PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-08-90-2739 NN 90/2007

• Ovako organizirane usluge omogućuju starijim osobama što duži ostanak u vlastitom domu kao i stvaranje specifičnog mjesta u lokalnoj sredini (»dnevnog boravka«) u kojem mogu zadovoljiti svoje potrebe za druženjem, aktivnim provođenjem slobodnog vremena i prevladavanjem usamljenosti (same starije osobe ističu značajne potrebe upravo u području socijalnih interakcija i prevladavanja usamljenosti). Usluge iz programa prilagođavaju se potrebama korisnika ovisno o podneblju u kojima se provode (obalna područja s otocima, brdsko-planinska, ruralna i urbana područja sa svojim specifičnostima), a u njihovoj provedbi ostvaruje se suradnja sa zdravstvenim, socijalnim i drugim službama u lokalnoj zajednici, nevladinim, vjerskim i humanitarnim organizacijama (najčešće Crveni križ, Matica i Sindikat umirovljenika, Caritas i dr.).


Stranica 2007-08-90-2739 NN 90/2007

• Korisnici programa su osobe treće životne dobi (starije od 65 godina života) i to prvenstveno osobe koje žive u samačkim staračkim domaćinstvima, nisu obuhvaćene postojećim oblicima skrbi (kroz programe socijalne skrbi ili programe lokalnih, nevladinih ili drugih organizacija), te su istovremeno i narušenog zdravstvenog stanja ili niskog socio-ekonomskog statusa, a potrebna im je pomoć u obavljanju svakodnevnih životnih aktivnosti.


Stranica 2007-08-90-2739 NN 90/2007

• Krajnji cilj programa je obuhvat svih građana starije životne dobi ali s obzirom na brojnost naprijed navedene skupine uz istovremenu financijsku i kadrovsku ograničenost pilot-programa, istima su prvenstveno bili obuhvaćeni najugroženiji stariji građani. U prosjeku je na jednom području provedbe programa (jedna ili više jedinica lokalne samouprave – nekoliko susjednih općina ili grad s nekoliko prigradskih naselja) njima obuhvaćeno oko 200 korisnika. Pri tome se usluge »pomoći u kući« pružaju isključivo korisnicima programa i jedna gerontodomaćica obilazi u prosjeku 25 korisnika, a uslugama »dnevnih boravaka« nastoji se, pored korisnika programa, obuhvatiti što veći broj starijih stanovnika na području lokalne zajednice, sukladno njihovim potrebama i mogućnostima sudjelovanja u aktivnostima »dnevnih boravaka«.


Stranica 2007-08-90-2739 NN 90/2007

• Djelatnici programa čine timove sastavljene od voditelja, medicinske sestre, gerontodomaćica i pomoćnih radnika, a u »dnevnim boravcima« timovi su prošireni i domaćicama i spremačicama dnevnih boravaka. Timovima se (osobito u dnevnim boravcima) po potrebi pridružuju i vanjski stručni suradnici kod provedbe aktivnosti kao što su edukativne radionice za starije, voditelji sportsko-rekreativnih aktivnosti, vodiči izleta ili posjeta kulturnim i sl. ustanovama ili u drugim situacijama. U kućanstvima korisnike prvenstveno obilaze gerontodomaćice koje im pomažu u obavljanju svakodnevnih životnih aktivnosti (prehrana, čistoća prostora i sl.) a za obavljanje poslova kao što je nabava i dostava ogrjeva ili namirnica, prijevoz do liječnika i sl. u timu su zaduženi pomoćni radnici. Medicinske sestre pružaju osnovnu zdravstvenu skrb te u slučaju detektiranja potrebe za opsežnijom zdravstvenom pomoći kontaktiraju nadležne liječnike i patronažne sestre odnosno zdravstvene institucije. U »dnevnim boravcima« organizaciju života i dnevni red aktivnosti (prehrana, aktivnosti slobodnog vremena ili dr.) utvrđuju domaćice dnevnih boravaka u suradnji s voditeljima.


Internet NN 90/2007
• U oba programa voditelji su zaduženi za koordinaciju svih djelatnika, njihov raspored rada sa svakim pojedinačnim korisnikom, način korištenja automobila i ostale opreme, organizaciju dostave obroka i suradnje s lokalnim zdravstvenim, socijalnim i drugim službama. Oni početno utvrđuju potrebe pojedinačnih korisnika, a tijekom provedbe programa povremeno ih obilaze zajedno s ostalim djelatnicima i utvrđuju nastale promjene te prate stanje korisnika. U »dnevnim boravcima« od velikog je značaja i uključivanje volontera u aktivnosti i neposredan rad s korisnicima. Među volonterima najčešće su učenici srednjih i osnovnih škola, mladi – članovi vjerskih ili drugih humanitarnih organizacija u lokalnoj zajednici, ali i odrasle osobe i članovi različitih nevladinih organizacija. Osim u aktivnostima »dnevnih boravaka« (sudjelovanje u radionicama, razgovori i druženje s korisnicima) značajan je doprinos volontera i u obilasku korisnika u njihovim kućanstvima (dostava namirnica ili lijekova, druženje i zajedničko provođenje slobodnog vremena i sl.).

Internet stranice NN 90/2007
• Evaluacija programa pokazuje da ih njihovi korisnici smatraju u potpunosti korisnima i to kako za lokalnu sredinu u kojoj žive tako i za njih same, prvenstveno u smislu unapređenja kvalitete njihovog života:

Internet stranice NN 90/2007 • Među koristima za lokalnu zajednicu najviše se prepoznaje zapošljavanje lokalnog stanovništva, osobito s obzirom na činjenicu da su gerontodomaćice na programima pripadnice teže zapošljive skupine žena; niže stručne spreme i srednje životne dobi. Pored zapošljavanja šrogram pridonosi i senzibiliziranju lokalne sredine za potrebe starijih osoba kao i razvijanju dobrosusjedske pomoći.
Internet stranice NN 90/2007 • Prema mišljenju korisnika programi proizvode najbolje učinke na području sprečavanja socijalne izoliranosti (potiču razvijanje međuljudskih odnosa, druženje i komunikaciju starijih osoba) i na području konkretne pomoći u obavljanju svakodnevnih životnih aktivnosti. Prevencija socijalne isključenosti i izolacije osobito je značajna za starije osobe koje žive same ili je njihovo kretanje otežano uslijed narušenog zdravlja odnosno teško dostupnog i izoliranog područja (osobito u brdsko-planinskim područjima ili na otocima). Pomoć u svakodnevnim aktivnostima prvenstveno se odnosi na organizaciju prehrane (pomoć u nabavi i dostavi namirnica, pripremi obroka i sl.) osobito u teško dostupnim područjima kao i ruralnim područjima nedovoljno razvijene infrastrukture (svakodnevna nabava pitke vode i ogrjeva tijekom zimskih mjeseci). Značajna je i pomoć u održavanju osobne higijene i higijene stambenog prostora kao i obavljanju drugih kućanskih poslova i poslova uređenja i održavanja okućnice (u ruralnim područjima). Značajni su i rezultati na području medicinske njege i skrbi za kojom starije osobe imaju povećane potrebe pa iskazuju i želju za intenzivnijim uslugama na ovom području. Ovaj podatak govori o činjenici kako je potrebno uložiti dodatne napore u organizaciji »patronažne« službe u okviru zdravstvenog sustava te se s istim i bolje povezati na provedbi ovih programa.
Internet stranice NN 90/2007 • »Dnevni boravci« značajnije učinke postižu u urbanim sredinama u odnosu na brdsko-planinsko i obalno područje s otocima, prvenstveno uslijed njihove dostupnosti i pristupačnosti starijim osobama, ali i uslijed razlika u životnim navikama i stavovima prema organiziranim aktivnostima slobodnog vremena. I ovdje se međusobno druženje, razgovor i razmjena svakodnevnih sadržaja prepoznaje značajnijom od edukativnih, sportsko-rekreativnih i drugih aktivnosti koje nudi »dnevni boravak«.
Internet stranice NN 90/2007 • Dakle, evaluacija pokazuje da pilot-programi međugeneracijske solidarnosti u značajnoj mjeri odgovaraju na potrebe starijih osoba, prvenstveno u smislu sprečavanja njihove socijalne izoliranosti i pomoći u svakodnevnim životnim aktivnostima, pa ih je upravo u ovom smjeru potrebno i dalje razvijati. Značaj koji starije osobe pridaju prevenciji socijalne izoliranosti kroz ove programe govori o činjenici kako za njih socijalna izoliranost često predstavlja teškoću značajniju čak i od egzistencijalnih, materijalnih ili drugih teškoća u svakodnevnom životu. Ovaj podatak svakako je potrebno uzeti u obzir prilikom planiranja novih odnosno širenja postojećih modela skrbi o starijim osobama.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 90/2007 • Dakle, čak i uz izdatke za početna kapitalna ulaganja i opremanje, relativno malim financijskim sredstvima pokrivene su potrebe starijih osoba za pomoći u obavljanju svakodnevnih životnih aktivnosti (koje im omogućuju održavanju zadovoljavajuće kvalitete života). Dakako, svako daljnje ulaganje u program od strane jedinica lokalne samouprave povećava obuhvat starijih osoba uslugama i pridonosi daljnjem razvoju programa odnosno razvoju mreže usluga za starije osobe na području lokalne zajednice.
Informacije NN 90/2007 • Iskustva stečena provedbom pilot-programa svakako je potrebno normativno urediti kako bi se osigurala trajnost njihove provedbe, njihovo financiranje te ujednačili uvjeti i prioriteti u pružanju usluga starijim osobama. Pri tome je važno osigurati jednaku dostupnost usluga svim starijim osobama. Normativno uređenje ovih usluga osigurat će trajnost u provedbi programa odnosno kontinuitet u pružanju usluga starijim osobama.
Poslovne stranice NN 90/2007 • Međutim, do konačnog donošenja propisa kojim će se urediti ovo područje neophodno je stvoriti uvjete kako bi se osigurao nastavak provedbe programa međugeneracijske solidarnosti po isteku pilot-faze njihove provedbe krajem 2007. godine. Upravo osiguranje kontinuiteta u pružanju usluga starijim osobama u lokalnim zajednicama koje su do sada već uključene u pilot-programe međugeneracijske solidarnosti te širenje ovih usluga na nova područja, temeljni je cilj ovog programa.
Pregledi NN 90/2007 • Ciljevi ovog programa su stvaranje uvjeta za nastavak pružanja usluga starijim osobama u područjima u kojima su do kraja 2007. godine započeti pilot-programi međugeneracijske solidarnosti te širenje mreže usluga za starije osobe i na ostala područja Republike Hrvatske. Ovi ciljevi oslanjaju se na rezultate evaluacije pilot-programa koji ukazuju na činjenicu da ovakav oblik skrbi (usluge za starije osobe u lokalnim zajednicama) odgovaraju na potrebe starijih osoba te im omogućuju što duži ostanak u vlastitom domu uz održavanje zadovoljavajuće kvalitete života.
Besplatno NN 90/2007 • 1. nastavak provedbe postojećih i pokretanje novih programa međugeneracijske solidarnosti u razdoblju od 1. siječnja 2008. do 31. prosinca 2011. godine i to:
Glasnik NN 90/2007 • – u 2008. godini: nastavak provedbe ukupno 44 programa na području 20 županija (62 jedinice lokalne samouprave obuhvaćene programima na dan 31. prosinca 2007.) i pokretanje najmanje 5 novih programa (i to 3 programa »Pomoć u kući starijim osobama« i 2 programa »Dnevni boravak i pomoć u kući starijim osobama«) s najmanje 200 korisnika na svakom novom području;
Propis NN 90/2007 • – u 2009., 2010. i 2011. godini: nastavak provedbe svih programa iz 2008. godine (49 programa) i pokretanje najmanje 5 novih programa godišnje (3 programa »Pomoć u kući starijim osobama« i 2 programa »Dnevni boravak i pomoć u kući starijim osobama«), a koja će uključiti najmanje 200 korisnika na svakom novom području (time će do kraja 2011. godine biti pokrenuto najmanje 64 programa međugeneracijske solidarnosti);
Propis NN 90/2007 • 2. planiranje sredstava u Državnom proračunu za 2008., 2009., 2010. i 2011. godinu za nastavak provedbe postojećih i pokretanje novih programa;
Propis NN 90/2007 • 3. povećanje broja starijih osoba obuhvaćenih uslugama u odnosu na 2007. kao završnu godinu provedbe pilot-programa i to za 12 % godišnje.
Propis NN 90/2007 • širenje mreže usluga za starije osobe kroz programe međugeneracijske solidarnosti na područje čitave Republike Hrvatske,
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 42/08, Broj 75/98, Broj 133/08, Broj 25/02, Broj 71/07, Broj 38/00


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled