PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-04-52-1214 NN 52/2009

• Navod da je za izradu tehničkog rješenja dovoljno maksimalno 10 sati rada što ukupno iznosi 2.220 kuna je potpuno neprihvatljiv i netočan budući da je ponekad potrebno 4 – 6 sati samog putovanja do lokacije i natrag. Vezano uz tvrdnju da »nije potreban dodatan obilazak lokacije i priprema radova nego je dovoljno da 2 radnika montera u dvije torbe stave alat i potreban materijal te odu na lokaciju i izvrše sve radove«, HT skreće pozornost da ulazak u predmetne prostorije podliježe standardima i Pravilniku o sigurnosti, te HT ne može dopustiti pristup djelatnicima vanjskih izvođača bez prisustva nadzornog inženjera. Ističe da cijena povlačenja kabela po metru nije u visini cijene povlačenja ATOK kabela kao posrednog kabela u ROU-u, budući da se radi o specifičnim radovima kod kojih je angažirano više djelatnika, a trasa povlačenja kabela je znatno kompliciranija. Navod da ponude koje je HT dostavio nisu kvalitetno i korektno napisane je neutemeljen budući da su iste sadržavale tehnička rješenja kao i troškovnik radova i materijala potrebnih za realizaciju traženih usluga te su po strukturi identične onima koje je HT izradio i za druge operatore. Vezano uz navod o potrebi pristupanja implementacije izvan Plana implementacije Ponude za kolokacijske usluge, HT ističe da je isto neprihvatljivo bez sklopljenog ugovora u kojem su decidirano i nedvojbeno određene cijene i rok plaćanja te da je cjelokupno postupanje Metroneta usmjereno na izbjegavanje podmirivanja dospjelih financijskih obveza prema HT-u.


Stranica 2009-04-52-1214 NN 52/2009

• Slijedom navedenog Agencija je započela s utvrđivanjem potpunog činjeničnog stanja te donijela odluku koju će detaljnije obrazložiti u nastavku ovog rješenja.


Stranica 2009-04-52-1214 NN 52/2009

• Prije svega, Agencija ističe da je 26. veljače 2009. godine Vijeće Agencije donijelo djelomično rješenje (klasa: UP/I-344-01/08-01/03309, urbr.: 376-11-09-14) kojim su HT-u naložene određene izmjene u Ponudi za kolokacijske usluge i Troškovniku HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d. za izvođenje radova u izgradnji kolokacijskih prostora za potrebe međusobnog povezivanja (dalje u tekstu: Troškovnik), a rješenjem Vijeća Agencije od dana 19. ožujka 2009. godine (klasa: UP/I-344-01/08-01/03309, urbr.: 376-11-09-16) izdana je suglasnost HT-u na tekst Ponude za kolokacijske usluge od 13. ožujka 2009. godine i Troškovnik od 13. ožujka 2009. godine. Izmjene su se odnosile na Dodatak 7 »Cijene« u članku 1.5. »vrijeme rada kod naplate prema utrošenom vremenu i materijalu«, »Troškovnik HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d. za izvođenje radova u izgradnji kolokacijskih prostora za potrebe međusobnog povezivanja« koji čini dio specifikacije cijena usluge kolokacije za potrebe međusobnog povezivanja te »Cjenik usluga kabel monterskih radova za realizaciju kolokacije za potrebe interkonekcije« i »Cjenik konzulting usluga za realizaciju kolokacije za potrebe interkonekcije«.


Stranica 2009-04-52-1214 NN 52/2009

• S obzirom na to da je Vijeće Agencije u navedenom upravnom postupku već naložilo izmjene i izdalo suglasnost na Ponudu za kolokacijske usluge i Troškovnik HT-a, Vijeće Agencije smatra da je time konzumiran zahtjev Metroneta od 29. rujna 2008. godine, koji se odnosi na cijene, uvjete i troškovnike za korištenje postojećih kolokacija. Naime, podnošenjem novih zahtjeva za korištenjem postojećih kolokacija za uspostavu međusobnog povezivanja od strane Metroneta, HT je obvezan izrađivati ponude za kolokacijske usluge sukladno Ponudi za kolokacijske usluge i Troškovniku HT-a od 13. ožujka 2009. godine, čime su svim operatorima elektroničkih komunikacijskih usluga osigurani troškovno opravdani uvjeti za korištenje usluge kolokacije za uspostavu međusobnog povezivanja. Nastavno na navedeno, Metronet ima mogućnost ponovnog podnošenja zahtjeva za jednu ili više lokacija (spornih 44 lokacija) na kojima želi ostvariti kolokaciju. U roku od 30 dana po primitku zahtjeva za kolokaciju, HT je obvezan Metronetu dostaviti posebnu ponudu za pružanje kolokacijskih usluga za svaku zatraženu lokaciju u obliku prijedloga ugovora o pružanju kolokacijskih usluga i to primjenjujući važeću Ponudu za kolokacijske usluge od 13. ožujka 2009. godine i cijene iz Troškovnika od 13. ožujka 2009. godine. Nastavno, Metronet je obvezan pisanim putem izvijestiti HT o prihvaćanju odnosno odbijanju posebne ponude za kolokaciju HT-a u roku od 30 dana od dana primitka ponude. U roku do najviše 15 dana od dana zaprimanja obavijesti o prihvaćanju ponude, HT i Metronet će sklopiti ugovor o pružanju kolokacijskih usluga koji će obuhvatiti sve kolokacije koje su dogovorene između HT-a i Metroneta. HT će najkasnije u roku od pet (5) radnih dana od dana primitka od strane HT-a potpisanog ugovora o pružanju kolokacijskih usluga izdati Metronetu predračun za ugovorene kolokacije. Rok za plaćanje izdanog predračuna za ugovorene kolokacije iznosi osam (8) radnih dana od dana izdavanja predračuna od strane HT-a. Rok za uspostavu kolokacije ovisi o lokaciji, no isto neće biti dulje od šezdeset (60) dana od dana primitka obavijesti Metroneta o prihvaćanju ponude za kolokaciju, pod uvjetom da je Metronet prethodno izvršio plaćanja, odnosno ishodio financijsku garanciju sukladno odredbama Ponude za kolokacijske usluge.


Internet NN 52/2009
• Nadalje, iako je dodatkom 5. Ponude za kolokacijske usluge definirano da su u svrhu postizanja optimalnog korištenja usluga kolokacije na lokacijama pristupnih točaka međusobnog povezivanja, obje strane obvezne u dobroj vjeri međusobno surađivati u pogledu planiranja kapaciteta i korištenja usluga koje su predmet Ponude za kolokacijske usluge te da je Metronet obvezan tri mjeseca prije podnošenja službenog zahtjeva dostaviti podatke o planiranim lokacijama kolokacija za koje planira podnijeti službeni zahtjev, Vijeće Agencije smatra da isto nije potrebno iz razloga što je za navedene 44 sporne lokacije Metronet već dostavio planove, počevši od svibnja 2008. godine. Metronet bi prilikom ponovnog podnošenja zahtjeva za kolokacije bio obvezan uzeti u obzir činjenicu, s obzirom na broj spornih lokacija (44 zahtjeva), da broj planiranih lokacija ne može biti veći od deset lokacija po regiji mjesečno, s time da u jednoj županiji ne smije biti više od pet lokacija po regiji mjesečno.

Internet stranice NN 52/2009
• U svezi navoda Metroneta u podnesku od dana 6. studenoga 2008. godine u svezi iznosa računa za izradu tehničkih rješenja za projektiranje ponuda na različitim lokacijama, Vijeće Agencije ističe da je ovlašteno rješavati samo sporove koji su u njegovoj nadležnosti, a ne sporove iz sudske nadležnosti u svezi neplaćanja dospjelih spornih računa.

Internet stranice NN 52/2009 • Agencija je u obavljanju regulatornih poslova iz svoje nadležnosti obvezna osigurati i promicati djelotvorno i održivo tržišno natjecanje na tržištu elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga s jednakim mogućnostima za sve sudionike na tržištu, potičući snažniju liberalizaciju i sprečavajući ograničavanje tržišnog natjecanja, stoga je Vijeće Agencije temeljem članka 12. stavka 1. točke 5. i članka 20. ZEK-a te članka 202. ZUP-a riješilo kao u izreci ovog rješenja.
Internet stranice NN 52/2009 • Sukladno članku 14. stavku 4. ZEK-a, Vijeće Agencije riješilo je kao u točki IV. izreke ovog rješenja te će se isto objaviti u »Narodnim novinama«.
Internet stranice NN 52/2009 • Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka rješenja.
Internet stranice NN 52/2009 • Sukladno članku 114. stavku 1. točki 17. te članku 114. stavku 6. Zakona o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine« br. 73/08, dalje u tekstu: ZEK), u svezi s člankom 116. ZEK-a, nakon provedenog postupka stručnog nadzora nad trgovačkim društvom HT-Hrvatske telekomunikacije, Zagreb, Savska cesta 32, u svezi nepostupanja po odluci Vijeća Agencije kojom je izdana suglasnost na Standardnu ponudu za usluge međusobnog povezivanja HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za telekomunikacijske operatore i davatelje usluga s dozvolom za pružanje javne govorne usluge u nepokretnoj mreži u Republici Hrvatskoj, nadzornik elektroničkih komunikacija donosi
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 52/2009 • I. Nalaže se trgovačkom društvu HT-Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb, Savska cesta 32, primijeniti, prema svim operatorima elektroničkih komunikacijskih mreža s kojima ima sklopljen ugovor o međusobnom povezivanju, odredbu članka 4.3.1. Standardne ponude za usluge međusobnog povezivanja HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za telekomunikacijske operatore i davatelje usluga s dozvolom za pružanje javne govorne usluge u nepokretnoj mreži u Republici Hrvatskoj, kojom je propisano da se »Pozivi prema uslugama s dodanom vrijednosti u mreži Operatora moraju uključiti u obračun i fakturiranje ostvarenog telekomunikacijskog prometa pretplatnika T-Coma unutar jedinstvenog računa T-Coma, na zahtjev Operatora a sukladno dogovoru između T-Coma i Operatora«.
Informacije NN 52/2009 • II. Zabranjuje se HT-u primijeniti odredbe Posebnih uvjeta pružanja usluga obračuna i naplate za usluge s dodanom vrijednosti, u odnosu na operatore iz točke I., za pozive prema uslugama s dodanom vrijednosti u mreži operatora, sve do postizanja dogovora između HT-a i operatora i sklapanja ugovora o pružanju usluga obračuna i naplate usluga s dodanom vrijednosti.
Poslovne stranice NN 52/2009 • III. HT-Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb, Savska cesta 32, dužno je izvršiti nalog iz točaka I. i II. danom dostave rješenja, te se o izvršenju istog obvezuje pisanim putem obavijestiti Hrvatsku agenciju za poštu i elektroničke komunikacije.
Pregledi NN 52/2009 • IV. U slučaju nepostupanja po rješenju, nadzornik elektroničkih komunikacija izreći će odgovornoj osobi u trgovačkom društvu HT-Hrvatske telekomunikacije d.d. upravnu mjeru izraženu u novčanom iznosu u visini do dvadesetostruke prosječne plaće u Republici Hrvatskoj u proteklom tromjesečju. Svaka sljedeća upravna mjera izriče se u dvostrukom iznosu.
Besplatno NN 52/2009 • V. Ovo rješenje objavit će se u »Narodnim novinama« i na službenim stranicama Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije.
Glasnik NN 52/2009 • Temeljem zaprimljenih pritužbi operatora (OT-Optima telekom d.d., H1 Telekom d.d., Metronet telekomunikacije d.d.) da HT-Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb, Savska cesta 32, (dalje u tekstu: HT, T-Com) jednostrano odeđuje uvjete obračuna i naplate za usluge s dodanom vrijednosti u mreži operatora, bez prethodno postignutog dogovora, i to jednostranom primjenom odredaba Posebnih uvjeta pružanja usluga obračuna i naplate za usluge s dodanom vrijednosti, Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (dalje u tekstu: Agencija) je 24. ožujka 2009. g. započela stručni nadzor sukladno nadležnosti, (članak 12. stavak 1. točka 13. te članku 113. stavku 1. Zakona o elektroničkim komunikacijama (Zakon) – »Narodne novine« broj 73/08).
Propis NN 52/2009 • Predmet nadzora je bio utvrđivanje poštivanja odredbi članka 4.3.1. Standardne ponude za usluge međusobnog povezivanja HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za telekomunikacijske operatore i davatelje usluga s dozvolom za pružanje javne govorne usluge u nepokretnoj mreži u Republici Hrvatskoj (dalje u tekstu: Standardna ponuda)., kojom je propisano da se »Pozivi prema uslugama s dodanom vrijednosti u mreži Operatora moraju uključiti u obračun i fakturiranje ostvarenog telekomunikacijskog prometa pretplatnika T-Coma unutar jedinstvenog računa T-Coma, na zahtjev Operatora a sukladno dogovoru između T-Coma i Operatora«.
Propis NN 52/2009 • Dopis o početku obavljanja stručnog nadzora zajedno sa zahtjevom za očitovanje, HT je zaprimio 27. ožujka 2009. g., te je otvoreni rok od osam dana za dostavu očitovanja bio najkasnije do 4. travnja 2009.g. HT je očitovanje poslao faksom 6. travnja 2009. g., dakle izvan roka. Nadzornik je unatoč zaprimljenom očitovanju izvan roka, proveo raščlambu zaprimljenog očitovanja, te je uvidom u ostalu dokumentaciju, uključujući i sve priloge koje HT dostavio, utvrdio sljedeće:
Propis NN 52/2009 • Nedvojbeno je da HT nije završio postupak dogovaranja oko uvjeta obračuna i fakturiranja za usluge s dodanom vrijednosti u mreži operatora, a posljedično nije niti potpisan novi ugovor o uzajamnom pružanju obračuna i naplate usluga s dodanom vrijednosti između HT-a i operatora s kojima ima sklopljen ugovor o međusobnom povezivanju sukladno Standardnoj ponudi (OT-Optima Telekom d.d., H1 Telekom d.d., Amis Telekom d.o.o., Primatel d.o.o. te Voljatel telekomunikacije d.o.o.)
Propis NN 52/2009 • Iz zaprimljenog očitovanja vidljivo je da HT tumači odredbu članka 10. stavka 3. Ugovora o obračunu i naplati na način da su »operatori već pristali na primjenu novih uvjeta T-Com-a, dok samo formalno prihvaćanje novih uvjeta (sklapanjem ugovora) nije konstitutivnog, već deklaratornog karaktera«.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 148/04, Broj 38/08, Broj 112/04, Broj 83/07, Broj 37/95, Broj 175/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled