PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-02-22-867 NN 22/2007

• Podnositelji iznose i podatak da su u Međimurskoj županiji u toj školskoj godini bila ukupno 24 razredna odjela u kojima su bili samo romski učenici. Posebni razredni odjeli organizirani su za niže razrede (gdje Romi čine znatan postotak u ukupnom broju učenika) i za više razrede (gdje Romi čine manji postotak u ukupnom broju učenika). Podnositelji ističu da je problem diskriminacije Roma u obveznom osnovnoškolskom obrazovanju u Međimurskoj županiji istaknuo pučki pravobranitelj Republike Hrvatske u svom izvješću o radu za 2000. godinu, Savjetodavni odbor za Okvirnu konvenciju za zaštitu nacionalnih manjina u svom mišljenju o Hrvatskoj od 6. travnja 2001., te Komitet za suzbijanje rasne diskriminacije UN na sjednici održanoj 22. ožujka 2002. godine.


Stranica 2007-02-22-867 NN 22/2007

• Podnositelji ističu da su, kao učenici tuženih škola, raspoređeni u posebne romske razrede isključivo na temelju svog rasnog i etničkog porijekla, u kojim razredima se uči po smanjenom opsegu nastavnog programa. Smatraju da odvajanje romskih učenika u posebne razrede prema njihovom rasnom porijeklu i provođenje nastave po reduciranom programu predstavlja segregaciju i diskriminaciju, budući da nema razumnog ni objektivnog opravdanja za takvo odvajanje. Razlozi koji se u osporenim presudama navode, a kojima se »opravdava« odvajanje romskih učenika u posebne razrede (slabo poznavanje hrvatskog jezika i dr.), prema mišljenju podnositelja, nisu točni.


Stranica 2007-02-22-867 NN 22/2007

• Podnositelji ističu i sljedeće: »Nadalje, čak i da je nepoznavanje hrvatskog jezika problem koji postoji pri upisu romskih učenika u prvi razred, očito je da taj problem više ne postoji kod upisa u kasnije razrede«. Stoga smatraju da su im njihova ustavna prava povrijeđena stajalištem sudova da je opravdano i u višim razredima zadržati posebne razrede kako se ne bi mijenjala »stabilnost cjeline«, budući da je razred »homogena cjelina«. Ističu pritom da stabilnost cjeline u razrednom odjelu ne bi smjela biti veća vrijednost od ustavnih prava podnositelja i multikulturalnosti, te jednakosti i nacionalne ravnopravnosti.


Stranica 2007-02-22-867 NN 22/2007

• Nadalje, smatraju da se sudovi pogrešno u svojim presudama pozivaju na Pravilnik o broju učenika u redovitom i kombiniranom razrednom odjelu u osnovnoj školi. Njime se, naime, ne propisuje mogućnost organiziranja posebnih razreda niti je poznavanje hrvatskog jezika uvjet raspoređivanja u etnički mješovite razrede. Smatraju pogrešnim ocjenu sudova da su razredni odjeli formirani na način da budu poticajni za svu djecu, jer iz statističkih podataka proizlazi da samo 10% romskih učenika završi osnovnu školu, iz čega jasno proizlazi da takva organizacija školovanja nije poticajna za romske učenike.


Internet NN 22/2007
• Povredu prava na školovanje podnositelji nalaze i u tome što im je pruženo školovanje u znatno suženom opsegu, zbog čega nemaju mogućnosti steći znanja i vještine u mjeri u kojoj to mogu drugi učenici, a zbog smanjenog opsega stečenog znanja onemogućeno im je i daljnje školovanje, te su im smanjene mogućnosti za bilo kakav daljnji napredak ili uspjeh u životu. Ističu da smanjivanje propisanog nastavnog plana i programa nije dopušteno niti jednim propisom.

Internet stranice NN 22/2007
• Tvrde da su sudovi ignorirali Program integracije romske djece u obrazovni i školski sustav Republike Hrvatske kojeg je donijela Vlada Republike Hrvatske iz 1998., a koji izrijekom govori upravo o pravnom pitanju koje se u konkretnom slučaju pojavilo pred sudovima. Smatraju da se sudovi nisu obazirali niti na navode podnositelja o povredama njihovih prava zajamčenih Ustavom i međunarodnim dokumentima. Zbog svega navedenog, prema mišljenju podnositelja, postupak pred nadležnim sudovima nije bio djelotvoran u odnosu na zaštitu njihovih prava.

Internet stranice NN 22/2007 • Podnositelji smatraju da su im presudama nadležnih sudova kojima je utvrđeno da opisane radnje nisu nezakonite te da je njihovo obrazovanje organizirano na zakonit i pravilan način, povrijeđena ustavna prava zajamčena sljedećim člancima Ustava Republike Hrvatske: – člankom 14. (pravo na jednakost pred zakonom i zabranu diskriminacije), – člankom 15. (jamstvo ravnopravnosti pripadnicima svih nacionalnih manjina), – člankom 23. stavkom 1. (zabrana bilo kakvog oblika zlostavljanja), – člankom 26. (jamstvo jednakosti hrvatskih državljana i stranaca pred sudovima i drugim tijelima koja imaju javne ovlasti), – člankom 35. (pravo na štovanje i pravnu zaštitu osobnog i obiteljskog života, dostojanstva, ugleda i časti), – člankom 62. (obveza države da štiti djecu i mladež i stvara socijalne, kulturne, odgojne, materijalne i druge uvjete kojima se promiče ostvarivanje prava na dostojan život), i – člankom 65. (obvezatnost osnovnog školovanja i načelo dostupnosti pod jednakim uvjetima za sve srednjoškolskog i visokoškolskog obrazovanja u skladu sa sposobnostima). Smatraju povrijeđenima i temeljne vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske (slobodu, jednakost, nacionalnu ravnopravnost, poštivanje prava čovjeka i vladavinu prava), utvrđene u članku 3. Ustava.
Internet stranice NN 22/2007 • Konačno, podnositelji smatraju povrijeđenima i prava zaštićena Međunarodnom konvencijom o ukidanju svih oblika rasne diskriminacije od 7. ožujka 1966. (»Službeni list SFRJ« broj 6/67. i toč. 27. Odluke o objavljivanju mnogostranih međunarodnih ugovora kojih je Republika Hrvatska stranka na temelju notifikacija o sukcesiji, »Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 12/93.); Općom deklaracijom o pravima čovjeka iz 1948. (»Službeni list SFRJ« broj 7/71.), Konvencijom o pravima djeteta od 20. studenog 1989. (»Službeni list SFRJ« broj 15/90. i toč. 34. Odluke o objavljivanju mnogostranih međunarodnih ugovora kojih je Republika Hrvatska stranka na temelju notifikacija o sukcesiji, »Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 12/93.), Međunarodnim paktom o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima (»Službeni list SFRJ« broj 7/71. i toč. 28. Odluke o objavljivanju mnogostranih međunarodnih ugovora kojih je Republika Hrvatska stranka na temelju notifikacija o sukcesiji, »Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 12/93.), te Međunarodnim paktom o građanskim i političkim pravima (»Službeni list SFRJ« broj 7/71. i toč. 29. Odluke o objavljivanju mnogostranih međunarodnih ugovora kojih je Republika Hrvatska stranka na temelju notifikacija o sukcesiji, »Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 12/93.).
Internet stranice NN 22/2007 • Podnositelji u ustavnoj tužbi podsjećaju na obveze koje je Republika Hrvatska preuzela Sporazumom o stabilizaciji i pridruživanju između Republike Hrvatske i Europskih zajednica i njihovih država članica, potpisanim u Luksemburgu 29. listopada 2001. (»Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 14/01.), te na Opće preporuke Komiteta za suzbijanje rasne diskriminacije UN-a, broj 19 od 18. kolovoza 1995. godine, u vezi rasne segragacije i aparthejda. U ustavnoj tužbi podrobno izlažu i sadržaj presude Vrhovnog suda SAD u predmetu Brown v. Board of Education, 347 U.S. 483 (1954), u kojoj je posebno istaknuto da u području javnog obrazovanja nema mjesta doktrini »odvojeni, ali isti« (separate, but equal), jer su odvojeni obrazovni odjeli po naravi stvari nejednaki.
Internet stranice NN 22/2007 • Podnositelji predlažu da Ustavni sud usvoji ustavnu tužbu, ukine osporene presude i predmet vrati prvostupanjskom sudu na ponovni postupak.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 22/2007 • 3. Prije razmatranja okolnosti konkretnog slučaja, Ustavni sud napominje da je Republika Hrvatska 1991. godine donijela Ustavni zakon o ljudskim pravima i slobodama i o pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj.
Informacije NN 22/2007 • Ustavni zakon o ljudskim pravima i slobodama i o pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj prestao je važiti 23. prosinca 2002. godine, stupanjem na snagu Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina (»Narodne novine« broj 155/02.).
Poslovne stranice NN 22/2007 • Određenje nacionalne manjine sadržano je u članku 5. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, koji glasi:
Pregledi NN 22/2007 • Nacionalna manjina, u smislu ovoga Ustavnog zakona, je skupina hrvatskih državljana čiji pripadnici su tradicionalno nastanjeni na teritoriju Republike Hrvatske, a njeni članovi imaju etnička, jezična, kulturna i/ili vjerska obilježja različita od drugih građana i vodi ih želja za očuvanjem tih obilježja.
Besplatno NN 22/2007 • Ustavni sud utvrđuje da Romi u Republici Hrvatskoj imaju položaj nacionalne manjine, koji im je izrijekom priznat člankom 16. stavkom 5. Zakona o izboru zastupnika u Hrvatski sabor (»Narodne novine« broj 69/03.), na temelju kojega oni – zajedno i ravnopravno s pripadnicima drugih nacionalnih manjina – ostvaruju pravo na izbor jednog zastupnika u Hrvatski sabor.
Glasnik NN 22/2007 • Prema članku 2. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, pored ljudskih prava i sloboda koje su priznate ustavnim odredbama, Republika Hrvatska priznaje i štiti i sva ostala prava predviđena u navedenim međunarodnim dokumentima, ovisno o iznimkama i ograničenjima predviđenim tim dokumentima, bez diskriminacije po spolu, rasi, boji kože, jeziku, vjeroispovijesti, političkom i drugom uvjerenju, nacionalnom i društvenom porijeklu, povezanosti s nacionalnom manjinom, vlasništvu, statusu naslijeđenom rođenjem ili po nekoj drugoj osnovi.
Propis NN 22/2007 • Ustavni zakon o pravima nacionalnih manjina propisuje i sljedeće:
Propis NN 22/2007 • (2) Etnička i multikulturna raznolikost i duh razumijevanja, uvažavanja i tolerancije doprinose promicanju razvoja Republike Hrvatske.
Propis NN 22/2007 • (2) Pripadnici nacionalnih manjina ostvaruju, jednako kao i drugi građani Republike Hrvatske, prava i slobode utvrđene Ustavom Republike Hrvatske, te prava i slobode propisane ovim Ustavnim zakonom i posebnim zakonima.
Propis NN 22/2007 • (4) Zabranjuje se bilo kakva diskriminacija temeljena na pripadnosti nacionalnoj manjini. Pripadnicima nacionalnih manjina jamči se jednakost pred zakonom i jednaka pravna zaštita.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 130/05, Broj 67/01, Broj 152/09, Broj 86/07, Broj 73/97, Broj 25/90


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled