PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 87/2009 • Podnositelji smatraju da je relevantan datum za prosuđivanje pravovremenosti pobijanog rješenja dan kad je dostava uredno izvršena, to jest 29. svibnja 2006. godine. Kao potporu ovom stajalištu navode i relevantnu praksu Vrhovnog suda Republike Hrvatske.
NN 87/2009 • Ustavni sud utvrđuje da je ustavna tužba, podnesena na temelju članka 63. stavka 1. (posljednjeg dijela rečenice) Ustavnog zakona, dopuštena. Podnositelji su protiv osporenog rješenja u zakonskom roku podnijeli tužbu Upravnom sudu Republike Hrvatske (predmet, broj: Us-7449/06), čime su dokazali da su u prethodnom postupku iskoristili sva raspoloživa pravna sredstva zaštite sukladno članku 72. Ustavnog zakona.
NN 87/2009 • Nadalje, imajući u vidu navode o povredama ustavnih prava podnositelja istaknute u ustavnoj tužbi, a uvažavajući posljedice koje bi za podnositelje mogle nastati u slučaju da Ustavni sud ne pokrene ustavnosudski postupak, Ustavni sud utvrđuje da su ispunjene pretpostavke za njegovo pokretanje.
NN 87/2009 • 4. Uvidom u spis nadležnog upravnog tijela i očitovanje Ureda državne uprave u Splitsko-dalmatinskoj županiji, Službe za prostorno uređenje, zaštitu okoliša, graditeljstvo i imovinsko-pravne poslove, Ispostave Supetar, Ustavni sud je utvrdio sljedeće činjenice važne za odlučivanje u ovom ustavnosudskom postupku:
NN 87/2009 • – na zahtjev podnositelja kao investitore, Ured državne uprave izdao je podnositeljima građevnu dozvolu za rekonstrukciju stambene građevine, pobliže opisane u građevnoj dozvoli;
NN 87/2009 • – dana 8. ožujka 2006. godine nadležno Ministarstvo donosi osporeno rješenje kojim po pravu nadzora ukida građevnu dozvolu. U njemu je utvrđeno da su navedenom građevnom dozvolom povrijeđene odredbe Zakona o gradnji na temelju kojih je građevna dozvola izdana podnositeljima;
NN 87/2009 • – osporeno rješenje podnositeljima je dostavljeno 29. svibnja 2006. godine.
NN 87/2009 • 5. Za prosudbu osnovanosti navoda istaknutih u ustavnoj tužbi mjerodavne su postupovne odredbe Zakona o općem upravnom postupku i Zakona o gradnji.
NN 87/2009 • Člankom 264. stavkom 3. drugom rečenicom Zakona o općem upravnom postupku propisano je:
NN 87/2009 • Rješenje o ukidanju na temelju stavka 2. članka 263. ovog zakona može se donijeti u roku od jedne godine od dana kad je rješenje postalo konačno u upravnom postupku.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 87/2009 • Rješenje o poništenju, odnosno ukidanju po pravu nadzora može se donijeti u roku od godine dana od dana konačnosti akta koji se ukida, odnosno poništava.
NN 87/2009 • Ustavni sud je utvrdio da je osporeno rješenje od 8. ožujka 2006. godine podnositeljima dostavljeno, putem službene osobe, dana 29. svibnja 2006. godine, dakle, izvan roka propisanog člankom 264. stavkom 3. drugom rečenicom Zakona o općem upravnom postupku i člankom 178. Zakona o gradnji.
NN 87/2009 • 6. Ustavni sud ocjenjuje da je podnositeljima povrijeđeno ustavno pravo zajamčeno člankom 14. stavkom 2., te obrazlaže:
NN 87/2009 • Najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske su vladavina prava i poštivanje prava čovjeka. One su temelj za tumačenje Ustava. Obveza poštivanja navedenih ustavnih vrednota nužno dovodi i do obveze tumačenja mjerodavnih zakona i drugih propisa u skladu s dva važna načela koja su imanentna navedenim ustavnim vrednotama. To su načelo pravne sigurnosti (izvjesnosti) i s njim povezano načelo zaštite legitimnih očekivanja stranaka u postupcima u kojima se odlučuje o njihovim pravima i obvezama.
NN 87/2009 • Ustavni sud je u odluci i rješenju, broj: U-I-659/1994 i dr. od 15. ožujka 2000. (»Narodne novine« broj 31/00.) ukazao na okvirni sadržaj ta dva načela ističući da »u pravnom poretku utemeljenom na vladavini prava zakoni moraju biti opći i jednaki za sve, a zakonske posljedice trebaju biti izvjesne za one na koje će se zakon primijeniti. Sud također napominje da zakonske posljedice moraju biti primjerene legitimnim očekivanjima stranaka u svakom konkretnom slučaju u kojem se zakon na njih neposredno primjenjuje« (točka 11.1.).
NN 87/2009 • U konkretnom slučaju, osporeno rješenje dostavljeno je podnositeljima nakon proteka prekluzivnog roka od godine dana od kada je građevna dozvola, koja je ukinuta osporenim rješenjem po pravu nadzora, postala konačna. Ustavni sud utvrđuje da se s aspekta zaštite legitimnih očekivanja podnositelja i zajamčene im pravne sigurnosti (izvjesnosti) u postupcima u kojima se odlučuje o njihovim pravima i obvezama, ne može smatrati da je ona ukinuta pravodobno.
NN 87/2009 • Prethodno utvrđenje osobito je važno u postupku koji nadzorno upravno tijelo provodi nad nižestupanjskim upravnim tijelom nakon što je ono već izdalo upravni akt koji je stekao svojstvo konačnosti (u pravilu i izvršnosti, a nakon toga i pravomoćnosti). Prema stanju zakonodavstva koje je na snazi u Republici Hrvatskoj, u takvom postupku adresat akta (u konkretnom slučaju: podnositelj kojemu je izdana konačna, izvršna i pravomoćna građevna dozvola) nema osigurana procesna jamstva koja postupak čini pravičnim u smislu članka 6. stavka 1. Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 18/97., 6/99. – pročišćeni tekst, 8/99 – ispravak, 14/02.; u daljnjem tekstu: Europska konvencija).
NN 87/2009 • Prema tome, u pravnoj situaciji u kojoj adresat akta ne mora ni znati da nadzorno upravno tijelo vodi postupak za ukidanje izdanog mu konačnog upravnog akta, pravilo o obvezi uredno izvršene dostave rješenja o ukidanju po pravu nadzora adresatu unutar roka od jedne godine od konačnosti rješenja koje se ukida, kao pretpostavci njegove pravovaljanosti, predstavlja najmanju mjeru zahtjeva koju su nadležna tijela dužna poštivati.
NN 87/2009 • Navedeno pravno stajalište Ustavni sud je zauzeo u odluci, broj: U-IIIB-4366/05 od 5. travnja 2006. godine, koja je objavljena u »Narodnim novinama« broj 53/06 i na www.usud.hr.
NN 87/2009 • Ustavni sud stoga utvrđuje da dostava osporenog rješenja podnositeljima nakon isteka zakonskog roka iz članka 264. stavka 3. druge rečenice Zakona o općem upravnom postupku i članka 178. Zakona o gradnji čini to rješenje nezakonitim, a njegovi učinci, koji se očituju u ukidanju konačne, izvršne i pravomoćne građevne dozvole izdane podnositeljima, predstavljaju neposrednu povredu prava podnositelja na jednakost pred zakonom, zajamčenog člankom 14. stavkom 2. Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 74/07, Broj 79/92,
Broj 79/07, Broj 69/09,
Broj 66/01, Broj 57/91
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE