PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 22/2007 • Nacionalnim manjinama u Republici Hrvatskoj priznato je i posebno pravo na odgoj i obrazovanje na njihovom jeziku i pismu. Zakon o odgoju i obrazovanju na jeziku i pismu nacionalnih manjina (»Narodne novine« broj 51/00.) propisuje pravnu mogućnost osnivanja školskih ustanova s nastavom na jeziku i pismu nacionalne manjine, a ako ne postoje uvjeti za osnivanje takve školske ustanove, odgoj i obrazovanje na jeziku i pismu nacionalne manjine obavlja se u razrednom odjelu ili obrazovnoj skupini (članci 3. i 4. Zakona o odgoju i obrazovanju na jeziku i pismu nacionalnih manjina).
NN 22/2007 • 4. Za potrebe ovog ustavnosudskog postupka Ustavni sud je razmotrio i Nacionalni program za Rome Vlade Republike Hrvatske, te Akcijski plan Desetljeća za uključivanje Roma 2005. – 2015. Vlade Republike Hrvatske, donesen na temelju Deklaracije Desetljeća za uključivanje Roma 2005. – 2015. koju je Vlada Republike Hrvatske potpisala u Sofiji 2. veljače 2005. godine.
NN 22/2007 • Ustavni sud razmotrio je i pravna stajališta Europskog suda za ljudska prava o značenju i dosezima članka 3. Konvencije, te članka 2. Protokola (P1-2), zasebno i u vezi s člankom 14. Konvencije (presuda D.H. i drugi protiv Češke Republike od 7. veljače 2006. /zahtjev br. 57325/00/; presuda Bekos i Koutropoulos protiv Grčke od 13. ožujka 2006. /zahtjev broj15250/02/; presuda »koja se odnosi na određene aspekte zakona o upotrebi jezika u obrazovanju u Belgiji« protiv Belgije od 23. srpnja 1968. (zahtjev broj 1474/62, 1677/62, 1769/63, 1994/63, 2126/64/, i dr.).
NN 22/2007 • 5. Polazeći od navedenog, Ustavni sud je iz spisa Općinskog suda u Čakovcu broj: P-313/02, utvrdio sljedeće činjenice važne za ocjenu o povredi ustavnih prava koje podnositelji ističu u ustavnoj tužbi:
NN 22/2007 • 5.1. Podnositelji su tužbu Općinskom sudu u Čakovcu podnijeli na temelju članka 67. Zakona o upravnim sporovima, kojim je propisano:
NN 22/2007 • Postupak za zaštitu Ustavom zajamčenog prava i slobode čovjeka i građanina, ukoliko je takva sloboda ili pravo povrijeđeno nezakonitom radnjom službene osobe u tijelima državne vlasti ili ovlaštene osobe u poduzećima i drugim pravnim osobama, ako nije osigurana druga sudska zaštita, pokreće se tužbom zbog nezakonite radnje.
NN 22/2007 • Podnositelji nezakonitom radnjom u konkretnom slučaju smatraju organiziranje posebnih razrednih odjela u četiri osnovne škole u Međimurskoj županiji, u koje su raspoređeni oni i dio drugih učenika romske pripadnosti. Nezakonitom radnjom smatraju i organiziranje osnovnoškolske nastave u tim posebnim razrednim odjelima u, prema njihovim tvrdnjama, smanjenom opsegu.
NN 22/2007 • 5.2. Prvostupanjski sud utvrdio je u osporenoj presudi da je kriterij za formiranje razrednih odjela u tuženim osnovnim školama bilo poznavanje hrvatskog jezika, a ne etničko podrijetlo učenika, pri čemu sud smatra da tužitelji tijekom postupka nisu dokazali svoju tvrdnju da su u razredne odjele bili raspoređeni na temelju svog rasnog i etničkog porijekla. Sud ističe da tužitelji tu svoju tvrdnju temelje isključivo na Izvješću o radu pučkog pravobranitelja Republike Hrvatske za 2000. godinu. Međutim, saslušan kao svjedok, pučki pravobranitelj u svom iskazu navodi da je izvješće u dijelu koje se odnosi na obrazovanje Roma ishitreno, jer prije sastavljanja izvješća nisu bile utvrđene sve potrebne činjenice.
NN 22/2007 • Prvostupanjski sud se pozvao na odredbu članka 27. stavka 1. Zakona o osnovnom školstvu (»Narodne novine« broj 59/90., 26/93., 27/93., 7/96., 59/01., 114/01 i 69/03. – pročišćeni tekst), prema kojoj se nastava u osnovnim školama provodi na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu, te je ocijenio da je nepoznavanje hrvatskog jezika objektivna poteškoća u svladavanju školskog gradiva, a što proizlazi i iz zaključka istraživanja koje je provedeno za potrebe Hrvatskog helsinškog odbora. Sud utvrđuje: »Kako bi se ostvarila svrha osnovnog školovanja potrebno je da učenici koji se upisuju u prvi razred poznaju hrvatski jezik, kako bi mogli pratiti nastavu. Stoga je logično da je u razrednim odjeljenjima u koja su raspoređena djeca koja ne poznaju hrvatski jezik potreban pojačan rad i angažman učitelja, posebice kod učenja hrvatskog jezika.«
NN 22/2007 • Prvostupanjski sud je ocijenio da tuženi ne čine nezakonitu radnju niti time što se jednom formirani razredni odjeli ne mijenjaju, jer samo u iznimnim situacijama dolazi do prebacivanja djece iz razreda u razred. Na taj se način u višim razredima, prema ocjeni suda, poštuje cjelovitost razreda i razredni kolektiv.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 22/2007 • Sud smatra da razredni odjel treba formirati tako, da se stvore povoljni uvjeti za jedinstven rad sa svim učenicima prema propisanom nastavnom planu i programu, a to se može samo ako je razredni odjel stalna skupina učenika približno jednake dobi i predznanja.
NN 22/2007 • Nadalje, prvostupanjski sud je ocijenio da tužitelji ničim nisu dokazali da je nastava u razrednim odjelima koje oni pohađaju organizirana po izvedbenom programu bitno manjeg opsega od propisanog nastavnog plana i programa za osnovnu školu kojeg je donijelo Ministarstvo prosvjete i športa Republike Hrvatske 16. lipnja 1999. godine. I tu svoju tvrdnju, prema ocjeni suda, tužitelji temelje na Izvješću pučkog pravobranitelja, a pučki pravobranitelj je u iskazu naveo da mu nije poznato na koji način je utvrđena činjenica da se u razredima koje pohađaju romska djeca nastava odvija prema tzv. specijalnom programu.
NN 22/2007 • Prvostupanjski sud je na temelju dostavljenih nastavnih planova i programa za razredne odjele koje polaze tužitelji i paralelne razredne odjele utvrdio da se radi po istom planu i programu, pri čemu je u Osnovnoj školi Kuršanec (trećetuženik) došlo do određenih odstupanja u izvedbi nastavnog plana i programa, ali su ta odstupanja prema ocjeni suda dopuštena, budući da je do njih došlo u vremenskoj realizaciji planiranog sadržaja početkom školske godine zbog velikog broja izostanaka učenika s nastave.
NN 22/2007 • Utvrdivši dakle da tužitelji nisu raspoređeni u razredne odjele na temelju svog rasnog i etničkog porijekla, te da se nastava u svim paralelnim razrednim odjelima odvija po istom nastavnom planu i programu, prvostupanjski sud je odbio tužbeni zahtjev podnositelja.
NN 22/2007 • 5.3. U povodu žalbe podnositelja, Županijski sud u Čakovcu ocijenio je da prvostupanjski sud nije počinio bitnu povredu odredaba parničnog postupka. Prema ocjeni tog suda, prvostupanjska presuda nema nedostataka zbog kojih se ne bi mogla ispitati, prvostupanjski sud je iznio razloge o odlučnim činjenicama, a izneseni razlozi su jasni i nema proturječnosti o odlučnim činjenicama između onoga što se u razlozima presude navodi o sadržaju provedenih dokaza i samih tih dokaza.
NN 22/2007 • Drugostupanjski sud je stajališta da je neosnovan i žalbeni razlog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja. I prema ocjeni tog suda, tuženici nisu počinili nezakonitu radnju vodeći računa o poznavanju hrvatskog jezika kod formiranja razrednih odjela. Pozvavši se na utvrđenje prvostupanjskog suda da tužitelji kod upisa u osnovnu školu nisu poznavali hrvatski jezik ili ga nisu dovoljno poznavali, što proizlazi iz iskaza ravnateljica tuženih osnovnih škola, iskaza svjedoka, izvještaja na koje se pozivaju tužitelji i školske dokumentacije, te na članak 27. stavak 1. Zakona o osnovnom školstvu, drugostupanjski sud je ocijenio pravilnim zaključak suda prvog stupnja da je logično u isti razredni odjel rasporediti učenike koji ne poznaju hrvatski jezik ili ga slabije poznaju, budući da se s njima mora pojačano i duže raditi na usvajanju osnovnih pojmova iz hrvatskog jezika. Polazeći od toga da se razredni odjeli moraju formirati tako da budu poticajni za sve učenike, takav rad ometao bi i onemogućavao u napredovanju učenike koji u prvi razred osnovne škole dođu s dobrim poznavanjem hrvatskog jezika.
NN 22/2007 • Pritom je pravilnim ocijenio i zaključak prvostupanjskog suda da je zadržavanje postojećih, već formiranih razrednih odjela u višim razredima pedagoški opravdano.
NN 22/2007 • Prema ocjeni drugostupanjskog suda, tužitelji nisu dokazali da se za njih nastava izvodila po skraćenom programu, nisu naveli u čemu se sastoji skraćenje godišnjeg plana i programa rada, odnosno nisu konkretno naveli koji dio godišnjeg plana i programa rada nije izveden u njihovim razredima, a jest u paralelnim.
NN 22/2007 • Stoga je prihvatio ocjenu prvostupanjskog suda da je iz priloženih planova i programa rada razvidno da se u svim razrednim odjelima radi po istom planu i programu, a odstupanja u Osnovnoj školi »Kuršanec« također smatra opravdanima.
NN 22/2007 • Iako su podnositelji u ustavnoj tužbi istaknuli povrede brojnih odredbi Ustava, Ustavni sud utvrđuje da su za donošenje odluke u konkretnom slučaju mjerodavni članci 23. stavak 1. i 65. stavak 1. Ustava, svaki zasebno i u vezi s člankom 14. Ustava. Osim toga, mjerodavni su i odredba članka 3. Konvencije i prva rečenica članka 2. Protokola (P1-2), zasebno i u vezi s člankom 14. Konvencije.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 58/00, Broj 66/05,
Broj 2/98, Broj 2/07,
Broj 14/92, Broj 117/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE