovoru između HT-a i operatora.


Stranica 2009-04-52-1215 NN 52/2009

• Obzirom da se HT svojim postupanjem ne pridržava odluke Vijeća Agencije kojom je izdana suglasnost na Standardnu ponudu i čini njezin sastavni dio, povrijedio je odredbu članka 18. ZEK-a.


Internet NN 52/2009
• Slijedom navedenog, nadzornik elektroničkih komunikacija je sukladno članku 114. stavku 1. točki 17. i stavku 6. ZEK-a, odlučio kao u točkama I. i II. ovog rješenja.

Internet stranice NN 52/2009
• Temeljem članka 116. stavka 1. ZEK-a nadzornik elektroničkih komunikacija odlučio je kao u točki III. ovog rješenja.

Internet stranice NN 52/2009 • HT je dužan postupiti po rješenju nadzornika elektroničkih komunikacija. Nepostupanje po rješenju nadzornika povlači izricanje upravne mjere izražene u novčanom iznosu u visini do dvadesetostruke prosječne plaće u Republici Hrvatskoj u proteklom tromjesečju. Svaka sljedeća upravna mjera izriče se u dvostrukom iznosu, sve sukladno članku 116. stavku 4. ZEK-a.
Internet stranice NN 52/2009 • Temeljem članka 14. stavka 4. ZEK-a ovo rješenje objavit će se na službenim stranicama Agencije te u »Narodnim novinama«.
Internet stranice NN 52/2009 • Protiv ovog rješenja žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka.
Internet stranice NN 52/2009 • Na temelju članka 12. stavka 1. točke 5. Zakona o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine« broj 73/08; dalje u tekstu: ZEK) i članka 217. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine« broj 53/91 i 103/96; dalje u tekstu: ZUP), u postupku pokrenutom na zahtjev trgovačkog društva Metronet telekomunikacije d.d., Zagreb, Ulica grada Vukovara 269D, protiv trgovačkog društva HT-Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb, Savska cesta 32, radi rješavanja spora u svezi s pružanjem usluga pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, Vijeće Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (dalje u tekstu: Vijeće Agencije) je na sjednici održanoj 9. travnja 2009. godine donijelo
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 52/2009 • I. Nalaže se HT-Hrvatskim telekomunikacijama d.d., Zagreb, Savska cesta 32, odmah po primitku ovog privremenog rješenja nastaviti pružati usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji za sve nove zahtjeve Metronet telekomunikacija d.d., Zagreb, Ulica grada Vukovara 269D za izdvajanje pojedine lokalne petlje koja je spojena s glavnim razdjelnikom na lokaciji za koju je sklopljen i realiziran ugovor o pružanju kolokacijskih usluga sukladno odredbama Standardne ponude HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, osim u slučajevima u kojima Metronet telekomunikacije d.d. nije platio bilo koji dospjeli a neosporeni račun za usluge koje proizlaze iz Standardne ponude za uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji.
Informacije NN 52/2009 • II. Ovo privremeno rješenje ostaje na snazi do donošenja glavnog rješenja.
Poslovne stranice NN 52/2009 • III. Ovo rješenje objavit će se na službenim internetskim stranicama Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije te u »Narodnim novinama«.
Pregledi NN 52/2009 • Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (dalje u tekstu: Agencija) je 5. ožujka 2009. zaprimila od trgovačkog društva Metronet telekomunikacije d.d. (dalje u tekstu: Metronet) zahtjev za donošenjem rješenja kojim će se utvrditi infrastrukturnom operatoru, trgovačkom društvu HT-Hrvatske telekomunikacije (dalje u tekstu: HT, T-Com) obveze udovoljavanja opravdanim zahtjevima za pristup i korištenje posebnih dijelova mreže i pripadajuće infrastrukture. Metronet navodi da mu HT uvjetuje daljnje pristupe izdvojenoj lokalnoj petlji i korištenje distributivne telekomunikacijske infrastrukture, izdavanjem garancija od strane Metronet-a, međutim da prema HT-u nema nikakvih dugovanja, a računi koje mu je HT dostavio dopisima od 13. veljače 2009. g. i 17. veljače 2009. g., a koje je zaprimio 25. veljače 2009. g., su računi usluga za koje je Metronet mjesecima pokušavao pregovarati s HT-om, te je HT tijekom pregovora bio suglasan sa spornim i nespornim dijelovima računa (Metronet se obvezao odmah platiti nesporni dio i to je ispunio). Dalje tvrdi da je HT za sporni dio bez obavijesti o prekidu pregovora jednostrano aktivirao garancije i zadužnice, te je Metronet tražio storniranje računa u cijelosti jer ih HT nije izdao u skladu s ugovorima i standardnim ponudama, načelom troškovne usmjerenosti i transparentnosti. Potom je tražio od HT-a djelomično odobrenje na iznose koji nisu korektno obračunati, a koje je u manjem iznosu HT priznao i odobrio. Metronet je za dugovani iznos podnio tužbu Trgovačkom sudu u Zagrebu. Metronet smatra da, s obzirom da je podmirio sva svoja nesporna dugovanja prema HT-u, HT nema nikakve osnove za izdavanje zatraženih garancija sukladno odredbi iz članka 16. Standardne ponude. HT mu je u svojem dopisu od 17. veljače 2009. najavio privremenu obustavu usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji po novim zahtjevima odnosno obustavu realizacije novih zahtjeva za pristup izdvojenoj lokalnoj petlji. Realizacija privremene obustave, prema mišljenju Metroneta predstavljala bi neprihvatljivo uvjetovanje odnosno ograničenje koje bi spriječilo održivo tržišno natjecanje na maloprodajnoj razini te bi bilo protivno interesima krajnjih korisnika usluga. Slijedom navedenog, Metronet predlaže da Agencija u što kraćem roku donese rješenje kojim će HT-u odrediti obvezu udovoljavanja opravdanim zahtjevima za pristup i korištenje posebnih dijelova mreže i pripadajuće infrastrukturne opreme u smislu članka 61. stavka 1. Zakona. Metronet je 9. ožujka 2009. i dana 18. ožujka 2009. g. Agenciji dostavio požurnice, te je obavijestio Agenciju da je 3. 3. 2009. g. HT, sukladno najavi, započeo s onemogućavanjem pristupa svojoj izdvojenoj lokalnoj petlji.
Besplatno NN 52/2009 • U svom očitovanju od 2. travnja 2009. g. HT je naglasio kako je 9. svibnja 2006. g. s Metronetom sklopio ugovor o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji. Za usluge proizašle iz tog ugovora Metronet tijekom 2008. nije uredno podmirivao svoja dugovanja. Slijedom navedenog, HT je 25. studenog 2008. zatražio od Metroneta izdavanje bankarske garancije u iznosu od 1.063.875,60 kn sukladno sklopljenom ugovoru i Standardnoj ponudi. Budući da Metronet nije platio dospjele račune niti dostavio bankarsku garanciju, T-Com je 3. ožujka 2009. g. obustavio usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji po novim zahtjevima, sve dok Metronet ne podmiri svoje financijske obveze prema HT-u, te je 27. ožujka 2009. g. pokrenuo i postupak prisilne naplate svojih dospjelih potraživanja pred nadležnim sudom. Predlaže da Vijeće Agencije odbaci zahtjev Metroneta.
Glasnik NN 52/2009 • U ovom postupku utvrđeno je sljedeće. Člankom 17. Standardne ponude HT-a za uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji (dalje u tekstu: Standardna ponuda), »T-Com zadržava pravo privremene obustave pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji Operatoru korisniku s trenutnim učinkom: – ako Operator korisnik propusti podmiriti koji dugovani dospjeli iznos za Usluge koje pruža T-Comu, u roku od 30 dana po zaprimanju pisane opomene T-Coma ili ne pruži, ne obnovi ili ponovno ne uspostavi financijsko jamstvo određeno u članku 16.4. Standardne ponude.« Temeljem navedene odredbe, T-Com je obustavio Metronetu uslugu pristupa svojoj izdvojenoj lokalnoj petlji po novim zahtjevima, odnosno obustavio je realizaciju novih zahtjeva za pristup izdvojenoj lokalnoj petlji, sve dok Metronet ne podmiri sve financijske obveze koje ima iz 2008. g. i 2009. g.
Propis NN 52/2009 • Člankom 128. stavkom 2. ZEK-a propisano je: Do završetka postupaka iz stavka 1. ovoga članka i određivanja, zadržavanja, izmjene ili ukidanja regulatornih obveza operatorima sa značajnom tržišnom snagom u skladu s odredbama ovoga Zakona, ostaju na snazi i primjenjuju se sve regulatorne obveze koje su određene ili propisane tim operatorima na temelju propisa koji su važili do stupanja na snagu ovoga Zakona. Obzirom da je pred Agencijom još uvijek u tijeku javna rasprava o rezultatima provedene analize mjerodavnih tržišta, u konkretnom predmetu bilo je potrebno primijeniti odredbe Zakona o telekomunikacijama (»Narodne novine« 122/03, 158/03, 60/04 i 70/05, dalje u tekstu: ZT) koje propisuju regulatorne obveze HT-u kao operatoru sa znatnijom tržišnom snagom na mjerodavnim tržištima.
Propis NN 52/2009 • Člankom 60. ZT-a operatori nepokretnih javnih telefonskih mreža, koje je Vijeće Agencije odredilo operatorima sa znatnijom tržišnom snagom na mjerodavnom tržištu usluga nepokretnih javnih telefonskih mreža, i to javnih govornih usluga i usluga prijenosa govora, zvuka, podataka, dokumenata, slika i drugog u nepokretnoj telekomunikacijskoj mreži, moraju, na zahtjev drugih operatora omogućiti pristup svojoj izdvojenoj lokalnoj petlji i pripadajućim sadržajima, prema načelima transparentnosti, ravnopravnosti, nediskriminacije i troškovne usmjerenosti. Operatori iz stavka 1. imaju obvezu pregovaranja u vezi sa zahtjevom za pristup izdvojenoj lokalnoj petlji. Ako se ne može postići dogovor o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji između operatora u roku od 30 dana od dana zaprimanja zahtjeva za pristup izdvojenoj lokalnoj petlji, operatori uključeni u pregovore o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji mogu se s tim zahtjevom obratiti Agenciji. Sukladno stavku 12. istog članka, Vijeće Agenciju rješava sporove između operatora u vezi s pristupom izdvojenoj lokalnoj petlji odgovarajućom primjenom odredaba članka 56. st. 12. ZT-a.
Propis NN 52/2009 • Iz spisa predmeta vidljivo je da se HT i Metoronet ne mogu dogovoriti oko međusobnih dugovanja, odnosno očigledno je da postoje sporna potraživanja koja proizlaze iz Standardne ponude, uslijed čega je HT 3. ožujka 2009. g. privremeno obustavio Metronetu uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji po novim zahtjevima. Kao rezultat toga, Metronet se 5. ožujka 2009. g. obratio Agenciji sa zahtjevom za rješavanje spora. Kako je iz predmeta vidljivo da HT i Metronet nisu uspjeli postići dogovor oko pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, Vijeće Agencije je utvrdilo da su ispunjene pretpostavke iz članka 60. st. 2. ZT-a, te je stoga pokrenut upravni postupak u ovom predmetu. U rješavanju ovog predmeta Vijeće Agencije izvršilo je uvid u spis klase: UP/I-344-01/08-01/547, u kojem je 21. srpnja 2008. g. doneseno rješenje kojim se HT-u određuju izmjene Standardne ponude, kao i u spis klase: UP/I-344-01/08-01/547 u kojem je 6. veljače 2009. g. doneseno rješenje kojim su HT-u naložene izmjene Troškovnika za kabelmonterske radove u izgradnji kolokacijskih prostora koji je dodatak Standardne ponude, te 18. ožujka 2009. g. izdana suglasnost na izmjene Standardne ponude, kao i suglasnost na izmjene troškovnika HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za izvođenje radova u izgradnji kolokacijskih prostora za pristup izdvojenoj lokalnoj petlji.
Propis NN 52/2009 • Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka rješenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 122/03, Broj 70/08, Broj 26/03, Broj 2/06, Broj 82/05, Broj 179/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled